Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Xander32

Quote from: Lord Elrond on June 14, 2012, 18:34:06
@ Xander

Hmmm dan wordt het eens tijd om hier en daar eens een poging te wagen om een Marantz versterker in huis te krijgen om deze eens grondig aan de tand te gaan voelen .
Er staat een hele mooie hier in de 2e hands markt ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Die Usher BE-718 DMD ziet er interessant uit.
Wat kosten ze in Nederland, en waar zijn ze te koop?
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Former member 78

Quote from: weust on June 27, 2012, 22:17:51
Die Usher BE-718 DMD ziet er interessant uit.
Wat kosten ze in Nederland, en waar zijn ze te koop?

Te koop bij forum sponsor WenW Audio in Enschede.
www.wenwaudio.nl

Als je contact met ze wil, BELLEN! En niet mailen :)

weust

Dank. Ik kom van oorsprong uit Enschede, maar deze winkel ken ik nog niet.
Zie net dat het een gedeelte is van Enschede waar ik zelden kwam.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Quote from: weust on June 27, 2012, 22:20:50
Dank. Ik kom van oorsprong uit Enschede, maar deze winkel ken ik nog niet.
Zie net dat het een gedeelte is van Enschede waar ik zelden kwam.
... altijd welkom om hier een indruk op te doen v.d. BE-718 dmd 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

:-) Zal er aan denken als ik weer in de buurt ben.
Ouders enzo wonen er nog, dus kom af en toe wel langs in een weekend.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Rusher

Maakt een Usher luidspreker ook muziek wanneer deze is aangesloten op een buis?

Nooit doen!? Of is er wel een type Usher te vinden? Misschien de CP-777 mkII..... met z'n 90 dB op 4 ohm? Volgens mij ook krap aan...!?

Iemand ervaring mee?

Former member 78

Quote from: Rusher on July  5, 2012, 00:06:17
Maakt een Usher luidspreker ook muziek wanneer deze is aangesloten op een buis?

Nooit doen!? Of is er wel een type Usher te vinden? Misschien de CP-777 mkII..... met z'n 90 dB op 4 ohm? Volgens mij ook krap aan...!?

Iemand ervaring mee?

Je hebt iig mijn topic compleet gemist dus ;)
Speelde tot enkele weken geleden met buis.

Welke Usher wil je met een buis aansturen?

chansig

Zal ook wel afhangen van de specificaties van de buizenversterker. Er zijn, verwacht ik, ook transistor versterkers die de Usher niet aan kunnen sturen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Former member 78

#909
Die zijn er ook zeker!

Toen ik de Be20 nét had, had ik de Unison Research Unico Secondo (hele mond vol) (Hybride)
Die had, vooral op wat hogere volumes het laag totaal niet onder controle.

Terwijl die versterker het op mijn BNS speakers, en later op de Usher 8571 speakers het waanzinnig deed!

Stiekem zal ik die nog wel eens op mijn huidige Ushers willen proberen!

calli43

Quote from: Rusher on July  5, 2012, 00:06:17
Maakt een Usher luidspreker ook muziek wanneer deze is aangesloten op een buis?

Nooit doen!? Of is er wel een type Usher te vinden? Misschien de CP-777 mkII..... met z'n 90 dB op 4 ohm? Volgens mij ook krap aan...!?

Iemand ervaring mee?

Hoi,

Ik speel met de Usher Compas X929.
Tot voor kort werden deze Ushers aangestuurd door een Naim 5i
De 5 kwam duidelijk Sap te kort.

Nu speel ik met een Yaqin MC100B van twee maal 65wattt ultralineair.
Dit is verweg het mooiste wat ik thuis ooit heb gehoord. Dus
ja mi.i Kan een buizenversterker heel mooi combineren met een Usher luidspreker.
Mijn luidsprekers hebben een rendement van 90DB bij 4 ohm

Groetjes
Karel
naim nait 5i (stereo)
Rotel RSX1056 (surround)
AH njoe tjoeb CD
Panasonic Blu-ray BDT 100 Usher X929 front speakers Castle Howard S3 surround speakers B&W LCR60 center XCAN 2 hoofdtelefoonversterker Tuner ST4000 marantz

Rusher

Toch interessant jullie reacties te lezen. Ik dacht aanvankelijk werkelijk dat ik van een ieder van jullie de respons zou krijgen in de trant van: "Buis + Usher = Onmogelijk", "Doe dat niet" of " :(  :crazy:  :butbut:  :wacko: .
Maar kennelijk heb ik een verkeerd beeld van Usher, of van wat buizen kunnen.

Van "ons" Karel (W&W audio te Enschede) heb ik een een setje voor- en mono eindversterkers van LA audio mogen overnemen. Volgens mij bij Arjan bekend:
C-10 buizen voorversterker
P-88 buizen 2x monoversterker (24 W, 8 Ohm Single ended class A, met de 211 buis).

Op de CP-8571 mkII hoef ik de buizenversterkers niet aan te sluiten, daarbij heb ik al gemerkt dat je ballen nodig hebt. Bovendien zal ik de buizen dan zeeeeeer snel afschrijven. Ik heb de Unison Research Unico Secondo (vanaf heden UR Secondo), waar Arjan het over heeft, en dat speelt fantastisch, vloeiend maar ook met een redelijk sterke wil om de bas beet te nemen. Daarnaast wissel ik met de D-power 180 monoblokken van Pink Faun (klasse A/D) op de 8571 en dat geeft een enorme controle (niet te vergelijken met de UR Secondo) en open karakter. En nu dus een buizen opstelling van LA audio. De oplettende lezer weet nu dat het mijn doel is geweest van alle werelden iets te hebben:
- Transistor
- Hybride
- Buis
Maar Usher smult van de transistor en hybride, maar welke Usher smult van de buis?

De Usher's van Karel uit onderstaande post hebben 90dB op 4 Ohm en klinken dus heel mooi. Betekent dit dat de CP-777 met dezelfde dB en Ohm ook zou kunnen? Gewoon maar proberen?

Arjan, excuus voor het missen van jouw topic. Kan ik die nog terugvinden op dit forum? Ik ben nog steeds wat onhandig met alle info dat je dus zou kunnen vinden op dit forum!

Voor de volledigheid: het is absoluut niet zo dat Karel van W&W audio mij deze buizen heeft geadviseerd in de wetenschap van mijn 8571. In tegendeel! Echter, zoals eerder opgemerkt: ik wilde drie werelden in huis om af te wisselen en zelf te horen wat het verschil is. En de LA audio is een begin van de buizenwereld. Ik vind het zo verschrikkelijk moeilijk in een winkel of op de X-fi show of in een (gesponsorde/bevooroordeelde) review in een hifi-tijdschrift/website te moeten waarnemen wat een buis doet, wat een hybride doet en wat een transistor doet.) In de korte tijd (vanaf november 2010) dat ik me in de zogenaamde hifi sfeer begeef, denk ik nu, misschien onterecht, dat het misschien wel alleen maar om smaak en gevoel gaat: Het een klinkt niet mooier dan het andere... Het een klinkt anders mooi dan het andere!

calli43

Hoi,

Kreeg van WENW audio het advies om niet met een buis op de Usher te spelen.
De reden die werd aangedragen was wollig laag. Nu klopt dit ook wel enigszins het laag uit een goede transistor is
droger, maar het is absoluut niet zo dat ik nu een rommelig laag heb integendeel zelfs.
Denk dat het vooral een smaak kwestie is.
Luisteren dus.

Weet niet waar je woont maar je bent welkom om eens hier in
Emmen te komen luisteren.

Groeten
Karel
naim nait 5i (stereo)
Rotel RSX1056 (surround)
AH njoe tjoeb CD
Panasonic Blu-ray BDT 100 Usher X929 front speakers Castle Howard S3 surround speakers B&W LCR60 center XCAN 2 hoofdtelefoonversterker Tuner ST4000 marantz

1198

beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

Rusher

Kijk, weer een paar bloedmooie luidsprekers erbij!!!

Gefeliciteerd met je aankoop!

Genieten maar.....

Rusher

Goede avond Karel,
Bedankt voor je reply en commentaar. Ook voor je gastvrijheid. Emmen is voor mij behooooooorlijk ver... bijna twee uur tuffen.
Ik zal door jouw info in ieder geval toch open blijven staan voor een Usher luidspreker op buis.
Thanks

Former member 78

Rusher,

Hier de link naar mijn topic:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=93185.0

Heb op mijn Ushers een NAT Single gehad, en een Emillé Cha'am.
Speelden beide erg goed!

Heb jij de LA Audio al op de 8571 gehad?
Denk dat ze op normaal luisterniveau het best aardig zullen doen ;)
Mocht je willen knallen, dat kun je beter de Secondo weer aansluiten :)

Lucky.L

Quote from: 1198 on July  5, 2012, 21:45:03
Mag ik er ook bij nu  :D


:inlove:
Alleen als je ze verder uit elkaar zet  ;D!

mvg
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Alex Groningen

Quote from: 1198 on July  5, 2012, 21:45:03
Mag ik er ook bij nu  :D


:inlove:

Staan inderdaad wel heel erg dicht op elkaar. Een beetje schuiven met je luidsprekers kan voor het geluid zoveel goeds doen.
Ik zou zeggen, ga er eens een beetje mee experimenteren.

chansig

Valt toch wel mee...volgens mij prima te doen. Alleen wel jammer dat de tv er tussen staat.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Maro

Mooie speakers...ik heb ze tot voor kort ook gehad. De 6371 waren een eye-opener voor mij. Voorlopig wil ik geen andere speakers weer dan alleen Usher..... :headbanging:

Als dit de best mogelijke opstelling is dan lekker laten staan en gewoon knallen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Quote from: Maro on July  6, 2012, 08:58:56
Mooie speakers...ik heb ze tot voor kort ook gehad. De 6371 waren een eye-opener voor mij. Voorlopig wil ik geen andere speakers weer dan alleen Usher..... :headbanging:
Thats the spirit ;D.
... de afgelopen maanden weer de nodige sets (en speakers; Tannoy, Burmester, Harbeth, Millon, Dynaudio) mogen beluisteren, welke ieders hun eigen charmes hadden. Maar bij thuiskomst toch steeds weer content met m`n eigen gear, met m`n Ushers.

@ Maro; jou huidige combi heb ik nog steeds niet beluisterd, its a shame 8). Maar jouw kennende kan het alleen maar (erg) goed zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

#922
Hee Xander, ik ben zeer tevreden. De Integra set blijft de komende jaren ( ja je leest het goed) staan. Wel overweeg ik dit najaar of voorjaar de Marantz SA11s3. Als CD en Dac voor de SB. Ik heb gisteravond nog weer genoten van een film ( Safe House) en later de Meridian Dac vergeleken met de Dac in de Integra. Op papier zou de Integra beter moeten zijn maar de Meridian is echt mijlen ver beter. Zo jammer dat hij geen High Res ondersteund. Ik heb nogal wat content blijkt nu.

De MD2's staan zowiezo niet ter discussie....om weer on topic te gaan. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

erik s.

Quote from: Lucky.L on July  6, 2012, 05:49:51
Alleen als je ze verder uit elkaar zet  ;D!

mvg
och, ze hebben geen toe-in. dan kunnen ze iets dichter bij elkaar dan met toe-in.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Rusher

Quote from: ArjanR1 on July  6, 2012, 01:08:57
Rusher,

Hier de link naar mijn topic:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=93185.0

Heb op mijn Ushers een NAT Single gehad, en een Emillé Cha'am.
Speelden beide erg goed!

THANKS !!!