Media speler vergelijking

Gestart door Dirc, maart 14, 2010, 23:22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronin79

@ Dirc

Dat durf ik je zo niet te zeggen.

Wel weet ik dat volgends mij de HDX BD 1 een wat strakker plaatje geeft dan de Dune.
Alleen daar zit je dan weer met die andere kleine gemissen, en een firmware die nog in de kinderschoenen staat.

Het is in ieder geval een lastige keus. Er zijn ook zoveel verschillende spelers op de markt.
Voor mij zelf had ik een shortlist gemaakt, met oa. de eisen waar zo'n speler aan moest voldoen,
en de merken waar ik wel wat in zag.

* HDX-1000
* HDX BD 1
* Dune 3.0 Base
* Conceptronix YuiXX

Toen ik alles tegen elkaar afging wegen, kwam ik voor mij zelf bij de HDX spelers uit.
Aangezien de huidige tekortkomingen van de BD 1, heb ik gekozen voor de 1000. Ook al was
het voor mij een pre, dat hij complete BR Iso's kon lezen (zonder uit te pakken),

Maar aangezien de tekortkomingen van de andere spelers, en wat vragen hier op het forum heb ik
gekozen voor de HDX-1000.

Het kan natuurlijk zijn, dat jij hele andere eisen heb als ik, wat dan de betere speler is .... dat kan alleen jij
bepalen. Maar het bovengenoemde rijtje zijn wel allemaal highend spelers, en zeker de moeite waard om aan te schaffen.
Alleen de YuiXX is voor onbepaalde tijd uitgesteld.

Dirc

en vergeet niet dat de HDX 1000 stukken goedkoper is dan de dune of bd-1

Ronin79

Daar heb je gelijk in. Het scheelt aardig wat.

Voor het geld heeft de BD-1 in mijn ogen mindere features dan de 1000 versie.
Dat is vreemd, aangezien de BD 1 een stuk duurder is.

Het is natuurlijk wel zo, dat de nieuwe HDX een wat strakker plaatje geeft, en de BR Iso ondersteuning heeft,
Maar ik denk niet dat dat het prijs verschil rechtvaardigt, in iedergeval niet voor mij.  ;)

Dirc

als je ze niet naast elkaar hebt staan zul je het vast ook niet zien gok ik.

Ronin79

Dat klopt ... wat niet weet, wat niet deert.  ;)

Ik heb de spelers nooit naast elkaar zien draaien, dus ik was ook niet echt bevooroordeeld.
Wel heb ik vele testen en reviews gelezen. Het is altijd wel handig om je eerst in te lezen,
voor dat je iets gaat kopen.

Niet te vergeten ... vragen stellen in het forum (heb daar ruime ervaring mee  :P )

Wat je ook koopt, het zal in ieder geval een mooi apparaat zijn.  ;)

peter69nl

Citaat van: Dirc I op maart 17, 2010, 18:06:04
Wat was je reden niet voor de dune of hdx te gaan?

Een aantal redenen:
- prijs, a-200 kost 159 euro, dune bijna het dubbele en de hdx ook bijna 100 euro extra. Voor mijn doel nl full hd rips/iso's kijken zie ik geen nut meer geld uit te geven voor hetzelfde
- snelle firmware ontwikkeling van Syabas
- goede ervaring met de popcorn a-100
- review op www.mpcclub.com waar de a-200 bovenaan staat

Ik heb hem zojuist aangesloten op tw5500 en de volgende zaken vallen mij direct op tov de a-100:
- snellere interface
- geen gestotter meer bij hoge bitrates maar vloeiend beeld  :clapping: ik kijk de serie Life van BBC en bij de helicoptervluchten is het 1 groot vloeiend geheel itt de a-100 waar het beeld dan af en toe wat stotterde
- ondertiteling heeft een schaduw => hoe krijg ik dat weg?

Epson TW5500 | Popcorn Hour A-200 | 2x Quad 22l2 |  1 x Quad L- centre | 2x Quad 12l | | 2x Tangent EVO | QNAP 219 | Onkyo TX-SR876 | Oppo 971h | Squeezbox Duet | Squeezebox Radio | Panasonic 37PV60

Dirc

Hmmm wel jammer dat ie zo lelijk is....

peter69nl

Dat klopt maar ja, hij staat achter bij mij naast de projector (en bij de tw5500 valt die dan echt in de schaduw weg) :)



Epson TW5500 | Popcorn Hour A-200 | 2x Quad 22l2 |  1 x Quad L- centre | 2x Quad 12l | | 2x Tangent EVO | QNAP 219 | Onkyo TX-SR876 | Oppo 971h | Squeezbox Duet | Squeezebox Radio | Panasonic 37PV60

gsuk

bij mpc
test hdx bd1

niet zo best

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Dirc

Heb al heel wat tests gelezen.
Ze hebben allemaal voor en nadelen.

De Realtech chips schijnen inderdaad wat beperkt te zijn.

Dan zouden er op mijn lijstje overblijven als kandidaat:
-HDX1000
-Dune
-PCH A-200

Ronin79


Madhouse

Het lijstje ook in die volgorde Dirc?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Dirc

De volgorde veranderd met de minuut  ;D

Nadeel aan de popcorn is het uiterlijk.
Nadeel aan de HDX is dat hij geen BD rips doet.
Nadeel aan de Dune is dat hij duurder is.

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Dirc


gsuk

Bij mij is de prijs verschil al goed gemaakt door het gemak dat die alles doet wat ik wil,wat heb ik zitten rommelen met de tvix6500 om hem goed aan de praat te krijgen vooral in de netwerk
dat de dune binnen 5 minuten alles draaide was voor mij het verschil wel waard

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Marcel_T.

Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Ronin79

Volgends mij hebben ze er maar een cijver aan gegeven, en de apparaten niet getest zoals Hardware Info dat doet.

Zoals; dat de HDX BD 1 een hoger cijver krijgt als de HDX-1000. Dat toewel de 1000 meer features heeft dan de BD-1.
Verder staat er bij de BD-1 het geheugen verkeerd vermeld.

Verder zien ik de WD mini, die een 2 krijgt. Dit toewel het een van de betere goedkopere media spelers is.
Weet zeker dat deze wellicht nog beter is dan de hoger geplaatste AC Ryan Mini.

Al met al vind ik deze lijst niet kloppen. Ook gaat de rating nergens over.



Dirc

De WDTV Live is mss een interessante.

Ronin79

Volgends mijn broertje doen die het best wel goed.
Hij heeft de voorloper van de WDTV Live.

Je moet er dan wel een externe schijf op aan sluiten. Een schijf kun je niet inbouwen.
Daarnaast zijn die mini spelers (Asus, MSI, WDTV, Ac Ryan Mini) niet al te duur.
Aangezien de WDTV over een Sigma chip beschikt, en de Asus, AC Ryan over een Realtek,
zou de WDTV mijn voorkeur zijn.

Deze spelers kunnen veel, hebben niet altijd de features van een High-End speler, maar daar
betaal je dan ook voor.  ;)

Dirc

In het BD-1 topic staat iets over de nieuwe firmware....

Ronin79

Klopt ik had het gelezen.  ;)

Hopelijk doet de BD-1 een aantal beloften inlossen.
USB slave zal er wel niet bij zitten   :laugh:

Maar hopelijk hebben ze een paar dingetjes opgelost, zoals lipsync en de 1080p/60 ondersteuning.
Maar of dat laatste op te lossen is met een FW update, weet ik niet.

Misschien dat et apparaat naar de FW update wel wat beter functioneerd. (hebben we later in de slaapkamer tenminste ook wat staan  :P )

Dirc

Heh heh gelukkig heb ik nog een maandje voor ik er een aanschaf.....

hopelijk kan ik mijn lijst dan beperken

Ronin79

Ben benieuwd.

Ik zal het topic van de BD-1 zelf ook in de gaten houden, ben toch nieuwschierig  ;)

Dirc

juist.

waarom zijn er zoveel:p
wegconcurreren die handel :D