Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

contour3.0

die be tweeters hebben toch even de tijd nodig om in te spelen?
in het begin kunnen ze dan te fel zijn.
ik kan me zo voorstellen dat de nieuwe DMD tweeters direct, koud uit de doos aangenamer klinken.
ondanks mijn vorige mailtjes(wil kritisch blijven) blijven het fraaie luidsprekers ;D
Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

Former member 78

Quote from: contour3.0 on January 14, 2011, 14:07:25
die be tweeters hebben toch even de tijd nodig om in te spelen?
in het begin kunnen ze dan te fel zijn.
ik kan me zo voorstellen dat de nieuwe DMD tweeters direct, koud uit de doos aangenamer klinken.
ondanks mijn vorige mailtjes(wil kritisch blijven) blijven het fraaie luidsprekers ;D
Rob

Je moet zeker kritisch blijven, want het blijft veel geld ;)

Maar ik heb voor mijn BE20 de DMD tweeters besteld.
Vandaag de MD1 beluisterd, en weer was ik erg onder de indruk van die tweeter.
Is ook een erg mooie speaker trouwens, de MD1 had ik nog nooit eerder beluisterd namelijk.
Speelt erg groots!

Als alles verloopt zoals het moet gaan, zijn de tweeters eind volgende week binnen.

contour3.0

Quote from: ArjanR1 on January 14, 2011, 16:00:59
Je moet zeker kritisch blijven, want het blijft veel geld ;)

Maar ik heb voor mijn BE20 de DMD tweeters besteld.
Vandaag de MD1 beluisterd, en weer was ik erg onder de indruk van die tweeter.
Is ook een erg mooie speaker trouwens, de MD1 had ik nog nooit eerder beluisterd namelijk.
Speelt erg groots!

Als alles verloopt zoals het moet gaan, zijn de tweeters eind volgende week binnen.


dat had ik inderdaad gelezen bij je showcase!
leuk om te volgen
Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

thepioneer

#403
Ik heb me hier net aangemeld en zal mijn usher's hier ook even laten zien
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Xander32

#404
Nice! Heb je al wel kort gesproken maar nog niet je set in z`n geheel mogen aanschouwen:
indrukwekkende set met componenten van Meridian en 2 x ev van Vincent  (en natuurlijk de Ushers!) :thumbs-up: (en niet zichtbaar: de specifieke stroomgroep).


Sander.
Quote from: thepioneer on January 16, 2011, 16:28:08
Ik heb me hier net aangemeld en zal mijn usher's hier ook even laten zien

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

thepioneer

Ja klein wereldje he, de stroomgroepen zie je inderdaad niet. Maar je hoort ze gelukkig wel :)
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Dirc


frank2

Quote from: thepioneer on January 16, 2011, 16:51:45
Ja klein wereldje he, de stroomgroepen zie je inderdaad niet. Maar je hoort ze gelukkig wel :)

klopt, stroom doet zo ontzettend veel..  Mooie set, ziet er mooi strak uit
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Former member 78

Vandaag nog even lekker geluisterd naar de MD1.

Zelf de componenten uitgezocht :P
Een geïntregeerde versterker van Unison Research, de Unico.
Dat is leuke kleine hybride versterker.

Als bron had ik er een Luxman D-05 op aangesloten.
De bekabeling, geen idee. Dat lag er al, dus zo gelaten.

Kan je wel vertellen, dat maakte geen geluid maar muziek!

Het hoog is erg open met erg veel detail, en zijdezacht. Nooit hard
of schel. Het mid en laag is heel erg goed, zeker voor een 2 way systeem.

Ik heb niet op een echt hard niveau geluisterd, maar wel stevig. En het ''versmeerde''
niet, toch een probleem soms bij zo'n setting. Ook de laagweergave is erg imposant vind
ik.

Zo, het Usher topic blijft in leven ;D

frank2

ik was er samen met Arjan; even een aanvulling; de MD1 klonk zeer volwassen, een groots vol geluid, echt anders dan de "oude" MD1. Er was een grote detaillering, ruimte, dynamiek, de stemmen klonken vol, niet kaal. Ja ik was net als Arjan verbaasd over het geluid.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alex Groningen

Vandaag een leuke positieve PM van Frank gehad. En als ik hier alles zo lees moet ik binnenkort wanneer de tijd het toelaat maar eens weer richting Enschede gaan om deze nieuwe lijn van Usher te gaan beluisteren.

Xander32

#411
Zojuist de feedback van een mede-forumlid betreft de dmd tweeter middels pm. ontvangen(bij W&W o.a. geluisterd naar de MD-1`s aangestuurd door een Luxman buizen amp.en een set 718`s met de dmd tweeter): hij was totaal niet onder de indruk van betreffende tweeter t.o.v. de BE tweeter. Analytisch en een scherp randje was zijn feedback ...

Wetende (lees: meermaals ervaren) dat onze voorkeur betreft sound/klankkleur overeenkomt is mijn interesse in de dmd-tweeter al bekoelt.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Former member 78

De tweeter is verre van scherp, en analytisch is die ook niet.

Apart dat die het zo heeft ervaren.

Alex Groningen

Zo zie je maar weer dat ieder zijn eigen wensen en voorkeuren heeft op het gebied van geluid.

frank2

zijdezacht, hoog oplossend is mijn gewaarwording met de MD1. Er zal dus wel iets niet goed aangesloten zijn geweest of het combineerde niet goed met elkaar.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

martin_2703

#415
@Sander
Volgens mij ook niet zo gek dat de speaker nog niet helemaal top klinkt :music:
Denk dat hij nog wel een aantal uurtjes moet inspelen voordat je een goed oordeel kunt vellen.

Xander32

#416
Dat zal waarschijnlijk voor een deel meespelen (denk dat jouw oudjes zelfs nu nog niet geheel "los" zijn  ;)). Zelf ga ik ook nog luisteren naar de nieuwe serie Ushers met dmd-tweeter maar wacht daar dan ook bewust nog minimaal een maandje (of meer) mee. Echter heb ik anderen hier al zien vertellen dat de dmd-tweeters koud uit de doos geen enkele scherpte kennen ... en dat staat behoorlijks haaks op de feedback die ik middels pm. heb ontvangen 8).


Sander.

Quote from: martin_2703 on January 21, 2011, 19:53:31
@Sander
Volgens mij ook niet zo gek dat de speaker nog niet helemaal top klinkt :music:
Denk dat hij nog wel een aantal uurtjes moet inspelen voordat je een goed oordeel kunt vellen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rusher

Hallo Usher Audio liefhebbers,

Kort geleden heb ik mij aangemeld op dit forum en ben nog wat onhandig met hoe het allemaal werkt, dus hoop ik niet dat ik dit topic in de war gooi met de volgende vraag:
Weet iemand het impedantie-verloop van de Usher CP-8571 mkII luidsprekers? Ik heb vernomen dat dit belangrijk is te weten, naast de gevoeligheid van 87dB, om een buizenversterker uit te zoeken.
Ik kan het niet zo snel op internet vinden (of ik begrijp bepaalde getallen niet, dat kan ook heel goed).
Bij voorbaat excuus als ik deze vraag elders moet stellen, dan verneem ik dat graag. Indien ik met goed geluk wel in Het Usher Audio topic "mag blijven" dan bedank ik jullie alvast voor het meedenken.

Met vriendelijke groet,
Ruben.

Dirc

Nominaal 8, maar dat had je waarschijnlijk al gevonden...

Xander32

#419
Welcome Ruben,

Volgens mij zit je hier in dit topic helemaal goed met jouw vraag hoor. Ben je zelf al in het bezit van deze speakers of ben je van plan om deze te kopen? En helaas moet ik zelf jou het antwoord op jouw vraag schuldig blijven maar er zijn hier zat inhoudelijk deskundigen die deze (kunnen) gaan beantwoorden.


Sander.
Quote from: Rusher on February  5, 2011, 01:06:19
Hallo Usher Audio liefhebbers,

Kort geleden heb ik mij aangemeld op dit forum en ben nog wat onhandig met hoe het allemaal werkt, dus hoop ik niet dat ik dit topic in de war gooi met de volgende vraag:
Weet iemand het impedantie-verloop van de Usher CP-8571 mkII luidsprekers? Ik heb vernomen dat dit belangrijk is te weten, naast de gevoeligheid van 87dB, om een buizenversterker uit te zoeken.
Ik kan het niet zo snel op internet vinden (of ik begrijp bepaalde getallen niet, dat kan ook heel goed).
Bij voorbaat excuus als ik deze vraag elders moet stellen, dan verneem ik dat graag. Indien ik met goed geluk wel in Het Usher Audio topic "mag blijven" dan bedank ik jullie alvast voor het meedenken.

Met vriendelijke groet,
Ruben.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Quote from: Rusher on February  5, 2011, 01:06:19
Hallo Usher Audio liefhebbers,

Kort geleden heb ik mij aangemeld op dit forum en ben nog wat onhandig met hoe het allemaal werkt, dus hoop ik niet dat ik dit topic in de war gooi met de volgende vraag:
Weet iemand het impedantie-verloop van de Usher CP-8571 mkII luidsprekers? Ik heb vernomen dat dit belangrijk is te weten, naast de gevoeligheid van 87dB, om een buizenversterker uit te zoeken.
Ik kan het niet zo snel op internet vinden (of ik begrijp bepaalde getallen niet, dat kan ook heel goed).
Bij voorbaat excuus als ik deze vraag elders moet stellen, dan verneem ik dat graag. Indien ik met goed geluk wel in Het Usher Audio topic "mag blijven" dan bedank ik jullie alvast voor het meedenken.

Met vriendelijke groet,
Ruben.

bel even met Karel van wenw audio die kan je dat precies vertellen. (ik denk dat het niet van belang is, maar hij als importeur weet dat precies)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Rusher

Hallo,

Bedankt voor jullie snelle reacties. Leuk!

Ik heb het voorrecht gehad de luidsprekers in november 2010 als 2 jaar "oude" occasions aan te schaffen. Dit jaar hoop ik een geschikte buizenversterker aan te kunnen schaffen. Eerst inlezen en minstens zo belangrijk, ouderwets geld sparen. Gevoeligheid van 87dB en impedantie van 8 Ohm is mij bekend. Volgens Rob Wilms van De Hifiwinkel (Mystere en PrimaLuna) is het belangrijk ook iets af te weten van het impedantie-verloop: fluctueert de impedantie veel waardoor de versterker meer op z'n donder krijgt? Althans zo begrijp ik het. Ik moet nog veel leren, dus corrigeer mij aub!!!
Karel bel ik vandaag even op. De uitkomst zal ik in dit topic melden.
Nogmaals bedankt voor het meedenken.

Fijn weekend!
Ruben.

Deleted member

Ruben, het klopt hoor. Het impedantieverloop van een luidspreker is van belang voor een versterker omdat deze de stroom moet leveren om de luidspreker aan te sturen. Bij luidsprekers wordt altijd de nominale impedantie aangegeven maar omdat de impedantie frequentieafhankelijk is zegt dit niet alles. De meeste luidsprekers zakken in het laag in impedantie naar bijvoorbeeld 3Ohm wat betekent dat de versterker voor deze frequenties relatief veel meer stroom moet leveren. Een versterker moet dus over voldoende kracht en reserves (headroom) beschikken om die dippen in de impedantie op te vangen. Juist buizenversterkers hebben daar in de regel meer moeite mee wat zich kan uiten in een versterker die zichzelf in 't ergste geval uitschakelt (protectiecircuits grijpen in) of in minder erge gevallen gaat vervormen op die frequenties. Dit uit zich dan in een bas die "niet onder controle" is d.w.z. niet strak zoals 't moet zijn maar "traag"/"flubberend". Helaas is niet altijd vooraf te voorspellen hoe e.e.a. zich gedraagt dus ik zou adviseren goed vooraf te vergelijken en dus beide (buis en transistor) eens uit te proberen. Wat je ook nog wel eens ziet is dat mensen gaan bi-ampen (horizontaal) en dan een buizenversterker voor het mid/hoog toepassen en een transistor op 't laag om 't beste van twee werelden te krijgen. Dit geeft echter weer eigen uitdagingen omdat de versterkers wel bij mekaar moeten passen.

Ushers staan er overigens wel om bekend dat ze een flinke versterker waarderen om optimaal te klinken.

Former member 78

Ruben,

Had jij al een buis op het oog? Zo ja, waar ''kijk'' je naar?
Want misschien wel mooier is voor jouw Ushers, is een hybride versterker.

Die heeft buisjes in de voortrap, en transistor in het eind gedeelte.

Wat Antoine al zei, een buis is niet erg sterk in het laag als de inpedatie
richting de 3 Ohm gaat, er onder kan ook bij bepaalde speakers en dat trekt een gemiddelde buis
echt niet.

Ik heb de 8571 ook gehad, maar heb eigenlijk géén idee hoe ze verlopen qua impedantie.
Maar een beetje power vinden ze wél prettig ;)

Rusher

Maestro's

Het is prettig door jullie kennis onderwezen te worden. Dit zeg ik omdat ik van mijn eerste "Hifi" aankopen, dat is nu ruim twee maanden geleden, een behoorlijke kater heb overgehouden. Wist ik toen maar zoveel als dat ik nu weet, en dat is nog veeeeeeeeeeeel te weinig! Elk product dat ik gekocht heb is denk ik in beginsel een prachtig (= subjectief) product, maar de producten (Luidsprekers, Cd-speler en Hybride versterker) tezamen vormen na twee maanden nog steeds geen mooi geluid. Veel te scherp, te hard, oversturing, clipping, onbalans, plat...... (zo mooi babbelen als René van Es van Hifi.nl dat kan....... dat kan ik niet.......).
Vandaag ben ik naar Wim van Kraanen geweest van Analogue Audio, omdat mijn Unison Research Unico II Secondo onbalans vertoonde. Dit is inderdaad met ongeveer 10% afwijking geconstateerd waarna Wim de buizen omdraaide en nu niet rechts, maar links ongeveer 5% output level meer wordt gegenereerd, te weinig om dat (waarschijnlijk) te kunnen horen. Ik heb nog geen tijd gehad de versterker weer aan te sluiten. Morgenochtend zal ik eens luisteren. Overigens een leuk uurtje bij Wim in Nieuwegein! Prachtig apparatuur (Pathos, Unison, enz).
Onbalans is niet het enige. Laten we de onbalans voor wat het is, dan heb ik sowieso te maken met oversturing wanneer ik geen gebruik maak van -20 dB XLR attenuators van Rothwell t.b.v. mijn Raysonic CD-128 cd-speler en -14dB RCA attenuators van Goldenjacks t.b.v. de Sonos ZP90 (die ik gebruik om de Apple Lossless bestanden van de iMac te kunnen streamen). Van Wim heb ik tips gekregen om stap voor stap e.e.a. te onderzoeken om de reden van oversturing en onbalans te vinden. Hopelijk is de onbalans opgelost met mijn bezoek aan Analogue Audio, maar zonder attenuators blijft er een verschrikkelijk akelig hard en schel geluid bestaan, en dat wordt al bereikt bij "08:00 uur" op de volumeknop. Dus....... luisterplezier heb ik nog niet gehad. Zowel Wim van Analogue Audio als Karel van W&W audio vinden het zonde dat ik attenuators gebruik om rust te brengen in het systeem. Maar ja, wat is er dan met mijn CD-speler aan de hand? Wim stelde voor de type buizen te controleren van de Cd-speler. Misschien de verkeerde? Ik ga het uitzoeken..... De output level van de Raysonic is ongebalanseerd 2,4V, dus echt hoog is dat niet. De input sensitivity van de versterker is 0,375V, dus wat dat betreft is het wel een groot verschil met de CD-speler. Voordat ik dit begreep......... Daarna ben ik op attenuators gekomen. De attenuators brachten wel enorme rust in het systeem en daarom weet ik dat de hybride versterker een heerlijke versterker is (noot voor ArjanR1: je hebt hetzelfde goede advies gegeven als Jelle van W&W audio). Toch ben ik door mijn kater weer verder gaan kijken, omdat ik een domper had van mijn CD-speler of mijn versterker. Welke is de boosdoener? Waarschijnlijk allebei niet, maar is het geen goede match....?

Ik ben afgelopen woensdag als tussenstop om iets op te halen in Ewijk bij Dé Hifiwinkel te Beek geweest. Rob Wilms heeft mij PrimaLuna en Mystère laten zien. Ik heb nog niets beluisterd.

Eerst morgen luisteren of de onbalans weg is, dan onderzoeken of mijn Cd-speler wel in orde is (immers, de Unison Research CDE van Wim deed het wel normaal vandaag bij Analogue Audio..... zowel in Low- als High gain). Daarna in de loop van het jaar oriënteren op een buizenversterker. Nu is de cirkel rond, want om een buizenversterker te kiezen heb ik, zoals ik ook van Antoine begrijp, het impedantie-verloop nodig van de Ushers.

To be continued.

Ruben.