Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

vanzomereng

#5200
Quote from: Xander32 on July 18, 2020, 22:56:53
Wanneer ik zelfs echt 'anders' zou willen dan dien ik naar andere ls te gaan, maar ik heb geen behoefte aan anders, Tannoy is helemaal mijn geluid en beter dan met de Kensingtons gaat het dan niet snel worden. Wil ik voorts 'beter' betreft de componenten, dan gaat dat heel veel meer geld kosten en dat heb ik er niet voor over.
Hallo Sander
Ik zeg ook niet, dat je andere speakers moet gaan kopen maar als je dan toch op zoek ben naar een andere versterker
(en daarbij ook nog minder kastjes wil hebben), zou ik de NAD M33 een logische keuze gevonden hebben en volgens
mij, heb je al met een scheef oog gelonkt naar dit apparaat.  Hier zit meen ik, purify-versterker techniek in maar ook DIRAC
en vooral dit laatste kan wellicht wel tot grotere kwaliteitssprongetje omhoog leiden. 
Als je de NAD M33 ook nog voorziet van de Bluesound-module heb je m.i.z. een geweldige apparaat.
Nadeel: je moet ff wel aardig wat pegeltjes ophoesten maar dan heb je ook wat.

Het is dat ik mijn Dynaudio's voor een zeer goede prijs heb kunnen verkopen en mijn nieuwe B&W ook voor een zeer scherpe
prijs heb kunnen bemachtigen, niettemin was deze upgrade daarom voor mij de moeite waard maar puur in termen van
kwaliteit en/of in luisterplezier, was dit niet meer dan gerommel in de marge van ondergetekende.

Jij beschikt nu al reeds over zeer goede kwaliteitscomponenten in een, voor de meeste mensen "dure prijsklasse" en
deze inwisselen voor andere gelijksoortige prijsgenoten, is m.i.z.  ook gerommel in de marge.
Dit is geen verwijt maar niet meer dan mijn mening en dit soort zaken komen voort, omdat audiofielen gewoon
regelmatig wat te prutsen moeten hebben, nieuwe impulsen nodig hebben maar desondanks niet het roer radicaal
om durven te gooien i.v.m. allerlei prijsbarrieres.

M.b.t. de NAD M33 spreekt me de Dirac-functionaliteit wel aan en dat alles fraai in 1 doosje zit,
zonder een meer een apparaat naar mijn hart, echter de aanschafprijs heeft mij weerhouden deze te kopen.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Met een schuin oog heb ik idd naar een M33 gekeken en ook naar componenten van Lyngdorf, omwille van hun dsp. Maar ik ben er niet van overtuigd dat die meer muziekbeleving gaan brengen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

Thuis proberen, dan kan je de conclusie trekken of het wel of niet een verbetering gaat brengen. Ik heb nu de NAD M10; donders mooi en goed apparaat. Ik heb hier heel veel verschillende componenten in verschillende prijssegmenten gehad, maar de M10 is in mijn optiek voor de € en wat je ervoor terug krijgt. een no-brainer.  Volgend jaar de M33 eens proberen......[emoji56]
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Top dat je momenteel zo tevreden bent Rob.

Zoals aangegeven is het bij mij niet de drang naar beter, maar een wens naar wellicht weer een keer wat anders, waarbij de Kensington de basis blijven. Of dat het dsp pad gaat worden, ik weet het niet  :huh2: In mijn achterhoofd spookt ook nog steeds iets van een fraaie buizenversterker i.c.m. een mooie streamer. Destijds heb ik de Glenair op buizen mogen horen en dat was toch ook erg lekker.

Maar voorlopig blijft het allemaal bij het oude, het huidige blijft staan.
Wanneer ik muziek luister geniet ik ten volste.

De recente aankoop is uit pure nieuwsgierigheid of en wat zo'n ding doet in mijn set. Op basis van hetgeen ik tijdens een M&G in Cuijk heb gezien en gehoord, zou ik geen enkel verschil mogen gaan horen  :nowink:

Quote from: Rob46 on July 19, 2020, 11:02:56
Thuis proberen, dan kan je de conclusie trekken of het wel of niet een verbetering gaat brengen. Ik heb nu de NAD M10; donders mooi en goed apparaat. Ik heb hier heel veel verschillende componenten in verschillende prijssegmenten gehad, maar de M10 is in mijn optiek voor de € en wat je ervoor terug krijgt. een no-brainer.  Volgend jaar de M33 eens proberen......[emoji56]
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

addesmo

#5204
Mijn ervaring is dat room correctie veel meer doet dan andere versterker. Bij mij dus! Veel versterkers hier gehad, maar sinds de Lyngdorf is het echt wezenlijk anders/beter ;D
Waarom niet gewoon eentje op proef halen en proberen?

Rob_Dingen

Quote from: addesmo on July 19, 2020, 12:06:09
Mijn ervaring is dat room correctie veel meer doet dan andere versterker. Bij mij dus! Veel versterkers hier gehad, maar sinds de Lyngdorf is het echt wezenlijk anders/beter ;D
Waarom niet gewoon eentje op proef halen en proberen?
Denk dat je dat niet zomaar als algemeen mag aannemen.
Er zijn ruimtes die heel slecht zijn en daar haal je dan veel winst, maar er zijn ook ruimtes die prima zijn en dan is het resultaat veel minder.

Rob

addesmo

Mee eens, maar de gemiddelde huiskamer waar niet veel acoustisch aan gedaan is, zal room correctie toch aardig wat kunnen doen. Proberen kost niets behalve tijd en moeite ;)

Xander32

... ik weet dat dsp het nodige kan doen, ook ik heb een ht verleden en een aantal stereo sets mét mogen horen, maar ik weet niet of ik dat "betere geluid met dsp" ook mooier ga vinden   ;)

Quote from: addesmo on July 19, 2020, 12:06:09
Mijn ervaring is dat room correctie veel meer doet dan andere versterker. Bij mij dus! Veel versterkers hier gehad, maar sinds de Lyngdorf is het echt wezenlijk anders/beter ;D
Waarom niet gewoon eentje op proef halen en proberen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Een M33 is zes mille  ;D

Quote from: addesmo on July 19, 2020, 13:03:42
Mee eens, maar de gemiddelde huiskamer waar niet veel acoustisch aan gedaan is, zal room correctie toch aardig wat kunnen doen. Proberen kost niets behalve tijd en moeite ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

addesmo

#5209
Lyngdorf is toch wel echt speciaal met hun Room Perfect. Tdai 2170 is 3k en 3400  is 5 k

frank2

Vlgs mij zijn er ook mensen die niet van dsp correctie houden. Lijkt tegenwoordig wel dat je dsp moet hebben anders is het minder of niet goed. Er zijn ook huiskamers die een goede akoestiek hebben en gelukkig geen dsp nodig hebben. Dsp kan nl ook voor een minder goede weergave zorgen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

addesmo

Quote from: frank2 on July 19, 2020, 13:15:29
Vlgs mij zijn er ook mensen die niet van dsp correctie houden. Lijkt tegenwoordig wel dat je dsp moet hebben anders is het minder of niet goed. Er zijn ook huiskamers die een goede akoestiek hebben en gelukkig geen dsp nodig hebben. Dsp kan nl ook voor een minder goede weergave zorgen.
Bij mij niet en Lyngdorf is geen dsp!  Werkt echt fundamenteel anders

Dirk

Quote from: addesmo on July 19, 2020, 13:17:28
Bij mij niet en Lyngdorf is geen dsp!  Werkt echt fundamenteel anders
dat de ene "dsp" niet gelijk is aan de andere ben ik het 100% mee eens, maar hoe werkt Lyngdorf's RP dan wel volgens jou, als het geen digitale signal processing is?  :dontgetit:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Xander32

Wij zijn gezegend met een redelijk goede akoestiek, zonder dat we daar specifieke maatregelen voor hebben genomen. Het begint al met de basis, houtskelet bouw. Daarnaast hebben we met de inrichting van de ruimte zeker wel rekening gehouden met m'n hobby.

Er ligt een wollen kleed op de vloer, er hangen dikke overgordijnen, in de luisterhoek hangen er daarnaast nog zgn vlindergordijnen voor de pui, er staan twee goed gevulde boekenkasten en op één relaxfauteuil na is al het zitmeubilair van stof.

Verder heb ik letterlijk en figuurlijk van hare maje de ruimte gekregen om de ls op te stellen  8)


Quote from: Rob_Dingen on July 19, 2020, 12:29:55
Denk dat je dat niet zomaar als algemeen mag aannemen.
Er zijn ruimtes die heel slecht zijn en daar haal je dan veel winst, maar er zijn ook ruimtes die prima zijn en dan is het resultaat veel minder.

Rob
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Net zoals ons huis, is ook houtskeletbouw, en inderdaad ook een redelijk goede akoestiek.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maximus_Aurelius

Quote from: frank2 on July 19, 2020, 13:15:29
Vlgs mij zijn er ook mensen die niet van dsp correctie houden. Lijkt tegenwoordig wel dat je dsp moet hebben anders is het minder of niet goed. Er zijn ook huiskamers die een goede akoestiek hebben en gelukkig geen dsp nodig hebben. Dsp kan nl ook voor een minder goede weergave zorgen.

Daarom post ik nog maar heel weinig ;). Ik hoor er niet meer bij want ik heb geen enkele roomcorrectie apparaat of iets dergelijks nodig of in gebruik, geen DSP of andere meuk.
Wel de ruimte akoestisch aangepakt.
De akoestische aanpassingen hebben ervoor gezorgd dat mijn set(je) ontzettend goed klinkt en ben eerlijk dat het niet bepaald goedkoop was maar ik zou het voor geen goud meer willen missen. Ik heb er ook totaal geen spijt van dat ik daarin (flink) geïnvesteerd heb en ik zou het zo weer doen. ;)

Ontopic:
Xander32 ben benieuwd wat de eindversterker in jouw set gaat brengen want die Marantz is al een dijk van versterker. Het is appels met peren vergelijken qua klank maar de volgmodus is bij deze aangezet.  ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Mediator

Met je Tannoys zou ik niet zo snel naar NAD neigen. Ik zou op tannoy DC eerder eens Chord willen proberen of een ander merk dat naar het neutrale neigt maar wel muziek voorop zet. Denk dat er wellicht wel wat synergie is tussen de verschillende Marantz apparatuur dus misschien moet je wel meer doorbreken dan alleen een eind trap om het 'beter' te krijgen. Het Rotel dat ik ken, en ik heb er mijn zolder set mee gevuld, is ook niet neutraal. Ik ken alleen de nieuwe high end reeks niet en weet dus niet of er met de 'house-sound' gebroken is.

vanzomereng

Quote from: Mediator on July 19, 2020, 22:59:36
Met je Tannoys zou ik niet zo snel naar NAD neigen. Ik zou op tannoy DC eerder eens Chord willen proberen of een ander merk dat naar het neutrale neigt maar wel muziek voorop zet. Denk dat er wellicht wel wat synergie is tussen de verschillende Marantz apparatuur dus misschien moet je wel meer doorbreken dan alleen een eind trap om het 'beter' te krijgen. Het Rotel dat ik ken, en ik heb er mijn zolder set mee gevuld, is ook niet neutraal. Ik ken alleen de nieuwe high end reeks niet en weet dus niet of er met de 'house-sound' gebroken is.
Ik denk dat Marantz meer een eigen klanksignatuur heeft dan in mijn optiek de meer neutralere Rotels van tegenwoordig
(afgaande op mijn ervaring PM11S2 versus Rotel 1592) edoch die verschillen zijn zeer marginaal.
Als je een Ncore of Purify eindbak op de Tannoys zet, zou ik zeer zeker dit met een buizen-pre combineren.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Mijn Kensingtons heb ik op een Chord amp horen spelen, dat was zeer fraai.

Maar diens prijsstelling vind ik onaantrekkelijk voor het gebodene. Ik denk dat voor minder meer te verkrijgen is.

Quote from: Mediator on July 19, 2020, 22:59:36
Met je Tannoys zou ik niet zo snel naar NAD neigen. Ik zou op tannoy DC eerder eens Chord willen proberen of een ander merk dat naar het neutrale neigt maar wel muziek voorop zet. Denk dat er wellicht wel wat synergie is tussen de verschillende Marantz apparatuur dus misschien moet je wel meer doorbreken dan alleen een eind trap om het 'beter' te krijgen. Het Rotel dat ik ken, en ik heb er mijn zolder set mee gevuld, is ook niet neutraal. Ik ken alleen de nieuwe high end reeks niet en weet dus niet of er met de 'house-sound' gebroken is.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Je kent mijn ruimte en mijn set niet, dan is het lastig adviseren lijkt mij  ;)

Maar Tannoy dc ls doen het in het algemeen goed op buizen. Maar tijdens een M&G waar we wisselde tussen buizen en ss vesterking op steeds dezelfde ls, is het mij duidelijk geworden dat met mijn uitgebreide muzieksmaak buizen op dit moment nog geen optie zijn.

Quote from: VANZOMERENG on July 19, 2020, 23:51:52
Ik denk dat Marantz meer een eigen klanksignatuur heeft dan in mijn optiek de meer neutralere Rotels van tegenwoordig
(afgaande op mijn ervaring PM11S2 versus Rotel 1592) edoch die verschillen zijn zeer marginaal.
Als je een Ncore of Purify eindbak op de Tannoys zet, zou ik zeer zeker dit met een buizen-pre combineren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy - Marantz is een prettige combi en men onderschat de 11 vaak, want het betreft slechts een Marantz ...

De bas is Marantz typisch, een warm, vloeiend tapijt, maar het zou met iets meer verfijning kunnen, wat strakker en met ietwat meer druk. Wellicht dat de Ncore daarin iets positiefs gaat brengen.

Het vloeiende van de Marantz met het ietwat meer zakelijke van de Ncore.
We gaan het meemaken  ::)

Quote from: Maximus_Aurelius on July 19, 2020, 22:53:22
Daarom post ik nog maar heel weinig ;). Ik hoor er niet meer bij want ik heb geen enkele roomcorrectie apparaat of iets dergelijks nodig of in gebruik, geen DSP of andere meuk.
Wel de ruimte akoestisch aangepakt.
De akoestische aanpassingen hebben ervoor gezorgd dat mijn set(je) ontzettend goed klinkt en ben eerlijk dat het niet bepaald goedkoop was maar ik zou het voor geen goud meer willen missen. Ik heb er ook totaal geen spijt van dat ik daarin (flink) geïnvesteerd heb en ik zou het zo weer doen. ;)

Ontopic:
Xander32 ben benieuwd wat de eindversterker in jouw set gaat brengen want die Marantz is al een dijk van versterker. Het is appels met peren vergelijken qua klank maar de volgmodus is bij deze aangezet.  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

Wellicht dat volgend jaar de PM10 voor minder dan 5k in de etalage zal staan Robert. ....[emoji56][emoji6]
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Richi

#5222
Quote from: Xander32 on July 20, 2020, 06:42:03
Tannoy - Marantz is een prettige combi en men onderschat de 11 vaak, want het betreft slechts een Marantz ...

De bas is Marantz typisch, een warm, vloeiend tapijt, maar het zou met iets meer verfijning kunnen, wat strakker en met ietwat meer druk. Wellicht dat de Ncore daarin iets positiefs gaat brengen.

Het vloeiende van de Marantz met het ietwat meer zakelijke van de Ncore.
We gaan het meemaken  ::)
Mijn ervaring is dat dit precies is wat de nCore zal brengen in jouw set. Ik ken Marantz en Tannoy heel goed en ik herken wat je beschrijft. Het klinkt fantastisch, maar het mag iets strakker en minder 'braaf'. Dat is wat de nCore doet, maar ik ben wel benieuwd wat je van het middengebied vindt met de nCore versterking. Klasse D (nCore en Purifi) versterking klinken zeer neutraal en daardoor klinken stemmen in eerste instantie wat kaal. Ik moest daar erg aan wennen en ik vermoed dat de Marantz/Tannoy combi juist op dit punt uitblinkt. Hopelijk plaats je snel een verslag als je de versterker hebt ontvangen, hoewel, geef de nCore minimaal drie weken de tijd om in te spelen. Bij mij klonk het in het begin erg metalig en plat, maar dat trok vanaf de tweede week gelukkig weg.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Mediator

Kijk ook eens naar je stroomvoorziening. Tannoy prestige blinken uit in pinpoint geluidsbeleving en een live gevoel. Schone stroom brengt met name verbetering in het pinpoint gebeuren en het gevoel van ruimtelijkheid (er is een suggestie van meer ruimtelijkheid doordat het meer pinpoint wordt). Let wel dat je al je apparatuur zult moeten (laten) ontdoen van allerlei eigen filtering. Digitaal gebruikt vaker eenvoudige ontstoringsfilters die averechts werken met regeneratie.

Marantz en Tannoy is een veel gebruikte combi. Ik heb er vroeger ook mee gespeeld in een HT set.

Richi

Quote from: Mediator on July 20, 2020, 11:10:48
Kijk ook eens naar je stroomvoorziening. Tannoy prestige blinken uit in pinpoint geluidsbeleving en een live gevoel. Schone stroom brengt met name verbetering in het pinpoint gebeuren en het gevoel van ruimtelijkheid (er is een suggestie van meer ruimtelijkheid doordat het meer pinpoint wordt). Let wel dat je al je apparatuur zult moeten (laten) ontdoen van allerlei eigen filtering. Digitaal gebruikt vaker eenvoudige ontstoringsfilters die averechts werken met regeneratie.

Marantz en Tannoy is een veel gebruikte combi. Ik heb er vroeger ook mee gespeeld in een HT set.
Dat is ook een idee ja. @Sander, ik wil best een keer met mijn Audioquest Niagara 1200 langs komen om te kijken of dat een verbetering brengt. In mijn geval klinkt de set met de Niagara en zonder de Naim eindversterker beter. Dus het kan best goed uitpakken. Kan je meteen proberen wat de Niagara doet in combinatie met de nCore eindversterker.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a