Media speler vergelijking

Gestart door Dirc, maart 14, 2010, 23:22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronin79

Groot gelijk heb je.

Waarom keizen tussen 200 spelers als het ook kan met een stuk of 10 hele goede.

Dirc

Maar ook dit hangt af van je eisen en wensen natuurlijk.
Heb even de titel gewijzigd zodat hier media spelers meer vergeleken kunnen worden dan in individuele topics besproken.

Marcel_T.

Citaat van: SillentWolf op maart 18, 2010, 12:38:35
Volgends mij hebben ze er maar een cijver aan gegeven, en de apparaten niet getest zoals Hardware Info dat doet.

Zoals; dat de HDX BD 1 een hoger cijver krijgt als de HDX-1000. Dat toewel de 1000 meer features heeft dan de BD-1.
Verder staat er bij de BD-1 het geheugen verkeerd vermeld.

Verder zien ik de WD mini, die een 2 krijgt. Dit toewel het een van de betere goedkopere media spelers is.
Weet zeker dat deze wellicht nog beter is dan de hoger geplaatste AC Ryan Mini.

Al met al vind ik deze lijst niet kloppen. Ook gaat de rating nergens over.

Ik zou het ook niet als beoordeling gebruiken, maar meer als overzicht van wat een apparaat wel of niet kan. Zo kun je bv op HD audio sorteren en dan krijg je spelers te zien die dit doorgeven.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Ronin79

Daar kun je de lijst idd. mooi voor gebruiken, mits natuurlijk alle data klopt.  ;)

bart_nl

Citaat van: SillentWolf op maart 19, 2010, 12:18:44
Daar kun je de lijst idd. mooi voor gebruiken, mits natuurlijk alle data klopt. 
die lijst is al jaren betrouwbaar. Persoonlijk hecht ik qua mediaspelers meer aan deze lijst dan aan hardware.info (die gelukkig wel meer verstand van computers hebben)

Ronin79

Ik doe het precies andersom. Niet omdat ik alleen lid ben van HWI forum en blad, maar ook omdat het objectief is ...
en bijna altijd bij het rechte eind.

Maar ieder mag natuurlijk zijn eigen bronnen raadplegen  ;)

maartend

Oke, echt overzichtelijk is dit topic ook niet meer. Hoopte juist dat dat wel zou gebeuren.

Marcel_T.

Citaat van: maartend op maart 19, 2010, 13:49:24
Oke, echt overzichtelijk is dit topic ook niet meer. Hoopte juist dat dat wel zou gebeuren.


Wat zou je willen zien?
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Dirc

Als je wilt mag je van mij een schema maken van de diverse apparaten. Na 1 ben ik gestopt omdat het veel te veel werk was en al helemaal om het in forumcode te krijgen.
Vooralsnog worden er diverse apparaten besproken en bronnen waar ze vergeleken worden en dat was ook de bedoeling toch?

chocovla

#109
Citaat van: maartend op maart 19, 2010, 13:49:24
Oke, echt overzichtelijk is dit topic ook niet meer. Hoopte juist dat dat wel zou gebeuren.


Tsja het is maar net wat je overzichtelijk noemt. Heb liever dat meerdere mediaspelers in 1 topic worden besproken dan dat ik het hele forum door moet jagen naar reviews of nieuwsberichten. Zou zeggen keep em comin' everybody. Vind de aankoopredenen voor de diverse spelers interessant om te lezen. Ook mooi om te zien dat zowat een ieder weer andere eisen aan het apparaat stelt, wat maar weer aangeeft dat het moeilijk is voor de fabrikanten om een apparaat te fabriceren wat voor de grootste groep het interessantst zou zijn.
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

Dirc

Ik vind het inderdaad ook interessant om te zien waarom iemand een bepaalde speler gekozen heeft en wat zijn eisen dan zijn waaraan deze voldoet.
En zoals inderdaad aangegeven lees ik liever 1 topic door dan 20 losse discussies.

CoSo

Citaat van: Dirc I op maart 19, 2010, 15:15:58
Ik vind het inderdaad ook interessant om te zien waarom iemand een bepaalde speler gekozen heeft en wat zijn eisen dan zijn waaraan deze voldoet.
En zoals inderdaad aangegeven lees ik liever 1 topic door dan 20 losse discussies.
idd, ik zoek zelf ook al een poosje naar een ander Media player sinds ik me A-110 verkocht heb.

Marcel_T.

Ik neig nu naar een XtreamerPro met 2GB harddisc. Waarom?
- betaalbaar (speler < 150 euro)
- speelt HD audio af (zowel HD MA als TrueHD)

Wel ga ik eerst nog even wat gebruikerservaringen afwachten. Speler komt in april/mei uit.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Dirc

jammes dat Frank nog geen review geschreven heeft voor de PCH a-200.
Ik twijfel nu om voor de HDX BD-1 te gaan aangezien hij 329e is incl 2 TB schijf....

pbrand

#114
Citaat van: Dirc I op maart 23, 2010, 13:29:45
jammes dat Frank nog geen review geschreven heeft voor de PCH a-200.
Ik twijfel nu om voor de HDX BD-1 te gaan aangezien hij 329e is incl 2 TB schijf....

Ik zou zelf de BD-1 nog niet aandurven gezien de huidige staat van de firmware. Als je nog tijd hebt, wacht dan even de firmware update af (half april geloof ik). Ik vermoed dat als de firmware dan een stuk beter is en gewoon goed voldoet, het een van de betere spelers is. Maar als het dan nog naadje is, kun je gevoeglijk wel aannemen dat ze hun zaakjes niet echt op orde hebben...

Dirc

Ik lees idd regelmatig dat de service van de PCH beter is dan die van HDX

Dirc

Op mijn lijst staan nog steeds (volgorde is willekeurig):

1.) HDX BD-1; firmware is niet compleet
2.) PCH A-200; fan maakt herrie / lelijk
3.) HD Dune; prijzig, 2,5" en 3,5" schijf mogelijk
4.) PCH C-200; 2 schijven mogelijk, nadeel???

stitch2004

Hmm, valt mij op dat de Popcorn Hour's hier niet zo heel veel langs komen. Ik zou hier ook zeker eens goed naar gaan kijken; hier sinds kort een heel tevreden Popcorn Hour C-200 gebruiker. Zag door de bomen het bos niet meer in mediaspeler land, maar vrienden waren erg tevreden over hun Popcorn Hour 100-series, dat hielp ook. De C-200 is een pracht van een apparaat met enorm veel mogelijkheden en weinig minpunten. Professionele uitstraling, erg mooie full size metalen kast zonder fan, totaal stil. Fijne verlichte RF-remote ook, alles voelt heel degelijk aan. Misstaat niet tussen de andere hifi-apparatuur, het oog wil tenminste ook wat.

De grote user community was ook belangrijk, op www.networkedmediatank.com heb je altijd snel antwoord. Ook voor feature requests. 
Het ingebouwde LCD-display is ook heel prettig voor internet radio als squeezebox radio zonder dat je steeds de tv moet aanzetten. Geen negatieve dingen? Jawel, de handleiding is flut; je moet van tweaken houden als je wat meer wilt doen dan alleen plug en play. Maar dat is voor mij nou ook weer het leuke, er gaat een wereld voor je open. We hebben er een DVD/Bluray-drive in gedaan,  de losse dvd-speler kon daarmee het veld ruimen en zijn zo ook mooi van de laatste Scart-kabel af. 8)









Dirc

Op dit moment heb ik nog weinig nadelen gezien op de C200. Ik hoop dat Frank deze zsm gaat testen voordat ik tot aankoop overga....

PeterPan

Hoe zit het ondertussen met de Blu-ray support van de A-200?
Als ik een volledige Blu-ray als file structuur (\BDMV) op een Windows gesharde directory heb staan wat speelt deze daar van nu wel en niet af?
Ik lees verschillende verhalen over geen BD-Live en geen Java menu ondersteuning maar echt een duidelijk verhaal ben in nog nergens tegen gekomen.
BD-Live geef ik niet om maar ik wil wel alle functies van het menu kunnen benutten en alle extra's kunnen zien.

Als de A-200 dit niet kan, welke spelers dan wel? Voor zover ik weet alleen de Dune 3.0 spelers maar die zijn weer erg prijzig.
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

Dirc

Eind deze week wil ik toch een aanschaf gaan doen.

Ik twijfel nog steeds tussen:

1.) pch C-200
2.) Dune
3.) HDX BD-1

de volgorde is ook op dit moment mijn volgorde van voorkeur.
De HDX als laatste omdat de firmware nog steeds niet is wat het zou moeten zijn en het niet bekend is of deze (op korte termijn) alle issues gaat fixen.
De Dune staat onder de PCH omdat deze gewoonweg duurder is en ik nog nergens pluspunten van de Dune heb gelezen waarmee hij de PCH verslaat.

Het enige wat ik me naast bovenstaande nog afvraag is hoe de Dune en PCH BD's afspelen vs een basic speler als een pana bd60.

Dirc

#121
Citaat van: PeterPan op maart 30, 2010, 09:38:22
Hoe zit het ondertussen met de Blu-ray support van de A-200?
Als ik een volledige Blu-ray als file structuur (\BDMV) op een Windows gesharde directory heb staan wat speelt deze daar van nu wel en niet af?
Ik lees verschillende verhalen over geen BD-Live en geen Java menu ondersteuning maar echt een duidelijk verhaal ben in nog nergens tegen gekomen.
BD-Live geef ik niet om maar ik wil wel alle functies van het menu kunnen benutten en alle extra's kunnen zien.

Als de A-200 dit niet kan, welke spelers dan wel? Voor zover ik weet alleen de Dune 3.0 spelers maar die zijn weer erg prijzig.


Zover ik gelezen heb geeft de C200 inderdaad alleen de 'light' menu's weer. Hierdoor zou de Dune inderdaad een pre zijn boven de PCH, aangezien ik gewoon BD's wil kunnen kijken alsof het een normale speler is.



CitaatBlu-ray ready (requires addition of compatible BD-ROM and at least 1GB USB memory stick)

Madhouse

Let er ook even op dat de PCH's geen lifetime BD licentie hebben. Kan dus zijn dat die zomaar ineens geen BD's meer afspeelt.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Dirc

#123
Citaat van: Madhouse op april  4, 2010, 22:11:52
Let er ook even op dat de PCH's geen lifetime BD licentie hebben. Kan dus zijn dat die zomaar ineens geen BD's meer afspeelt.

Hoe werkt dat dan????

btw:
CitaatDoes the unit support retail Bluray?
The C-200 will play retail Blu-ray discs with the addition of a SATA BD-rom. This can only be done through HDMI or component, playback is not officially supported through composite.
The A-200 will not officially play commercial discs, or full menu structure discs with or without protection.

De rest van de FAQ:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=23797

Madhouse

Citaat
Popcorn Hour heeft nu een licentie voor 1,5 jaar voor de AACS sleutels, maar het bedrijf heeft al aangegeven zeker voor vijf jaar te garanderen dat Blu-rays afgespeeld kunnen worden. Hiervoor moeten de benodigde sleutels via firmwareupdates verspreid worden.

Zou dus kunnen dat er op een gegeven moment geen sleutels meer verstuurd worden en dus kun je geen BD's meer afspelen. Dune, HDX ed. hebben die voor het leven.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub