...beste eindbak onder 2500 voor KEF reference model four?

Gestart door jrjhoe, maart 6, 2010, 17:32:46

Vorige topic - Volgende topic

blue-eyes

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

jrjhoe

Thx allemaal!

Ben er inderdaad ontzettend blij mee. Het lijkt echt tot leven te komen hier, erg mooie soundstage, erg dynamisch en toch niet snel last van luister moeheid.

Bovendien eindelijk geen irritant harde bas meer...  8)
Stereo: TAD CE-1 | REL B1 | Mark Levinson No. 332 | Krell KRC-HR | Luxman EQ-500 | Pyon Sound Ultima/Iris 12" | Michell Gyro SE Black/SME 309/DIY PSU | Mytek Manhattan II met Roon Ready kaart

garmtz

jrjhoe

Is inmiddels gedaan...  :)

en thx! (en dat met een krell avatar...  ;D)
Stereo: TAD CE-1 | REL B1 | Mark Levinson No. 332 | Krell KRC-HR | Luxman EQ-500 | Pyon Sound Ultima/Iris 12" | Michell Gyro SE Black/SME 309/DIY PSU | Mytek Manhattan II met Roon Ready kaart

flash1982

Citaat van: jrjhoe op maart 16, 2010, 15:36:53
Is inmiddels gedaan...  :)

en thx! (en dat met een krell avatar...  ;D)

;)  ja hoor!  heb zelf ook een ML gehad.. (333) 

jrjhoe

Citaat van: flash1982 op maart 19, 2010, 23:17:28
;)  ja hoor!  heb zelf ook een ML gehad.. (333) 

Ook een erg mooie bak. :D

Alleen jammer dat je voor dit soort eindversterkers bijna een krachtcentrale moet aanleggen...  :ph34r:

blue-eyes

Citaat van: jrjhoe op maart 20, 2010, 16:01:05
Ook een erg mooie bak. :D

Alleen jammer dat je voor dit soort eindversterkers bijna een krachtcentrale moet aanleggen...  :ph34r:

Als je dit soort versterkers kan permiteren is het wel heel "zielig" om over de stroomkosten te gaan "zeuren" !
We kopen voor duizenden euro's aan hardware, maar overige kosten mogen blijkbaar niet gemaakt worden?

Of je moet het milieu bedoelen ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

ajbeefde

Citaat van: Blue-Eyes I op maart 21, 2010, 11:23:50
Als je dit soort versterkers kan permiteren is het wel heel "zielig" om over de stroomkosten te gaan "zeuren" !
We kopen voor duizenden euro's aan hardware, maar overige kosten mogen blijkbaar niet gemaakt worden?

Klasse a, staat dat tegenwoordig voor weinig stroom verbruik bij versterkers dus een goedkopere stroomnota ?  ;)

Moet de eigenaar dan ook pantoffeltjes en geiten wollen sokken aan als hij met zijn speeltje bezig is?
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

chansig

Citaat van: Major_Ton op maart  6, 2010, 21:05:16
En weg is je muzikaliteit...

Er is niks zo belangrijk als zelf luisteren in deze klasse. Ik zou aan Krell denken, maar dat is ook alleen maar omdat ik dat zelf heb/had. Krell geeft bij mij een zeer muzikaal betrokken gevoel. Een goed articulerend hoog, niet fel, een heerlijk ritmisch midden en een fantastisch krachtig en snel laag. Classe vind ik wat 'technischer' klinken, maar zeker het proberen waard! Kan wel eens lekker matchen met je KEF's. Onthoud wel dat (ik durf het bijna niet te typen) je A1HD niet de meest muzikale machine is. Afhankelijk van je eigen wensen kan deze een limiterende factor blijven.

Kom hier maar eens luisteren en als jij dan met droge ogen durft te beweren dat er geen muzikaliteit in zit dan verkoop ik mijn set per direct.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

B.

Citaat van: chansig op maart 21, 2010, 15:20:30
Kom hier maar eens luisteren en als jij dan met droge ogen durft te beweren dat er geen muzikaliteit in zit dan verkoop ik mijn set per direct.

Gr Hans

Dat een UcD niet muzikaal zou zijn is de grootste denkfout op dat de wereld plat zou zijn na.

jrjhoe

Citaat van: Blue-Eyes I op maart 21, 2010, 11:23:50

Het is absoluut niet mijn bedoeling om te "zeuren" over stroomkosten, ik vind het simpelweg gewoon een beetje zonde van de energie.

Daarnaast doelde ik daar nog niet eens op, maar meer op het feit dat je bij sommige versterkers zelfs andere zekeringen/automaten moet gebruiken omdat ze meer dan 16 ampère kunnen trekken, waardoor je weer geen gewone 2,5mm2 bedrading mag gebruiken etc. etc.

ajbeefde

Citaat van: jrjhoe op maart 21, 2010, 15:46:59
Het is absoluut niet mijn bedoeling om te "zeuren" over stroomkosten, ik vind het simpelweg gewoon een beetje zonde van de energie.

Daarnaast doelde ik daar nog niet eens op, maar meer op het feit dat je bij sommige versterkers zelfs andere zekeringen/automaten moet gebruiken omdat ze meer dan 16 ampère kunnen trekken, waardoor je weer geen gewone 2,5mm2 bedrading mag gebruiken etc. etc.

Wat een geneuzel.....  ;)

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

blue-eyes

Citaat van: jrjhoe op maart 21, 2010, 15:46:59

Dat is inherent aan de keuze voor de ML die je gekozen hebt ;)

Niet meer aan denken, alleen maar genieten! Het was een van mijn best klinkende combi's (TAG op 2 ML eindversterkers).

dre73

CiteerDat een UcD niet muzikaal zou zijn is de grootste denkfout op dat de wereld plat zou zijn na.

als met muzikaal emotie in de muziek bedoeld wordt is de ucd toch wel 1 van de minder muzikale versterkers.........
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes I op maart 21, 2010, 16:58:56
Dat is inherent aan de keuze voor de ML die je gekozen hebt ;)

Niet meer aan denken, alleen maar genieten! Het was een van mijn best klinkende combi's (TAG op 2 ML eindversterkers).

En de best klinkende combi is wat je nu hebt Eisse?
Ik vond de TAG met ML op JBL echt briljant goed.
Was ik heel erg van verbaasd...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

blue-eyes

Citaat van: Peerless Monster op maart 22, 2010, 07:54:13
En de best klinkende combi is wat je nu hebt Eisse?
Ik vond de TAG met ML op JBL echt briljant goed.
Was ik heel erg van verbaasd...

Dat durf ik niet te zeggen. Ook onder dezelfde noemer denk ik.
TAG met TAG EV was beduidend minder. TAG met Classe vs TAG met ML . . .  Classe wat neutraler, minder stroperig. De ML gevoelsmatig wat meer controle.
Ik weet het niet. De TAG ML combi was in een ander huis met een slechte acoustiek.
Het huidige Classe set is weer anders.
Ik ben niet luisterervaren genoeg om het te verwoorden.

Feit is wel dat ik met de TAG ML en de huidige set veel plezier had en heb!

De topic starter gaat dat ook hebben met zijn ML. Ook een erg mooi apparaat om te zien.
Als het goed heb je er ook handschoenen bij gekregen?

jrjhoe

Citaat van: Blue-Eyes I op maart 22, 2010, 08:02:42

De topic starter gaat dat ook hebben met zijn ML. Ook een erg mooi apparaat om te zien.
Als het goed heb je er ook handschoenen bij gekregen?

Dat heb ik al.  ;D

Is inderdaad ook een mooi apparaat om te zien, de afwerking ligt echt op een hoog niveau.

Heb er geen handschoenen bij gekregen nee (heeft iemand ooit kwijtgemaakt), dus het in- en uit de doos halen was wel even oppassen met dat gewicht en die scherpe koel vinnen...

Ik zou zoiets dus zeker nooit alleen proberen, met z'n tweeën is het al best aanpoten.

blue-eyes

Ik heb 'm regelmatig in mijn eentje versjouwd, naar diverse luistermeetings :D

Een van de verkoopredenen was idd de koelribben in relatie met kinderen die gingen kruipen, etc.

p.s. Was wel een 331

B.

Citaat van: dre73 op maart 21, 2010, 17:02:36
als met muzikaal emotie in de muziek bedoeld wordt is de ucd toch wel 1 van de minder muzikale versterkers.........

Het e.e.a. hangt samen met de bron en speakers die je gebruikt.
Met UcD ben je echt afhankelijk van de bron, terwijl dat met conventionele versterkers niet zo is.
De bron is bij UcD de enige toevoeging en de speakers bepalen de rest. De versterker mag je uit de keten ''wegdenken'' als we over klank praten.

'Emotie' vind ik een term waar ik sowieso moeilijk op kan reageren als het versterkers betreft. Iedereen ervaart dat anders. Het is dan ook geen feit dat de UcD iets mist. Integendeel.