Media speler vergelijking

Gestart door Dirc, maart 14, 2010, 23:22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

evilniek

#250
Citaat van: micave op juli 23, 2011, 11:07:18
WAARSCHUWING VOOR MAC GEBRUIKERS

Helaas kom ik er net achter dat de SMB share niet meer werkt icm een Dune mediaplayer en het nieuwste besturingssysteem van Apple, Mac OSX 10.7 aak Lion.

Doordat apple in Lion overgestapt is naar SMBx oid werkt het dus niet meer. Hopelijk kan een update met de Dune dit verhelpen maar daarover heb ik geen idee.

Dus indien je wilt upgraden (wat verder erg leuk is) hou dan rekening met bovenstaande in je afweging.

Ik geloof dat je dan een NFS-mount kunt aanmaken, toch? (edit: Lion support ook geen NFS meer blijkbaar) :(
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Sander P

#251
Popcorn hour c-200 vs Dune (duo-max etc)

Wat zijn nu de plussen en minnen van deze spelers in vergelijking met elkaar?


Heb me laten vertellen dat je met de popcorn ook via nieuwsgroepen kan streamen en met de dune niet, klopt dit? Aangezien ik alles via nieuwsgroepen binnenhaal zou dit wel een belangrijk punt voor mij zijn
.
Mocht er hier al een topic over zijn, kan iemand mij dan de link verwijzing doorgeven aub. Kon deze namelijk niet vinden via de zoekfunctie.

Groeten,

Sander

blueznl

Ik heb zelf een (Chinese) MyGica V8, welke bijna alles slikt, maar 1 beperking heeft: geen WOL ondersteuning. Ik zoek een tweede media speler voor beneden, maar dan 1tje MET WOL (WakeOnLan) ondersteuning, en uiteraard zo goedkoop mogelijk :-)

Iemand een suggestie?
... Zomaar een thuis servertje met XBMC / DLNA / TVersity / Serviio / SqueezeBox / WOL etcetera? Dan heb je twee opties: psychotherapie, of http://bluez.home.xs4all.nl/datatalk/mediasoup%201.htm#top ...

diamant

de popcorn heeft de nieuwe chipset die dune ook al vanaf jan. beschrijven als upgrade voor de huidige modellen.....loopt dune achter op de popcorn 300?

:( >:( :-[

Xplod

Vreemd dat niemand het hier eens heeft over de Xtreamer reeks  ???
Ik heb een Sidewinder en ben er best tevreden mee. Er is nog niks dat dit ding niet heeft afgespeeld.
Onlangs sprongen er bij een .mkv lichtjes op mijn Marantz SR5004 aan die ik nog nooit had gezien ... DTS-HD high res.
Ik stream niet anders dan 1080p mkv vanaf mijn WD NAS, werkt feilloos.
Marantz SR5004 :: NA7004 :: CD6003 :: Dcc DD82 :: TT Model 6350
Klipsch RF7 , RC35 , RB15 , RW-12D

snopper

Ik heb hier ook een Sidewinder en een Pro en ben ook heel tevreden, dat ding loopt hier elke dag in combinatie met een QNAP NAS. Als je over Xtreamer begint is het hier een beetje vloeken in de kerk, maar Xtreamer schijnt niet geliefd te zijn ..... er zijn hier nogal veel fans van de Dune ... Als er namelijk eentje op MPC Club of op een ander forum iets negatiefs zegt dan wordt dit vaak overgenomen zonder zelf een mening te hebben.

ik heb de commentaren ook gelezen over geen support en veel beloftes .... echter ik heb daar niets van gemerkt ... of mijn verwachtingen waren lager dan die van iemand anders.

Maar ik heb nog geen Dune gezien voor 99€ .....

Ik kijk nu uit naar de Prodigy met 3D support en ook android ondersteuning ....

Snopper

bart_nl

Citaat van: snopper op november  9, 2011, 17:42:53Maar ik heb nog geen Dune gezien voor 99€
nee ze beginnen inderdaad bij €109...

De Dune media spelers worden door iedereen positief beoordeeld dus ik snap je opmerkingen niet. Er zijn veel goedkopere alternatieven maar die (inclusief XStreamer) hebben meer problemen. Dat jij er wel gelukkig mee bent is prima. Aangezien een HDI Dune wat langer houdbaar is kan ik wel wachten tot de volgende Sigma chipset in een HDI Dune zit ;)

Ejorne

Citaat van: bart_nl op november  9, 2011, 23:01:16
nee ze beginnen inderdaad bij €109...

De Dune media spelers worden door iedereen positief beoordeeld dus ik snap je opmerkingen niet. Er zijn veel goedkopere alternatieven maar die (inclusief XStreamer) hebben meer problemen. Dat jij er wel gelukkig mee bent is prima. Aangezien een HDI Dune wat langer houdbaar is kan ik wel wachten tot de volgende Sigma chipset in een HDI Dune zit ;)

Ik heb 99 betaald voor mijn Dune. Maar tevreden? Nee niet echt. Dat ding speelt lang niet alles af. Simpele ISO dvd bestanden pakt hij soms al niet eens. Speel ik dat iso bestand via xbmc op mijn pc is er totaal geen probleem.

Ik dacht tevens met een Dune de HD audio formaten te kunnen afspelen, deze dan via LPCM via hdmi naar mijn receiver sturen. Mijn receiver kan zelf geen DTSMA en dergelijke spelen maar wel 24/192 LPCM. Fout, mijn Dune kan dat niet...

Ik had hem ook bijna terug gestuurd. Maar omdat ik straks glasvezel aansluiting krijg en de Dune wel als iptv onvanger ingezet kan worden dacht ik dat het wel wat voor op de slaapkamer zou zijn... Maar ik kijk niet gek op als straks blijkt dat mijn Dune óók geen iptv kan tonen...

Nee, Dune was goed. Maar met de nieuwe apparaten hebben ze mi veel te veel smaakjes en ondoorzichtige specs gecreëerd. Volgens mij gaat het hard bergafwaarts met Dune...  :-[

jowi

#258
De goedkoopste dune (de Lite, ik neem aan dat je die bedoeld) is dan ook een iets uitgekleed ding... had je kunnen weten als je even had ingelezen. Maar feitelijk is het enige wat ie NIET direct kan spelen, een bluray vanuit de bluray menu's. De losse m2ts kan ie wel spelen. Als er dan dingen zijn die het niet doen, ligt het echt aan de bron, een brakke iso, slechte rip, slecht functionerend netwerk, whatever.

XanaduNL

De Lite is niet de goedkoopste.
De TV-101 is 109 euro,
De Lite 53D is 129.

Ik heb sinds 2 dagen de TV-101, en die speelt WEL DTS-MA (bitstream) af.
Ik heb hem verder nog weinig getest, maar tot zover bevalt hij wel.

Ejorne

Citaat van: jowi op november 10, 2011, 10:39:41
De goedkoopste dune (de Lite, ik neem aan dat je die bedoeld) is dan ook een iets uitgekleed ding... had je kunnen weten als je even had ingelezen. Maar feitelijk is het enige wat ie NIET direct kan spelen, een bluray vanuit de bluray menu's. De losse m2ts kan ie wel spelen. Als er dan dingen zijn die het niet doen, ligt het echt aan de bron, een brakke iso, slechte rip, slecht functionerend netwerk, whatever.

Het is inderdaad de Lite53d. Impuls aankoop van 1dayfly. Een iso van een tekenfilm dvd via usb hdd aangesloten op de Dune wordt niet afgespeeld. Ik hoor overigens net van mijn vriendin dat deze film het wel heeft gedaan maar het ineens niet meer deed. Ook een andere film doet het al niet meer. Hmmm, de rest tot nu toe nog wel... Mijn pc speelt ze over het netwerk via samba op de dune overigens zonder problemen...

jowi

Maatje van me heeft de lite ook, en die is er juist super enthousiast over omdat ie alles speelt wat ie hem voert. En dat is erg veel kan ik je melden... maar dus nog geen blurays maar die heeft ie dus niet. Wel een zeer bonte en behoorlijk vage verzameling mkvs divx en dvd iso, en alles doet het gewoon...

Bart_M

Misschien een suffe vraag, maar ik kan het zo niet terugvinden.

Kan ik met een Dune Max ook bij een gedownload BR image, het HD audio signaal uitsturen naar mijn processor die geen HDMI audio heeft (Arcam AVR700)?

johan d

ik ben het wachten op de Dune TV-301 een beetje beu...

Popcorn Hour A-300 Media Tank
TViX HD M-6600N+
PopBox V8
AC Ryan VEOLO (Smart Android Hub)

welke zou een goed alternatief zijn, of toch nog even doorbijten. Zou er toch graag tijdens de kerstperiode mee kunnen film-kijken

skank1

Citaat van: johan d op december  1, 2011, 13:23:25
ik ben het wachten op de Dune TV-301 een beetje beu...

Popcorn Hour A-300 Media Tank
TViX HD M-6600N+
PopBox V8
AC Ryan VEOLO (Smart Android Hub)

welke zou een goed alternatief zijn, of toch nog even doorbijten. Zou er toch graag tijdens de kerstperiode mee kunnen film-kijken

geen :) ga voor een dune anders heb je spijt achteraf
ofwel wacht je nog (ging begin december uitkomen, we zijn nog maar de 1ste he, das wel heel erg begin lol)
ofwel pak je een andere dune
ofwel wacht je op de ibood hunt die elke dag nu kan komen en 9/10 er een dune op komt
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Fleetwood

pioneer pdp-4280XA + Xtrend 10000
en nog wat andere zooi int kastje... :-)

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Ejorne

Citaat van: skank1 op december  1, 2011, 13:25:24
geen :) ga voor een dune anders heb je spijt achteraf

Nou, als de tv-301 uit hetzelfde laken een pak is als de Lite53D (hoe komen ze eigenlijk aan de cijfers 301 en 53?) dan heb je wellicht spijt, juist wanneer je voor de Dune gaat.

Bart_M

Citaat van: Bart_M op december  1, 2011, 10:03:57
Misschien een suffe vraag, maar ik kan het zo niet terugvinden.

Kan ik met een Dune Max ook bij een gedownload BR image, het HD audio signaal uitsturen naar mijn processor die geen HDMI audio heeft maar alleen 5.1 analoge input (Arcam AVR700)?

Iemand die me dit kan zeggen?

Robert T

Bij mijn weten kan je meerkanaals HD audio alleen via HDMI uitsturen, optisch of coax out kan alleen high res stereo uitsturen.
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

jon81

Citaat van: Robert T op december  7, 2011, 14:15:06
Bij mijn weten kan je meerkanaals HD audio alleen via HDMI uitsturen, optisch of coax out kan alleen high res stereo uitsturen.

Het gaat hier, neem ik aan, om de analoge output.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

Bart_M

Digitaal uitsturen is inderdaad geen optie, maar analoog werkt prima bij "normale" Bluray spelers. Ik vraag me alleen af of dit ook het geval is voor media spelers die BR images kunnen afspelen.

Bart_M

Citaat van: jon81 op december  7, 2011, 14:17:02
Het gaat hier, neem ik aan, om de analoge output.

Jep. Ik heb deze alleen op de Dune Max gezien, of zijn er ook andere die dit hebben?

jon81

Citaat van: Bart_M op december  7, 2011, 14:18:51
Jep. Ik heb deze alleen op de Dune Max gezien, of zijn er ook andere die dit hebben?

De voorganger van de max, de BD Prime heeft ze ook.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

Bart_M

Maar werkt dit ook met gedownloade bestanden?