Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

S@m

Quote from: Qlivian on December  7, 2011, 19:09:52
en de nieuwe tweeters zitten erin , en ineens ben ik niet meer doof aan 1 oor. :nowink:

Dat het leven soms zo eenvoudig kan zijn hè..!




Nu nog een gordijn aan de rechterkant en je bent helemaal het muzikale heertje  ;)




Qlivian

Quote from: S@m on December  7, 2011, 19:15:43
Dat het leven soms zo eenvoudig kan zijn hè..!




Nu nog een gordijn aan de rechterkant en je bent helemaal het muzikale heertje  ;)




zal daar de kwaliteit van omhoog gaan?
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

S@m

Quote from: Qlivian on December  7, 2011, 20:19:07
zal daar de kwaliteit van omhoog gaan?

Hang eens een stuk stof op om te proberen...

Xander32

#603
Quote from: S@m on December  7, 2011, 20:23:03
Hang eens een stuk stof op om te proberen...
Een stukje stof kan een enorm verschil betekenen; zelf heb ik hier een glazen schuifpui, overdag hoor ik heel duidelijk geluid, zijnde reflecties, daarvandaan komen. Wanneer `s avonds de gordijnen er voor hangen is dat geheel voorbij.

Enne; ik ben ook 1 van die maloten die wel eens een fleecedeken over de plasma (welke midden tussen de speakers hing) heeft gedrapeerd tijdens het luisteren; je wil niet weten wat dat betekent voor het geluid(-sbeeld). Maarre; niet verder vertellen he :blush:.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

Quote from: Qlivian on December  7, 2011, 19:09:52
en de nieuwe tweeters zitten erin , en ineens ben ik niet meer doof aan 1 oor. :nowink:

Hoe is het met het laag in jouw (kleine) luisterruimte? Gaat dat goed?

Qlivian

Quote from: drees62 on December  8, 2011, 19:41:42
Hoe is het met het laag in jouw (kleine) luisterruimte? Gaat dat goed?

ik heb de ruimte aangepast, en in principe maak ik nu optimale gebruik ervan. ik heb geen last meer van staande golven.
Ik ga van het weekend even lekker genieten van de ushers met de nieuwe tweeters.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Former member 78

Had je ze op proef, of heb je ze al gekocht?

Qlivian

Ik heb ze nu nog op proef.Maar nu de tweeters goed zijn ben ik zeer tevreden en ga ik over tot aanschaf.Zowel in stereo als film een grote verbetering tegenover mijn focals die ik had.

Gister avond op vol vermogen muziek gedraaid en het klonk echt super hard zonder last van de oren te krijgen. Nu ben ik wel hard muziek gewend, dus dat scheeld al een beetje. Maar met goede opgenomen cd's is de bas heel mooi diep en strak zoals ik het hier nog nooit gehoord heb.Nu nog proberen de sub mooi geintegreerd te krijgen.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Xander32

#608
Quote from: Qlivian on December  9, 2011, 12:48:56
Ik heb ze nu nog op proef.Maar nu de tweeters goed zijn ben ik zeer tevreden en ga ik over tot aanschaf.Zowel in stereo als film een grote verbetering tegenover mijn focals die ik had.

Gister avond op vol vermogen muziek gedraaid en het klonk echt super hard zonder last van de oren te krijgen. Nu ben ik wel hard muziek gewend, dus dat scheeld al een beetje. Maar met goede opgenomen cd's is de bas heel mooi diep en strak zoals ik het hier nog nooit gehoord heb.Nu nog proberen de sub mooi geintegreerd te krijgen.
Mooie upgrade dan, gefeli! De sub zo laag mogelijk (cross) en zacht mogelijk (gain) mee laten doen.
Maar starten met de gain bijv. op een derde en de cross op 60 Hz en dan steeds verder terug draaien, op het gehoor, totdat je het lekker vindt
klinken. En dat gaat je niet in 1 middagje lukken, daar kunnen weken mee gemoeid gaan ;).

En heb je de fase al goed van de sub? Die kan soms erg lastig zijn. Ik heb al eens de tip gekregen van ervaringsdeskundigen, dat, indien de achterzijde van de sub gelijk staat met de voorzijde van de speakers (ongeveer), dan zit je met de fase op nul (0) goed.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Qlivian

Quote from: Xander32 on December  9, 2011, 16:51:15
Mooie upgrade dan, gefeli! De sub zo laag mogelijk (cross) en zacht mogelijk (gain) mee laten doen.
Maar starten met de gain bijv. op een derde en de cross op 60 Hz en dan steeds verder terug draaien, op het gehoor, totdat je het lekker vindt
klinken. En dat gaat je niet in 1 middagje lukken, daar kunnen weken mee gemoeid gaan ;).

En heb je de fase al goed van de sub? Die kan soms erg lastig zijn. Ik heb al eens de tip gekregen van ervaringsdeskundigen, dat, indien de achterzijde van de sub gelijk staat met de voorzijde van de speakers (ongeveer), dan zit je met de fase op nul (0) goed.


Sander.

bedankt Sander,

ben er erg blij mee , ik ben erg tevreden met de sound , mooi volle sound. kwa akoestiek kan het nog beter maar dat komt nog wel.

wat betreft de sub ga ik daar eens een weekend voor uittrekken om het optimaal te krijgen.

Net een nieuwe audessey uitvoering gedaan op 3 plekken van de bank. straks even een film kijken om te testen.

Ik heb de sub nu ongeveer 50 cm achter de speaker staan. die zou dan naast de speaker moeten komen?

dit topic heeft er weer een usher eigenaar bij.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

twani

Quote from: Xander32 on December  8, 2011, 09:16:46
Een stukje stof kan een enorm verschil betekenen; zelf heb ik hier een glazen schuifpui, overdag hoor ik heel duidelijk geluid, zijnde reflecties, daarvandaan komen. Wanneer `s avonds de gordijnen er voor hangen is dat geheel voorbij.

Enne; ik ben ook 1 van die maloten die wel eens een fleecedeken over de plasma (welke midden tussen de speakers hing) heeft gedrapeerd tijdens het luisteren; je wil niet weten wat dat betekent voor het geluid(-sbeeld). Maarr :niet verder vertellen he :blush:.


Sander.
[/quote
Ik deed dat met een badhandoek met schelpjesdessin en voelde mij onbegrepen door de rest van de familie, raar he :D

Xander32

#611
Quote from: Qlivian on December  9, 2011, 16:57:38
bedankt Sander,

ben er erg blij mee , ik ben erg tevreden met de sound , mooi volle sound. kwa akoestiek kan het nog beter maar dat komt nog wel.

wat betreft de sub ga ik daar eens een weekend voor uittrekken om het optimaal te krijgen.

Net een nieuwe audessey uitvoering gedaan op 3 plekken van de bank. straks even een film kijken om te testen.

Ik heb de sub nu ongeveer 50 cm achter de speaker staan. die zou dan naast de speaker moeten komen?

dit topic heeft er weer een usher eigenaar bij.
Je moet niet de sub gaan (ver-) plaatsen t.b.v. de fase - dan draai je de boel om.

Alles begint met plaatsing (v.d. sub) - zoek eerst de plek waar de sub het beste tot z`n recht* komt (in ht en stereo), dan proberen respectievelijk de crosssover, de gain en de fase af te stellen (en indien van toepassing dan de EQ - bijv. AntiMode).


Sander.

* betreft plaatsing is er een methode door de sub op de luisterplek te zetten en dan in de ruimte de plaats opzoeken (luisteren op "subhoogte"- dus ff op je knieen) waar de sub het beste klinkt - op die plek zet je vervolgens de sub.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

yorkie13

dan maar hopen dat niemand je ziet , dus gordijn beslist dicht doen  :D

Xander32

Quote from: RA SUBS on December  9, 2011, 18:46:06
dan maar hopen dat niemand je ziet , dus gordijn beslist dicht doen  :D
Ach, misschien is het juist wel goed voor z`n reputatie :).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

koen1985

#614
kan iemand mij zeggen hoe ik een foto plaats of staat dat ergens ?
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Qlivian

Quote from: koen1985 on December 10, 2011, 01:06:27
kan iemand mij zeggen hoe ik een foto plaats of staat dat ergens ?

bijvoorbeeld imagechack kun je een foto uploaden en dan je url kopieer je in het vakje Insert image in de reply.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Dirc

Aangezien hier mensen zijn die veel meer geluisterd hebben dan ik naar verschillende Ushers:

Hoe verhoudt de 6311 zich tegen de 6371?

Dirc

Ik zou namelijk de speakers van Maro over kunnen nemen, maar dan moet ik wel even weten of het nut heeft.
Hij woont namelijk aan de andere kant van Nederland  :clapping:

Xander32

#618
Quote from: Dirc on December 10, 2011, 21:13:07
Ik zou namelijk de speakers van Maro over kunnen nemen, maar dan moet ik wel even weten of het nut heeft.
Hij woont namelijk aan de andere kant van Nederland  :clapping:
In `t mooie Drenthe.

Voor wat het waard is:
de specs verschillen wel enigzins; de 6371 gaan meer de diepte in (30 vs 34 Hz), hebben een hogere gevoeligheid (90 vs 87 Db) en puur betreft hardware o.a. een wat grotere tweeter en 2 stuks bassdrivers i.p.v. 1.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

dre73

hoger rendement kan nooit kwaad!
maar dat betekend niet dat ie makkelijker aan te sturen is........
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Xander32

Quote from: dre73 on December 10, 2011, 21:27:27
hoger rendement kan nooit kwaad!
maar dat betekend niet dat ie makkelijker aan te sturen is........
Klopt, als ie flinke impedantie sprongen maakt schiet je er weinig mee op.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirc

#621
Het laag staat hier een dijk van een subwoofer voor, dus dat zou niet de reden zijn.

De CP6311 zijn volgens mij 8 Ohm en deze 4.
Maar goed technisch had ik natuurlijk al gelezen, nu iemand die ervaring heeft  :smile:

De aansturing: nog steeds een Marantz SR-8002

Xander32

Quote from: Dirc on December 10, 2011, 21:31:08
Het laag staat hier een dijk van een subwoofer voor, dus dat zou niet de reden zijn.

De CP6311 zijn volgens mij 8 Ohm en deze 4.
Maar goed technisch had ik natuurlijk al gelezen, nu iemand die ervaring heeft  :smile:

De aansturing: nog steeds een Marantz SR-8002
Misschien kan de importeur zijn ervaring met jou delen?


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

#623
Je hoeft ze alleen maar fysiek naast elkaar te zetten :turn: . Totaal andere klasse...je bent welkom hoor Dirc....koffie met gebak staat klaar.  :pompom: :pompom:

Kan ze laten horen met een Onkyo 808 en een Marantz PM11 versterker.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Dirc

Zou graag komen luisteren. Helaas, zoals ik in je andere topic zei, is het een klein drukje rijden voor mij (200+ KM).

Wel ben ik komend weekend en het weekend erop in Nieuwleusden...... :smile: dat is in de richting.
Ik wacht eerst eens nog wat reacties af hier.

Ik zit namelijk met het volgende:
+ het is natuurlijk een buitenkansje. Upgrade met inruil van mijn huidige speakers
+ het geluid van Usher is wel echt mijn geluid. Ik heb verschillende andere merken mogen luisteren en had altijd wel een klein minpuntje. Bij Usher niet. Deze speakers vullen de ruimte compleet en het klinkt overal in mijn ruime goed, ook al zit ik er niet recht voor.
+ Ik meen gezien te hebben dat het hout op de speakers van Maro iets donkerder is dan bij mijn fronts en meer in de richting komt van mijn center. Mooi meegenomen dus.

+/- de hoogte is geen probleem hier, de breedte en diepte zou ik even moeten meten. Ik heb voor de voet nog een cm of 5 over en in de breedte 3-4
+/- voor de druk hoef ik het niet te doen die is voldoende, zeker door de Stadium III
+/- ik weet niet of de Marantz 8002 sterk genoeg is om deze fatsoenlijk aan te sturen
+/- mijn tweeters zijn natuurlijk 'beter'
+/- mijn ruimte is ongeveer 5 x 9 waarbij ze langs de lange zijde opgesteld staan, omdat ik een open keuken heb
+/- blind kopen ben ik niet zo'n fan van. Zeker niet met deze bedragen

Om een idee te geven. Nu staat het er zo bij: