...beste eindbak onder 2500 voor KEF reference model four?

Gestart door jrjhoe, maart 6, 2010, 17:32:46

Vorige topic - Volgende topic

jrjhoe

Citaat van: solitaire op maart  7, 2010, 10:53:03
Mijn ervaring met de grotere modellen van KEF is dat ze goed matchen met de kleinere modellen van McIntosh.

De kleinere modellen van KEF zijn nogal 'ingekleurd' (gevoiced is het woord ?), de grotere hebben wel herkenbaar karakter maar zijn neutraler. De grotere modellen van McIntosh klinken imo. vaak wat 'verkrampt', de kleinere zijn wat losser en natuurlijker.

Zeker de wat oudere UniQ's zijn gevoelig voor een onrustig / niet helemaal schoon signaal (ze slaan dan wat dicht en kunnen hard en soms schel gaan klinken + micro en ruimtelijk detail neemt af). De Mc's brengen rust en 'control' in de weergave, waardoor oa. slaginstrumenten meer contour en stemmen duidelijker articulerend worden.

Wolf

Ik ben eerlijk gezegd niet zo erg thuis in de modellenreeks van McIntosh, op welke types doel je?
Stereo: TAD CE-1 | REL B1 | Mark Levinson No. 332 | Krell KRC-HR | Luxman EQ-500 | Pyon Sound Ultima/Iris 12" | Michell Gyro SE Black/SME 309/DIY PSU | Mytek Manhattan II met Roon Ready kaart

eric_audio

Als je over ML, Krell, Pass etc. nadenkt, zou je ook eens Chord kunnen overwegen. Zie je niet zoveel tweedehands in Nederland, maar moet wel (net) binnen het budget passen. Ik weet niet uit eigen ervaring hoe het matcht met KEF, maar volgens mij doen Chord en KEF in Engeland wel shows samen, dus de match kan dan ook niet al te beroerd zijn.....
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

dre73

CiteerIk las het. Goede UcD op buizenpre is ook best aardig.. toch

meer ook niet!
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

solitaire

Citaat van: jrjhoe op maart  7, 2010, 11:31:28
Ik ben eerlijk gezegd niet zo erg thuis in de modellenreeks van McIntosh, op welke types doel je?

de transistor monoblocken hebben me bv. nooit bekoord

de meeste stereo en buizen eindversterkers zijn prima, ook veel van hun legacy producten

de uiteindelijke optimale match krijg je na te luisteren

W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

jrjhoe

Oh ja, hoe denken jullie over bijv. een geïntegreerd model van Accuphase?
Stereo: TAD CE-1 | REL B1 | Mark Levinson No. 332 | Krell KRC-HR | Luxman EQ-500 | Pyon Sound Ultima/Iris 12" | Michell Gyro SE Black/SME 309/DIY PSU | Mytek Manhattan II met Roon Ready kaart

eric_audio

Citaat van: jrjhoe op maart  7, 2010, 11:45:48

Mooie versterker, maar controle in het laag zou een issue kunnen zijn...
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Audia

Ik denk ook dat je nu wel genoeg richting hebt om eens te gaan luisteren.
Alleen jij bepaald wat je goed vind.
Woonkamer: SF Magico S1 | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | REL T9X Special Edition RED

flash1982

Ook goed, heb er ook een aantal gehad,  weggedaan voor krell..
accuphase klinkt allemaal wat tam en ingetogen tov Krell..
maar goed als dat je smaak is, prima keuze dan.  Jeff Rowland zou je ook kunnen overwegen,
zie je niet vaak hier 2ehands, maar erg mooi spul!

Krell bassslam/drive en power :clapping: :headbanging:

jrjhoe

Ok jongens, bedankt voor de input!

Zat moois te koop...  ;D

Ik ga er eens mee aan de slag.  O0

brinkie

Accuphase en kef,mooie combi.

tiptop

Emotiva.

Lekker goedkoop en schijnt niet onder te doen voor ML.

Voor 850 euro een hele grote eindbak met 2 x 300 watt/8 ohm. Nieuw dan wel! :)

Hiero.

http://www.emotiva.com/xpa2.shtm
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

simsalabim

Citaat van: tiptop op maart  7, 2010, 13:01:04
Emotiva.

Hiero.

De persoon die dat volgenst mij heeft gezegt heeft al jaren geen ML meer, het menselijk geheugen is nu ook weer niet zo goed.. (was hij niet een scep, die verschillen zowiezo niet hoort?, niet dat ik nu een believer ben, maar ik luister liever gewoon;))

Of Emotiva of alle destijds de hemel ingeprezen chinese import hifi, of welke andere mooie prijs/kwaliteit ontwerpen dan ook, (bijvoorbeeld xindak, jouw welbekend) nu echt zo goed zijn, kan daar een uitgebreide luistersessie/vergelijk niet alleen antwoord op geven?

Ik heb zware versterking gehad, heleboel wattjes, toch denk ik misschien nog wel eens op buizenversterking te eindigen, (vaak heel wat minder watts) watts zegt dus ook niet alles, maar met jou ervaring hoef ik jou dat niet te vertellen :) Als jij zelf de Emotiva mocht aanschaffen zou ik deze ook graag eens vergelijken met een boel andere amps, wil hier nog een m&g voor initieeren.

Greets
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

flash1982

Citaat van: tiptop op maart  7, 2010, 13:01:04
Emotiva.

Hiero.

Mooi spul maar niet onderdoen voor ML vind ik wel erg overdreven..
prijs sprestatie verhouding zal vast wel goed zijn.

tiptop

Citaat van: simsatit op maart  7, 2010, 13:16:20
De persoon die dat volgenst mij heeft gezegt heeft al jaren geen ML meer, het menselijk geheugen is nu ook weer niet zo goed.. (was hij niet een scep, die verschillen zowiezo niet hoort?, niet dat ik nu een believer ben, maar ik luister liever gewoon;))

Of Emotiva of alle destijds de hemel ingeprezen chinese import hifi, of welke andere mooie prijs/kwaliteit ontwerpen dan ook, (bijvoorbeeld xindak, jouw welbekend) nu echt zo goed zijn, kan daar een uitgebreide luistersessie/vergelijk niet alleen antwoord op geven?

Ik heb zware versterking gehad, heleboel wattjes, toch denk ik misschien nog wel eens op buizenversterking te eindigen, (vaak heel wat minder watts) watts zegt dus ook niet alles, maar met jou ervaring hoef ik jou dat niet te vertellen :) Als jij zelf de Emotiva mocht aanschaffen zou ik deze ook graag eens vergelijken met een boel andere amps, wil hier nog een m&g voor initieeren.

Greets

Xindak is idd ook erg goed. Zelfs vergeleken met een KR Kronzilla! En verder Mijn Audionote, Primare, Stello, Linn en Ayre. niet de minste merken dacht ik zo! :)

Emotiva ken ik persoonlijk idd niet. Volgende week vergelijken met mijn CA (die ook erg goed is voor het geld (anders had ik 'm niet natuurlijk).
Als ik besluit de Emotiva te kopen, betekent het eigenlijk dat ik die dus boven alle bovengenoemde merken plaats!
ben dus zelf al erg benieuwd wat er uit gaat komen.

Dan kan de TS misschien wel mijn CA over kopen ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

simsalabim

Citaat van: tiptop op maart  7, 2010, 18:20:44
Xindak is idd ook erg goed. Zelfs vergeleken met een KR Kronzilla!

Off topic mode aan:

VERTEL!! heb je ze vergeleken?? Die Kronzilla lijkt me best een gaaf ding:)

On topic:

Trouwens je had Jadis niet in het rijtje staan, lijkt me ook wel mooi toch?
Audio research is ook wel een mooi merk voor buizen amps denk..

toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

tiptop

Jadis is zeker mooi! maar daar heb ik alleen de VV van geprobeerd. En die staat hier nu :) Geen EV's dus. Behoudens dat ik Jadis goed vind, gaf ik hier wat opties die een hele goede prijs/kwaliteitverhouding hebben. ;)

De Kronzilla heb ik gehoord to een Xindak A600E geintegreerde versterker (2700 euro). Hoewel de Kronzilla wat ruimtelijker klonk, was de Xindak homogener en mooier qua klank. (Mijn mening dan)

En dat was nog niet de beste versterker van Xindak.

Ik noemde in de eerste instantie ook alleen Emotiva omdat die wel zo goedkoop is, dat het een mooie optie is om goedkoop uit te zijn en misschien wel geld over te houden voor een voorversterker. :)

jrjhoe

...en de keuze is uiteindelijk gevallen op de ML332!

Ben er erg tevreden mee - voor het eerst zijn de KEFs echt onder controle. Een prachtige, natuurlijke sound - en het stereobeeld is gigantisch verbeterd.

Nogmaals bedankt gasten!  :clapping:

Audia

Woonkamer: SF Magico S1 | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | REL T9X Special Edition RED

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Peerless Monster

Citaat van: Nahpets op maart 15, 2010, 11:30:03

Hoe klinkt dat nu met de KEF's?

Ik heb destijds model 3-2 gehad met een ML331. maar dat was toch niet mijn ding.
Stroperig en bleef ontzettend plakken aan de speakers. Maar de KEF's staan daar ook wel bekend om.
Op de 1 of andere manier kwam het geluid niet los en ik heb ook nooit gekregen. Dus mijn vermoeden ligt dat het dus aan de speaker ligt... (en ik heb ook een ander stel 3~2 en 2~2 gehad die hetzelfde hadden...)
Ruis was goed te horen, maar kan wellicht liggen aan het apparaat zelf, maar ik heb dat wel vakaer gehoord dat die grote ML's kunnen ruisen. De nieuwere typen doen dat overigens niet.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

blue-eyes

Citaat van: Peerless Monster op maart 15, 2010, 12:28:18
Hoe klinkt dat nu met de KEF's?

Ik heb destijds model 3-2 gehad met een ML331. maar dat was toch niet mijn ding.
Stroperig en bleef ontzettend plakken aan de speakers. Maar de KEF's staan daar ook wel bekend om.
Op de 1 of andere manier kwam het geluid niet los en ik heb ook nooit gekregen. Dus mijn vermoeden ligt dat het dus aan de speaker ligt... (en ik heb ook een ander stel 3~2 en 2~2 gehad die hetzelfde hadden...)
Ruis was goed te horen, maar kan wellicht liggen aan het apparaat zelf, maar ik heb dat wel vakaer gehoord dat die grote ML's kunnen ruisen. De nieuwere typen doen dat overigens niet.

Een Mark Levinson is ook stroperig . . . .  Niet zozeer de combi.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes I op maart 15, 2010, 12:39:13
Een Mark Levinson is ook stroperig . . . .  Niet zozeer de combi.

Wellicht voor de TS wel natuurlijk ;).
En is de 332 toch anders qua geluid.
Is ook afhankelijk van alle andere parameters in je set.
Maar toch mooie bak!
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

tiptop

Citaat van: jrjhoe op maart 15, 2010, 06:51:19
...en de keuze is uiteindelijk gevallen op de ML332!

Ben er erg tevreden mee - voor het eerst zijn de KEFs echt onder controle. Een prachtige, natuurlijke sound - en het stereobeeld is gigantisch verbeterd.

Nogmaals bedankt gasten!  :clapping:

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en geluid. 8)

Raphie

332 is een leuke bak, ga je véél plezier aanbeleven, wel een beetje "traag" maar daardoor wel weer véél rust en diepte.
JBL PRX Power!

Peerless Monster

Citaat van: SOS-Master op maart 15, 2010, 14:52:38
332 is een leuke bak, ga je véél plezier aanbeleven, wel een beetje "traag" maar daardoor wel weer véél rust en diepte.

Groot gelijk!
Gefeliciteerd met deze ontzettend mooie upgrade!