Powercord vervangen TV

Gestart door Ghanzzzzz, februari 22, 2010, 14:05:21

Vorige topic - Volgende topic

Lars_Portman

Ben ik met je eens dat er zeker verschillen kunnen op treden.

En inderdaad zijn genoeg mensen die al schreeuwen zonder iets geprobeerd te hebben. En vaak is dat enige manier om achter te komen wat voor jou kan doen. gewoon proberen. En connectoren maken op alle kabels verschil of nou interlink of speakerkabel of powercord is. Ik hoor hier zelf verschil dus ieder voor zich wat die mee doet. Maar proberen is weten.

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100

Nooff

Gisteren nog een Lapp powercord op mijn Pio 5090 gegooid. Resultaat is sterke vermindering van de buzz en geen colorbanding meer. Ook de beeldruis is nagenoeg verdwenen :thumbs-up:

Koen K

Citaat van: Lars_Portman op maart  6, 2010, 17:35:05En vaak is dat enige manier om achter te komen wat voor jou kan doen. gewoon proberen.

Yep... Tevens de enige manier om aan je eigen gebrek aan kritisch nadenken ten prooi te vallen...

CiteerMaar proberen is weten.

Proberen is weten wat het voor jou doet. Je weet dan nog niet of het in het echt wat doet, laat staan of het voor een ander ook wat doet. Alle objectieve aanwijzingen laten in elk geval zien dat het geen biet uitmaakt  ::)

Lars_Portman

edit
Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100

Marvin....

Citaat van: Lars_Portman op maart  6, 2010, 17:35:05
En connectoren maken op alle kabels verschil of nou interlink of speakerkabel of powercord is.

dat stukje plastic wat in een ander stukje plastic schuift?

vanzomereng

Ik kan me niet voorstellen, dat men honderden tot enkele duizenden euro,s
aan powerchords besteed.   Dat afscherming wel wat kan doen,
kan ik me goed voorstellen maar dan moet je met 7 tientjes maximaal p/stuk wel uit kunnen komen.
Of zelf maken van bijvoorbeeld Beldenkabel, dan ben voor 2 a 3 tientjes p/st. klaar.

Daarnaast is het (m.b.t. kort auditief geheugen, suggestie, ik weet het niet?)
moeilijk te beoordelen of je een beter geluid krijgt, m.b.t. beeld is e.e.a veel beter
waar te nemen.  

Verder zit velen audiofielen zo in elkaar (incl.ondergetekende  :eh:), dat ie alles op orde wil hebben
en veelal het zekere voor het onzekere voor het zekere neemt en alle mogelijke factoren wil wegnemen
die het geluid/beeld MOGELIJK negatief kunnen beinvloeden.  Veelal zijn "dure" interlinks/powerchords dan
het resultaat en het staat ook zeer fraai (al zie je hier achter je set geen reet van  ;D)

Dit geeft rust in de tent en hier knap het geluid en beeld van op !

Kortom allemaal legitieme redenen maar maak het niet te gek mannen, voor al dat geld
koop je ook veel mooie CD,s of investeer het in de speakers of akoestiek.

Hier spreekt een ervaringsdeskundige  :sarcasm:

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

S@m

Citaat van: VANZOMERENG op maart  7, 2010, 08:46:52

Hier spreekt een ervaringsdeskundige 

Blijkbaar dus niet...

Citaat van: VANZOMERENGIk kan me niet voorstellen, dat men honderden tot enkele duizenden euro,s
aan powerchords besteed.

vanzomereng

Citaat van: S@m op maart  7, 2010, 08:50:17
Blijkbaar dus niet...

S@m, mij hoor je niet zeggen, dat er geen mensen zijn, die geen verschillen horen
tussen kabels van een paar tientjes of van vele honderden horen, ik hoor ze in ieder
geval niet.

Maar ik ben er heilig van overtuigd, dat als iemand alle die honderden extra in speakers
of akoestiek heeft gestoken, qua eindresultaat, beter af is.

Mijn ervaring is, dat vele forummers maar ook hifi-journalisten, verkopers e.d. nogal behoorlijk overdrijven
m.b.t. de waargenomen verschillen.  (verschillen die er best wel zullen zijn maar marginaal)

Dit overdrijven gebeurt ook niet altijd opzettelijk maar
- verkopers moeten verkopen  :o
- hifi-journalisten moet een verhaal schrijven wat goed bekt  :omg:
- forummers zijn vaak in hun euferie moeilijk te temmen  ;D

Ondergetekende valt in de laatste category maar leert de laatste jaren steeds
meer de bedriegelijkheden/valkuilen van zijn eigen waarneming te doorgronden.

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Marvin....

Citaat van: S@m op maart  7, 2010, 08:50:17
Blijkbaar dus niet...

je hoeft je eigen aankopen niet te verdedigen hoor....

S@m

Citaat van: Marvin.... op maart  7, 2010, 09:35:32
je hoeft je eigen aankopen niet te verdedigen hoor....

Haha, nee dat zie je verkeerd. Ik geloof er niets van, maar hoor wel degelijk verschillen tussen powercords. Wat niet wil zeggen dat het ook verbeteringen zijn en mijn portemonnee laat al helemaal aanschaf daarvan niet toe... ;).

Van Zomereng, als je sowieso geen verschillen waarneemt tussen de diverse powercords dan kan ik me voorstellen dat het je geen geld waard is. Een gevlochten mantel om het geheel af te maken is dan tenslotte voldoende.

Marvin....

erik s.

Citaat van: Marvin.... op maart  7, 2010, 06:33:41
dat stukje plastic wat in een ander stukje plastic schuift?
waar gaat dit over?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Marvin....

als je zo handig had geweest de rest ook te citeren, dan had je het een tweede keer kunnen lezen.

erik s.

Citaat van: Marvin.... op maart  7, 2010, 11:13:26
als je zo handig had geweest de rest ook te citeren, dan had je het een tweede keer kunnen lezen.

ik zie nog steeds het verband niet. ik zie niet wat plastic met connectors te maken heeft, of jij moet geleidend plastic kennen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Marvin....

we hebben het over een netsnoer, wat hier opeens 'powercord' heet.
trek dat ding maar uit een willekeurig apparaat, daar schuift plastic in plastic.
dat er geleidende-pennen in zitten begrijpt m'n nichtje van 3 ook....  ;)

erik s.

Citaat van: Marvin.... op maart  7, 2010, 11:53:31
we hebben het over een netsnoer, wat hier opeens 'powercord' heet.
trek dat ding maar uit een willekeurig apparaat, daar schuift plastic in plastic.
dat er geleidende-pennen in zitten begrijpt m'n nichtje van 3 ook....  ;)

dan heeft het plastic toch niets met de verbinding te maken en de kwaliteit van de geleidende "pennen" alles....

Marvin....

denk je dat de standaad meegeleverde stekkers voorzien zijn van gietijzer?

erik s.

Citaat van: Marvin.... op maart  7, 2010, 12:16:52
denk je dat de standaad meegeleverde stekkers voorzien zijn van gietijzer?

ik ga hier niet inhaken op de poging om de discussie over de invloed van materialen er weer bij te brengen.

Marvin....

je begint zelf over kwaliteit...  :)

erik s.

Citaat van: Marvin.... op maart  7, 2010, 12:38:24
je begint zelf over kwaliteit...  :)

is het begrip kwaliteit ook niet duidelijk? zo hebben we bijvoorbeeld edelmetalen en niet-edelmetalen.

Marvin....

erik s.

Citaat van: Marvin.... op maart  7, 2010, 13:43:06
nee leg eens uit....  :baaa:

dit nivo verbaast me niet echt als ik naar je overige posts kijk.  :omg:

Marvin....

nee dit zijn postings waar een mens wat mee kan....

stroom zoekt de korste weg, die korste weg in deze gecontroleerde ontlading is door het draadje die we ergens in stoppen.
aangezien het de korste weg kiest maakt het geen ruk uit of dat de edel metaal is of niet.

Snowmaster

OOOOooooh.....als iedereen (ik ook  ;) )  zich even beheerst dan blijft het een constructieve topic.
:D :D :D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

S@m

Citaat van: Marvin.... op maart  7, 2010, 13:53:25
nee dit zijn postings waar een mens wat mee kan....

stroom zoekt de korste weg, die korste weg in deze gecontroleerde ontlading is door het draadje die we ergens in stoppen.
aangezien het de korste weg kiest maakt het geen ruk uit of dat de edel metaal is of niet.

Er gaat voor jou nog een wereld open in audioland... ;)