Complete set omgooien? Van surround naar stereo

Gestart door knubbe, april 6, 2010, 16:46:06

Vorige topic - Volgende topic

knubbe

Citaat van: Tube-freak op april  8, 2010, 12:30:09
Heb je al eens gedacht aan een Naim Unity ofzo.  Dit is versterker en cd speler in een en streaming kan die ook.
Kost wel 2800 euro geloof ik maar dan heb je wel meteen versteker en cd speler en streaming in een klap.

Dan nog wel speakers erbij.  De Neat speakers heb ik gehoord in combinatie met Naim en was een heel mooi geluid.
De neat Movie luisprekers klinken mooi met Naim.

Zie ook recensies:
http://www.hifi.nl/recensies_pagina3/3286/Neat_Motive_Two_-_Motive_2:_conclusie.html

Ze zijn volgens mij aleen best een stukje duurder geworden de afgelopen jaren...

Mooi product, echter heb ik niet de noodzaak alles-in-1 te hebben.
Lijkt me beetje op de Arcam Solo, ook erg mooi maar geloof dat ik beter af ben met losse componenten. Voor de ruimte hoef ik het niet te laten en zo ben ik flexibeler als iets me niet bevalt. De streaming optie heb ik ook niet nodig. De speakers zijn wel erg mooi.. :)

Tijdje geleden nog vaak naar de 'black box' (oid) gekeken die hier te koop stonden van TonyG. Helaas nu niet meer natuurlijk :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Roger Black

Sjaudio

@ Knubbe:

Zie:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=99639.0

&

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=98790.0

Volgens mij ben je dan voor 1600,00 euro al klaar! En heb je een geweldig mooie voor/eindversterker combi. Hou je genoeg geld over voor mooie luidsprekers en evt. een blu-ray speler van Cambridge.

knubbe

Citaat van: Sjaudio op april 10, 2010, 11:08:57
@ Knubbe:

Zie:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=99639.0

&

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=98790.0

Volgens mij ben je dan voor 1600,00 euro al klaar! En heb je een geweldig mooie voor/eindversterker combi. Hou je genoeg geld over voor mooie luidsprekers en evt. een blu-ray speler van Cambridge.

Bedankt voor de tip! Helaas was ik gister  een dagje weg en nu lijkt het dus erop dat ie al weg is ;/ Heb voor de zekerheid nog maar een PM gestuurd..
Was inderdaad ideaal geweest voor me, icm met de 840W had een een mooie set te pakken.. Potver, baal ervan ! :D

stereo showcase

erik s.

Citaat van: knubbe op april 11, 2010, 08:04:29
Bedankt voor de tip! Helaas was ik gister  een dagje weg en nu lijkt het dus erop dat ie al weg is ;/ Heb voor de zekerheid nog maar een PM gestuurd..
Was inderdaad ideaal geweest voor me, icm met de 840W had een een mooie set te pakken.. Potver, baal ervan ! :D

deze set moet je zeker eerst op de speakers van je gading horen. ze matchen niet altijd.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

tiptop

Citaat van: erik s. op april 11, 2010, 08:45:54
deze set moet je zeker eerst op de speakers van je gading horen. ze matchen niet altijd.
Elke set dien je op elkaar te beluisteren. Maar of je nu eerst de speakers kiest en daar je versterking op selecteert of andersom, maakt ook niet uit. Meestal heb je al een idee over wat voor versterker of speaker je wilt. Als je die dus hebt ga je daar de andere partij op kiezen.

De versterking is erg goed. Als je daar naar eigen smaak een paar luidsprekers op kiest eindig je met een mooi systeem hoor.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

knubbe

Ik heb getracht speakers te vinden die me qua uiterlijk aanstaan (voor mij een erg belangrijk punt) en ik kom maar niet verder dan B&W..
Vandaag dus even vlug de CM7 beluisterd en deze sprak me wel aan. Verkoper vertelde me dat de CM9 in veel situaties niet veel meer te bieden had.
Grote kans dat deze speakers het dus gaan worden, wil alleen nog even uitvoeriger luisteren.

M.b.t. tot de versterking + CD speler heb ik twijfels tussen de volgende 2 sets:

Rotel RA-1520
Rotel RCD-1520
Voor +- 1450euro

Emotiva USP-1
Emotiva UPA-2
Emotiva ERC-1
Voor +- 1200euro

Qua prijs maakt het dus niet veel uit, enige punt is dat ik de Emotiva set dus niet kan beluisteren en qua uiterlijk is het natuurlijk niet de mooiste.

Of misschien de combi Marantz PM8003 & SA8003 voor +- 1400 euro?

Tips iemand? :D

stereo showcase

Nooff

Niet dat ik hem zelf gehoord heb, maar de "testen" van de Rotel CD speler zijn behoorlijk slecht eigenlijk. Het schijnt niet echt een top cd speler te zijn en ik denk dat je voor het geld veel beter een ERC-1 kunt kopen, die ook een slot-loader heeft e.d. Aan de binnenkant is de Emotiva ook veel zorgvuldiger opgebouwd.

Nahpets

Deze set al gezien? IMHO zou er nog wat van de prijs af moeten. CD speler er bij (bijv de Emotiva ERC-1 of XTC tegenhanger, wellicht kun je dan nog een speaker inruilen) en klaar.

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

knubbe

Citaat van: Nahpets op april 15, 2010, 16:16:34
Deze set al gezien? IMHO zou er nog wat van de prijs af moeten. CD speler er bij (bijv de Emotiva ERC-1 of XTC tegenhanger, wellicht kun je dan nog een speaker inruilen) en klaar.

Bedankt voor de tip. Maar ook van de versterking vind ik uiterlijk erg belangrijk, helaas trekt dit me totaal niet.

stereo showcase

Nahpets

De Emotiva is blijkbaar zozo, kan me niet goed voorstellen dat er iemand is die de Maranzt echt mooi vind. Dus wat dan wel qua uiterlijk? Noem eens een paar types/merken.
I love everybody!
some I love to avoid,

knubbe

Citaat van: Nahpets op april 15, 2010, 16:26:14
De Emotiva is blijkbaar zozo, kan me niet goed voorstellen dat er iemand is die de Maranzt echt mooi vind. Dus wat dan wel qua uiterlijk? Noem eens een paar types/merken.

Qua uiterlijk spreekt de Rotel combi me het meeste aan. Cambridge, Arcam e.d. liggen me ook wel. Marantz vind ik qua uiterlijk ook niet je van het.

stereo showcase

knubbe

Citaat van: Nooff op april 15, 2010, 15:59:42
Niet dat ik hem zelf gehoord heb, maar de "testen" van de Rotel CD speler zijn behoorlijk slecht eigenlijk. Het schijnt niet echt een top cd speler te zijn en ik denk dat je voor het geld veel beter een ERC-1 kunt kopen, die ook een slot-loader heeft e.d. Aan de binnenkant is de Emotiva ook veel zorgvuldiger opgebouwd.

Hmm ben pas sinds vanmiddag het een en ander aan het lezen maar tot nu toe kom de set (en ook de CD speler) niet slecht uit de meeste testen. De keuze gaat over een set, dus of alles emotiva of alles rotel (of een ander merk natuurlijk)

stereo showcase

Nahpets

http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/versterkers/338826777-arcam-fmj-set-a22-p25-t21-cd23.html

Arcam fmj set A22>,P25,T21,cd23, vraagprijs 1750 EUR.

BB&G hebben een (zwarte) Arcam A38 demo te koop staan.
I love everybody!
some I love to avoid,

knubbe

Citaat van: Nahpets op april 15, 2010, 16:47:47
http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/versterkers/338826777-arcam-fmj-set-a22-p25-t21-cd23.html

Arcam fmj set A22>,P25,T21,cd23, vraagprijs 1750 EUR.

BB&G hebben een (zwarte) Arcam A38 demo te koop staan.

Bedankt voor de tips ! De Arcam van BB&G ziet er iig prachtig uit ! Maar kom dan incl. CD speler wel een stuk hoger uit qua prijs. De MP set lijkt in eerste instantie wat minder maar dat komt vooral door de foto ben ik bang, ga er iig wat meer info over zoeken!

stereo showcase

Nahpets

Ook leuk:

Meridian G51

Dat zal alleen helemaal moeilijk worden om een (betaaalbare) CD-speler bij te vinden. Bij Arcam lukt dat nog wel (desnoods een DVD-speler)
I love everybody!
some I love to avoid,

knubbe

Citaat van: Nahpets op april 15, 2010, 17:04:03
Ook leuk:

Meridian G51

Dat zal alleen helemaal moeilijk worden om een (betaaalbare) CD-speler bij te vinden. Bij Arcam lukt dat nog wel (desnoods een DVD-speler)

Ik krijg langzaam wel het idee dat dit de B&W CM7 een beetje zal overschaduwen qua klasse :) Het lijkt me dat hier ook speakers van een andere categorie aan 'horen' te spelen? Natuurlijk zal het op een CM7 niet slecht zijn, maar ik ben bang dat de verhouding dan een beetje weg is.

stereo showcase

Nahpets

Hoeft niet.

Ik heb van de week naar een voorversterker (Balanced Audio Technology VK-40) van 7000 EUR en een SACD-speler van hetzelfde bedrag (Marantz SA7) zitten luisteren op een kringloopwinkel luidsprekersetje van 7,50 EUR (KEF C20). En ik heb er van genoten.
I love everybody!
some I love to avoid,

Nooff

Citaat van: knubbe op april 15, 2010, 16:43:28
Hmm ben pas sinds vanmiddag het een en ander aan het lezen maar tot nu toe kom de set (en ook de CD speler) niet slecht uit de meeste testen. De keuze gaat over een set, dus of alles emotiva of alles rotel (of een ander merk natuurlijk)
Het zou kunnen hoor dat hij in een set beter klinkt. Dit is de laatste review die ik heb gezien in ieder geval http://www.whathifi.com/Review/Rotel-RCD-1520/

Stefan S.

Een Primare I21 en CD21 doen het prima op een B&W set en qua uiterlijk  :wub:

knubbe

Citaat van: Nooff op april 15, 2010, 17:39:02
Het zou kunnen hoor dat hij in een set beter klinkt. Dit is de laatste review die ik heb gezien in ieder geval http://www.whathifi.com/Review/Rotel-RCD-1520/
Die kwam ik inderdaad ook tegen, een van de minder positieve reviews. Echter is dit de slechtste die ik tegen ben gekomen, de rest is positiever.

Citaat van: Stefan S. op april 15, 2010, 17:43:31
Een Primare I21 en CD21 doen het prima op een B&W set en qua uiterlijk  :wub:

Inderdaad prachtig ! Kom ik op 2400euro adviesprijs uit, wel wat hoog maar wel erg mooi!

stereo showcase

tiptop

Citaat van: knubbe op april 15, 2010, 15:43:16
Ik heb getracht speakers te vinden die me qua uiterlijk aanstaan (voor mij een erg belangrijk punt) en ik kom maar niet verder dan B&W..
Vandaag dus even vlug de CM7 beluisterd en deze sprak me wel aan. Verkoper vertelde me dat de CM9 in veel situaties niet veel meer te bieden had.
Grote kans dat deze speakers het dus gaan worden, wil alleen nog even uitvoeriger luisteren.

M.b.t. tot de versterking + CD speler heb ik twijfels tussen de volgende 2 sets:

Rotel RA-1520
Rotel RCD-1520
Voor +- 1450euro

Emotiva USP-1
Emotiva UPA-2
Emotiva ERC-1
Voor +- 1200euro

Qua prijs maakt het dus niet veel uit, enige punt is dat ik de Emotiva set dus niet kan beluisteren en qua uiterlijk is het natuurlijk niet de mooiste.

Of misschien de combi Marantz PM8003 & SA8003 voor +- 1400 euro?

Tips iemand? :D
Ik denk dat de Emotivaset zeker beter presteert. Daarnaast vind ik het uiterlijk van Emotiva juist een heel stuk mooier dan die van Rotel.

Maar Rotel en B&W is wel een nette combinatie. Zelfde importeur en wordt vaak met elkaar gedemonstreerd.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Stefan S.

Citaat van: knubbe op april 15, 2010, 18:24:40
Inderdaad prachtig ! Kom ik op 2400euro adviesprijs uit, wel wat hoog maar wel erg mooi!

Nieuw wel, maar 2 hands zeker te doen voor 1400 of minder!  ;D

knubbe

Citaat van: tiptop op april 15, 2010, 19:09:50
Ik denk dat de Emotivaset zeker beter presteert. Daarnaast vind ik het uiterlijk van Emotiva juist een heel stuk mooier dan die van Rotel.

Maar Rotel en B&W is wel een nette combinatie. Zelfde importeur en wordt vaak met elkaar gedemonstreerd.

Dat wou ik nou net niet horen ;) Mocht ik voor Emotiva gaan dan gaan de componenten in de kast, bij Rotel waarschijnlijk op de kast. Op zich geen probleem dus.
Groter probleem is het niet kunnen luisteren vantevoren, iets wat ik nu belangrijker vind dat voorheen.

Citaat van: Stefan S. op april 15, 2010, 19:10:31
Nieuw wel, maar 2 hands zeker te doen voor 1400 of minder!  ;D
Ik kan er geen 2e hands vinden :(

stereo showcase

tiptop

Citaat van: knubbe op april 15, 2010, 19:15:51
Dat wou ik nou net niet horen ;) Mocht ik voor Emotiva gaan dan gaan de componenten in de kast, bij Rotel waarschijnlijk op de kast. Op zich geen probleem dus.
Groter probleem is het niet kunnen luisteren vantevoren, iets wat ik nu belangrijker vind dat voorheen.
Ik kan er geen 2e hands vinden :(
Wat vind je mooier aan Rotel of minder mooi aan Emotiva dan?