SillentWolf's Topic

Gestart door Ronin79, januari 22, 2010, 14:54:34

Vorige topic - Volgende topic

Ronin79

Ik ben nu aan het kijken voor HDMI kabels, voor de slaapkamer.
Graag wil ik 1.4, zodat ... als ik  ater mijn Loewe Compose eruit doe, en een
nieuwer scherm aankoop, geen nieuwere HDMI kabels hoef te kopen.
Aan de Loewe hangen 1.2 kabels.

Nu ben ik aan het rondkijken, en hoewel ik niet in al die tovenarij geloof, wil ik
wel een goede kwalitatieve stevige kabel, met een goede afwerking. Maar moet niet al te prijzig zijn.
Dus geen kabel van € 15, maar ook niet van € 200+ (die ik in de woonkamer achter mijn meubel heb liggen,
want dat doe ik niet meer).

Dus ben ik oa. de nieuwe kabel van; Wireword tegen gekomen, de Chroma 6 ..
en oa. de Monster MC 1000HDEXS. Natuurlijk zag ik oa. ook ViaBlue S-900, en wat anderen.
Maar die is net zo duur als deze bovengenoemde.

Wat zou eingelijk het verschil zijn in de Monster MC 1200HDEXS en de 1000HD die ik noemde.
Een zogenaamde; cable for life garantie, en 15.8 gbps. De 1000 heeft 13.6.
Het lijkt mij nogal wat gebakken lucht, als ik eerlijk ben. Stevig zien ze er wel uit, maar de Wireworld ook.

Ronin79

Mooi goed en stevig meubel gekocht, voor de slaapkamer.

Echo 3

Tevens het stekkerblok bij Erik besteld, beide al betaald.

Als je iets van plan bent, moet je het ook goed doen. ... en aangezien een fototoestel nu toch niet doorgaat  ..
door bepaalde ongelegen kosten ... gebruik ik het overige geld ergens anders voor, iets wat ook nog op de planning stond.

Bij deze  ;D

Jumping Jack

Ik heb een aantal kabels van ru connected: betaalbaar, mooi afgewerkt en stevige connectoren...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Ronin79

Thx voor de tip  ;) , ik was ze idd. tegen gekomen.

Het blijft toch nog wel een lastige keuze te zijn, een kabeltje te kiezen.
Vooral als je niet te duur wilt, zoals Kimber ... maar ook niet te goedkoop.

Op dit moment ben ik ook even aan het kijken voor de HDMI Swithcer die ik nog nodig heb.
Een 1.4 Switcher lijkt me nog niet nodig, dus misschien de; Octava HDS5 ...

http://linux.livingcinema.nl/catalog/octava-hds5-hdmi-v13-1080p-schakelaar-p-324.html

Ronin79

Ik zag bij BCC, de Monster MC122HDV2 2 meter voor € 102,49, en de 1 meter voor € 82,49.
Niet zo ver uit de buurt van de Kordz kabels. Afgezien van alle meningen over beter zwart, diepere kleuren ..
etc (waar ik niet zo in geloof, en wat gewoon marketing geklets is), is deze prijs voor deze kabel qua bouw kwaliteit ... redelijk. Volgens het net is deze future proof. Nu klinkt dat vreemd. De maximale overdracht van data is 15.8 Gbit
toe wel dat van sommige op 10.2 ligt (al zal dat ook wel met marketing te maken hebben)

Er is ook een Monster 1000HD (de update versie van wat ik achter mijn PC scherm heb liggen), en die is 13.8 Gbit. Deze is natuurlijk goedkoper; € 20 op de 2 meter. maar ook omgerekend goedkoper als de Kordz, de ViaBlue, en nog wat andere kabels. Maar hier geld de future proof niet.

Nu geloof ik niet in sprookjes, maar ik heb wel al jaren lang goede ervaringen met Monster (Qed, W&M en VD Hul),
gewoon omdat ze goed afgewerkt zijn, en daar net zoals die andere genoemde; een goed gevoel bij heb.

Nu is de vraag, gewoon uit nieuwsgierigheid ... is bijvoorbeeld een aankoop van een 1200 gerechtvaardigd, tegenover de 1000 HD.

De kabels en bovenstaande prijzen heb ik dus gezien bij BCC online.
Als je op Monster zelf kijkt, zijn ze een heel stuk duurder.

Nog wat andere kabels die ik gezien heb:

http://www.hificables.co.uk/11187/Wireworld-Chroma-6-HDMI-Cable.html
http://www.jouwhifi.com/a-19080423/hdmi/viablue-s-900-silver-high-speed-hdmi-1-4-kabel-met-ethernet/
http://www.hificables.co.uk/12179/Qed-Reference-HDMI.html

JCL

Wij hebben hier thuis was Monster HDMI liggen. Waarom, want ik geloof niet in die "voodoo"? Omdat het 5 meter kabels zijn en dan vind ik het wel belangrijk dat het een beetje kwaliteit is. Bij de 1 of 1,5 meter kabels die ik zelf in mijn set gebruik vind ik dat minder belangrijk (en absoluut niet in verhouding gezien de prijs). Volgens mij betaal je voor een 5 meter kabel iets van €70, dus dan is een kortere lengte nog wel redelijk te overzien.

Ronin79

Zelf kocht ik toen ik aan audio en HT deed, wel wat duurdere kabels voor achter de set (oa. Qed Signature, en Kimber)
Maar gewoon omdat de afwerking goed was, en het gaf mij toch een wat beter gevoel als
een met alle respect; l*llig € 15 kabeltje. De gein is natuurlijk .. dat die in beeld kwaliteit net
zo goed zijn, maar in bouw kwaliteit minder.

Wat ik alleen vreemd vind, als ik naar alle nieuw te krijgen kabels kijk ..
de pijltjes op de kabels. Je zou ze volgens de beschrijving onder een product,
op een bepaalde manier die kabels moeten aansluiten. Iets met polariteit. Je mag mazzel hebben
als de juiste stand in het boekje staat .. voor mensen die daarin werkelijk geloven.
Maar door al die teksten te lezen, kom je straks zelf ook in de war  ;)

Het feit is; dat alle kabels in de fabriek hetzelfde gesneden worden. Je weet niet meer aan welke
kant, of wat dan ook. Aan een andere lopende band zetten ze er een plastic of stalen kapje op,
met een pijltje, om de consument door de war te brengen. In grote lijnen gaat dat ongeveer op die manier.
Gisteren had ik wat artikelen gelezen die hier op ingingen. Over een persoon die bij zo'n proces aanwezig was,
en ook in dat verkoop wereldje zat.

Nu wil ik niet te veel uitbreiden, ivm belanghebbende .... maar interessant was het wel om te lezen.
Al moet ik er wel bij zeggen, dat een vergelijkbaar iets in veel branches gebeurt.

Verder bemoei ik mij niet zo met deze discussies. Mensen moeten kopen waar zij zich goed bij voelen.
Als men diepere Zwart waarden ziet, of bepaalde dynamiek in kabels hoort. Wie ben ik om dat te ontkennen.
Voor de koper is dat nu eenmaal zo. Mooi toch ? Uiteindelijk is dan iedereen tevreden  ... zowel de koper als verkoper ;)

Ronin79

Na wat zoeken op het internet, kwam ik bij een winkel uit in Duitsland waar ik al bekend mee was,
en daar heb ik 4 Kabels gekocht, allen HDMI 1.4.

* 2 x Monster Ultimate High Speed HDMI Kabel 1200HDEXS mit Ethernet (1 Meter) inklusive "Cable For Life" Garantie
* 2 x Monster Ultimate High Speed HDMI Kabel 1200HDEXS mit Ethernet (2 Meter) inklusive "Cable For Life" Garantie

Totale korting van € 216.38, en hoef geen verzending te betalen.
Normaal kosten de kabels rond de € 129,95 per stuk (2 meter) en € 99,96 voor de 1 meter versie.
Het loonde dus toch om goed en langer rond te kijken.

Op een later tijdstip, zal ik er nog eens 1 a 2 van 2 meter bijkopen, maar dat zou nu anders te duur worden.
Nu is dat niet echt nodig, pas als ik een ander scherm zou kopen. Mijn Loewe is 7 jaar oud, maar het beeld
is nog zeer goed. Als ik over een jaar of 2 a 3 een ander scherm er neer hang, kan ik altijd nog die 2 kopen.
Ik heb nog wel een aantal HDMI 1.2 kabels liggen (en wat goedkope 1.3 kabels), daar sluit ik dan wel de PS3 of 360 op aan. De Monsters heb ik gekocht, omdat ik goede kabels te weinig had. Nu hoef ik die met een nieuw scherm ook niet te veranderen. Dat scheelt alweer.  ;)

Ronin79

Heb ik een mail gekregen, bleek dat het meubel, wat ik besteld en betaald heb ..
niet meer aan te komen is.

Als het goed is zullen ze mijn geld deze week terug storten, we gaan het zien.

Intussen zal ik dus naar een ander HiFi / Audio meubel, voor in de slaapkamer moeten kijken.

Enkele meubels die ik tegen kwam, was de; Norstone Esse Hifi Meubel, en de Norstone Bergen 2.
Ze zijn niet zo hoog als die gene die ik eerst bestelde, en ook niet zo'n kleur (wat goed in onze slaapkamer past)
maar wel mooi simpel en strak. De kleur van de meubels zijn Zwart. Was de Norstone Bergen 2 niet uit te breiden ?
Een plateau extra, zou het meubel op 10 cm na, bijna even hoog maken als die ik eerst bestelde.
Tevens ben ik later ook nog VTI tegen gekomen, wat Sonority-Audio verkoopt, en Solidsteel, maar die is behoorlijk prijzig.

Het meubel mag max 58 cm breed zijn, en 50 diep, al steekt hij dan nog 8cm voorbij de commode, onder de TV.

Ronin79

Ondertussen bij Living Cinema besteld, en betaald;

* Octava HDS5 5 x 1 HDMI V1.3 1080P schakelaar

Afgezien van een nieuw meubel, waar ik voor aan het kijken ben, heb ik alles besteld wat ik voor
december in huis wou hebben. Dan kan ik binnenkort alles bij mij thuis, en bij mijn
ouders thuis aansluiten.

1 Ding wil ik nog wel voor kijken, voor de kerst .. een nieuwe mediaspeler. Die van mij is een tijdje
geleden kapot gegaan. De Dune staat hoog aangeschreven, maar ook de A-400 hou ik in de gaten.
het is de bedoeling om er eerst een voor de woonkamer te kopen, als de A-400 of een nieuwe Dune komt,
gaat die naar de slaapkamer. Intern word er een Samsung 256 SSD ingezet, (ivm dat de speler dan ook geen geluid maakt).
Externe HD's heb ik nog wel, en Glasvezel komt hier voor de kerst ook.

Voor de andere plannen ... moet ik eerst weer proberen geld te sparen.

larzie

Je kan ook een htpc of een mac mini nemen in combinatie met xbmc. Dan heb je wat meer mogelijkheden dan met zo'n simpele mediaspeler. Alleen betaal je uiteraard wat meer.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Ronin79

@ Lrzzie

Op zich een goed idee, maar ...

Zoiets maakt wat meer lawaai, dan dat ik zou willen, en dat was biet de bedoeling ..
omdat ik met de Meniere / Tinnitus zit. Een media speler, met een ingebouwde SSD
is dan een wat stillere bedoeling, die heeft oa. geen fan of HD ingebouwd.

Maar ik snap wel wat jij bedoelt te zeggen; een PC achtige oplossing, heeft gewoon meer
keuze opties, je kunt er meer mee dan met een Mediaspeler.
Alleen afgezien van de bovengenoemde reden ... heb ik daar het geld niet meer voor.
Door alle kosten van de week, ben ik al bijna door mijn spaarcentjes heen (had al wat gespaard voor een fotocamera, nu niet meer dus   ;D)
De Oppo103, kabels, stekkerblok, Switcher, meubel en stroomkabel kosten mij al zo'n € 2300.
Hoewel ik het geld voor dat meubel wel terug krijg (was niet meer leverbaar in Europa), zal ik toch iets anders ervoor in de plaats moeten kopen.
Geschatte kosten totaal, zonder de mediaspeler: € 2500. Daarnaast heb ik nog een rekening van de belastingdienst liggen,
vaste lasten moet er betaald worden, en geld voor nieuwe Brillen (zie dit topic waarom). Je snapt dat er dan niet
veel geld meer over blijft voor een HTCP.  Je hebt wel goedkope oplossingen. Maar als ik iets van plan ben, wil
ik het ook goed doen. Maar wie weet over een paar jaar, al zit ik dan nog steeds met het fan geluid van een PC gebaseerde mediaplayer.

In mijn PC, op de computer kamer heb ik ook wel fans, maar naar vele soorten te hebben geprobeerd (heb een doos met 40 + fans liggen, nagenoeg allemaal nieuw), kan
ik nog steeds niet een fan vinden die mij bekoord. Nu draaien er Be Quiet fans. Ook heb ik een zeer stille voeding (althans dat zou zo moeten zijn),
een X-850, die pas aanslaat bij 200+ watt. Zeer goede voeding, maar voor mij nog niet stil. Ook de waterkoeling van Corsair, heb ik
zo mijn vragen bij. Maar veranderen kan ik nu toch even niet meer. Voor een ander is mijn PC in ieder geval stil te noemen ... ;)

Een Apple PC of mediaspeler zou zo wie zo niet een optie wezen, aangezien ik hier alles met Windows heb.
Wel zal er nog glasvezel worden aangelegd, zodat oa. de aankomende speler, dan wel de Oppo
(die ik pas aansluit als ik alles compleet heb), files kan lezen van mijn PC .. en pas in een veel later stadium een server,
en een Windows 8 Tablet. Al zal dat nog wel even gaan duren. Eerst moet er weer geld gespaard worden.
Dus wie weet, een server in 2014. We zien wel.

In ieder geval bedankt voor het meedenken  ;)

larzie

Je hoeft in een htpc geen fans te plaatsen he? Je kan ook bijna alles passief gekoeld kiezen icm met een ssd. Een ssd draait niet dus produceert geen geluid. Videokaarten zijn passief gekoeld te koop. Voedingen is alleen misschien wat lastiger volledig passief gekoeld te vinden. Maar goed de kosten zijn uiteraard hoger dan bijvoorbeeld een Dune. Wat de geluidsproductie van een mac mini met ssd is weet ik niet precies. Overigens is een Oppo even duur als een goede htpc of mac mini met ssd. ;)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Ronin79

Dat is waar.

Deze Oppo die ik nu heb gekocht is voor de Woonkamer.
De andere, de Oppo 83 SE NF, die nu naar de slaapkamer gaat ... zet ik later te koop.
Een 2e Oppo 103 zal dan worden aangekocht. Zoals ik al vermelde; niet dat mijn BR spelers niet goed zijn,
maar voor mij niet echt handig op dit moment. Vandaar later ook een 2e, die gaat dan naar de slaapkamer.

Een HTCP hoef je idd, niet uit te voeren met een Fan, maar aangezien de hardware in een goede HTCP,
is dat wellicht wel aan te raden. Voedingen zou je ook Passief kunnen kopen, maar bij een
bepaalde voltage niet meer.

Als ik later dus ook nog een Oppo 103 op de slaapkamer erbij zet, en een Mediaspeler ..
dan lijkt mij een HTCP ook niet echt meer nodig. Vooral als je over enkele jaren ook nog een nieuw
scherm zou kopen, die zijn tegenwoordig ook allemaal uitgerust met Internet en andere zaken.

Maar ik zie ook wel een voordeel van een HTCP, Die zijn flexibeler, en kun je zo uitgebreid maken als
je zelf wilt. Niet alleen qua geheugen, maar ook grafisch, en qua opslag en snelheid.
Wel zal een higher end HTCP goed gekoelt moeten worden. Dit kan via ikbenstil, waar ze speciale behuizingen
verkopen, maar ook bij een andere PC zaak. Je kunt er dan zelf een stillere koeling in zetten, dan wel waterkoeling.
Bepaalde soorten fans, al zal 140mm veel te groot voor zo'n behuizing zijn, tenzij je een Prodigy MINI ITX behuizing koopt.
zoals jij al noemde een passief gekoelde kaart, zou dan aan te raden zijn. Maar bij een duurdere kaart, zul je dan waterkoeling moeten toepassen.
Het feit is en blijft echter wel; dat een highend HTCP, dan wel zelf samengesteld .. meer geluid maakt dan een mediaspeler of Oppo.
En ik weet niet of ik daar onder een film kijken (als ik dat al een keer doe), of als mijn dochter of vriendin dat doet ... van dat bijgeluid echt vrolijk ga worden.

JCL

Nadeel van een HTPC is wel dat je hem kunt instellen en alles goed moet regelen. Ik werd het hele gezeur met codecs, programma's etc een beetje zat. Een degelijke media speler (heb nu een Dune en had daarvoor een Popcorn) en dat bevalt veel beter. Gebruiksgemak is ook wat waard :)

Ronin79

Daar heb je ook wel weer gelijk in. Dat merk ik namelijk ook op mijn eigen PC, waar ik nu achter zit.
je moet veel software op zo'n machine hebben staan,m wil dit aardig vlekkeloos werken.
Bepaalde mediaspelers (heb er 4 geïnstalleerd, waarvan ik VLC het meest gebruik), de codecs, de je idd.
soms apart moet downloaden, uitkijken met virussen, etc.

Een Oppo met een mediaspeler is dan veel gemakkelijker, in plaats van een tweede PC in huis.  ;)

larzie

In principe heb je naast een OS alleen maar XBMC nodig. Daar zitten alle codecs in. Ze zijn nu ook bezig de bluray menu's te ondersteunen.
Daarnaast hoeft er echt niet bijzonder veel koeling in een htpc. Een htpc wordt niet zo veel "gestressed" als bijvoorbeeld een gamepc.
Ikbenstil.nl zal wel goede htpc's hebben, maar je kan makkelijk zelf één inelkaar flansen. Scheelt je een hoop geld.

Larzie HT

Ronin79

Dat scheelt idd. heel veel geld. ;)

Ben ondertussen al een paar uur bezig om een laptop van kennissen goed werkend te krijgen (die hadden gebeld of ik ze kon helpen), maar dat valt niet mee.
Laptop met Windows 7 (wat eigenlijk veel te zwaar is), maar bijna alles weigerde. Ook de hardware deed het niet goed. dus Windows opnieuw installeren
zat er niet in. Zelfs normaal opstarten en een icoontje of opdracht geven, liep hij al finaal vast.
Ik heb aardig wat PC's en Laptops in het verleden weer goed gekregen, maar deze is hardnekkig.

Gelukkig was na een tijd klooien van anderhalf uur, weer Veiligemodus beschikbaar.
Nu heb ik hem bij mijn pc op het internet aangesloten, en met malewarebytes wat virussen eraf gekregen (trojan).
Internet kon ik dus ook eerst niet meer opkomen, voordat de veiligemodus weer beschikbaar was.
Ook doet het menu MSconfig het weer, zodat ik het een en ander uit kon zetten.

Het enige lastige blijft; in normale modus kom ik Windows niet in, als dat al lukt.
Wie weet wat de virussen hebben aangetast. Alleen is het verschil nu ... in veiligemodus loopt
het meeste weer aardig goed.

Word een nachtklusje.
Kan alleen niet te lang doorgaan, mijn vriendin werd net weer voor een bevalling weggeroepen.
Als ze daar vannacht moet blijven, zal ik de kleine moeten doen.

larzie

Je kon niet eens in de bios komen dat je de dvd/bluray/usb als eerste opstartelement kon selecteren?
Dan is het wel ernstig inderdaad met de laptop. :)

Larzie HT

Ronin79

De DVD speler was zo goed als dood.

Na 20 uur heb ik het voor elkaar gekregen dat nagenoeg alles het weer doet.
Andere Windows versie geinstaleerd, virussen verwijderd, fouten, en zelfs gelukt om alle
belangrijke files van onze kennissen te bewaren, en dat zonder ze ergens anders op te slaan, wat niet meer ging.

Het enige wat ik vanochtend zag, waren de opties; Windows normaal starten of in save mode .. maar wat je ook aanvinkten ... niets deed het.

Nu ben ik de laatste puntjes op de I aan het zetten, drivers van het internet, speciaal voor deze laptop hardware.

larzie

Sommige mensen moeten gewoon geen computer nemen, maar een ipad ofzo.
Dan kunnen ze tenminste niet zo snel iets kapot maken. Windows is niet fool-proof.

Larzie HT

Ronin79

Daar heb je wel gelijk in.

Soms help ik bij een PC probleem, en dan is het echt te simpel voor woorden.
een oplossing van een minuut, en soms weten ze niet wat ze doen, en halen ze van alles naar binnen.
Al dan niet perrongelijk.

Maar ik denk dat sommige zelfs met een tablet in de knoei komen, mijn Tante is daar bijvoorbeeld een van.  ;)

Ondertussen lijkt het erop dat de laptop weer als een zonnetje loopt, in plaats dat hij er meer dan ...  24 uur over deed
om op te starten, wat 1x in de normale modus van windows is gelukt, doet hij het nu in een paar seconde.
Morgen kijk ik nog wel even of ik iets vergeten ben, maar zo te zien heb ik aan alles gedacht. Van office, drivers, antivirus
en cleaning, en defragmentatie van de drive, tot een herinstallatie van Windows, en het behoud van belangrijke files aan aan toe.
Nu maar hopen dat hij blijft lopen, en dat niet de harddrive er binnenkort mee ophoud. Dat zit mij nog niet helemaal lekker,
Hij maakt een wat schrapend geluid. Maar goed .. ik heb mijn best gedaan. Sinds gister avond 19.15 was ik er mee bezig.

Ronin79

Zo .... er is niets meer wat ik aan de laptop kan doen, hij loopt nu onderhand beter als dat je er een nieuwe uit de winkel zou halen, en
dan nog gratis ook.  ;)
Als ik zo mijn dochter van school haal, neem ik de laptop direct mee, en geef hem aan de eigenaars terug.
Ik had ze net al even gesproken.

De 2 afgelopen dagen, waren lange dagen. Maar als ik ergens aan begin, vooral iets met computer problemen ...
dan zal en moet ik zorgen dat het weer goed werkt (inclusief alle nieuw geïnstalleerde drivers en software),
dus veel slaap heb ik niet gehad. Maar ik ben tevreden, met het resultaat.

Ronin79

Een paar posts terug had ik het nog over een speciale kliniek, waar ik eventueel een afspraak zou kunnen maken.
Dit was om te kijken of ik een Prisma bril zou moeten hebben, ivm mijn duizeligheid en Meniere / Tinnitus.

Nu heb ik er goed over nagedacht, veel erover gelezen en mensen erover gesproken. Maar ik doe het niet.

Ik zal het heel kort houden (al zal dat wel weer uitlopen  ::) ),waarom niet ..

Meniere en Tinnitus kunnen duizelingen veroorzaken. Maar ik heb ook een zelfzame hartaandoening, last van mijn ogen (droge ogen kunnen
dit namelijk ook veroorzaken), slaap gebrek door de Tinnitus, Migraine (gecombineerde en oogmigraine), en mijn nek zit altijd erg vast,
waardoor ik hier ook last van heb. Dus je telt 4 aandoeningen die ik heb, die dat kunnen dit veroorzaken.

Het is ook niet gezegd dat zo'n bril, helpt bij alle meniere patiënten. het ligt ook aan de ernst van de aandoening, of je nog andere
ziektes of aandoeningen heb, dan wel medicatie gebruik. Ik zal niet opnoemen waar ik allemaal last van heb .. maar laat ik zeggen;
dat ik erg ben gaan twijfelen of zo'n bril wel helpt. Misschien voor de Meniere duizeligheid, maar niet voor de anderen.
Daarnaast; als men het glas ook maar iets verkeerd slijpt, dan kan dat een lui oog veroorzaken. Nu heb ik al veel last van mijn ogen (naast oa, mijn oren),
dat erbij krijgen word je niet vrolijk van. Een operatie is dan onvermijdelijk. En aangezien ik weet hoe zoiets werkt, operaties en een lui oog (mijn jongere broer),
dat is iets wat ik er niet bij wil hebben.

Ook is het zo; dat de kosten voor deze dokter en oa. bril niet vergoed worden. Een consult van 5 kwartier kost € 175, exclusief benzine kosten.
Het enige wat je daar moet doen is praten, uitleggen en een loop testje doen.

Achter deze kosten ben ik vanochtend gekomen, omdat ik hun aan de lijn had. Gisteren had ik een mail gestuurd, met mijn medische klachten, bijna alles ..
want dat moest, anders konden ze geen diagnose stellen, of mening geven. Maar de vrouw aan de lijn begon al met; wij zien veel patiënten met deze klachten.
Dus we willen U wel ontvangen. Als je weet wat ik allemaal in de mail heb gezet, is dat bijna niet mogelijk; veel patiënten met deze klachten. Dan moet het al familie zijn,
ivm de zeldzame hartafwijking, en oa. Menierre. Dan hebben we het niet eens over de andere zaken. Lullig gezegd, is de kans dat iemand identiek zoiets heeft -
(al deze klachten wat ik in de mail zette) .. is heel erg klein. En zeker bij mensen die niet verwant zijn. Dus ik had direct al een apart gevoel.
Toen noemde ze ook nog de kosten op, en toen ben ik helemaal gaan twijfelen. Wellicht willen ze gewoon geld verdienen,
en mij later naar huis sturen, met een verhaaltje; wat ik zelf beter weet ... en dus niets mee kan.

Ook met in mijn achterhoofd wat de vorige specialisten zeiden waar ik kwam; Alles heeft waarschijnlijk met elkaar te maken (moeilijk om uit te leggen waarom),
maar het is zo complex, omdat je van veel dingen last heb; dat we het niet weten, waar de precieze oorzaak ligt. Het kan je Tinnitus zijn, je hart etc.
Wel zeiden ze; dat mijn hart en Tinnitus wellicht met elkaar te maken heeft. Maar ook mijn astma (met mijn hart), de oog problemen, vermoeidheid, slapenloosheid ..
en wellicht ook een deel van de migraine (In ieder geval de oog migraines). Die anderen hebben een andere oorzaak.
Als de specialisten het al niet precies kunnen zeggen, zie staan er wat aan kunnen doen ... hoe moet zo'n man dat weten, die een prisma bril voorschrijft.
Hij zal wat weten over Meniere, maar hij is geen cardioloog, of oogarts.

Na wat telefoontjes te hebben gepleegd, en zoals ik al zei; wat ik heb gelezen (bij patiënten met meniere, waarbij het wel hielp) ben ik
tot de conclusie gekomen; het is heel vervelend die duizelingen, of dit nu door mijn oa. de pijn in mijn ogen komt of mijn hart, dan wel de Tinnitus/Meniere ..
het risico is te groot dat mijn ogen door zo'n bril nog slechter worden. Dan wel; dat zo'n bril in mijn geval helemaal niet helpt.
Ook het te betalen bedrag voor een bril en consult is gewoon te hoog, dan kan ik een normale bril kopen, met wat aangepaste getinte glazen (iets rustiger voor de ogen),
wat ook nog eens de verzekering vergoed. Althans € 125. De duizelingen moet ik dan maar voor lief nemen, het alternatief, als het fout gaat .. is vervelender, en de
kans daarop is behoorlijk groot. Verder heb ik toch een lichte nasmaak wat die artsen betreft, en hun Prive kliniek. Hun weten niets van mijn medische geschiedenis af,
welke medicatie ik slik, en wat ik absoluut niet mag hebben (ruim 300 soorten niet). Ik noemde het verder al; € 175 betalen, toe wel er 75% kans is (of meer), dat het niet helpt,
en ik toch moet betalen voor een lullig praatje van ruim een uur ... en daarna met lege handen of, met zoveel twijfels als de afgelopen dagen (en nu) ... weer naar huis gestuurd word.
Wat schieten we daar nou mee op. Maar misschien helpt het bij andere patiënten wel, dat zou kunnen,maar ik denk niet met deze klachten.
Ondertussen blijven we met een twijfel gevoel zitten. maar ik moet doen, wat het slimste is, en de minste risico heeft. Ook al kom ik nooit van die duizeligheid af, al was
die kans zo wie zo al klein.

let wel, voordat ik vragen krijg; een prisma bril kan eventueel alleen helpen bij duizelingen die door Meniere veroorzaakt worden.
Geen zaken zoals oorsuizen, of wat dan ook. Bij dyslectie kan zo'n bril ook helpen

Ronin79

Nu weer terug naar HT en PC's  ;)

Ondertussen heb ik een groot dele van mijn Monster HMI's uit Duitsland ontvangen.
Ook zal ik zodra mijn geld binnen is, van dat verkeerd bestelde meubel ... 2 Norstone Bergen 2 meubels kopen (in Belgie),
en zelf combineren tot een wat hogere. Ik heb een mail binnen gekregen dat dat inderdaad kan.

Het enige wat ik nu nog mis aan bestellingen (moeten nog binnen komen):

1 x 2m Monster 1200Ex HDMI, de spulletjes van Hifi Supply en de 2 meubels.