Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Alex Groningen

Quote from: Xander32 on August 20, 2010, 17:07:17
Een paar foto`s van de Ushers die ik in nog geen maand tijd heb versleten:







Sander.


Hoop toch nog niet dat je de 718 hebt versleten. ;) De 718 zijn trouwens wel erg mooie luidsprekers.

Xander32

Quote from: Alex Groningen on August 20, 2010, 17:18:54

Hoop toch nog niet dat je de 718 hebt versleten. ;) De 718 zijn trouwens wel erg mooie luidsprekers.
:D

Nee, wees gerust, ik hoop nog heel lang te kunnen genieten van de BE 718`s.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Groot gelijk heb je, kan me er iets bij voorstellen. Ben namelijk zelf ook zeer tevreden over mijn eigen Usher's.

Former member 78

Quote from: Xander32 on August 20, 2010, 17:35:29
:D

Nee, wees gerust, ik hoop nog heel lang te kunnen genieten van de BE 718`s.



Sander.

Bevielen de MD 1 niet goed?

Xander32

#254
Nee, niet in eigen ruimte: daar helaas veel te veel bass  :-[.
Maar de BE 718`s zijn meer dan waardige opvolgers :).


Sander.
Quote from: ArjanR1 on August 20, 2010, 18:30:39
Bevielen de MD 1 niet goed?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

velothrux

#255
Quote from: drees62 on August 20, 2010, 14:36:24
Ben daar ook tegen aangelopen toen ik op zoek ging naar mijn paar BE-718's. Vond het op zich een vreemd verhaal dat de speaker voor de Amerikaanse markt aangepast werd. Wat ik heb begrepen is dat dit alleen plaats vond als je een setje kocht via de officiele USA-importeur: MusicMatters Inc. (www.usheraudiousa.com).
Overigens is het nog maar de vraag of wij Europeanen die versie zullen prefereren boven de "normale". Die Yankee's hebben soms een nogal afwijkende smaak  :-X
Misschien ooit een shoot-out regelen als iemand zeker weet dat ie over een USA-setje beschikt. Je schijnt de importeur in Amerika je serialnummers te kunnen mailen en hij geeft dan uitsluitsel of je een "Yankee" hebt of niet  ;)
Ik hoef het niet te weten, vind mijn setje echt supergoed klinken.

Tot slot een tip: ga niet teveel af op die reviews maar ga vooral luisteren, het liefst op je eigen set thuis.

Ik vind het ook een aparte marketingstrategie om een speaker aan te bieden met een crossoverupgrade (daar ga ik dan maar even van uit) in alleen de USA. Ik heb inderdaad vandaag een mailtje ontvangen van Musik Matters dat het filter geheel nieuw ontworpen is door GR Research met "dure spullen". Het filter is te koop als upgrade en kost 479 dollar :o voor een setje. Het originele filter schijnt in concept ontworpen te zijn in samenwerking met Joe d'Appolito. Dat kan toch nooit zo slecht zijn?

Luisteren ga ik zeker, maar ik moet nog even geduld hebben tot volgende week dinsdag.

Former member 78

Als een ''nieuw ontworpen'' filter de speaker naar een hoger niveau tillen, dan hoeft die
$479,- echt niet duur te zijn.

Kijk voor de grap eens wat een leuke interlink of speaker kabel kost :)

velothrux

Quote from: ArjanR1 on August 21, 2010, 00:16:33
Als een ''nieuw ontworpen'' filter de speaker naar een hoger niveau tillen, dan hoeft die
$479,- echt niet duur te zijn.

Kijk voor de grap eens wat een leuke interlink of speaker kabel kost :)

En dat zegt iemand die "kabel=kabel" scandeert?  ;D

Even serieus, ik zou dat geld eerder neerleggen voor een filter dan voor een kabel. Ik blijf het echter duur vinden.

Former member 78

Quote from: velothrux on August 21, 2010, 00:43:10
En dat zegt iemand die "kabel=kabel" scandeert?  ;D

Even serieus, ik zou dat geld eerder neerleggen voor een filter dan voor een kabel. Ik blijf het echter duur vinden.

Ja, dat ''kabel is kabel'' is een beetje sarcasme :P

Maar veel geld is het zeker, ben ik helemaal met je eens!
Maar als het de speakers veel beter maakt, valt het misschien ''wel'' mee.

Wil het ook nog eens doen bij mijn 8571 MK2.
Maar mijn audio potje was al leeg voor dit jaar, dus helemaal na de bestelling van de Oppo :(

velothrux

Quote from: ArjanR1 on August 21, 2010, 00:58:25
Ja, dat ''kabel is kabel'' is een beetje sarcasme :P

Maar veel geld is het zeker, ben ik helemaal met je eens!
Maar als het de speakers veel beter maakt, valt het misschien ''wel'' mee.

Wil het ook nog eens doen bij mijn 8571 MK2.
Maar mijn audio potje was al leeg voor dit jaar, dus helemaal na de bestelling van de Oppo :(

Ik ga eerst maar eens luisteren naar het "made in Taiwan"-filter. Misschien doe ik er wel niets aan. Ik zou graag de twee versies naast elkaar horen.

Mooie speaker overigens, de 8571 MK2. Helaas veel te groot voor mijn kamer.

Xander32

Verstandig: ga eerst maar eens zelf luisteren en zet er indien mogelijk een paar andere monitoren uit dezelfde prijsklasse naast.


Sander.
Quote from: velothrux on August 21, 2010, 01:04:02
Ik ga eerst maar eens luisteren naar het "made in Taiwan"-filter. Misschien doe ik er wel niets aan. Ik zou graag de twee versies naast elkaar horen.

Mooie speaker overigens, de 8571 MK2. Helaas veel te groot voor mijn kamer.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

velothrux

#261
Omdat ik hoogstwaarschijnlijk de Usher Be-718 ga aanschaffen (ik moet nog even wachten tot het moment dat de verkopende partij terug is van vakantie), ben ik mij op dit moment aan het inlezen op deze speakers. Vandaar ook dat ik op dit forum terecht kwam.
Er zijn gelukkig veel reviews voorhanden van magazines en gebruikers. Bijna zonder uitzondering zeer lovend. Dat zegt toch wel wat over de speakers. Ik heb op internet echter wel een paar opmerkelijke punten gevonden.

Als eerste het filter. Daarover schreef ik al eerder in dit topic. De versie voor de amerikaanse markt heeft een ander filter met hoogwaardigere componenten. Ik vind het vreemd dat Usher niet één versie (de beste) wereldwijd verkoopt.

Ten tweede is er een relletje ontstaan over het materiaal van de tweeter. Dit is nl. helemaal geen beryllium. Het is een titaniumlegering met 88,5% titanium en maar 1,5% beryllium. De andere 10% is aluminium, koper, magnesium en nog wat andere metalen. Ik spreek dan over de tweeter waar Beryllium onder staat. Een eerdere versie van deze tweeter bevatte geheel geen beryllium, maar werd wel als zodanig aangeprezen door Usher. Deze tweeters zijn van titanium en hebben een coating om de kleur van beryllium te benaderen.
Usher heeft nogal geprikkeld gereageerd op deze uitkomsten en wijzen slechts op de klankkwaliteit van hun speakers in verhouding tot hun prijs en doen de kritiek af als roddels van jaloerse concurrenten. Het was in mijn ogen beter geweest wanneer Usher meer openheid had gegeven en excuses had gemaakt. Uit een rapport van de toeleverancier van Usher blijkt gewoon welke samenstelling het gebruikte metaal heeft. Ik begin mij daarom ook wel wat zorgen te maken over de claims rondom hun nieuwe DMD tweeter.

Al met al maak ik mij er niet zo druk over, want het zal waar zijn dat de prijs-kwaliteit verhouding van Usher speakers ongekend goed is. Usher heeft gelijk dat uiteindelijk de klankkwaliteit doorslaggevend is. Als fabrikant echter moet je toch wel ten alle tijde betrouwbaar zijn in de wijze waarop je de producten aanprijst. Wat vinden jullie?

drees62

Tja, je praat hier over legeringen. Dat is altijd een bepaald percentage van een materiaal.
Een volkoren brood bestaat ook niet voor 100% uit volkoren  ;D
Zou me er niet al te druk over maken, anders gewoon niet kopen die 718 BE's. Moet wel een beetje exclusief blijven  ;)


velothrux

Quote from: drees62 on August 23, 2010, 11:33:35
Tja, je praat hier over legeringen. Dat is altijd een bepaald percentage van een materiaal.
Een volkoren brood bestaat ook niet voor 100% uit volkoren  ;D
Zou me er niet al te druk over maken, anders gewoon niet kopen die 718 BE's. Moet wel een beetje exclusief blijven  ;)

Een legering... dat is waar. Maar je kan toch niet een legering met 1,5% Be voor beryllium laten doorgaan?

Slecht voorbeeld van dat volkoren. Je hebt het toevallig wel tegen een bakkerszoon. :laugh:

Zoals al aangegeven, ik maak mij er niet zo druk om. Ik trek echter wel de marketingmethodes van Usher in twijfel.

Xander32

#264
Tip: W&W krijgt ook een paar binnen, 7 maanden jong, nog niet eens ingespeeld  ;).
Huidige eigenaar is mede- forumlid.

Sander.

p.s. niet die van mij hoor ;D. Echter die van mij komen ook van deze mede-forumlid, die had twee paar t.b.v. ht - hij gaat ook terug naar stereo. Die van mij zien er echt top uit, helemaal compleet. Het andere paar zal niet anders zijn.

Quote from: velothrux on August 23, 2010, 13:04:17
Een legering... dat is waar. Maar je kan toch niet een legering met 1,5% Be voor beryllium laten doorgaan?

Slecht voorbeeld van dat volkoren. Je hebt het toevallig wel tegen een bakkerszoon. :laugh:

Zoals al aangegeven, ik maak mij er niet zo druk om. Ik trek echter wel de marketingmethodes van Usher in twijfel.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirc

als ze nu ook een center binnenkrijgen....

Xander32

Dat blijft wel een crime he; als je op zoek bent naar een 2ehands Usher center.


Sander.
Quote from: Dirc I on August 23, 2010, 13:23:52
als ze nu ook een center binnenkrijgen....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirc

Inderdaad en de nieuwe zijn wel erg prijzig.....

velothrux

Quote from: Xander32 on August 23, 2010, 13:22:29
Tip: W&W krijgt ook een paar binnen, 7 maanden jong, nog niet eens ingespeeld  ;).
Huidige eigenaar is mede- forumlid.

Sander.

p.s. niet die van mij hoor ;D. Echter die van mij komen ook van deze mede-forumlid, die had twee paar t.b.v. ht - hij gaat ook terug naar stereo. Die van mij zien er echt top uit, helemaal compleet. Het andere paar zal niet anders zijn.

Ik had al een bericht van hem ontvangen. Ik heb echter al een afspraak lopen met iemand. Ik moet alleen even wachten tot die terug is van vakantie.

velothrux

#269
Sinds vorige week ben ik de eigenaar van een stereopaar Usher Be-718 speakers. Het leek mij aardig om mijn ervaringen met deze speakers te delen op dit forum.

Eerste indruk
Toen ik ze aansloot en liet spelen was ik nog niet zo enthousiast. Mooi, maar niet bijzonder. Dat viel wel een beetje tegen. Ik had er meer van verwacht. Dit was geen upgrade t.o.v. mijn oude speakers. De tonale balans was wel heel goed. De focussering was echter wat vaag, terwijl de speakers wel heel veel details lieten horen. Ik miste vooral het scherpe stereobeeld dat ik gewend was en een zeker mate van levendigheid.

Inspelen???
Omdat de speakers (hoewel gebruikt) behoorlijk jong zijn, heb ik ze eerst maar eens flink aantal uren laten spelen. Voor de zekerheid heb ik ook de vorige eigenaar nog even gevraagd hoeveel uur ze erop hebben zitten. Dat bleek tussen de 50 en 80 uur te zijn. Nu was ik enigszins sceptisch ten aanzien van het fenomeen inspelen, maar het kan nooit kwaad om het te proberen.

Verder luisteren
Na een paar dagen ben ik weer gaan luisteren. Ik kan alleen maar melden dat ik even met mijn mond vol tanden stond. Wat een enorm verschil. Daar was de focussering. Daar was een enorme soundstage. Wat een hoogte. Wat een breedte. Wat een diepte. De ene cd na de andere verdween in de speler. De zangers en spelers staan recht voor je neus. Je wordt als het ware verplaatst naar de opnameruimte. Inspelen is dus geen fabeltje. Een dermate groot verschil had ik nooit verwacht.

Conclusie
Wat een topspeakers zijn dit! Ik geloof dat je voor het geld dat je moet neertellen geen betere monitorspeakers kan kopen.

advr

Quote from: velothrux on September  9, 2010, 07:40:19

Conclusie
Wat een topspeakers zijn dit! Ik geloof dat je voor het geld dat je moet neertellen geen betere monitorspeakers kan kopen.

Veel plezier!  :music: :music:

Goede aanwinst dus... ;D

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Former member 78

Gefeliciteerd met die mooie monitor speakers!

Dat inspelen van nieuwe speakers is idd geen fabeltje.
Ik heb eens nieuwe Beryllium tweeters gehoord, deed pijn aan je oren!

Xander32

#272
Gefeli, en wij worden hier altijd erg blij van een paar foto`s  ;).
Enne, inspelen van de Be 718`s: ze zijn pas los na 400 a 500 speeluren  8).


Sander.
Quote from: velothrux on September  9, 2010, 07:40:19

Inspelen???
Omdat de speakers (hoewel gebruikt) behoorlijk jong zijn, heb ik ze eerst maar eens flink aantal uren laten spelen. Voor de zekerheid heb ik ook de vorige eigenaar nog even gevraagd hoeveel uur ze erop hebben zitten. Dat bleek tussen de 50 en 80 uur te zijn. Nu was ik enigszins sceptisch ten aanzien van het fenomeen inspelen, maar het kan nooit kwaad om het te proberen.



Conclusie
Wat een topspeakers zijn dit! Ik geloof dat je voor het geld dat je moet neertellen geen betere monitorspeakers kan kopen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

velothrux

Ze zitten nog lang niet aan de 500 uur. En ze klinken nu al zo goed.

Ik zal eens een paar foto's maken. Je weet toch wel hoe ze eruit zien Sander?  ;D

Former member 78

Ja, maar het totaal plaatje is wat we willen zien ;)

Ik heb net mijn kamer helemaal andersom ingedeeld.
Bijna klaar, op de tv en wat kleine dingen na.



Volgende week nieuwe foto's