Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spijkie

Quote from: Xander32 on February 25, 2024, 09:39:46De kracht en charmes van het forum  :worship:


Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren op een dedicated audiogroep, of deze tot de mogelijkheden behoort, welke materialen daarvoor nodig zijn. Indien het mogelijk blijkt (dat ligt er m.i. vooral aan of de loze leiding te gebruiken is), dient die ook nog te worden aangelegd en aangesloten. Indien dit onverhoopt niet mogelijk blijkt, is het plan om het bestaande stopcontact te voorzien van aarde.

Daaropvolgende zou ik een goed stekkerblok/ netwerkfilter willen aankopen.


De afgelopen week heb ik een tweetal topics geopend om een aantal vragen beantwoord te krijgen;

Als ik nu zie welke bruikbare input ik al heb ontvangen en zelfs van twee mede forumleden de hulp aangeboden voor het aanleggen en aansluiten ervan, geweldig ‼️

Super! Benieuwd waar het op uit komt
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

vanzomereng

Quote from: Xander32 on February 25, 2024, 09:39:46Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren op een dedicated audiogroep
Daaropvolgende zou ik een goed stekkerblok/ netwerkfilter willen aankopen.

M.i.z. is bij een dedicated audio groep de noodzaak voor een netfilter minder relevant.
Een gewoon goed stekkerblok van bijv. SUPRA met 1 ongefilterde inlet voor de versterker
en een aantal gefilterde inlets voor de overige devices, zou moeten voldoen. 

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Indien hier een dedicated audiogroep is aan te leggen, ga ik dat t.z.t. zelf ervaren.
De meeste blokken/ filters kan je op proef thuis uitproberen, daar ga ik dan gebruik van maken en ik vertrouw daarbij net als altijd, op mijn gehoor.

En ik kijk er sowieso ook wat anders naar dan dat jij hieronder schrijft;
Een dedicated audiogroep krijgt de spanning vanaf de meterkast aangevoerd. Al hetgeen dat aan vervuiling voor die meterkast het huis in komt, gaat ook evengoed door die dedicated audiogroep richting de audioset denk ik dan 🤓

Quote from: vanzomereng on February 25, 2024, 09:53:21M.i.z. is bij een dedicated audio groep de noodzaak voor een netfilter minder relevant.
Een gewoon goed stekkerblok van bijv. SUPRA met 1 ongefilterde inlet voor de versterker
en een aantal gefilterde inlets voor de overige devices, zou moeten voldoen. 

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Weer eens heerlijk een middagje muziek genieten 🎶

Nu op verzoek van hare maje;  Madrugada - Live at Tralfamadore, een prachtige concert registratie waar ook onderstaand nummer van afkomstig is.


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Quote from: Xander32 on February 25, 2024, 11:22:32Indien hier een dedicated audiogroep is aan te leggen, ga ik dat t.z.t. zelf ervaren.
De meeste blokken/ filters kan je op proef thuis uitproberen, daar ga ik dan gebruik van maken en ik vertrouw daarbij net als altijd, op mijn gehoor.

En ik kijk er sowieso ook wat anders naar dan dat jij hieronder schrijft;
Een dedicated audiogroep krijgt de spanning vanaf de meterkast aangevoerd. Al hetgeen dat aan vervuiling voor die meterkast het huis in komt, gaat ook evengoed door die dedicated audiogroep richting de audioset denk ik dan 🤓


Eens, gewoon beiden doen, mooi groepje en mooi filterblokje.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

#8630
Uit nieuwsgierigheid alvast het afdekplaatje van de wand getrokken waar de potentiël wcd zou kunnen komen van een dedicated audiogroep; achter het plaatje zit een lege doos en twee loze kabels welke lijken op signaal/ antenne kabels. In mijn herinnering zaten daar voorheen ook de radio en tv aansluitingen. Die komen vanuit de meterkast, dat lijkt me al voorzichtig positief 🤓
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Quote from: Xander32 on March  1, 2024, 13:48:28Uit nieuwsgierigheid alvast het afdekplaatje van de wand getrokken waar de potentiël wcd zoukunnen komen van een dedicated audiogroep; achter het plaatje zit een lege doos en twee loze kabels welke lijken op signaal/ antenne kabels. In mijn herinnering zaten daar voorheen ook de radio en tv aansluitingen. Die komen vanuit de meterkast, dat lijkt me al voorzichtig positief 🤓

Wordt appeltje eitje dan.

Benieuwd hoor
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Volgende week komt Rowdy langs om ter plekke te bepalen wat mogelijk en nodig is 🙂

Quote from: Hannibal_ on March  1, 2024, 16:22:37Wordt appeltje eitje dan.

Benieuwd hoor
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rowdy

Quote from: Xander32 on March  1, 2024, 13:48:28Uit nieuwsgierigheid alvast het afdekplaatje van de wand getrokken waar de potentiël wcd zou kunnen komen van een dedicated audiogroep; achter het plaatje zit een lege doos en twee loze kabels welke lijken op signaal/ antenne kabels. In mijn herinnering zaten daar voorheen ook de radio en tv aansluitingen. Die komen vanuit de meterkast, dat lijkt me al voorzichtig positief 🤓
Wat zijn de kleuren van de twee loze kabels? Op jouw foto's van de meterkast zie ik één zwarte kabel (CAI geschreven) in een flexibele buis en twee witte kabels (denk UTP) in een flexibele buis.
Je kunt eventueel voorzichtig aan de kabel, waar de WCD komt, aan trekken en kijken of het in de meterkast beweegt.
Of je zet een stofzuiger op de inbouwdoos en voel welke buis in de meterkast zuigt.

Xander32

Het is die zwarte (antenne) kabel van de CAI, op de foto die je hebt de tweede buis van rechts 🤓

Quote from: Rowdy on March  1, 2024, 18:12:02Wat zijn de kleuren van de twee loze kabels? Op jouw foto's van de meterkast zie ik één zwarte kabel (CAI geschreven) in een flexibele buis en twee witte kabels (denk UTP) in een flexibele buis.
Je kunt eventueel voorzichtig aan de kabel, waar de WCD komt, aan trekken en kijken of het in de meterkast beweegt.
Of je zet een stofzuiger op de inbouwdoos en voel welke buis in de meterkast zuigt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Zijn die zwarte kabels niet doorvoer kabels om de definitieve er in te trekken? Nog nooit zwarte cai kabels gezien, al zullen die er ook wel zijn.

In ieder geval niet er uit trekken zou ik zeggen, handig om je definitieve kabels er mee doorheen te trekken. Al lees ik ook flexibele buis... soms heb je daar meer pogingen, dus goede trekveer, voor nodig  ???

Maar dat zal Rowdy ook wel op zijn netvlies hebben als ervaringsdeskundige  :smile:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Het lijkt mij toch echt een antenne kabel te zijn, zegt de leek 🙂
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

vergeerr72

Quote from: Xander32 on March  2, 2024, 10:04:35Het lijkt mij toch echt een antenne kabel te zijn, zegt de leek 🙂

Overduidelijk.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Laan

Als je door die buis een mooie drie aderige kabel wil friemelen, veel succes.  :sarcasm:
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Richi

Quote from: Laan on March  2, 2024, 10:28:59Als je door die buis een mooie drie aderige kabel wil friemelen, veel succes.  :sarcasm:
Flink wat glijmiddel gebruiken! :D Ik gebruikte hier Dreft en dat ging verbazingwekkend goed.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

JoWa

Klopt, gewoon Dreft gebruiken.
En met z'n tweeën doen, de ene duwt en begeleidt de kabel, de ander trekt rustig.
Anders gewoon 3 x 2,5 mm2kabels gebruiken. Is prima spul, hele huizen liggen er mee vol.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Xander32

We gaan het zien.

Max 1.1 cm diameter mag de kabel zijn, dat is een restrictie die ik al "opgelegd" heb gekregen 🙂


Quote from: Richi on March  2, 2024, 10:58:58Flink wat glijmiddel gebruiken! :D Ik gebruikte hier Dreft en dat ging verbazingwekkend goed.

Quote from: JoWa on March  2, 2024, 11:04:09Klopt, gewoon Dreft gebruiken.
En met z'n tweeën doen, de ene duwt en begeleidt de kabel, de ander trekt rustig.
Anders gewoon 3 x 2,5 mm2kabels gebruiken. Is prima spul, hele huizen liggen er mee vol.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... daar is het andere uiteinde.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

RZeemering

Dat gaat wel goed komen!
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Hannibal_

Lol, yep!
De eerste zwarte cai kabel die ik zie.
Maar geen twijfel mogelijk  ;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

John Wx

Quote from: Hannibal_ on March  3, 2024, 07:13:26Lol, yep!
De eerste zwarte cai kabel die ik zie.
Maar geen twijfel mogelijk  ;D

Ja wen er maar aan black is the new white
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

vergeerr72

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

He dames, gaan we het hier nu over kleurtjes hebben? Een volgende stap is wellicht de oprichting van een HT-forum breiclubje? 😄
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT