vanzomereng - Mijn setje

Gestart door vanzomereng, januari 27, 2010, 13:58:44

Vorige topic - Volgende topic

vanzomereng

Citaat van: JoWa op januari  9, 2026, 12:36:38De vraag is: Zit er een deur in die "woman-cave" en kan die ook op slot?  :devil:  :D

Je brengt me wel op een idee  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

brt

Citaat van: JoWa op januari  9, 2026, 12:36:38De vraag is: Zit er een deur in die "woman-cave" en kan die ook op slot?  :devil:  :D

Is dit hoe ze de keuken tegenwoordig noemen?  :pompom:
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Xander32

Succes met het aarden in Frankrijk G.J. 👍🏻
Letterlijk en figuurlijk  🤓
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

vanzomereng

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

mmuetst

Citaat van: vanzomereng op januari  9, 2026, 13:18:41Je brengt me wel op een idee  :D
gewoon aan het touwtje trekken
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

vanzomereng

Je apparaten qua voedingsspanning in de juiste fase zetten (lees: minimale lekspanning) is hier in Nederland een peulenschil, gewoon meten en dan wel of niet je stekker ompolen.

Maar hier in Frankrijk, hebben audiofielen het wat lastiger  :colgate: (zie foto)belgie-verloop-stekker.jpg

mmuetst

Als ze het consequent aansluiten, dan weet je wel altijd wat de fase en de nul is. Heb wel eens geëxperimenteerd met het omdraaien van stekkers, nooit verschil kunnen horen (of ik heb geen last van grote lekstromen over mijn interlinks).
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

Kurt

Citaat van: vanzomereng op januari 11, 2026, 11:19:02Je apparaten qua voedingsspanning in de juiste fase zetten (lees: minimale lekspanning) is hier in Nederland een peulenschil, gewoon meten en dan wel of niet je stekker ompolen.

Maar hier in Frankrijk, hebben audiofielen het wat lastiger  :colgate: (zie foto)belgie-verloop-stekker.jpg

Dat is nu net waarom ik voor sterkkerblokken ed de grens oversteek vanuit België :) Die pin aarding is gewoon klote. En ga er maar niet van uit dat de electricien altijd nauwgezet de fase ad juiste kant heeft aangesloten.

addesmo

Plixirtje er tussen en klaar  ;D

vanzomereng

Beste oplossing is "Frans-denken".
Niet nadenken, als er geluid uit de speakers komt, is het goed. :colgate:

addesmo

Nou met de Francaise hier in huis werkt dat geheel anders...... ;D

Kurt

bijvoorbeeld... :)
Mijn Torus Power heeft gelukkig rand aarde, hier in Be.

vanzomereng

Het grove werk, geboor en gebreek is achter de rug.
Van de week alleen de keuken nog witten en dan kunnen de meubels en de hifi-set naar Frankrijk overgehuisd worden. Op dit ogenblik zitten we meer in Frankrijk dan in Nederland.

Ik kijk graag uit naar het moment, waarop ik voor de eerste keer mijn set hier in Frankrijk kan aanslingeren.  Met tape heb ik in de woonkamer al gemarkeerd, waar de luidsprekers (globaal) komen te staan.

Lekker..... :colgate: geen buren hiero, dus ideaal voor een stresstest 😁

AudioEnZo

Lekker dat het opschiet! Kan me goed voorstellen dat je het zat wordt. Straks weer lekker muziek, top :)

vanzomereng

Hele set is ingepakt in de orginele dozen om a.s. donderdag naar Frankrijk vervoerd te worden.

By the way, in Frankrijk ga ik een ander meubel gebruiken,
dus deze kan worden overgenomen.

https://share.google/dCaaXzh5tLT3Hw5jl

brt

Gaan jullie donderdag in zijn geheel over?
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

vanzomereng

Citaat van: brt op maart 15, 2026, 11:32:52Gaan jullie donderdag in zijn geheel over?

Voor zeg maar 90%
Pas eind mei, laten we ons uitschreven uit Nederland (is inschrijving in het niet-ingezetene-register) en zijn we formeel geëmigreerd.
Tot die tijd zullen we voornamelijk in Frankrijk bivakkeren,
er moet immers nog een hifi-set opnieuw opgebouwd worden ::)

Voor de formele overdracht van ons appartement, hebben we in Groesbeek nog een luchtbed, een campingtafel en twee stoelen staan en een TV.
Hier kunnen we af en toe nog overnachten en wat zaakjes in Nederland verder afhandelen. 

vanzomereng

Met het overhuizen kwam ik nog een z.g.a.n router Fritzbox 4040 tegen.
Iemand belangstelling.  Gratis op te halen of tegen verzendkosten

vanzomereng

Zo...eindelijk mijn set bedrijfsklaar in Frankrijk. ::)
Mijn luisterruimte zit er zo uit (zie foto onder)

Mijn eerste indrukken zijn, dat deze nieuwe ruimte iets minder opspeelt en het nu wat meaner en cleaner speelt.
Omdat ik nu vrijstaand woon, kan er nu echt een stresstest uitgevoerd worden  :D 
Bij zeer luide volumes, totaal geen laag-issues, geen gedreun.

Of het in deze ruimte nu beter klinkt, ben ik nog niet over uit.

brt

Sfeertje hoor!

Veel luister- en woonplezier daar.

vanzomereng

Citaat van: brt op maart 30, 2026, 09:09:26Sfeertje hoor!

Veel luister- en woonplezier daar.

Thanks

Richi

Wat heerlijk, een eigen luisterruimte en geen buren. :pompom: Genieten maar.
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Matrix Audio MS-1c • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • A*BNB 2x12" push-pull subwoofer • Audioquest Niagara 1200 • Audioquest bekabeling • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon server Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

RZeemering

Bij tweedehands zit rookvrije verkoop er niet meer in ;)

Heerlijk! Geniet er van!
Aparte stroomgroep, Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Grimm TPR XLR interlinks, Magnepan 20.1 + Xanadu DS30 luidsprekers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

vanzomereng

Citaat van: Richi op maart 30, 2026, 12:24:20Wat heerlijk, een eigen luisterruimte en geen buren. :pompom: Genieten maar.

Thanks

vanzomereng

Citaat van: RZeemering op maart 30, 2026, 12:41:44Bij tweedehands zit rookvrije verkoop er niet meer in ;)

Heerlijk! Geniet er van!

Thanks

By the way.. de open haard wordt door ons niet gebruikt. Dus lekker rookvrij.

Is ook arbo-technisch een goede zaak, zo met de Sinterklaas-dagen.
Zo krijgt zwarte piet minder last van stoflongen. :colgate: