Media speler vergelijking

Gestart door Dirc, maart 14, 2010, 23:22:11

Vorige topic - Volgende topic

CoSo

Citaat van: RHISCNL op april 10, 2010, 14:37:13
Zoals ik je reeds per email uitgebreid heb bericht wij gaan uitsluitend onze showroom medio zomer 2010 sluiten..
Mvgr, ronald
Ronald nog bedankt voor de serivce.

Ik heb hier dus de Dune gehaald.

RHISCNL

Dacht ik al dat jij het was  ;), zag je Pioneer in je sig staan. Doet de Base het zoals je zou verwachten?
Samsung 52 inch 8 serie & Samsung 46 inch 6 serie LCD TV - Ziggo icm CISCO HDPVR - TVIX 6600N & TvIX N-1 - Netgear WNDR3700 - Netgear ReadyNAS NV+ 4TB & QNAP TS-509 5TB - DELL Inspiron 580 & 2x BenQ 24 inch TFT

CoSo

Citaat van: RHISCNL op april 11, 2010, 01:18:18
Dacht ik al dat jij het was  ;), zag je Pioneer in je sig staan. Doet de Base het zoals je zou verwachten?
Het was wel gelijk spelen, moet eerst nog wat series op de HD zetten.

Speedy

Het "lelijke" uiterlijk van de Popcorn A200 is hiermee http://www.popcorn-hour-fr.com/boutique/product.php?id_product=35 op te lossen.
Denon AVR-3808A, Denon DVD1930, B&W CDM-9NT, B&W HTM-62, B&W 684, B&W 686, Pioneer PDP-436XDE, Sony RDR-HX1010, Sony RDR-HX1070, Sony Playstation3, WII

Nescio1967

Ik zit er zelf ook aan te denken om een media speler aan te schaffen mede omdat mijn Marantz DV6400 het net begeven heeft en ik mijn CD en DVD verzameling niet meer kwijt kan in mijn huiskamer.

In eerste instantie gaat mijn interesse uit naar de Popcorn Hour C200 omdat ik deze bij een paar van mijn vrienden heb zien staan en hun deze zeer goed bevalt. Ook de mogelijkheid om rechtstreeks van het usenet te downloaden spreekt mijn zeer aan.

Echter omdat ik op mijn AV Receiver Marantz SR8300 geen HDMI aansluiting heb, ben ik gaan twijvelen of het niet beter is om voor de Dune HD Base 3.0 te kiezen want deze heeft de mogelijkheid om mijn fronts, rears, center en sub apart aan te sluiten op mij receiver. De PCH C200 kan ik alleen optisch of coaxiaal aansluiten.

Dus nu is mijn vraag welke van de 2 is het best voor audio, zowel voor stereo als voor multichannel?

TheM@x

PascalE

Ik ben op zoek naar een mediaplayer die het volgende kan naast de standaard opties als .mkv etc.

Alle HD audioformaten onaangetast doorsturen naar mijn HD reciever.

.m2ts en eventuele andere blu ray formaten afspelen.

.flac afspelen zonder gezever met id3 tags (is bij sommige spelers het geval)

iso's probleemloos kunnen afspelen. Ook zou het fijn zijn als hij dvd/blu ray menu's kon afspelen. Dus niet zoals de WD TV LIVE waar je dvd isos van series bijv niet goed kan bekijken.

Het zou ook fijn zijn als er voor de muziek een shuffle functie op zit, maar dit is niet 'verplicht'.

Aansluitbaar op een bedraad netwerk.

Wat hoeft niet perse:
Mogelijkheid voor interne harde schijf
Wireless

Verder zou het fijn zijn als hij rond de 100€ is (een paar tientjes er onder  8) of erboven is acceptabel).

Alvast bedankt voor de tips, ik heb zelf al wat gezocht en kwam op de Xtreamer, als ik het goed heb is dat een van de weinige in z'n prijsklasse die HD audio formaten probleemloos naar mijn reciever kan sturen.

Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

masterview

Klopt ik ben iid ook op zoek naar een mediabox die HD geluid via pass-through naar de receiver kan sturen die zijn er maar weinig geloof ik............alle tips zijn welkom zoals mijn schrijver hierboven ook al laat blijken
CA 650R / Dynaudio Audience 52 STP fronts / Dynaudio Audience 40 surrounds / Dynaudio X22 center / Definitive Technology Supercube II subwoofer / Supra Classic 4.0 kabel / QED Qunex P-SW subwoofer kabel / IPbox Astra 1,3, HotBird / Philips DVP 5980 DVD speler / Sony Bravia 32 inch HD ready LCD TV

PietB

PascalE

Tot nu toe lijkt de PCH A-200 mij de goedkoopste en betrouwbaarste optie. Er schijnt echter een nieuwe Realchip te zijn waarmee het HD-audio gebeuren mogelijk is, o.a. de nieuwste Xtreamer Pro maakt hiervan gebruik.

masterview

ook deze kan een kans maken maar ja die is wel weer stukkie duurder QNAP NMP1000 Mediaplay NAS server 1-bay 3.5 inch SATA
CA 650R / Dynaudio Audience 52 STP fronts / Dynaudio Audience 40 surrounds / Dynaudio X22 center / Definitive Technology Supercube II subwoofer / Supra Classic 4.0 kabel / QED Qunex P-SW subwoofer kabel / IPbox Astra 1,3, HotBird / Philips DVP 5980 DVD speler / Sony Bravia 32 inch HD ready LCD TV

PascalE

Edit: antwoorden al gevonden.

Ander vraagje, zijn hier mensen met de Xtreamer Pro? Kan er erg weinig over vinden op het internet.

Davey

Davey

Dirc, hoe zijn de ervaringen tot nu toe? Het vergelijken gaat toch zeker niet stoppen na jouw aanschaf  ;)

Dirc

Na mijn aanschaf zijn er legio andere mensen die ervaringen kunnen delen dan alleen ik neem ik aan. Mede daarom heb ik hem sticky gemaakt.

De Dune werkt voor mij prima. Op het moment 1 1,5 TB interne harddisk voor films, 1 500 GB e-sata voor muziek en 1 500 GB usb voor foto's. Werkt allemaal erg goed.
De lay-out van de dune is redelijk basiv maar voor mij voldoende. Ik heb covers waar nodig, maar hele lappen tekst lees ik toch niet op mijn TV. Dit kan allemaal wel weer als je MyMovies ofzo gebruikt, maar dat betekent om de zoveel tijd op je pc een batch runnen en zaken handmatig toevoegen. Ik hoef op dit moment niets anders te doen dan een cover te zoeken van 300x300 en in de map te gooien en klaar.

kortom dune_folder.txt is voor mij voldoende om het te laten zien wat ik ervan verwacht.

Het enige nadeel wat ik momenteel heb (wellicht door de nieuwe firmware) is dat mijn geluid soms stottert. Zelfs bij films terwijl het beeld doorgaat (daarom dacht ik mijn HDMI kabel uit te kunnen sluiten).

Davey

Naar jouw ervaringen was ik het meest benieuwd  ;)

Zonder enige tussenkomst van een PC zou ook mijn ideale oplossing zijn, dus neerzetten, HDD's erin/eraan en gas geven maar.

Ghanzzzzz

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met zowel de Mede8er als de AC Ryan PlayOn?
Ik ben wel erg benieuwd wat de voor en nadelen van beiden is en welke mogelijk de beste keus is

Ghanzzzzz

Niemand die ervaring heeft met beiden?  :happy:

Capaburro

Ik heb nu reeds een maand de popcorn hour c-200 in bezit en moet zeggen voor films/muziek/foto's etc is het een droomtoestel.
Speelt alle formaten zonder problemen af en er is een uitgebreide community rond.

Greets

skank1

ik ben volop bezig mijn dvds op hdd aan het plaatsen
nu heb ik hiervoor natuurlijk een mediaplayer nodig
daar knelt het eerste schoentje
ofwel ga ik voor een dune base (in combinatie met ps3 of met mn pana bd 65 ofwel geen blu-rayspeler meer), een dune prime ofwel voor de XTReamer pro
http://www.mediacentershop.nl/product/97567/category-9602-streaming-audio/xtreamer-pro-2-tb.html
maar dan hou ik 9/10 mijn blu-rayspeler

naast het probleem van mediaspeler zit ik nog met de vraag, wat met opslagcapaciteit?
ik heb momenteel enkel 1 externe hdd van 1TB (die nu vol zal zitten met dvds)
ik heb ook nog een gewone pc waar ik alles mee doe, en die heeft een hdd van 500gig
dus ik heb nog ademruimte

nu,
ofwel werk ik met externe hdd's ofwel met nas (maar  daar is nu zeker geen geld voor) ofwel met een server

wat ik wel niet wil , is dat alles continu moet aanstaan....
en ik wil ook niet telkens naar boven lopen (waar mijn pc staat) om een filmpje op te starten

Nog optie is eventueel werken met sharkoon en gewoon hdds flippen

wie kan mij gouden raad geven?
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

iemand die mij kan helpen kiezen of mn keuze beperken?
of start ik hiervoor best een eigen topic?
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

holco

Citaat van: Ghanzzzzz op juni 16, 2010, 14:36:28
Niemand die ervaring heeft met beiden?  :happy:

Heb zins vrijdag een Mede8er en ben er erg blij mee.
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Martinus

Citaat van: holco op augustus 15, 2010, 19:15:19
Heb zins vrijdag een Mede8er en ben er erg blij mee.
ook via wifi? Dat zoek ik. Interne hdd en wifi voor overzetten naar HDd
............

Pirrewiet

Vraagje; ik kom van een htpc en gebruikte daar asio om audiobestanden bitperfect/native door te sturen naar m'n Arcam receiver. Nu heb ik sinds een tijdje een TViX 6500a en volgens mij kan deze dat niet, het klinkt allemaal minder en bij het afspelen van twee kanaals audio bestanden is het volume verstelbaar op de TViX, wat volgens mij een teken is dat het signaal niet direct doorgestuurd wordt. Klopt het dat de TViX dit niet kan en zo nee zijn er eigenlijk audio EN video mediaspelers die dit wel kunnen (1 vd nieuwste popcorns misschien?)

Gr, Rein

Jiri

Hallo,

Zijn jullie er al achter welke mediaspeler het beste geluid reproduceert?
D.w.z. hebben jullie nog verschillen ontdekt tussen audio bij output doorgifte via HDMI naar de processor / receiver (al dan niet surround)
Het gaat mij hier dan echt om doorgifte van het signaal, dus de passtrough modus. Of zijn hier helemaal geen verschillen waarneembaar omdat het signaal alleen maar wordt doorgeschoven naar de processor?

Dank en groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200