Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

koen1985

Hallo ik meng mij even in dit topic .Ik heb nu zelf de md1 dmd ,en de set maple zijn mijn vorige lspr.
Deze heb ik gekocht bij A10 in Amsterdam.
En heb er ong 4 mnd mee gespeeld .
Daarna nog tijdelijk md2 be gehad ,maar qua klank vs oppervlakte komt de md1 toch het beste bij mij tot zijn recht.
Als je voor de maple BE gaat heb je wel nagenoeg een nieuwe speaker voor een interesante prijs .
 
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Former member 78

Welkom Koen,

Heb je ook foto's van jouw set, das altijd leuk ;)

Qlivian

hey koen

ik ben ook geinterreseert in de md1 , mag ik vragen wat voor ruimte je speelt. ik namelijk in 16 m2 ma dat kan alleen maar groter worden in de toekomst.

Ik vind de BE tweeter erg lekker klinken en die wil ik dan ook wel hebben.het liefst heb ik vloerstaanders al heb ik ook over de BE 718 gedacht.

heb je ook bewust voor maple kleur gekozen? Ik kan  namelijk deze voor een mooie prijs halen, bij de andere kleuren zal ik de een nieuiwe set aan moeten schaffen.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Former member 78

Quote from: Qlivian on December  2, 2011, 12:32:11
hey koen

ik ben ook geinterreseert in de md1 , mag ik vragen wat voor ruimte je speelt. ik namelijk in 16 m2 ma dat kan alleen maar groter worden in de toekomst.

Ik vind de BE tweeter erg lekker klinken en die wil ik dan ook wel hebben.het liefst heb ik vloerstaanders al heb ik ook over de BE 718 gedacht.

heb je ook bewust voor maple kleur gekozen? Ik kan  namelijk deze voor een mooie prijs halen, bij de andere kleuren zal ik de een nieuiwe set aan moeten schaffen.

Het voordeel van de nieuwe MD1, is dat deze wel een stuk volwassener is geworden.
Het is niet alleen een andere tweeter ;)

Qlivian

Morgen krijg ik de CP6311 met BE tweeter op bezoek om even te horen in mijn eigen ruimte.heb ze vandaag gehoord en klinkt betere met de BE tweeter.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

koen1985

Als ik tijd heb schiet ik even een paar pics heb op dit moment een denon pma 2000 ae en een oppo bdp83 ,maar ga maandag kijken naar een accuphase e210a.
Heb hiervoor een voor eind combi gehad van accuphase klonk geweldig .

Het klopt dat de md1  dmd anders( relatief volwassener) klinkt, want de BE is al een geweldige lspr
De dmd is ook makkelijker aan te sturen voor mijn gevoel .De be vraagt nogal wat power om er alles uit te halen
Ik heb nu walnut maar heb die maple destijds ook bewust gekocht .
Is het voor jouw niet een idee om ze net als een auto te laten wrappen met een kleur dat jij mooi vind.
Mijn ruimte is ong 45 m2 maar heb ze in de breedte staan dus ong 5 m diep en 6 breed dan reken ik de open keuken niet mee .
Het is ook een beetje wat je wil de md2 was voor MIJ in het laag te extreem, Maar kan voor jou heel aangenaam zijn .
Monitor luidsprekers zul je altijd op laag inleveren , hoe goed deze ook is de kastinhoud bepaald grotendeels je laagweergave .
 
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Nahpets

Quote from: koen1985 on December  2, 2011, 18:09:22
accuphase e210a......De be vraagt nogal wat power om er alles uit te halen

De E210A is zeker geen powerhouse, Been there, heard it, done it and sold it.

De E210 is een mooi versterker maar zal alleen zijn ding goed doen op (erg) makkelijke luidsprekers.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

drees62

Quote from: koen1985 on December  2, 2011, 18:09:22

Monitor luidsprekers zul je altijd op laag inleveren , hoe goed deze ook is de kastinhoud bepaald grotendeels je laagweergave .
 

Tenzij je een goed geïntegreerde sub opneemt in je set. Dan heb je de voordelen van een monitor, maar niet de nadelen!  :sly:

koen1985

Met een sub erbij lukt het wel.Maar het blijft toch lastig om deze optimaal in stereo te laten functioneren op elke muzieksoort .
Er werd alleen over monitoren gesproken t.o.v een vloerstaander be -718 vs md1 be  dan lever je in op je laagweergave.

Over die e-210a de BE is wat lastig (laag rendement) maar heb op dit moment de DMD zoals ik zei makkelijker aan te sturen .
Ik ben happy met de pma2000ae dus als het niet klinkt laat ik hem staan en kijken we rustig verder genoeg moois te krijgen.
Ik wissel nog wel regelmatig maar aangezien het hobby is is mijn rekening niet eeuwig gevuld :(
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Xander32

Quote from: koen1985 on December  3, 2011, 09:02:03
Met een sub erbij lukt het wel.Maar het blijft toch lastig om deze optimaal in stereo te laten functioneren op elke muzieksoort .
Er werd alleen over monitoren gesproken t.o.v een vloerstaander be -718 vs md1 be  dan lever je in op je laagweergave.

Over die e-210a de BE is wat lastig (laag rendement) maar heb op dit moment de DMD zoals ik zei makkelijker aan te sturen .
Ik ben happy met de pma2000ae dus als het niet klinkt laat ik hem staan en kijken we rustig verder genoeg moois te krijgen.
Ik wissel nog wel regelmatig maar aangezien het hobby is is mijn rekening niet eeuwig gevuld :(
Ik ben het hartgrondig oneens met die stelling en kan je bij mij thuis het tegendeel bewijzen. Met een goede sub (lees: gelijkwaardig aan de speakers) heb je juist veel meer mogelijkheden om het laag aan te passen. Het laag van een zuil kan je alleen beinvloeden door de plaatsing, voor de rest is het dan zoals het is.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

koen1985

Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is maar ik heb meerdere  subs gehad en ben aardig lang bezig geweest om deze optimaal in mijn set te laten draaien.
Daarom ben ik van mening dat je het beste stereo geluid uit gewoon een goede vloerstaander haalt.
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

dre73

en dan ook nog geen 2-weg vloerstaander.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Xander32

#537
Quote from: koen1985 on December  3, 2011, 11:04:40
Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is maar ik heb meerdere  subs gehad en ben aardig lang bezig geweest om deze optimaal in mijn set te laten draaien.
Daarom ben ik van mening dat je het beste stereo geluid uit gewoon een goede vloerstaander haalt.
Quote from: dre73 on December  3, 2011, 11:07:21
en dan ook nog geen 2-weg vloerstaander.
Dan kom je weer op het verhaal van een volwaardig 3 weg systeem welke een volwaardig bereik heeft, betreft het fundament dan ruim onder de 30 Hz. Wil je dat bereiken ontkom je niet aan volume, lees: kastinhoud, dus grote zuilspeakers. En die vragen in het algemeen om een ruime, vrije opstelling, om bass-issues te voorkomen. En de gemiddelde hollandse woonkamer heeft in het algemeen nauwelijks de ruimte om zo`n volwaardig 3-wegsysteem tot z`n recht te laten komen, toch? Dan kom je uit op een compromie, dat kan een goed 2-weg-systeem (MD-1) zijn maar ook monitoren (718) met de ondersteuning van een goede sub.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

yorkie13

Zat zo een te zoeken, en wat me opviel is dat er redelijk veel Ushers te koop staan op marktplaats.

Xander32

Quote from: RA SUBS on December  4, 2011, 14:04:51
Zat zo een te zoeken, en wat me opviel is dat er redelijk veel Ushers te koop staan op marktplaats.
Ik kan mij voorstellen dat er de nodige BE-versies weggaan voor de nieuwe DMD-versie.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

koen1985

Ik zie maar 9 setjes op mp staan waarvan 1 md 2 BE die inmiddels verkocht is .
Ik vind dat niet echt veel
Quote from: dre73 on December  3, 2011, 11:07:21
en dan ook nog geen 2-weg vloerstaander.
in de prijsklasse van de md 1 speelt deze menig 3-weg systeem onder tafel .Als het in mijn beleving gewoon klopt maakt het voor mij niet uit 2 of een  3 weg systeem.
Wat ik goed vind hoeft een ander niet goed te vinden anders was usher wel heel erg druk :bigsmile:.
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Qlivian

op dit moment heb uik de usher 6311 sraaien hier , momenteel valt het me op dat de stem duidelijker van de linker speaker af komt. is hier wat aan te doen ? kwa plaatsing staan ze gelijk vanaf de muur en in de ruimte.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Former member 78

Quote from: Qlivian on December  5, 2011, 09:59:49
op dit moment heb uik de usher 6311 sraaien hier , momenteel valt het me op dat de stem duidelijker van de linker speaker af komt. is hier wat aan te doen ? kwa plaatsing staan ze gelijk vanaf de muur en in de ruimte.

Is dat met elk nummer zo?

Qlivian

Quote from: ArjanR1 on December  5, 2011, 10:02:18
Is dat met elk nummer zo?

in principe wel, pas als ik de volume hoger opvoer word de ruimtelijkheid hoger en dus de stemmen meer int midden. maar dan praat ik over hard luister niveau wat je/ik  niet vaak doe
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

yorkie13

Is dat alleen in Pure Audio direct mode ?

Anders eens kijken of je iets kan aanpassen in je Audessey, bv je linker speaker een paar db zachter zetten en kiiken of dat werkt.

Qlivian

Quote from: RA SUBS on December  5, 2011, 10:22:48
Is dat alleen in Pure Audio direct mode ?

Anders eens kijken of je iets kan aanpassen in je Audessey, bv je linker speaker een paar db zachter zetten en kiiken of dat werkt.

in de pure direct mode is dat zo inderdaad, maar ook in stereo, als ik dat aanpas dan word het zeker veel beter.Maar ik dacht als je de opstelling goed hebt dat dat dan niet nodig is.Ik ga even met jou db meter het opnieuw instellen.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Former member 78

Quote from: Qlivian on December  5, 2011, 10:07:19
in principe wel, pas als ik de volume hoger opvoer word de ruimtelijkheid hoger en dus de stemmen meer int midden. maar dan praat ik over hard luister niveau wat je/ik  niet vaak doe

Wissel de kabels eens om, kijken of het dan de rechter speaker is.
Vaak zit er in het linker kanaal wel meer info, maar het moet natuurlijk niet alleen van links komen.

drees62

Deze versie is toch later voorzien van BE-tweeters? Zijn deze wel gelijk qua specificaties. Bij een upgrade moest je nl. bepaalde waardes doorgeven. Is mijn inziens altijd tricky bij gemodificeerde speakers, kan dat wel met org filter etc.
Daarom laat ik mijn BE-718 ook origineel, ookal omdat de DMD tweeter niet mijn ding is.

Former member 78

Quote from: drees62 on December  5, 2011, 11:11:00
Deze versie is toch later voorzien van BE-tweeters? Zijn deze wel gelijk qua specificaties. Bij een upgrade moest je nl. bepaalde waardes doorgeven. Is mijn inziens altijd tricky bij gemodificeerde speakers, kan dat wel met org filter etc.
Daarom laat ik mijn BE-718 ook origineel, ookal omdat de DMD tweeter niet mijn ding is.

Kom hier eens luisteren, valt reuze mee hoor die DMD ;)

Qlivian

#549
Quote from: drees62 on December  5, 2011, 11:11:00
Deze versie is toch later voorzien van BE-tweeters? Zijn deze wel gelijk qua specificaties. Bij een upgrade moest je nl. bepaalde waardes doorgeven. Is mijn inziens altijd tricky bij gemodificeerde speakers, kan dat wel met org filter etc.
Daarom laat ik mijn BE-718 ook origineel, ookal omdat de DMD tweeter niet mijn ding is.

Ze hebben die BE er gewoon ingezet, ik mag toch verwachten dat ze dat doen omdat ze weten hoe dat moet, ze hebben verder niks aangepast.

aangezien in biwire aansluitingen heb .Maakt het dan nog uit welke aansluitingen ik gebruik?

heb de kabels omgewisseld nu lijkt het nog erger aan de linker kant te zijn dus zeker geen verbetering.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -