Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

drees62

#550
Quote from: ArjanR1 on December  5, 2011, 11:13:30
Kom hier eens luisteren, valt reuze mee hoor die DMD ;)

Ik heb ze hier in huis gehad, dus ik heb recht van spreken  ;) ;D

Maar ik kom in de komende weken een keer een avondje bij je luisteren, graag zelfs.
(Pup is inmiddels een jaar  :blush:)

drees62

Als laatste test dan toch maar even de speakers omdraaien. Als je dan het probleem in spiegelbeeld hebt (stem nu vanuit rechts) dan zit het dus in de speaker. Wat misschien ook wel logisch is omdat je het schijnbaar bij de Focals niet had.



Quote from: Qlivian on December  5, 2011, 11:25:12
Ze hebben die BE er gewoon ingezet, ik mag toch verwachten dat ze dat doen omdat ze weten hoe dat moet, ze hebben verder niks aangepast.

aangezien in biwire aansluitingen heb .Maakt het dan nog uit welke aansluitingen ik gebruik?

heb de kabels omgewisseld nu lijkt het nog erger aan de linker kant te zijn dus zeker geen verbetering.

Xander32

#552
Quote from: Qlivian on December  5, 2011, 11:25:12
Ze hebben die BE er gewoon ingezet, ik mag toch verwachten dat ze dat doen omdat ze weten hoe dat moet, ze hebben verder niks aangepast.

aangezien in biwire aansluitingen heb .Maakt het dan nog uit welke aansluitingen ik gebruik?

heb de kabels omgewisseld nu lijkt het nog erger aan de linker kant te zijn dus zeker geen verbetering.
De importeur geeft aan dat je de tweeter idd. 1 op 1 kan omwisselen, al blijf ik dat persoonlijk heel erg vreemd vinden.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

s.t.

#553
Wie weet waar de Usher mini Dancer 1 te luisteren is in de buurt van Amsterdam? Vroeger de 6371 gehad en mijn hart trekt nu wel weer naar Usher geluid. Nog nooit de Mini dancer kunnen luisteren vandaar nu op zoek naar dealer. Staan ze misschien in Uitgeest bij Hificompany?

drees62

Quote from: s.t. on December  5, 2011, 15:14:52
Wie weet waar de Usher mini Dancer 1 te luisteren is in de buurt van Amsterdam? Vroeger de 6371 gehad en mijn hart trekt nu wel weer naar Usher geluid. Nog nooit de Mini dancer kunnen luisteren vandaar nu op zoek naar dealer. Staan ze misschien in Uitgeest bij Hificompany?

Je zou er eens een belletje aan kunnen wagen  ;) ;D

s.t.

Malitje al gestuurd naar Arian.

Qlivian

Quote from: drees62 on December  5, 2011, 12:49:51
Als laatste test dan toch maar even de speakers omdraaien. Als je dan het probleem in spiegelbeeld hebt (stem nu vanuit rechts) dan zit het dus in de speaker. Wat misschien ook wel logisch is omdat je het schijnbaar bij de Focals niet had.




kan het ook aan de versterker liggen die gewoon niet goed in stereo is, die dan niet goed is in de plaatsing van de stemmen?draai met een denon 1910
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

S@m

Met je Focal's nergens last van..?

Qlivian

Quote from: S@m on December  5, 2011, 15:31:59
Met je Focal's nergens last van..?

Toen was de plaatsing ook al niet geweldig inderdaad.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

S@m

Je kan de interlink wisselen links/rechts van bron naar versterker; links/rechts uitgang wisselen op achterzijde versterker; luidsprekers van plaats wisselen.

Als in al deze gevallen de stem naar links blijft trekken is er imho niets mis met de elektronica of luidsprekers, maar heeft het te maken met plaatsing van de luidsprekers in relatie met de akoestiek...

yorkie13

kijk eens hoe de instellingen van de Denon staan

waarschijnlijk heb je de metingen van de Focals nog ingesteld staan in Audessey

Qlivian

Quote from: RA SUBS on December  5, 2011, 16:20:47
kijk eens hoe de instellingen van de Denon staan

waarschijnlijk heb je de metingen van de Focals nog ingesteld staan in Audessey

ik heb met de db meter de kanalen weer opnieuw ingesteld.wat kan er nog meer zijn veranderd dan?nu heb ik dus de kanalen kwa db veranderd en afstand
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

S@m

Quote from: Qlivian on December  5, 2011, 16:39:20
ik heb met de db meter de kanalen weer opnieuw ingesteld.wat kan er nog meer zijn veranderd dan?nu heb ik dus de kanalen kwa db veranderd en afstand

Heb je de drie zaken genoemd in post #559 ook al uitgeprobeerd?

drees62

Quote from: Qlivian on December  5, 2011, 16:39:20
ik heb met de db meter de kanalen weer opnieuw ingesteld.wat kan er nog meer zijn veranderd dan?nu heb ik dus de kanalen kwa db veranderd en afstand

In PureDirect zou de stem gewoon in het midden moeten staan als je in de sweetspot zit. Daar heeft dB en afstand geen invloed op, omdat Audyssey dan is uitgeschakeld.

Qlivian

Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

S@m

Quote from: Qlivian on December  5, 2011, 17:28:38
zo heb ik het nu staan.

Mooi, maar aan de rechterkant reflectie en aan de linkerkant minder door je gordijn. Rest de vraag heb je de drie stappen zoals vermeld al uitgevoerd?

Qlivian

Quote from: S@m on December  5, 2011, 17:32:08
Mooi, maar aan de rechterkant reflectie en aan de linkerkant minder door je gordijn. Rest de vraag heb je de drie stappen zoals vermeld al uitgevoerd?

ik heb de speaker kabels verwisseld. niet de interlink om dat ik voornamelijk nu met een hdmi kabel speel. De speakers heb ik nog niet omgewisseld.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

S@m

Quote from: Qlivian on December  5, 2011, 17:37:54
ik heb de speaker kabels verwisseld. niet de interlink om dat ik voornamelijk nu met een hdmi kabel speel. De speakers heb ik nog niet omgewisseld.

Toch even proberen om uit te sluiten of het aan je luidsprekers ligt...

Qlivian

Quote from: S@m on December  5, 2011, 17:43:50
Toch even proberen om uit te sluiten of het aan je luidsprekers ligt...

speaker omgewisseld en ligt dus aan de speaker.Nu komt er meer geluid van de rechter kant. wat nu te doen?
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

S@m

Quote from: Qlivian on December  5, 2011, 18:44:21
speaker omgewisseld en ligt dus aan de speaker.Nu komt er meer geluid van de rechter kant. wat nu te doen?

Waarschijnlijk je tweeter 'overleden'.

Probeer te achterhalen of het inderdaad je tweeter is door om en om met je oor dichtbij de beide tweeters te luisteren...

yorkie13

zitten de bruggetjes wel goed vast achterop de speaker ?

Qlivian

Quote from: S@m on December  5, 2011, 18:47:27
Waarschijnlijk je tweeter 'overleden'.

Probeer te achterhalen of het inderdaad je tweeter is door om en om met je oor dichtbij de beide tweeters te luisteren...

als ik de mindere speaker 3 db hoger zet is het beeld al een stuk beter.de bruggetjes zitten goed vast.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Former member 78

Dan zal ik ff contact opnemen met WenW, als ik jou was.

S@m

Quote from: Qlivian on December  5, 2011, 18:58:53
als ik de mindere speaker 3 db hoger zet is het beeld al een stuk beter.de bruggetjes zitten goed vast.

Hoe dan ook, het lijkt me duidelijk dat de luidspreker(s) niet voldoen dus terug moeten naar de dealer...

drees62

Quote from: Qlivian on December  5, 2011, 18:58:53
als ik de mindere speaker 3 db hoger zet is het beeld al een stuk beter.de bruggetjes zitten goed vast.

Had ik niet ergens gelezen dat je bi-wire lskabels gebruikt? In dat geval moeten de bruggetjes er tussen uit nl.