Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Xander32

Ow dan 😁 En daarnaast kan je binnenkort eveneens van audio genieten in jouw nieuwe ride 👌🏻

Quote from: Alex Groningen on November 22, 2020, 14:15:31
Nee hoor. Je moet goed zoeken, maar dan vind je hier de Google Nest :D
Gewoon lekker met radio 2 op de achtergrond.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

En om de cirkel rond te maken; deze Ushers had ik overgenomen van Alex Groningen 🙂

Quote from: VANZOMERENG on November 23, 2020, 14:35:25
Verrek, dat verslag was ik alweer vergeten zeg !  :omg:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Inderdaad. Vanaf aanstaande zaterdag kan dat.

Quote from: Xander32 on November 23, 2020, 19:27:48
Ow dan 😁 En daarnaast kan je binnenkort eveneens van audio genieten in jouw nieuwe ride 👌🏻

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Het ziet er wel strak uit zo! Bijkomend voordeel is dat familie en vrienden niet zien dat je een nieuwe versterker hebt gekocht. Krijg je daar geen gedoe over.  :hehe:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

JeroenGRT

Heb je de PM11s3 ook nog? Ben benieuwd als je hem nu weer zou aansluiten welke verschillen je hoort.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Normaliter verdwijnt alles achter twee schuifdeurtjes. Buiten jullie geen pottenkijkers  ;D

Quote from: Richi on November 28, 2020, 15:46:25
Het ziet er wel strak uit zo! Bijkomend voordeel is dat familie en vrienden niet zien dat je een nieuwe versterker hebt gekocht. Krijg je daar geen gedoe over.  :hehe:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Ja zekers heb ik die nog. Maarre, ik heb die bijna 25 kilo aan versterker voorzichtig uit de kast gehaald en zorgvuldig ingepakt. Daar blijft die tot het moment dat er een potentiële koper is die het ding eerst wil horen.

Maar het verschil in grip op de ls, de controle van de 10, is opvallend. De bas is strakker, puntiger en meer aanwezig, er is meer punch. De 11 is zeker een fraaie versterker, maar betreft de bas geen partij voor de 10.

Het muziek- dan wel stereobeeld is met de 10 eveneens strakker, scherper getekend, meer stabiel en groter. Daarbij blijft alles in samenhang, is het beeld coherent en vloeiend. "Het is er gewoon".


Na 6 jaar geleefd te hebben met de 11 zijn de verschillen snel te duiden. En ik heb geen idee of de 10 moet inspelen, maar deze heeft nu nog geen 25 uur gespeeld. Slechter zal het er met het verstrijken van de speeluren iig niet op worden.



Quote from: JeroenGRT on November 28, 2020, 17:20:01
Heb je de PM11s3 ook nog? Ben benieuwd als je hem nu weer zou aansluiten welke verschillen je hoort.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Dat klinkt in ieder geval positief! Heb je nu nog bepaalde referentie nummers die je gebruikt om de bas te beoordelen?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Nee, niet echt. Maar wel een aantal nummers welke ik steevast gebruik voor luistertests. Die nummers ken ik onderwijl goed en geven daardoor eventuele veranderingen voor mij goed weer.

Maar ik heb dus geen specifieke nummers voor bepaalde onderdelen zoals de bas, stemmen of de dynamiek.

Quote from: JeroenGRT on November 28, 2020, 18:58:41
Dat klinkt in ieder geval positief! Heb je nu nog bepaalde referentie nummers die je gebruikt om de bas te beoordelen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Vorige week de Hypex Ncore nc502 verkocht, dat was voor betreffende een zakelijke aankoop, t.b.v. een opnamestudio. En als het goed is zal morgen de PM11s3 het pand verlaten.

Beiden dan verkocht via MP, na telefonisch contact, geen kinderachtig gedoe, direct ter zake, voor beide partijen een faire deal. Het kan dus wel, al dien ik nog ff een slag om de arm te houden in afwachting hoe het morgen verloopt 🤞🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... ook zojuist een keurige man, een keurige deal.

Beide versterkers in < een maand verkocht voor een goede prijs
(na 6 jaar €350,- afschrijven op de 11 ...)

Quote from: Xander32 on December 18, 2020, 12:24:28
Vorige week de Hypex Ncore nc502 verkocht, dat was voor betreffende een zakelijke aankoop, t.b.v. een opnamestudio. En als het goed is zal morgen de PM11s3 het pand verlaten.

Beiden dan verkocht via MP, na telefonisch contact, geen kinderachtig gedoe, direct ter zake, voor beide partijen een faire deal. Het kan dus wel, al dien ik nog ff een slag om de arm te houden in afwachting hoe het morgen verloopt 🤞🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Quote from: Xander32 on December 19, 2020, 11:33:22
... ook zojuist een keurige man, een keurige deal.

Beide versterkers in < een maand verkocht voor een goede prijs
(na 6 jaar €350,- afschrijven op de 11 ...)

Fijn dat het nog kan.
Al gaat het hier met hifi spullen eigenlijk tot nu toe altijd goed...
Wel eens Apple meuk verkocht daarentegen....

Vroeg me al af wat je met je ncores ging doen, tijdje terug.
Maar ook al nieuw baasje lees ik.

Maar, geen verkeerde afschrijving  :xmas:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

... uiteindelijk speel ik nu alsnog met Ncore  ;) Wel in een ietwat meer luxueus jasje en op een ietwat ander niveau.

Quote from: Hannibal_ on December 19, 2020, 11:38:23
Fijn dat het nog kan.
Al gaat het hier met hifi spullen eigenlijk tot nu toe altijd goed...
Wel eens Apple meuk verkocht daarentegen....

Vroeg me al af wat je met je ncores ging doen, tijdje terug.
Maar ook al nieuw baasje lees ik.

Maar, geen verkeerde afschrijving  :xmas:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Quote from: Xander32 on December 19, 2020, 11:44:56
... uiteindelijk speel ik nu alsnog met Ncore  ;) Wel in een ietwat meer luxueus jasje en op een ietwat ander niveau.

I Know...
Cool
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Kempenaartjes

Mooi dat ze verkocht zijn. Hoef je geen mancave in te richten ;)

JeroenGRT

Mooi dat je het zo snel hebt kunnen verkopen, ik had ook eigenlijk niet anders verwacht. Nog verdere plannen de komende tijd?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

😄

... had ik hier maar de ruimte daarvoor, dan had ik de PM11 gewoon gehouden en er een tweede set neer gezet.

Quote from: Kempenaartjes on December 20, 2020, 09:33:18
Mooi dat ze verkocht zijn. Hoef je geen mancave in te richten ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Nee, op dit moment kan ik mij niets bedenken, niets anders dan veel van muziek te genieten 🎶
Och ja, wellicht een nieuwe nas, maar dat betreft een randzaak.

Maar betreft speakers, bron en versterker is dit het hoogst haalbare voor mij. Natuurlijk kan het altijd beter maar dat gaat dan wel heel erg veel duurder worden 😏

Enkel wanneer ik de huidige set in de toekomst een keer zat ben dan wellicht ooit iets anders🙄
Harbeth, Fyne Audio en Klipsch Heritage speakers boeien mij ook.

Maar we hebben nog de nodige wensen in en rondom het huis, en m'n 335i heb ik het komende jaar ook alweer 2 jaar, dat begint dan ook weer te jeuken 😄

Maar naast alle materiële zaken hopen we vooral gezond te blijven en ergens in 2021 weer met z'n allen naar het "normale" te kunnen en dan vooral weer heel veel samen met familie, vrienden en kennissen van het leven te gaan genieten (reizen, weekendjes weg, festivals, concerten, uit eten, elkander bezoeken etc.).

Quote from: JeroenGRT on December 20, 2020, 12:36:42
Mooi dat je het zo snel hebt kunnen verkopen, ik had ook eigenlijk niet anders verwacht. Nog verdere plannen de komende tijd?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De afgelopen dagen volop muziek geluisterd;
wat content vanaf de nas, kerstmuziek via Spotify en nu internetradio - de Top 2000. De verschillen aangaande de kwaliteit zijn echt fors, maar desondanks is het allemaal goed te verteren 🎶

En wat eveneens een kracht is; ongeacht het volume is het altijd volwaardig (tonaliteit en detaillering).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Ohm Ivo

#5845
Xander,

ik heb je showtopic nog eens doorgescrolled (en dan vooral de eerste pagina en de paginas van 2020, en waarschijnlijk ga ik een hele domme vraag stellen maar het houdt me bezig:

waarom staat er "Accuphase E-480" in jouw onderschrift? De overige apparatuur kan ik plaatsen, alleen deze niet...

Groet van Evert

edit: de Accuphase DAC kan ik ook niet plaatsen.

Xander32

... scherp.

Deze staan in mijn onderschrift omdat deze gisteren na een uitvoerige luistersessie in eigen keten, zijn geplaatst in m'n meubel 🤓 Al jet al zeker geen domme vraag  ;)

Quote from: Ohm Ivo on February 13, 2021, 11:52:29
Xander,

ik heb je showtopic nog eens doorgescrolled (en dan vooral de eerste pagina en de paginas van 2020, en waarschijnlijk ga ik een hele domme vraag stellen maar het houdt me bezig:

waarom staat er "Accuphase E-480" in jouw onderschrift? De overige apparatuur kan ik plaatsen, alleen deze niet...

Groet van Evert

edit: de Accuphase DAC kan ik ook niet plaatsen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Hoe bevalt de accuphase 480? Hoe zou je de klank omschrijven?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

JoWa

Is de Accuphase een blijver?
Dan is de PM-10 maar heel kort in je keten gebleven.

Is je NA-11S1 nu ook vervangen?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

vanzomereng

Xander,

we gaan toch niet ongemerkt schuiven en wisselen met doosjes, zonder ons in kennis te stellen,
of ben je een beetje geschrokken van de reacties m.b.t. de topic van HuubF   :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD