iPad topic

Gestart door Staaled, januari 19, 2010, 17:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Raphie

Hoe zet ik die vervelende autocorrectie uit,  normale autocorrectie past aan als je enter drukt, deze doet het automatisch, mega irritant!!!
JBL PRX Power!

Nosoforos

#1801
Al dat soort dingen staat onder Instellingen. In dit geval Instellingen-algemeen-autocorrectie. Ben het met je eens dat het niet logisch is dat enter de correctie doorvoert. Maar ik heb het toch aanstaan, omdat het meestal wel klopt en me toch snel laat typen.

edit: Misschien de basics handig: http://manuals.info.apple.com/en_US/iPad_User_Guide.pdf

Kjelt

Citaat van: Raphie op juni 13, 2012, 07:45:15
Hoe zet ik die vervelende autocorrectie uit,  normale autocorrectie past aan als je enter drukt, deze doet het automatisch, mega irritant!!!
Dit topic is 73 pagina's lang, al doorgelezen?
Daarnaast is er ook online een hele goede handleiding voor de iPad, ga je nu voor ieder wissewasje hier een vraag stellen (waar (als ik de vorige pagina zie) je zelf binnen 10 minuten alsnog een antwoord op vind)? pfffffffffffff

Raphie

ja i.d.d. denk toch niet dat ik 76 pagina's opnieuw ga doorlezen  :yawnee:

huidige issues:
- Autocorrect verbeterd ZONDER dat ik op enter druk, ik vind het prima om een suggestie te accepteren, maar nu word de suggestie automatisch overgenomen, zelfs als ik gewoon het woord wat ik hebben wil doortype, MEGAirritant, kan dit anders? (dus wél autosuggestie, maar bevestingen door ENTER, niet automatisch neerplempen)
- Apps sluiten gebruik nu de 5 vingers naar desktop, of het knopje aan de zijkant, maar alle apps blijven dus openstaan, dmv 5 vinger swipe, kom ik in m'n taskmanager en kan ik ze allemaal sluiten, maar gewoon app sluiten als je klaar bent ipv switchen is niet mogelijk?
- uitzetten met het kleine knopje bovenaan zet ik hem uit, maar vannacht hoorde ik toch push bevestiging van email e.d. dus dit lijkt meer op een scherm uit, dan echt uit. moet dit anders?
- keyboard tik, waarom volgt de keyboard tik niet de volume control? i.g.g. voor "uit" of "mute"  zet gisteravond in bed m'n volume uit, maar het keyboard blijft tikken, natuurlijk kan ik dit bij keyboard uitzetten, maar dit is niet wat ik wil. Is er een soort van mute die ALLE sounds incl. feedback uitzet met een simpele knop?

want iedere avond én volume uitzetten én keyboard handmatig muten is onhandig en te veel werk.




JBL PRX Power!

Kjelt

uitzetten is rechterbovenknop lang ingedrukt houden en dan de rode schuif naar rechts bewegen dat is echt uit, andere korte druk is standby (sleep).
Alle andere vragen, er zitten wat quircks in iOS bv geluid tussen verschillende apps. alle openstaande apps kunnen volume beinvloeden en het is maar de vraag welke voorrang heeft, oftewel alle apps afschieten en nu eerst de manual lezen  :devil:

Nosoforos

#1805
Ik zet mijn iPad nooit uit, dus stand-by is juist goed, voor de rest zie hierboven. Ik zie vrijwel nooit reden een iPad helemaal uit te zetten, juist handig dat hij altijd meteen aan gaat. Apps hoef je ook niet 'uit' te zetten, dus bespaar jezelf die moeite in de multitaskbar.
Verder is deze website met alle respect niet de plek om snel achter leuke trucs te komen, dan moet je gewoon even googelen of kijken op bijvoorbeeld appletips.nl, daar komen altijd hele handige trucs voorbij.

Raphie

?!? waar is dit subforum dan voor? alleen maar om te zeggen hoe fantastisch het apparaat is?!? beetje vreemd.....
leg liever ff uit hoe ik m'n autosuggestie aanpas ipv uitzet
JBL PRX Power!

Nosoforos

Dat bedoel ik niet, je kunt gewoon veel sneller en beter info krijgen op andere websites, dat stel ik alleen maar als feit. En omdat het leuk is om op die websites te kijken, het is een tip, meer niet. Deze site blinkt uit in home theater-kennis, maar niet in Mac/ iPad kennis. Natuurlijk kun je hier vragen stellen, alleen voor heel veel dingen zijn er betere plekken- dat is waar ik er altijd achter kom vandaar dat ik dit zeg. En die tweak die jij graag wil (en mij ook wel handig lijkt), die kan niet met het standaardsysteem vooralsnog.

Kjelt

Citaat van: Raphie op juni 13, 2012, 09:02:24
?!? waar is dit subforum dan voor? alleen maar om te zeggen hoe fantastisch het apparaat is?!? beetje vreemd..... 
Het lijkt me meer dan logisch EN NORMAAL dat als je een nieuw apparaat koopt de handleiding leest en je er een beetje in verdiept voor je vragen gaat stellen waaruit blijkt dat je dit niet gedaan hebt. Als je niet wilt of kunt lezen is een gebruikerscursus mischien een goed idee.  :yawnee:

HAL

#1809
Citaat van: Raphie op juni 13, 2012, 09:02:24
leg liever ff uit hoe ik m'n autosuggestie aanpas ipv uitzet

De vreemde manier van autocorrectie van iOS is een van de redenen waarom mijn idevices een jailbreak hebben. Ik krijg nu een suggestie die ik kan toepassen of negeren ipv andersom.

screamhouse

instellingen -> toetsenbord

daar zet je autocorrect uit
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

Raphie

Citaat van: Kjelt op juni 13, 2012, 09:14:10
Het lijkt me meer dan logisch EN NORMAAL dat als je een nieuw apparaat koopt de handleiding leest en je er een beetje in verdiept voor je vragen gaat stellen waaruit blijkt dat je dit niet gedaan hebt. Als je niet wilt of kunt lezen is een gebruikerscursus mischien een goed idee.  :yawnee:
geen zin in je Kjelt.......  :yawnee:

ik stel 2 vragen die niet in de manual staan. ophouden met zeiken, of ik doe report to mod wegens "vuurtje opstoken" (want daar ben je op uit)

JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: screamhouse op juni 13, 2012, 09:22:14
instellingen -> toetsenbord

daar zet je autocorrect uit
Ik wil autocorrect niet uit, maar gewoon een suggestie ipv neerplempen, terwijl je dat niet wil, maar net bevestigd gekregen dat dat dus standaard niet kan.
JBL PRX Power!

HAL

Citaat van: Raphie op juni 13, 2012, 09:26:29
Ik wil autocorrect niet uit, maar gewoon een suggestie ipv neerplempen, terwijl je dat niet wil, maar net bevestigd gekregen dat dat dus standaard niet kan.

Inderdaad. Jailbreaken dat ding! :)

Nosoforos

Mwah, om 'm nou te gaan jailbreaken (dat is ieders eigen keuze natuurlijk  ;) )- ik voel er geen behoefte toe. Maar ik denk dat men er het over het algemeen wel mee eens is dat er aan de spellingscontrole nog wat verbeterd kan worden op iOS.

Raphie

Jailbreaken ben ik nog niet aan toe, iPad werkt zo superlekker en wil gewoon ecosysteem intact houden en niet tegen allerlei beperkingen aanlopen die niet meer, of anders functioneren door de jailbreak.

Wat ik wel gemerkt heb is dat de wifi sterkte een stuk minder is als van m'n N kaartjes in m'n i7 laptops
In de slaapkamer verlies ik al regelmatig verbinding en moet ik m'n iPad in Portrait houden om weer verbinding te krijgen, in landscape verliest die hem al.

De brightness 's avond is ook een beetje te dimmed op "auto" voor mijn smaak, dit handmatig opvoeren kan prima, maar zou mooier zijn als die wel dimmed met met een iets heldere setting voor s' nachts, nu is het dus handmatig helderheid aanpassen of hoog battery gebruik.

al deze zaken zijn natuurlijk niet onoverkomelijk, maar wel ff wennen
JBL PRX Power!

HAL

Citaat van: Raphie op juni 13, 2012, 09:44:22
Jailbreaken ben ik nog niet aan toe, iPad werkt zo superlekker en wil gewoon ecosysteem intact houden en niet tegen allerlei beperkingen aanlopen die niet meer, of anders functioneren door de jailbreak.

Volgens mij is de huidige situatie precies andersom. Je loopt tegen beperkingen aan van het Apple ecosysteem. Daarom doe je een jailbreak. Maar niets is verplicht hoor. :)

Nosoforos

Ik zou het zelf dan weer een grotere beperking vinden om niet meteen te kunnen updaten naar de nieuwe iOS versie. Maar het is goed dat die community er is, sommige tweaks vinden uiteindelijk hun weg in het standaardsysteem. (Dat sommige mensen het ook gebruiken om apps te kraken vind ik echt miezerig, maar ik heb het idee dat dat wel meevalt, het gaat toch meestal gewoon om handige dingetjes die standaard niet kunnen- het hangt er van af of je dat de moeite van het jailbreaken waard vindt)

Kjelt

Citaat van: Raphie op juni 13, 2012, 09:25:04
geen zin in je Kjelt.......  :yawnee:
ik stel 2 vragen die niet in de manual staan. ophouden met zeiken, of ik doe report to mod wegens "vuurtje opstoken" (want daar ben je op uit)
De vraag van het uitzetten van de iPad is een standaard gebruikersding en die beantwoord ik ook nog voor je (nu al spijt van).
Wat je in je tweede zin zet is precies waar je zelf telkens tegen loopt te ageren dus mijn respect ben je nu helemaal kwijt en je vragen ga ik niet meer beantwoorden, ik heb lange tijd met je meegevoeld en je "status" hier op het forum maar na dit topic ben ik er helemaal klaar mee. We gaan hier met zijn allen tijd er in stoppen terwijl je zelf geen eens moeite doet om iets uit te zoeken.

modde239

Citaat van: Raphie op juni 13, 2012, 09:44:22

Wat ik wel gemerkt heb is dat de wifi sterkte een stuk minder is als van m'n N kaartjes in m'n i7 laptops
In de slaapkamer verlies ik al regelmatig verbinding en moet ik m'n iPad in Portrait houden om weer verbinding te krijgen, in landscape verliest die hem al.

Had ik ook last van heb daarom een wifi extender aangeschaft en probleem opgelost.... :D

jasjenl

Citaat van: Raphie op juni 13, 2012, 09:25:04
geen zin in je Kjelt.......  :yawnee:

ik stel 2 vragen die niet in de manual staan. ophouden met zeiken, of ik doe report to mod wegens "vuurtje opstoken" (want daar ben je op uit)
Ik wil niet lullig doen maar ik ben het in dit geval wel met Kjelt eens: alle vragen die je stelt had je met een beetje moeite zo zelf uit kunnen zoeken, het lijkt me niet dat dit forum bedoeld is om elke beginner alle basics helemaal te gaan uitleggen. Als je dit soort vragen op het tweakers forum had gesteld was je al lang door een mod op de vingers getikt.... Het komt op mij nu ook een beetje over alsof je zelf geen enkele moeite doet om dingen zelf uit te zoeken en als men je dan hier niet een antwoord geeft dat je aanstaat schiet je meteen in de aanval. Beetje jammer...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Fransvis

Wellicht is het al in deze topic besproken, maar kon het niet zo 1-2-3 vinden. Als mijn Ipad in sluimerstand staat en deze weer wil gebruiken, verliest deze altijd (het sterk aanwezige) wifi signaal. Dan moet ik weet via instellingen -> wifi de betreffende wifi netwerk selecteren. Heb al gegoogled, enige mogelijke oplossing zou te maken hebben met de automatische helderheid stand. Maar deze heb ik ook op handmatig gezet, geen verschil. Ik werk met een D-link router. Voorheen met de ziggo modem ook hetzelfde probleem.

Wie heeft dit ook of heeft dit gehad en kunnen oplossen ? Tips ?

BJF

Doe eens een harde reset, een wondermiddel voor allerlei onverklaarbare probleempjes: home- en sleepbutton ingedrukt houden totdat de iPad vanzelf uitgaat. Daarna weer aan doen. Je verliest geen gegevens.

Helpt dit niet dan zou je kunnen proberen het netwerk te laten vergeten via Instellingen/Wi-Fi/selecteer je netwerk door op het blauwwitte pijltje te klikken en kies daarna Vergeet dit netwerk. iPad even opnieuw opstarten en daarna het eigen netwerk weer selecteren, wachtwoord ingeven en kijken of het nu goed is.
Nog een mogelijkheid is de netwerkinstellingen opnieuw in te stellen: Instellingen/Algemeen/Stel opnieuw in/Herstel netwerkinstellingen. Ook hier nadien je netwerk selecteren en wachtwoord ingeven.

Helpt dit allemaal niet, kan het ook nog een geval zijn van teveel netwerken in de buurt c.q. interferentie. In dat geval kies je een vast kanaal in je router. Om te zien welk kanaal je het beste kunt nemen even zoeken via het programmaatje InSSIDer.
NAD M10 V2
Elac FS247

Fransvis

Dit waren inderdaad allemaal handelingen die ik al geprobeerd had maar er niet verder mee gekomen was, mijn dank voor het meedenken. Gisterenavond via een engels forum nog een tip gevonden : handmatig de netwerk toevoegen die normaal gesproken automatisch gevonden wordt en daarna via het blauwe pijltje de automatische netwerk 'vergeet dit netwerk'. Dit heb ik zo ingesteld en het werkt goed. Na de sluimerstand (ook de hele afgelopen nacht) start ik de Ipad en vind deze meteen netwerk.  :clapping:

Xstream

Citaat van: jasjenl op juni 13, 2012, 22:47:51
Ik wil niet lullig doen maar ik ben het in dit geval wel met Kjelt eens: alle vragen die je stelt had je met een beetje moeite zo zelf uit kunnen zoeken, het lijkt me niet dat dit forum bedoeld is om elke beginner alle basics helemaal te gaan uitleggen. Als je dit soort vragen op het tweakers forum had gesteld was je al lang door een mod op de vingers getikt.... Het komt op mij nu ook een beetje over alsof je zelf geen enkele moeite doet om dingen zelf uit te zoeken en als men je dan hier niet een antwoord geeft dat je aanstaat schiet je meteen in de aanval. Beetje jammer...
Sorry, heb je elders weleens op dit forum gekeken? Het is tegenwoordig eerder regel dan uitzondering dat mensen vanzelfsprekende vragen stellen, geen moeite doen om zelf te zoeken en keer op keer dezelfde vragen stellen. Ik zie 101 keer 't zelfde topic voorbij komen. Ben dan alleen maar blij dat al die vragen onder 1 topics vallen zoals deze (immers iPad topic, dus voor vragen over iPad) dan allemaal losse topics. De tijd dat het hier inhoudelijk was is allang voorbij. Dan kun je inderdaad beter elders kijken.

Dus ik ben 't er niet mee eens. Al kun je er best op wijzen, maar na de 3e keer had hij z'n punt echt wel gemaakt hoor. En autocorrectie uit zetten had Raphie inderdaad zelf ook wel kunnen vinden met al z'n wijsheden in pacht. Dus ik zie bij beide verbeter punten :P
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub