SillentWolf's Topic

Gestart door Ronin79, januari 22, 2010, 14:54:34

Vorige topic - Volgende topic

mvdveek

Showcase  ||  Pioneer KRP-600A || Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

Guester

Had eerst een veel te grote vandaar (plaatje) ;)
Sonos - Spotify

Ronin79

Als je daar nou een 5.1 set van zou kunnen kopen, met misschien een externe module en 2 stands .... dan
zou dat een mooie optie kunnen wezen. Mits ze niet te duur zijn.
Ze zien er in ieder geval goed uit.

Vik

Citaat van: SillentWolf op juni  1, 2010, 23:39:05
Dat hoop ik wel   ;)

Ik probeer in iedergeval iets moois bij elkaar te sparen en samen te stellen.

Ben ondertussen ook wat raad aan het vragen bij mijn forum collega's bij Hardware Info (paar jaar lid van, ook van't tijdschrift).
Over wat nu qua processor een beter keuze is.

Blijft lastig. Een 930 (intel i7) loopt op 2.8, een 960 op 3,3 ghz. het prijsverschil is rond de € 300 ... voor 0.05 ghz meer.
Met gaming maakt het niet uit, of je nu een 960, 980 of een 930 heb. Met de andere applicaties die ik gebruik wel.
Ook leuk is; als je een 930 overclocked (zal ik niet zo snel doen), loopt deze iets sneller als een overgeclockte 960 (op lucht).

Wat is wijsheid, en wat wil ik het liefst. ... thats the question.  ;)

Je moet gewoon een 930 kopen, en dan een beetje kietelen naar 3,3 ghz. Dan kan makkelijk zonder gevaar en scheelt je weer geld.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Ronin79

Ben al een paar dagen allerlei benches en artikels aan het lezen.
Wat ook een goed alternatief kan wezen is een i7 875K.
Dan hebben we het niet over de eventuele tekort komingen van het 1156 platform ...
maar de 875K is met een simpele overclock al op 4.0 ghz te krijgen, en door de Turbo modus alleen
te gebruiken loopt deze jongen al op een 3.4 of 3.6 ghz (moet je wel een goede koeling hebben, maar dat zal geen probleem zijn  ;) )

De 875K is ongeveer een euro of 375.
Ben nog even aan het kijken of een 9xx dan wel slim is, afgezien van de ondersteuning
van de dubbele 16 lanes en tripple channel geheugen op een 1366 bord.
Een 1156 ondersteund 1 x 16 + 1 x 8 lanes. Verder Dual Channel DDR3.

Ik heb hier een benchmark samengesteld met de oa. de 875K processor.
Ik heb voor de beeldvorming de i7 965 EE, 975 EE  en de nieuwe Hexacore 980 Extreme Edition meegenomen.

Wel moet ik erbij zeggen, dat de Turbo Modus bij de processors aanstaat.

De 3 benchmarks zijn als volgt: 3D Mark Vantage, CineBench 10 en de Game Unreal Tournament 3.
Kijken we bij de games, dan is de 875K, sneller dan 2 van Intels Extreme Editions.
Voor een processor van € 375 euro is dat niet slecht. Te weten dat de EE, vanaf € 800 zijn.
Wel moet ik erbij vermelden, dat op een hogere resolutie het niet uitmaakt, of je nu een
980X EE koopt of een i5 750. Bij andere applicaties maakt dit natuurlijk wel uit.

De 875K processor heb ik voor de makkelijkheid met rood aangegeven.

Het is dus een vrij lastig besluit wat te doen.

Vik

Citaat van: SillentWolf op juni  8, 2010, 12:42:06
Ben al een paar dagen allerlei benches en artikels aan het lezen.
Wat ook een goed alternatief kan wezen is een i7 875K.
Dan hebben we het niet over de eventuele tekort komingen van het 1156 platform ...
maar de 875K is met een simpele overclock al op 4.0 ghz te krijgen, en door de Turbo modus alleen
te gebruiken loopt deze jongen al op een 3.4 of 3.6 ghz (moet je wel een goede koeling hebben, maar dat zal geen probleem zijn  ;) )

De 875K is ongeveer een euro of 375.
Ben nog even aan het kijken of een 9xx dan wel slim is, afgezien van de ondersteuning
van de dubbele 16 lanes en tripple channel geheugen op een 1366 bord.
Een 1156 ondersteund 1 x 16 + 1 x 8 lanes. Verder Dual Channel DDR3.

Ik heb hier een benchmark samengesteld met de oa. de 875K processor.
Ik heb voor de beeldvorming de i7 965 EE, 975 EE  en de nieuwe Hexacore 980 Extreme Edition meegenomen.

Wel moet ik erbij zeggen, dat de Turbo Modus bij de processors aanstaat.

De 3 benchmarks zijn als volgt: 3D Mark Vantage, CineBench 10 en de Game Unreal Tournament 3.
Kijken we bij de games, dan is de 875K, sneller dan 2 van Intels Extreme Editions.
Voor een processor van € 375 euro is dat niet slecht. Te weten dat de EE, vanaf € 800 zijn.
Wel moet ik erbij vermelden, dat op een hogere resolutie het niet uitmaakt, of je nu een
980X EE koopt of een i5 750. Bij andere applicaties maakt dit natuurlijk wel uit.

De 875K processor heb ik voor de makkelijkheid met rood aangegeven.

Het is dus een vrij lastig besluit wat te doen.

Ik heb binnenkort een Q9450 in de aanbieding, met een Asus Rampage Formula mobo incl. goede cpu cooler en geheugen.  ;)

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Ronin79

Dat is heel aardig van je Viktor, maar helaas sla ik dat aanbod af.

Begrijp mij niet verkeerd ... maar ik zoek een pc, waar ik nog enkele jaren mee door kan.
Ik koop eens in de zoveel jaar (de laatste 8 jaar geleden  ;)) een hele goede en snelle pc, zodat
ik er weer een tijdje tegen kan.

Op mijn verlang lijstje staat een i7 875K, of toch heel misschien een I7 960.
Als ik slim ben, en dat is ook iedereen aan te raden ... dan is de 875K een betere optie.
Zeker voor dat geld.

Ik waardeer het enorm, dat je aan mij dacht .. wat betreft een computer,  :thumbs-up:
het is alleen dat ik iets andere plannen heb, wat een pc betreft.

Ik hoop niet dat je het verkeerd opvat.  ;)

Vik

Citaat van: SillentWolf op juni 17, 2010, 23:56:15
Dat is heel aardig van je Viktor, maar helaas sla ik dat aanbod af.

Begrijp mij niet verkeerd ... maar ik zoek een pc, waar ik nog enkele jaren mee door kan.
Ik koop eens in de zoveel jaar (de laatste 8 jaar geleden  ;)) een hele goede en snelle pc, zodat
ik er weer een tijdje tegen kan.

Op mijn verlang lijstje staat een i7 875K, of toch heel misschien een I7 960.
Als ik slim ben, en dat is ook iedereen aan te raden ... dan is de 875K een betere optie.
Zeker voor dat geld.

Ik waardeer het enorm, dat je aan mij dacht .. wat betreft een computer,  :thumbs-up:
het is alleen dat ik iets andere plannen heb, wat een pc betreft.

Ik hoop niet dat je het verkeerd opvat.  ;)

Absoluut niet  ;) geen probleem!

Ronin79

Dat is mooi om te horen  ;)

ivo1986

Hoe klinkt de set nu bij je?
Nog iets van het inspelen meegekregen? Of klonk het in 1 keer goed.

Ronin79

Ik heb hem nog niet heel erg veel aan gehad, maar voor zover ik het kan beoordelen .... klinkt het goed  ;)

Ronin79

Ondertussen iets minder op het forum te vinden.
Dit omdat ik veel aan het lezen ben over de aankomende hardware wat in mijn nieuwe PC gaat verschijnen.

Omdat ik mij aan het inlezen ben qua computer hardware, ben ik veel op de andere forums waar ik lid van ben, te vinden.

oa. bij Highflow forum als: SillentWolf, bij Tweakers en Hardware Info als SmokingSoul (al jaren lid van).

Daarnaast heb ik de kabels die ik achter en naast mijn meubel had liggen, wat beter en netter neer gelegd.
Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van de Monster Cable-it systemen.

Ook heb ik net van Frank een mailtje gekregen, dat de Calibratie op 5 okt. gaat plaatsvinden.
Althans dan start de tour waar ik ingeschreven stond  ;)

Verder zijn wij druk bezig met ziekenhuizen (ivm Amy). Aangezien ze het zelfde als ik heb (in eerdere posts al beschreven),
moest ze sinds gisteren aan de medicatie. Uitleggen over het hoe en waarom ... is te lastig.

Wat mijzelf betreft; morgen heb ik een gesprek met de verzekerings-arts ... over een eventuele (af)keuring.
Hoe dat af gaat lopen weet ik niet, dus dat is nog even afwachten. Waarom die keuring ? Dan ben ik nog wel een paar uur bezig met uitleggen  ;)

HTip

De PC-configuratie zien we hier wel een keer verschijnen. Is toch offtopic, tenminste als het geen HTPC is ;)

Sterkte met je gezondheid en die van Amy. Is het belangrijkste in je leven!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Ronin79

Dank je wel.  ;)

Hopelijk gaat dat lukken. Je weet nooit wat de toekomst gaat brengen. Misschien ook maar beter.

Wat betreft de PC:

De config komt hier vanzelf wel een keer voorbij. Ik heb hem bijna bij elkaar weten te sparen.
alleen nog even een prijs update in augustus afwachten, vooordat ik een definitief systeem ga samenstellen. Ik zat eerst namelijk te twijfelen tussen een i7 875K (1156 socket) of een i7 960 (1366 socket), maar nu komt intel eind augustus met een prijsverlaging van zo'n 250 euro voor de i7 950. Mocht je de specs. van zowel de 875K, de 950 en 960 weten ....
dan begrijp je wellicht waarom ik even wil wachten.

Hoe het ook zijt ... het word in iedergeval een hele snelle PC.  ;)

Ronin79

Zoals hier boven beloofd:

Verleden week een nieuwe High-End PC besteld.
De PC bestaat uit de volgende hardware:

* Kast: Corsair Obsidian Series 800D  
* Voeding: Enermax REVOLUTION85+ 1250W    
* Koeling: 5 x Scythe Gentle Typhoon fans @ 1850 rpm
* Demping: 7 x Nexus SFM-1000 | Silicon Fan Mounts, 4 pcs    
* Fan Controller: NZXT Sentry LX
* Moederbord: Asus Rampage III Extreme USB 3.0 / Sata 600
* Processor: Intel Intel Core i7 960 @ 3,2 GHZ Quad Core
* Geheugen: Corsair CMT6GX3M3A  @ 1600 C7 (7-7-7-20) 6 gig + geheugen cooler.
* OS Schijf: OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD, 100GB    
* Opslag Schijf: Western digital Caviar Black 2TB - 64 MB / 7200 rpm  
* CPU Koeler: Corsair H70 Water koeling  
* Grafische Kaart: Zotac GeForce GTX 480 AMP Special Edition + Razer Death Adder Muis
* Geluids-Kaart: Asus Xonar D2X Sound Card PCI-e  
* Optische Drive: LG BH10LS30 + software (bluray brander retail)
* Optische Drive 2: Pioneer DVR-S18LBK    
* Muis Mat: Razer DESTRUCTOR    
* Toetsenbord: Logitech G110    
* Anti-Virus: Kaspersky Lab Internet Security 2011 Retail

Service 1: Afuture Assemblage (ook bios en nieuwste drivers instaleren)
Service 2: Afuture Installatie (+ hardware testing)

Aankomende Upgrades (tussen 2 a 3 weken)

Scherm:    Dell U2410 (S/H-IPS) highend 24 inch full HD scherm.

De PC is nog niet helemaal klaar.
Ter zijne tijd zal er nog 6 gig geheugen, 2e Zotac GTX 480 AMP, en een Highend Custom Waterkoeling bijkomen.

De boven genoemde lijst, heb ik ook in een andere topic genoemd, maar aangezien dit mijne is ... heb ik het nog maar een keer gedaan.
Intussen is er wel een verandering in de Processor koeler. Ik heb gisteren de splinternieuwe (net op de markt) Corsair H70 gekozen ipv de H50.
Als het goed is worden de fans die ik heb besteld (Scythe Gentle Typhoons 120mm @ 1850 rpm), ipv de orginele 2000 rpm fans erop gezet.
De reden; hoewel de Scythe's 150 rpm langzamer zijn ... zijn ze een stuk stiller, en verplaatsen meer lucht.

Verder zal er aan het systeem, hier en daar nog kleine veranderingetjes plaat vinden, qua fans en wat andere zaken ....
maar ook dat gebeurd op een later tijdstip. Natuurlijk alle updates onder voorbehoud ivm. bepaalde prive zaken (qua werk en zw)
Hoe het verder ook zijt ... de PC is zoals bovenaan beschreven ..... besteld  :headbanging:. De aanbetaling (de helft) heb ik ook al gedaan.
Het enige wat nu te doen is .... is wachten op een mailtje of telefoontje  ;)

Foto's plaats ik zodra ik het systeem binnen heb.

Om je wat lekker te maken ... heb ik alvast wat plaatjes van Google gehaald:

De: Corsair Obsidian 800D Systeemkast, Corsair Dominator GT 6 gig 1600 mhz @ Cas 7 (7-7-7-20).
Daaronder de: Corsair H70 CPU koeler (water koeling) en als laatste de; Zotac GTX480 AMP Special Edition.

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Ronin79

Valt wel mee hoor, heb gewoon geprobeerd om wat moois en goeds bij elkaar te sparen  ;)

Mijn huidige oude pc, is nagenoeg op. Hij is al ruim 8 jaar en er vallen steeds meer hardware functies uit, of hij herkent
de hardware niet goed meer. Ook kan de huidige PC de nieuwere software en games niet meer draaien.

Dit boven genoemde zelf samen gestelde pc .. is uiteindelijk wat ik voor ogen had.
Ik wou gewoon een Kickass syteem waar ik alles mee kan doen. Acad, Bryce, Gaming en wat ook heel
belangrijk is; Highdef. beeldbewerking en rendering. Nee ... Snutchz, geen gedownloade films, maar eigen gefilmde
materiaal in HD. Zoals van de kleine. Het systeem moet Pinnacle 14 Ultimate Collection vloeiend kunnen draaien .....
en volgends mij gaat dat wel lukken  ;D

Snutchz

Precies Ron.. den eerste stapjes moeten natuurlijk wel even worden vastgelegd  :hehe:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Ronin79

Zo is het maar net  ;)

Elke keer sta je er weer van te kijken wat die kleintjes allemaal kunnen
of proberen. Dat is wel leuk om mee te maken.  ;)

Snutchz

..ze brabbelt er al lekker op los zeker?  :happy:

Ronin79

Allemaal verschillende geluidjes. Elke keer vind ze weer wat nieuws wat ze met haar stem kan doen.
Daarnaast als je iets maar vaak genoeg voordoet (ook voor de lol), dan proberen ze het na te doen.
Best wel grappig.  ;)

Snutchz

dit is hét moment om tegen ze te gaan praten ey... geen geluidjes/kreetjes/piepjes meer... nú moet die taalontwikkeling op gang worden geholpen  :P

celerontje

En oppassen dat je niet teveel Engels spreekt (om wat voor reden dan ook), anders kan dat kind straks amper Nederlands! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Ronin79

Praten doen we wel tegen haar.

Ze zal later ook zeker 3 talen moeten kunnen spreken.
Nederlands, en Duits ... omdat we die taal  bij de schoon familie spreken, en natuurlijk Engels ..
maar dat moet eingelijk iedereen kunnen. Engels vind ik persoonlijk ook prettiger als Duits, maar ga maar eens tegen
een Duitser .. engels praten, die verstaan er echt niets van. Soms kom ik niet op het Duitse woord, en dan hoop ik
maar dat ze de Engelse variant kennen .... dus niet. Gelukkig kan mijn vriendin dan als tolk fugeren  ;)

Maximus_Aurelius

Ik zie dat jij de H70 gekocht hebt, zelf heb ik besloten om de H50 te nemen.
Alleen zit ik nog even te kijken welke koeler op de radiator te zetten buiten de Corsair zelf.Heb nu ook even de scythe genoteerd.Ik ben aankomende week in Berlijn en daar ligt een hele grote zaak die allemaal computer accessoires heeft en omdat ik daar toch heen moet om een andere topplate te nemen voor mijn Lian-Li behuizing, wil ik daar ook de ventilator gelijk mee nemen.

Over je setup gesproken dit is wel een configuratie dat vraagt om flink te gaan overclocken  ;D

Waarom heb jij eigenlijk voor de 1366 gekozen?

Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.