Powercord vervangen TV

Gestart door Ghanzzzzz, februari 22, 2010, 14:05:21

Vorige topic - Volgende topic

Ghanzzzzz

Ik heb nog ergens een stuk Supra powercord liggen die ik niet gebruik. Nu heb ik op mijn gehele stereo de voeding wel voor elkaar, maar dan de vraag:
- Kan zo'n kabelupgrade bij een TV (Pana 42G10) ook zorgen voor een verbetering of is het af te raden om af te wijken van de originele stroomkabel?

phmeijer

Hans,

hier zijn wel degelijk verbeteringen in te halen.
Zwartwaardes en kleurweergave kunnen hierdoor verbeterd worden!

Succes ermee.

Gr,
Peter
Hifisupply
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Sk

Wat zorgt er in een stroomkabel voor dat zwartwaardes en kleur beter worden?
Geeft de ene stroomkabel meer zwart en kleur als de ander?
Welke stroomkabel heeft de ultieme zwart en kleurwaarden?

Ik ben heel erg benieuwd hopelijk krijgt mijn Pioneer Kuro scherm nog veel betere kleuren!
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Attie

Zo'n ti-ta-tovenaar kabel bestaat niet. Wat Peter denk ik bedoeld dat er minder 'rotzooi' in het beeld optreedt, en daarmee 'strakker' ogende kleuren en zwartwaarde. Zoiets...

phmeijer

Citaat van: Attie op februari 22, 2010, 16:47:16
Zo'n ti-ta-tovenaar kabel bestaat niet. Wat Peter denk ik bedoeld dat er minder 'rotzooi' in het beeld optreedt, en daarmee 'strakker' ogende kleuren en zwartwaarde. Zoiets...

Inderdaad, bedankt voor je verduidelijking Attie.
Er komt dan waarschijnlijk minder vervuiling binnen waardoor de TV een beter beeldresultaat zal geven.
Wij hebben hier hele positieve ervaringen mee bij diverse klanten!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Ghanzzzzz

Bedankt voor de reacties!
Dan komt dat kabeltje toch nog mooi van pas. Zal hem er binnenkort eens aan maken :)

Koen K

Lijkt me, heel eerlijk en een beetje cru gezegd, complete onzin dat een netkabel het beeld zou verbeteren.

Net als bij netkabels voor geluidsapparatuur trouwens. Het gaat enkel om het overdragen van energie. De voeding van het aangesloten apparaat zou in extreme gevallen nog als klank- of beeldbeïnvloedend kunnen worden aangemerkt, maar een netkabel?  ???  Wel leuke audiofiele praat voor de zelfverklaarde gouden oortjes natuurlijk...

Ghosty J

dat is mooi handig, ik heb al geprobeerd een andere voedingskabel in mijn pana pz85 te stoppen maar er past geen andere kabel in... iemand een idee?
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

ajbeefde

Citaat van: Ghosty J op februari 23, 2010, 02:38:17
dat is mooi handig, ik heb al geprobeerd een andere voedingskabel in mijn pana pz85 te stoppen maar er past geen andere kabel in... iemand een idee?

dat gaat dus niet, de kabel moet vastklippen om goed contact te maken... is op zich wel een mooi systeem...
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

daxie

Citaat van: ajbeefde op februari 23, 2010, 07:39:14
dat gaat dus niet, de kabel moet vastklippen om goed contact te maken... is op zich wel een mooi systeem...

gaat makkelijk.

het zwarte kapje kan je er afhalen met een schroevendraaier.
De onderliggende grijze klem kan je makkelijk losdraaien met een kruisschroevendraaier.
Als je die klem er uit haalt past elke connector.

Heb ik bij mijn pz85 ook gedaan.

ajbeefde

Citaat van: daxie op februari 23, 2010, 08:05:53
gaat makkelijk.

De onderliggende grijze klem kan je makkelijk losdraaien met een kruisschroevendraaier.

en verschil in beeld kwaliteit?
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Ghosty J

het zwartje kapje los halen bedoel je dan achter de tv ?
Ik heb h'm namelijk hangen dus kan niet zo snel even kijken wat je bedoeld :)

Citaat van: daxie op februari 23, 2010, 08:05:53
gaat makkelijk.

Rotel, B&W & Velodyne!

Lars_Portman

Citaat van: Ghosty J op februari 23, 2010, 08:09:37
het zwartje kapje los halen bedoel je dan achter de tv ?
Ik heb h'm namelijk hangen dus kan niet zo snel even kijken wat je bedoeld :)

Als je de TV er afhaalt dan snap je zijn uitleg direct. Is niet heel moeilijk gewoon 1 kruis schroevendraaier. Ik heb dit ook bij 3 Panasonic TV's meegemaakt.

Zelf ook power X1 powercord met Parallel filter er achter dat scheelt enorm voor je beeld.

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100

Ghosty J

Rotel, B&W & Velodyne!

Tinus_

Citaat van: Koen K op februari 23, 2010, 02:13:19
Lijkt me, heel eerlijk en een beetje cru gezegd, complete onzin dat een netkabel het beeld zou verbeteren.

Net als bij netkabels voor geluidsapparatuur trouwens. Het gaat enkel om het overdragen van energie. De voeding van het aangesloten apparaat zou in extreme gevallen nog als klank- of beeldbeïnvloedend kunnen worden aangemerkt, maar een netkabel?  ???  Wel leuke audiofiele praat voor de zelfverklaarde gouden oortjes natuurlijk...
Heb je het al wel eens geprobeerd?
Hang je TV maar eens achter een netfilter, dan zul je het zelf ervaren.
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

erik s.

Koen, je plaat blijft hangen.....
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

phmeijer

Net als bij netkabels voor geluidsapparatuur trouwens. Het gaat enkel om het overdragen van energie. De voeding van het aangesloten apparaat zou in extreme gevallen nog als klank- of beeldbeïnvloedend kunnen worden aangemerkt, maar een netkabel?  ???  Wel leuke audiofiele praat voor de zelfverklaarde gouden oortjes natuurlijk...

Hij verbetert het beeld ook niet, hij zorgt er voor dat er minder vervuiling de TV binnengaat wat een duidelijk positief effect heeft op het beeld.
Dit is wat anders dan dat hij het beeld verbetert...

Lynxxx

Een netfilter is iets anders dan een "high end powercord". Dat is dus appels en peren vergelijken. Daarbij komt dat je toch wel een knap gore stroombron moet hebben om puur op basis van de voeding te kunnen concluderen dat het beeld negatieve invloed ondervindt. Als die stroombron echt zo smerig slecht is gaat een powercord echt geen donder verschil uit maken. Een netfilter misschien wel.

De enige invloed die een geupgrade powercord naar mijn idee zou kunnen toevoegen is dat ie minder storing genereert op je naastgelegen video/component/scart of weet ik het wat voor analoge kabel, doordat ie wellicht afgeschermd is ofzo. Iedereen met een beetje verstand weet dat je stroom en audio/video kabels niet dicht naast elkaar moet leggen ivm de storing die daardoor kan optreden. Ik kan me voorstellen dat een betere/afgeschermde kabel in zo'n (niet zo handige) opstelling met kabels die naast elkaar liggen minder storing oplevert. Maar dan zou je ook kunnen concluderen dat het toepassen van afscherming op je interlinks hetzelfde resultaat geeft, of dat het beter scheiden van je kabels nog verreweg de beste upgrade inhoudt. In al die gevallen is het dan dus de invloed van je stroomtoevoer op je video bekabeling en dus niet je stroom die plotseling zoveel schoner is geworden.

Het hele idee van high end powercords kun je sowieso direct overboord gooien als je die in een standaard wandcontact- of stekkerdoos steekt, tenzij je de hele stroomtoevoer vanaf het verdeelstation van je energieleverancier tot aan je contactdoos ook van die fantastische kabels en connectoren hebt voorzien. Oh, en hebt afgeschermd voor invloeden van bijvoorbeeld je aanspringende koelkast natuurlijk.  Het is een beetje alsof je, als je hele huis is voorzien van loden waterleidingen van nog geen paar cm breed, je douche gaat voorzien van een koperen toevoer met een diameter van 30cm. Een andere aardige vergelijking is het op een 10 kilometer lang traject van 1 baan met file een stukje 5 baans weg van 2 meter lengte aanleggen. Zoals altijd bepaalt de zwakste schakel de sterkte van de hele ketting, niet de sterkste schakel.

Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

Koen K

Citaat van: Tinus_ op februari 23, 2010, 08:37:27
Heb je het al wel eens geprobeerd?
Hang je TV maar eens achter een netfilter, dan zul je het zelf ervaren.

Dat is, zoals Lynx aangeeft, iets anders en het moet ook al aardig problematisch zijn wil een goede voeding het niet afkunnen zonder netfilter.

Afscherming zou inderdaad een functie kunnen zijn, maar in hoeveel gevallen krijg je nou écht een brom in je signaalweg door instraling vanaf een netkabel? Goed ontworpen apparaten zijn prima afgeschermd, net als fatsoenlijke interlinks.

phmeijer

Citaat van: Lynxxx op februari 23, 2010, 09:48:02
De enige invloed die een geupgrade powercord naar mijn idee zou kunnen toevoegen is dat ie minder storing genereert op je naastgelegen video/component/scart of weet ik het wat voor analoge kabel, doordat ie wellicht afgeschermd is ofzo. Iedereen met een beetje verstand weet dat je stroom en audio/video kabels niet dicht naast elkaar moet leggen ivm de storing die daardoor kan optreden.

En daar sla je nou net de spijker op zijn kop.
Ook stroomkabels kunnen als anttene werken waardoor ze storing opvangen. Daarnaast zorgen ze inderdaad voor storing op andere kabels.
De verdere discussie gelieve in het speciale topic dat hiervoor in het leven geroepen is voeren, we komen anders weer in zo'n welles niettes discussie...

Ghanzzzzz

Kortom: ik ga het eens proberen. Baat het niet, dan schaadt het niet

Raphie

alleen je garantie bij geintergreerde cords  ::)

Daarom zijn Kuro's ook zo fijn, die hebben gewoon een IEC inlet  :inlove:
JBL PRX Power!

Joost80

Ik kan in ieder geval vertellen dat ik al een tijd een QED conduit powercord gebruikte voor mijn LX5090 en nu een Xindak px-03 gebruik. De Xindak pc-03 maakte het beeld van de ps3 nog net even verfijnder leek het wel en hetzelfde kan ik melden over de LX5090, nog iets rustiger dan de QED. Verfijnder door meer rust en minder achtergrond rotzooi in het beeld. Heb voor het proberen nu ook de zekering in de stoppenkast vervangen.....Lijkt ook weer een ietsie verbetering te geven. Ik ben voornemens om ook de WCD nog aan te pakken. Het zijn  natuurlijk geen wereldschokkende verschillen, maar voor mij de moeite waard.
- LG 55 G4 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

Vik

Citaat van: phmeijer op februari 22, 2010, 17:43:29
Inderdaad, bedankt voor je verduidelijking Attie.
Er komt dan waarschijnlijk minder vervuiling binnen waardoor de TV een beter beeldresultaat zal geven.
Wij hebben hier hele positieve ervaringen mee bij diverse klanten!

Ik sluit mij hier helemaal bij aan.

Ik heb 2 Belden Cords op mijn Pioneer KRP 500 gezet, 1 voor de receiver en 1 voor het scherm.

Ik had bij het plaatsen van de kabels alleen nog maar analoog tv signaal, daar zat een lelijke waas doorheen met wat strepen.

Op het moment dat ik de kabels had aangesloten was dit probleem meteen weg.

Dit heeft in mijn ogen met de afscherming te maken van de kabel dus je beeld gaat hier echt beter van worden is mijn ervaring.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Snowmaster

Jaren gelden ben ik bijna weggehoond op dit forum toen ik schreef dat een powercord beeldverbetering bracht.
Volgens allerlei lieden was dit volstrekte onzin.
Ditzelfde gold voor de antennekabel en connectoren. Maar dit laatste kan op dit moment wel eens minder van invloed zijn.
De meeste providers hebben nl. de datarate verhoogd en de kwaliteit van het digitale signaal is flink vooruit gegaan.
Maar ook hier geldt : proberen kan nooit kwaad.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)