Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Rob46

Quote from: Xander32 on May 28, 2023, 21:14:42Luxman zit in het algemeen meer aan de frisse kant van neutraal. Of dat een mooie match met B&W is vraag ik mij af 🤔 Echter, wanneer je die kan uitproberen in je set staat er weinig in de weg 🙂

Ik vind hem er wel fraai uitzien, solide, hoogwaardige afwerking, een stukje nostalgie.



Ik vermoed dat je zo maar gelijk krijgt. De match met Accuphase is prima mede door het vermogen. En ja, ondanks de 88db gevoeligheid vinden deze luidsprekers dat toch wel fijn...
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Wait, uhm, ik heb iets (ge)mis(t); je speelt toch met de B&W702s3 (?), die hebben toch ongetwijfeld een hogere gevoeligheid dan 88db ? 🤔 🤓

Quote from: Rob46 on May 29, 2023, 09:32:55Ik vermoed dat je zo maar gelijk krijgt. De match met Accuphase is prima mede door het vermogen. En ja, ondanks de 88db gevoeligheid vinden deze luidsprekers dat toch wel fijn...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Straks op audiëntie 🎶 bij Ronald, zin in 👍🏻


Quote from: vergeerr72 on March  4, 2023, 08:44:57Dat was zeker gezellig en een voortreffelijke lunch. Ook de hele stand van de zorg nog even besproken, dat krijg je als je twee mensen van concurrende academische ziekenhuizen bij elkaar zet.

Maar uiteindelijk ging het om de audio:  de set geeft een rustig geluidgebeeld waarin met name stemmen en akoestische gitaren tot hun recht komen; blijkt dat nu net de muzieksmaak van onze gastheer te zijn. De qsound opname Vogue van Madonna stond ook goed geplaatst in de ruimte, dat heb ik slechter gehoord. Al met al een fijne set om rustig een avondje (of middag in dit geval) naar te luisteren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Dat was een toffe ervaring bij Ronald, die heeft er echt iets moois staan 👌🏻
En 't was er super gezellig samen met Han. Top zo'n M&G, kan 't een ieder aanraden.

Maar sindsdien heb ik hier thuis de set nog niet meer aan gehad, na de db's in Moordrecht en de vorige week op 't Malieveld gun ik mijn gehoor even wat rust. Ik heb er toch wat last van  ??? , ondanks de gehoorbescherming (-25 db) welke ik bijna het gehele concert in had bij Muse.

In het verleden heb ik ook vaak mijn gehoor geweld aan gedaan. Tijdens concerten of feesten voor de speakers staan te springen, zelf > 30 jaar muziek gemaakt, steevast in feesttenten en zalen en destijds was gehoorbescherming voor watjes, daar had men (en ik zelf evenmin) geen aandacht voor. De afgelopen twintig jaar ben ik veel voorzichtiger geworden, maar de schade die er daarvoor is ontstaan, is blijvend.

Goed dat ze tegenwoordig er wél de aandacht voor hebben  :thumbs-up: Tijdens concerten en op festivals zie ik een groot deel van de bezoekers met bescherming in rondlopen.


Quote from: Xander32 on June  3, 2023, 08:15:59Straks op audiëntie 🎶 bij Ronald, zin in 👍🏻


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator

#8230
Hier hetzelfde Xander32. Muziek staat nu uit. En ik luister met name nu via AirPods Pro onderweg, Beoplay A1 buiten of Beosound Level binnen. Veel meer aandacht voor buiten zijn in de tuin, wandelen, fietsen, etc. Mijn gehoorschade rechts heb ik al heel lang geleden opgelopen toen ik in het veld stond bij de Dangerous tour van Michael Jackson. Rechts van me stonden speakers te blazen en Jackson stond er altijd wel om bekend een enorme PA met giga wattages aan versterking te hebben. Tijdens het concert nog een bizarre ervaring dat tijdens het nummer 'man in the mirror' mijn broekspijpen stonden te wapperen van het laag. Na het concert een fluit in mijn rechter oor. Wat heb je zelf met muziek gedaan?

Jumping Jack

Quote from: Mediator on June 16, 2023, 10:29:51Na het concert een fluit in mijn rechter oor.

Ja, typisch M.J.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Xander32

Ja, vroegâh nam men het niet zo nauw met het aantal db's ...

In het verleden heb ik trombone gespeeld, begonnen als jochie bij de plaatselijke harmonie/ fanfare, je kent 't wel. Later geëindigd in een blazerssectie van een funk-/ soulband, een koperkwintet (voor de wat meer serieuze toon 🎶) en een dweilband. Met die laatste het meeste plezier gehad; ik heb het over ruim 30 jaar terug (slik 🫣), toen waren we redelijk uniek, het concept dweilband kende men nog amper. Wij waren een groep jonge honden, die weekend in, weekend uit, van feest naar feest gingen.
Een hoop lol gehad (& 🍻). Een mooie tijd was dat 🙂 (ietwat minder voor 't gehoor 🙃)

Maar omwille van mijn gehoor, om verdere (snelle) degeneratie tegen te gaan, speel ik zelf in het algemeen de muziek op een bescheiden volume. Mede daarom ben ik ook zo ontzettend content met mijn huidige set, die ook op een laag volume geheel compleet (tonaliteit, geluidsbeeld) speelt  :thumbs-up:

Quote from: Mediator on June 16, 2023, 10:29:51Hier hetzelfde Xander32. Muziek staat nu uit. En ik luister met name nu via AirPods Pro onderweg, Beoplay A1 buiten of Beosound Level binnen. Veel meer aandacht voor buiten zijn in de tuin, wandelen, fietsen, etc. Mijn gehoorschade rechts heb ik al heel lang geleden opgelopen toen ik in het veld stond bij de Dangerous tour van Michael Jackson. Rechts van me stonden speakers te blazen en Jackson stond er altijd wel om bekend een enorme PA met giga wattages aan versterking te hebben. Tijdens het concert nog een bizarre ervaring dat tijdens het nummer 'man in the mirror' mijn broekspijpen stonden te wapperen van het laag. Na het concert een fluit in mijn rechter oor. Wat heb je zelf met muziek gedaan?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

Quote from: Xander32 on June 16, 2023, 09:28:14Dat was een toffe ervaring bij Ronald, die heeft er echt iets moois staan 👌🏻
En 't was er super gezellig samen met Han. Top zo'n M&G, kan 't een ieder aanraden.

Maar sindsdien heb ik hier thuis de set nog niet meer aan gehad, na de db's in Moordrecht en de vorige week op 't Malieveld gun ik mijn gehoor even wat rust. Ik heb er toch wat last van  ??? , ondanks de gehoorbescherming (-25 db) welke ik bijna het gehele concert in had bij Muse.

In het verleden heb ik ook vaak mijn gehoor geweld aan gedaan. Tijdens concerten of feesten voor de speakers staan te springen, zelf > 30 jaar muziek gemaakt, steevast in feesttenten en zalen en destijds was gehoorbescherming voor watjes, daar had men (en ik zelf evenmin) geen aandacht voor. De afgelopen twintig jaar ben ik veel voorzichtiger geworden, maar de schade die er daarvoor is ontstaan, is blijvend.

Goed dat ze tegenwoordig er wél de aandacht voor hebben  :thumbs-up: Tijdens concerten en op festivals zie ik een groot deel van de bezoekers met bescherming in rondlopen.


De set kan ook zachter hoor de volgende keer
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Mediator

Wat is nu typisch M.J.? Zijn (eigen) fluit of toch wat ik bedoelde 😏. Sorry je opmerking laat ruimte voor interpretatie.

Ik had het idee dat je een stuk jonger bent dan ik Xander32 maar als je al 30 jaar trompet hebt gespeeld twijfel ik daar over.

Blazers zijn leuk in een band. Helaas komt het tegenwoordig veel te weinig voor. Ook een goede saxofoon solo hoor je in de huidige muziek te weinig. Ik ben opgegroeid met Earth Wind and Fire die de Phoenix horns hadden. Later zijn die blazers werk gaan doen voor Phil Collins en dat tilt de heleboel muzikaal toch omhoog. Jammer dat je er kennelijk mee gestopt bent. Maar voor alles is een tijd. Ik zou juist meer willen doen met muziek maken maar helaas gaat dat nu en de komende tijd nog even niet. Fanfare ken ik met name uit mijn vaders tijd. Hij was jarenlang daar eerste klarinettist. In de omgeving waar ik woon was fanfare heel groot ergens tot in de jaren tachtig. Vroeger had je natuurlijk andere bezigheden dan nu. De wereld was nog iets kleiner zowel
positief als negatief.

Xander32

Wat zeg je?

Een volgende keer neem ik wel de gehoorbescherming mee. Festivals, concerten en M&G bij Ronald 🙉

😅

Quote from: vergeerr72 on June 16, 2023, 13:12:50De set kan ook zachter hoor de volgende keer
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sk

Quote from: Xander32 on June 16, 2023, 13:47:11Wat zeg je?

Een volgende keer neem ik wel de gehoorbescherming mee. Festivals, concerten en M&G bij Ronald 🙉

😅


Als we nu allemaal die oordoppen uit doen dan hoeft de muziek niet zo knetter hard.  ;D
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Xander32

De nickname xander32 heb ik onderwijl 20 jaar geleden aangemaakt 🤫

En het was trombone, desnoods schuiftrompet 🤢, maar het is niet hetzelfde als trompet. Wel beide scherp koper.

Gestopt ben ik ermee omdat ik "een ander leven kreeg", een verhuizing naar elders in het land en een andere werkgever, waardoor ik op werkdagen relatief laat thuis ben 's avonds. Iig te laat om nog te oefenen. En ik kon best goed meekomen, maar moest daar wel wat voor doen (thuis oefenen, de embouchure opbouwen en in stand houden).

Mis ik het zelf muziek maken? Nee  :nowink:, maar wel het sociale aspect.

Quote from: Mediator on June 16, 2023, 13:44:37Wat is nu typisch M.J.? Zijn (eigen) fluit of toch wat ik bedoelde 😏. Sorry je opmerking laat ruimte voor interpretatie.

Ik had het idee dat je een stuk jonger bent dan ik Xander32 maar als je al 30 jaar trompet hebt gespeeld twijfel ik daar over.

Blazers zijn leuk in een band. Helaas komt het tegenwoordig veel te weinig voor. Ook een goede saxofoon solo hoor je in de huidige muziek te weinig. Ik ben opgegroeid met Earth Wind and Fire die de Phoenix horns hadden. Later zijn die blazers werk gaan doen voor Phil Collins en dat tilt de heleboel muzikaal toch omhoog. Jammer dat je er kennelijk mee gestopt bent. Maar voor alles is een tijd. Ik zou juist meer willen doen met muziek maken maar helaas gaat dat nu en de komende tijd nog even niet. Fanfare ken ik met name uit mijn vaders tijd. Hij was jarenlang daar eerste klarinettist. In de omgeving waar ik woon was fanfare heel groot ergens tot in de jaren tachtig. Vroeger had je natuurlijk andere bezigheden dan nu. De wereld was nog iets kleiner zowel
positief als negatief.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Wanneer je het opschrijft gaat het communiceren al beter ja 😄
Omdenken, ik hou ervan 👍🏻

Quote from: Michael Nobbe on June 16, 2023, 13:50:04Als we nu allemaal die oordoppen uit doen dan hoeft de muziek niet zo knetter hard.  ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... maar lang verhaal kort: op dat moment had ik er geen hinder van, dan had ik er ook wat van kunnen/ moeten zeggen. En soms is het ook lekker om weer ff muziek op wat meer volume te genieten (zonder oordoppen).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Quote from: vergeerr72 on June 16, 2023, 13:12:50De set kan ook zachter hoor de volgende keer

Was inderdaad best luid  ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Mediator

https://youtu.be/cxwl5YHXSpk

Hier zo'n voorbeeld van EWF solo's met blazers. In dit geval alt sax geloof ik. Een heel mooie opbouw van een solo en het klinkt gewoon lekker.  Dit soort momenten had je zo vaak bij EWF concerten. Ook gitaar solo's die sterk waren. Reggie Young speelde bij veel concerten van EWF mee op trombone.

Xander32

Het betreffende album heb ik op cd (en als flac): erg lekker 🎶 👌🏻

Quote from: Mediator on June 18, 2023, 21:36:25https://youtu.be/cxwl5YHXSpk

Hier zo'n voorbeeld van EWF solo's met blazers. In dit geval alt sax geloof ik. Een heel mooie opbouw van een solo en het klinkt gewoon lekker.  Dit soort momenten had je zo vaak bij EWF concerten. Ook gitaar solo's die sterk waren. Reggie Young speelde bij veel concerten van EWF mee op trombone.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#8244
Een half jaar terug had ik om de Sonnet Morpheus in gebruik te nemen, een nieuwe kabel/ nieuwe kabels nodig. Na enig leeswerk gekozen voor aes/ebu i.p.v. een digi. coax tussen de Aries (streamer/ bridge) en Morpheus (dac).

Op mp heb ik toen een bod geplaatst op een mooie kabel van Cardas a €1100,- Het virus vlamde eventjes op, 'duurder zal wel beter zijn' en daarnaast heb ik al het nodige aan bekabeling van dit merk in gebruik (gehad). Echter, onderwijl las ik de lovende feedback op de Grimm TPR. Zijnde een no nonsense aes/ebu kabel, destijds ontworpen voor de Wisseloord studios. M'n bod op mp ingetrokken en voor nog geen veertig euro een nagelnieuwe TPR gekocht en in gebruik genomen. T.b.v. de synergie heb ik ook voor de verbinding van de Morpheus met mijn versterker, gekozen voor Grimm kabels. Een set SQM ic's met xlr, welke overigens wel duidelijk kostbaarder zijn, maar nog steeds enigszins 'betaalbaar' (€650).



... en het is goed zo. Geen enkel moment heb ik mij nog bezig gehouden met betreffende verbindingen, met betreffende kabels. Ik ben er vol van overtuigd dat de 1 mille Cardas aes/ebu kabel, het niet beter zal doen dan de Grimm van vier tientjes.

Wat daarin helpende is, dat ik tot op heden sowieso weinig verschillen in geluidskwaliteit heb ervaren bij digitale verbindingen. Enkel bij usb (tussen streamer en dac) ervoer ik een ietwat andere sounding tussen een AQ Coffee en Diamond. Maar tussen meerdere digi coax kabels heb ik nimmer enig verschil kunnen horen. Tussen optische aansluitingen evenmin.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Hall Xander32, heb je alle cardas bekabeling nu vervangen voor Grimm? Ik speel zelf ook met cardas dus ben zeer benieuwd, ik meende dat je de parsec als speaker kabel had.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Xander32

De Parsec maakt nog steeds deel uit van de set hoor en die bevalt nog steeds prima 👍🏻

Wanneer ik (er) een keer (het) geld (voor) over heb, zou ik desondanks de ls kabel wel eens willen vervangen, de kans is dan groot dat het weer Cardas zal zijn.

Grimm heeft ook ls kabel in hun assortiment, maar die spreekt mij minder aan.


Quote from: Spijkie on July 14, 2023, 09:03:06Hall Xander32, heb je alle cardas bekabeling nu vervangen voor Grimm? Ik speel zelf ook met cardas dus ben zeer benieuwd, ik meende dat je de parsec als speaker kabel had.

Gr Spijkie
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sam1909

Ongelooflijk toch zulke grote verschillen in digitale kabels?

chansig

Mooi overzicht voor wat betreft de testen. Ik ben dan wel weer nieuwsgierig of de gemeten verschillen (wat overigens niet bijzonder is dat deze verschillen gemeten worden) ook verklaren waarom men verschillen waarneemt. Mogelijk heb ik daar overheen gelezen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.