The XTZ Mansion -> Nieuwe receiver

Gestart door Martijnst1990, februari 8, 2010, 20:14:51

Vorige topic - Volgende topic

Qlivian

lekker bezig Martijn.

en inderdaad nu je nog thuis woont net zoals in worden de aankopen wat makkelijker natuurlijk. Nu ik me set compleet heb word het wel ff sparen voor een eigen plekje.

de nieuwe kabels bevallen goed hoor alles lijkt net iets wat meer te sprankelen,maar dat is even het gevoel.ben er zeker niet op voorruit gegaan dus dat is goed.

uhm een oppo wou ik eerst ook kopen maar een leuke Denon combi vond ik wat mooier.

gaat lekker zo met de upgrades bij jou en mijn kant hehe.

nu lekker sparen voor een mooi eigen plekje joh dat is pas genieten.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

RubenV.

wow, lekkere upgrade Martijn! Ik vroeg me al af wat er met zo'n oppo nog allemaal te winnen valt (ik gebruik een ps3 phat voor het afspelen van blu rays), maar het is een duidelijk verhaal zo. Leuk om te lezen dat de nieuwe upgrade goed bevalt  :clapping:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Martijnst1990

Net een firmware update gedaan en nu speelt Pirates 4 wel af :) Ik zit alleen nog met een 7.1 over PCM probleem, maar misschien dat Philip mij daar eens mee wil helpen qua instellingen? ::) :P

Citaat van: Qlivian op juni 10, 2012, 17:28:18
lekker bezig Martijn.

en inderdaad nu je nog thuis woont net zoals in worden de aankopen wat makkelijker natuurlijk. Nu ik me set compleet heb word het wel ff sparen voor een eigen plekje.

de nieuwe kabels bevallen goed hoor alles lijkt net iets wat meer te sprankelen,maar dat is even het gevoel.ben er zeker niet op voorruit gegaan dus dat is goed.

uhm een oppo wou ik eerst ook kopen maar een leuke Denon combi vond ik wat mooier.

gaat lekker zo met de upgrades bij jou en mijn kant hehe.

nu lekker sparen voor een mooi eigen plekje joh dat is pas genieten.
Gaat zeker lekker met de upgrades :D Mooi dat de kabels bevallen en een eigen plekje lijkt me inderdaad ook wel wat, maar daar is zoals je zegt wel wat geld voor nodig. Zo'n Denon combi is ook erg mooi inderdaad.

Citaat van: RubenV. op juni 10, 2012, 18:26:42
wow, lekkere upgrade Martijn! Ik vroeg me al af wat er met zo'n oppo nog allemaal te winnen valt (ik gebruik een ps3 phat voor het afspelen van blu rays), maar het is een duidelijk verhaal zo. Leuk om te lezen dat de nieuwe upgrade goed bevalt  :clapping:
Thanks, zoals te lezen vind ik het inderdaad een hele goede upgrade. Het kost wat (hoewel ik hem voor een mooi prijsje heb denk ik) maar als je het ervoor over hebt is het een hele verbetering.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

las ik er toch zo overheen dat je een oppo hebt gekocht! Doe je goed!!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Zefanja

Je bent weer lekker bezig Martijn, gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten.
En goed om te horen dat de oppo zo een grote verbetering is.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Jij hebt het virus wel heel erg te pakken hé, Martijn? :o

Nu alleen nog een HD950 en een Stewartscherm, inakustik bekabeling, een paar bioscoopstoelen en wat akoestische maatregelen en je hebt een Chamber of Dreams :D Je bezoek aan mij kost je wel heel erg veel geld op deze manier... :D

Even zonder gekheid. Gefeliciteerd weer met je mooie nieuwe aanwinsten. Als je iets wil weten over het instellen van de Oppo hoor ik het wel. Dat het bij mij werkt weet je ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frankp

Ik ga denk ik ook maar weer even thuis wonen  ;D
Zeker weer een mooie aanschaf Martijn!!!

Pinohelmond

Goede keuze Martijn! Verbazingwekkend dat de verschillen zo groot kunnen zijn, tenminste dat vond ik toentertijd.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

tiptop

Feli met je nieuwe speler Martijn 8) Mooi ding.

Wat ik alleen niet begrijp....Ik heb een Cambridge BD-speler wat vrijwel gewoon een Oppo is. Ik heb echter nog nooit een update hoeven doen. Wel eens gekeken of er een update was, maar ook dat niet. Alles speelt tot nog toe af. (fingers crossed)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tommie1

Zeker mooie update ben ook benieuwt naar foto van de setup nu.!

Martijnst1990

Thanks allemaal 8)

Citaat van: HTip op juni 11, 2012, 11:53:32
Jij hebt het virus wel heel erg te pakken hé, Martijn? :o

Nu alleen nog een HD950 en een Stewartscherm, inakustik bekabeling, een paar bioscoopstoelen en wat akoestische maatregelen en je hebt een Chamber of Dreams :D Je bezoek aan mij kost je wel heel erg veel geld op deze manier... :D

Even zonder gekheid. Gefeliciteerd weer met je mooie nieuwe aanwinsten. Als je iets wil weten over het instellen van de Oppo hoor ik het wel. Dat het bij mij werkt weet je ;)
Ik lijk wel een na-aper als je het zo op een rijtje zet hé :D Marantz SR9600, vervolgens een G27 + Wheelstand en nu ook nog eens een Oppo 83 (al is het geen SE TUC :D). En vergeet je DD18 niet in dat lijstje! ;)

Ooit zal er ook best wel een mooie beamer komen, maar daar is eerst ruimte voor nodig (zowel budgettair als fysiek :D).

Ik zal zo mijn instellingen van zowel Oppo als Marantz even neerzetten, want 7.1 over PCM doet hij nog steeds niet goed. Dan kan je er als je tijd hebt even naar kijken, heeft totaal geen haast, want het werkt verder allemaal prima :)

Citaat van: Pinohelmond op juni 11, 2012, 12:24:44
Goede keuze Martijn! Verbazingwekkend dat de verschillen zo groot kunnen zijn, tenminste dat vond ik toentertijd.
Het is inderdaad een enorm verschil :)

Citaat van: tiptop op juni 11, 2012, 13:19:01
Feli met je nieuwe speler Martijn 8) Mooi ding.

Wat ik alleen niet begrijp....Ik heb een Cambridge BD-speler wat vrijwel gewoon een Oppo is. Ik heb echter nog nooit een update hoeven doen. Wel eens gekeken of er een update was, maar ook dat niet. Alles speelt tot nog toe af. (fingers crossed)
Ik heb ook geen idee hoe vaak het voorkomt dat een film niet afspeelt, maar blijkbaar had ik er precies 1 die het niet wilde doen :D Hij doet het nu in ieder geval wel en daar gaat het natuurlijk om :)

Citaat van: tommie1 op juni 11, 2012, 18:53:14
Zeker mooie update ben ook benieuwt naar foto van de setup nu.!
Thanks. Die foto's moeten nog even op zich laten wachten want de iPhone bakt er werkelijk niks van op mijn kamer.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Martijnst1990

De Marantz staat geconfigureerd op 5.1, dus de surround back kanalen staan op "none".

De Oppo:
Secondary Audio - Off (zal eens opzoeken wat dit precies is, want als dit op On staat lijken de achter kanalen wel goed mee te doen)
HDMI Output - PCM
Speaker configuration -> Downmix - 5.1

Maar toch als ik een 7.1 film afspeel, word hij niet gedownmixt naar 5.1. Bijvoorbeeld de intro van Transformers 3 hoor je die sterren van voren, om je heen gaan en dan van links achter weer naar voren gaan. En dat geluid hoort aaneengesloten te zijn, maar achter mij valt het geluid even helemaal weg en gaat dan weer verder. Het is dus net of hij die 2 extra kanalen ook afspeelt, maar ik hoor dan natuurlijk niks omdat ik die speakers niet heb.

Philip (of iemand anders natuurlijk) enig idee waar het probleem kan liggen?

Dedicated HT

tiptop

"1. Secondary Audio: When using the "On" setting, a Blu-ray Disc secondary audio track is mixed into the main soundtrack so both can be heard. The combined audio soundtrack output is converted to standard Dolby Digital or DTS output."

Als het goed is kan je ergens in je menu aangeven hoeveel speakers aangesloten zijn en welke. (Op de Marantz 9600). ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Martijnst1990

Citaat van: tiptop op juni 11, 2012, 20:31:04
"1. Secondary Audio: When using the "On" setting, a Blu-ray Disc secondary audio track is mixed into the main soundtrack so both can be heard. The combined audio soundtrack output is converted to standard Dolby Digital or DTS output."

Als het goed is kan je ergens in je menu aangeven hoeveel speakers aangesloten zijn en welke. (Op de Marantz 9600). ;)
Die optie moet dus mooi op off blijven staan, thanks ;)

In de Marantz staat al aangeven welke speakers er aangesloten staan en daar staan de surround back speakers uit, dus alleen front, center, rear en subwoofer. Maar blijkbaar staat er toch ergens een fout. Het gaat gelukkig alleen om de 7.1 tracks op PCM, de tracks die al 5.1 zijn worden gewoon goed afgespeeld. Alleen bij de 7.1 tracks moet ik de speler op bitstream zetten, want dan pakt hij wel 5.1.

Dedicated HT

tiptop

Heb je soms een matrix optie aan staan? (die maakt van 5.1 -> 7.1)

Bij bitstream krijg je dan nog wel het originele 5.1 wanneer dit zo verzonden wordt door je bd-speler. (als het goed is)

HTip

Ik heb de settings van de Oppo bekeken en die zijn volgens mij goed. Ik heb de eerste keer ook problemen hiermee gehad. Kun je foto's plaatsen van de instellingen van de Marantz?

Dit zijn mijn instellingen:

Met name die laatste parameter (HDMI AUDIO) is belangrijk voor het geluid. Maar die staat waarschijnlijk al goed, anders kreeg je geen geluid over de speakers.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Let je weer niet op heeft die weer een upgrade...  :pompom:

Oppotje erbij nice :)

Martijnst1990

Bedank weer voor het meedenken :) Matrix is het niet, receiver staat op Auto 5.1. Philip, bedankt voor de foto's, zal vanavond foto's maken van mijn instellingen.

Citaat van: WickedGame op juni 13, 2012, 10:27:46
Let je weer niet op heeft die weer een upgrade...  :pompom:

Oppotje erbij nice :)
Thanks 8)

Dedicated HT

Martijnst1990

Instellingen nagelopen en alles staat precies hetzelfde als bij jou, Philip. Snap er nu werkelijk niks meer van. Als jij de Oppo op PCM hebt staan en je speelt de intro van Transformers 3 af, hoor je dan de sterren helemaal om je heen gaan? Nogmaals, het heeft geen haast dus neem de tijd, vind het al top dat je me zo wilt helpen :)

Dedicated HT

Maro

Waarom PCM? Bitstream is toch net zo goed? Of vind je de DAC's van de Oppo beter?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Martijnst1990

Citaat van: Maro op juni 13, 2012, 20:00:59
Waarom PCM? Bitstream is toch net zo goed? Of vind je de DAC's van de Oppo beter?
Met bitstream heb ik alleen DD5.1 en DTS, als ik het goed begrijp heb ik HD audio als ik het PCM uitstuur.

Dedicated HT

Maro

Ik stuur bitsream uit en heb gewoon de HD formaten.
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Citaat van: Martijn90 op juni 13, 2012, 19:45:25
Instellingen nagelopen en alles staat precies hetzelfde als bij jou, Philip. Snap er nu werkelijk niks meer van. Als jij de Oppo op PCM hebt staan en je speelt de intro van Transformers 3 af, hoor je dan de sterren helemaal om je heen gaan? Nogmaals, het heeft geen haast dus neem de tijd, vind het al top dat je me zo wilt helpen :)
Ik heb net de Oppo ingepakt, dus dat even proberen zit er helaas niet in. Ik heb Transformers 3 ook nog niet gezien. Kun je alle schermen van de audio-instellingen van de Oppo eens plaatsen. Foto's zijn genoeg.

Citaat van: Maro op juni 13, 2012, 21:55:23
Ik stuur bitsream uit en heb gewoon de HD formaten.
De SR9600 is HDMI versie 1.1 en heeft dus geen HD-audio codecs. Als de Oppo PCM uitstuurt, dan is het nog steeds digitaal en gebruik je dus ook nog de DACs en processing van de SR9600. Bitstream levert zoals Martijn aangeeft alleen de SD-audio tracks. Weliswaar in de hoogste kwaliteit, maar is zeker niet vergelijkbaar met HD-audio.
Showcase - Topic

Maro

Martijnst1990

Citaat van: HTip op juni 13, 2012, 22:10:00
Ik heb net de Oppo ingepakt, dus dat even proberen zit er helaas niet in. Ik heb Transformers 3 ook nog niet gezien. Kun je alle schermen van de audio-instellingen van de Oppo eens plaatsen. Foto's zijn genoeg.
De SR9600 is HDMI versie 1.1 en heeft dus geen HD-audio codecs. Als de Oppo PCM uitstuurt, dan is het nog steeds digitaal en gebruik je dus ook nog de DACs en processing van de SR9600. Bitstream levert zoals Martijn aangeeft alleen de SD-audio tracks. Weliswaar in de hoogste kwaliteit, maar is zeker niet vergelijkbaar met HD-audio.
Oja dat is ook zo, die gaat een mooie reis maken :D Zal morgen avond de foto's maken van de Oppo instellingen. Bij jou staat de Marantz ook op Auto: Multi Channel 5.1 met M-PCM?

Dedicated HT