Verkeerde lamp JVC HD350 ?

Gestart door riwi, maart 14, 2010, 22:53:43

Vorige topic - Volgende topic

riwi

Ik heb een poos geleden een lamp gekocht voor mijn JVC projector. Deze had ik toen nog niet nodig, maar ik dacht, ik koop er vast een dan heb ik hem als ik hem nodig heb.

Vanavond dacht ik dus na 1060 uur draaien met de originele lamp : vervangen  :)

Echter wat schertst mijn verbazing : de lamp ziet er iets anders uit dan de originele... sterker nog hij past helemaal niet volgens mij. Ik krijg hem amper door het gat achterin de projector. En dan nog : de aansluiting (power) lijkt verschoven te zitten en ook de schroef bevestiging match niet kwa positie.

Het type lamp dat ik gekocht heb (officieel JVC volgens de doos) : BHL 5009-S

Weet iemand hoe dat zit met die lampen. Is het een truuk?

Ik heb een foto bijgevoegd : links de originele, rechts de nieuwe niet passende. Op de achtergrond de doos van de nieuwe lamp.

Nahpets

Houston, we have a problem.

Volgens mij is de JVC BHL5010-S de lamp die je had moeten hebben.

http://www.jvc.nl/site/nl/dla-hd750-350/spec.html
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

riwi

Citaat van: Nahpets op maart 14, 2010, 23:02:51
Houston, we have a problem.

Volgens mij is de JVC BHL5010-S de lamp die je had moeten hebben.

Ik denk ook dat het de verkeerde lamp is. maar op de doos staat letterlijk JVC HD350  :-\

Daarom was ie zo goedkoop  :nopompom:  Maar we regelen het wel met de leverancier. Kjelt heeft dezelfde als ik gekocht. Heb hem net ge-PM'd.

Nahpets

Duimen dat je er uit gaat komen.

Betrouwbare leverancier? Of ga je dat nu ondervinden?
I love everybody!
some I love to avoid,

riwi

Ja via via via het forum hier ;)

De 5009 past wel in een HD100 lees ik op de JVC site.

thuisbioscoop.nl  de groothandel die ook projectoren aan ITC en BB&G levert.

Nahpets

Dan zou je er van uit moeten gaan dat 'alles sal reg kom'
I love everybody!
some I love to avoid,

riwi

En anders is een nieuwe HD100 lamp op de markt ook nog wel te slijten verwacht ik.

Nahpets

I love everybody!
some I love to avoid,

riwi

Citaat van: Nahpets op maart 14, 2010, 23:33:00
Uhhh, 2 dus.....

2 voor de prijs van 2 :)
Kjelt zal zich hier ook nog wel melden.

reza

Komt goed ;) ( denk ik :D )
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman

Citaat van: riwi op maart 14, 2010, 23:32:12
En anders is een nieuwe HD100 lamp op de markt ook nog wel te slijten verwacht ik.
Even bij audiofiel of kermit informeren, zij hebben een HD100  :)

Audiofiel

In de Pioneer-variant inderdaad. Ik kan alleen niet bevestigen of die er precies hetzelfde uitziet. Mijn lamp heeft overigens 1500 uur of 15 maanden garantie. Het hangt van de prijs af of het voor mij interessant is nu al een andere lamp te kopen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

celerontje

Citaat van: Audioloog op maart 15, 2010, 10:43:44
Even bij audiofiel of kermit informeren, zij hebben een HD100  :)
Past-ie ook in de HD1? (heb ik niet hoor, maar er zijn meer forumleden met een HD1 dan HD100 ;))
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

riwi

Citaat van: celerontje op maart 15, 2010, 14:17:58
Past-ie ook in de HD1? (heb ik niet hoor, maar er zijn meer forumleden met een HD1 dan HD100 ;))

Ik heb de handleiding van de HD1 net gechecked :) Hij past ook in een HD1  ;)

Maar ik heb er goede hoop op dat het via de leverancier geregeld gaat worden. :)

Shane One

bij de juiste prijs heb ik wel intresse
ik heb zelf één jvc hd 1

garmtz

Toen ik de foto zag, zag ik het direct... ;)  Beetje laat dus, mijn reactie... Inderdaad gewoon doorverkopen aan HD1/HD100 bezitter... ;)

Kjelt

Citaat van: garmtz op maart 15, 2010, 23:19:55
Inderdaad gewoon doorverkopen aan HD1/HD100 bezitter... ;)
JVC heeft de foute lamp geleverd dus die gaan dat vast wel rechtzetten vermoed ik via de leverancier.
Of daar een bijbetaling bij gaat horen dat zien we dan wel weer want inderdaad is de HD1/100 lamp wat goedkoper dan die van de HD350/750  :(
Maar goed vergissen is menselijk ik (we) wacht(en) wel af.

reza

Is heel erg netsjes geregeld door de leverancier(s)!!

riwi

Fijn! Reza komt morgen de lamp(en) brengen zelfs :)

bmateijsen

Citaat van: riwi op maart 14, 2010, 23:13:55

thuisbioscoop.nl  de groothandel die ook projectoren aan ITC en BB&G levert.

Zij zijn geen groothandel, maar ook gewoon een winkel. Het is wel een onderdeel van Epatra en die is distributeur voor een aantal merken, waaronder Epson. Van JVC is thuisbioscoop.nl gewoon dealer.

Groet,

Bjorn

Kjelt

Citaat van: bmateijsen op april 27, 2010, 12:16:51
Zij zijn geen groothandel, maar ook gewoon een winkel. Het is wel een onderdeel van Epatra en die is distributeur voor een aantal merken, waaronder Epson. Van JVC is thuisbioscoop.nl gewoon dealer.
Groet,  Bjorn
Bjorn zijn jullie ook dealer van JVC? Wat is de policy van JVC met betrekking tot die gebarsten frontglazen van de lampen (zie HD350 topic)? En bij wie kan ik verhaal hierover halen, heb jij voor mij een direct emailadres van JVC waar ik terecht kan met dit issue? Ik wil eigenlijk een nieuw frontglas van ze hebben (nieuwe lamp hoeft niet, dat zou na anderhalf jaar beetje scheef zijn) maar ik vind dat een frontglas niet hoor te barsten, zeker niet als je ziet hoe dik dat ding is (paar cm) en ik wil en kan er zeker nog 500 uur mee door  :confused:

bmateijsen

Citaat van: Kjelt op april 27, 2010, 12:24:36
Bjorn zijn jullie ook dealer van JVC? Wat is de policy van JVC met betrekking tot die gebarsten frontglazen van de lampen (zie HD350 topic)? En bij wie kan ik verhaal hierover halen, heb jij voor mij een direct emailadres van JVC waar ik terecht kan met dit issue? Ik wil eigenlijk een nieuw frontglas van ze hebben (nieuwe lamp hoeft niet, dat zou na anderhalf jaar beetje scheef zijn) maar ik vind dat een frontglas niet hoor te barsten, zeker niet als je ziet hoe dik dat ding is (paar cm) en ik wil en kan er zeker nog 500 uur mee door  :confused:

Hoi Kjelt,

Uiteraard zijn wij dealer van JVC ;D, het lijkt mij echter het verstandigst dat je contact opneemt met de dealer die de projector geleverd heeft.

Groet,

Bjorn

riwi

Citaat van: bmateijsen op april 27, 2010, 12:16:51

OK, ik kende de complete constructie niet. Maar wist wel dat de leverancier een officiele relatie met JVC had. Dealer dus ipv importeur of distributeur.

reza

Epatra is groothandel van heel veel merken waaronder indd Epson, Mitshibishi, Sony enz.
Thuisbioscoop is onderdeel van o.a Epatra, Epatra is weer onderdeel van A&C group! Ze doen van alles!
Thuisbioscoop is in principe dealer van ALLE merken, als er dus wat geregeld moet worden, zoals jullie lampen
kan dat via de juiste kanalen ;)

Wel heel netjes geregeld want de ''nieuwe'' lampen kosten meer dan de lampen die niet goed waren en er hoeft niets bij betaald te worden!

apogeefreak

Toen ik mijn hd350 lamp voor de eerste keer bekeek bleek de lens ook gebarsten. Is dit een bekend probleem? Zit er garantie op? Het zou echter kunnen dat de vorige eigenaar de lamp met vette vingers er in heeft gestopt. Ik weet wel dat als ik weer een tweedehands projector koop dat ik dan eerst de lamp er uit haal en check op vet.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro