iPad topic

Gestart door Staaled, januari 19, 2010, 17:09:21

Vorige topic - Volgende topic

Richi

Hier met mijn iPod Touch vergelijkbare ervaringen. De indicatie van resterende batterij capaciteit fluctureert ook veel meer dan voorheen. Nu geeft ie soms aan bijna leeg te zijn en na een tijdje gebruik is ie ineens weer 50% vol om daarna ineens weer naar een lager percentage terug te vallen.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • 5 x Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" subwoofer • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Mac Mini M2 Roon server • Cisco Meraki ms220-8P Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

danielo

Citaat van: Richi op juli  4, 2011, 13:48:56
Hier met mijn iPod Touch vergelijkbare ervaringen. De indicatie van resterende batterij capaciteit fluctureert ook veel meer dan voorheen. Nu geeft ie soms aan bijna leeg te zijn en na een tijdje gebruik is ie ineens weer 50% vol om daarna ineens weer naar een lager percentage terug te vallen.

Moet zeggen dat ik zowel met iOS4 and (netjes developer) iOS5 weinig problemen merk op mijn iphone4 en ipad2. Het is wel zo dat er wat apps zijn als skype die je in de gaten moet houden.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

The Guardian

Citaat van: danielo op juli  3, 2011, 18:58:55
Dit is een standaard feature in keynote op iOS/mac. Je moet wel op het zelfde netwerk zitten maar dan kan je
vanaf bijvoorbeeld een iphone je ipad aansturen of je mac. Je krijgt dan zelfs meer info als je dat wilt (zoals volgende slide). Een leuke optie is je ipad bij de projector laten liggen en aansluiten via de html of vga uitgang en dan via je iphone (of andere ipad) aansturen. Als je echt wild wil gaan kan je zelfs een appletv2 meenemen en via airplay werken.
Wel even zoeken in de settings van keynote je moet ze nl wel even pairen (remote).
Daniel.
PS: geen idee of het met meerdere tegelijk kan, ik denk dat je dan beter kan kijken als gotomeeting.

Dat klinkt interessant en ik heb gezocht op en een beetje gelezen over keyote en gotomeeting.

Ik begrijp dat je voor deze applicaties een netwerk nodig hebt. Dat is in mijn geval lastig. Want:het betreft een presentatie over de grens, binnen enkele uren op verschillende loakties (in een stad). Als elke Ipad in het buitenland netwerk verkeer moet maken dan wordt het - helaas - te duur. (Daarom dacht ik aan iets als Bluetooth.)

Ik kan me voorstellen dat een bluetooth aanpak in die situatie het beste zou zijn. Bestaat er dan geen mogelijkheid om m.b.v. bluetooth andere i-pads  aan te sturen?

groet, Jürgen

danielo

Citaat van: The Guardian op juli  4, 2011, 19:34:39
Dat klinkt interessant en ik heb gezocht op en een beetje gelezen over keyote en gotomeeting.

Ik begrijp dat je voor deze applicaties een netwerk nodig hebt. Dat is in mijn geval lastig. Want:het betreft een presentatie over de grens, binnen enkele uren op verschillende loakties (in een stad). Als elke Ipad in het buitenland netwerk verkeer moet maken dan wordt het - helaas - te duur. (Daarom dacht ik aan iets als Bluetooth.)

Ik kan me voorstellen dat een bluetooth aanpak in die situatie het beste zou zijn. Bestaat er dan geen mogelijkheid om m.b.v. bluetooth andere i-pads  aan te sturen?

groet, Jürgen

Als je 1 andere wil aansturen dan werkt elke wifi netwerk je hebt niet perse internet nodig zolang ze elkaar maar kunnen zien op het netwerk. Indien je een goedkoop wifi punt meeneemt dan ben je klaar. Een andere mogelijkheid is om je ipad of iphone te jailbreaken en die je wifi punt te laten zijn. Ik persoonlijk ken geen bluetooth apps die dit doen. Misschien wel even het zoeken waard klinkt als iets wat vooral in een klas erg handig zou zijn met ipads.

Daniel.

Teejoo

Ik heb het even getest via bluetooth, en het werkt goed. De presentie moet wel even goed laden op de telefoon. Mooie oplossing!

danielo

Citaat van: Teejoo op juli  7, 2011, 12:54:30
Ik heb het even getest via bluetooth, en het werkt goed. De presentie moet wel even goed laden op de telefoon. Mooie oplossing!

Bedoel je dat keynote en keynote remote ook over bluetooth werkt ? Nooit getest graag even bevestiging is goed om te weten.

Daniel.

The Guardian

Citaat van: Teejoo op juli  7, 2011, 12:54:30

Graag ook van mijn kant de wens om een nadere toelichting. Wat heb je precies gedaan? Ik begrijp dat je het hebt gedaan vanuit een Iphone naar 1 Ipad? Met welke instellingen en welke software?

danielo

Citaat van: The Guardian op juli  7, 2011, 19:55:51
Graag ook van mijn kant de wens om een nadere toelichting. Wat heb je precies gedaan? Ik begrijp dat je het hebt gedaan vanuit een Iphone naar 1 Ipad? Met welke instellingen en welke software?

Zelf even gekeken, het is inderdaad waar dat je keynote en keynote remote ook via bluetooth kan doen, Moet zeggen dat het onder iOS5 niet werkt maar ik neem aan onder de normale release wel.

Daniel.

Teejoo

Citaat van: danielo op juli  7, 2011, 22:22:48
Zelf even gekeken, het is inderdaad waar dat je keynote en keynote remote ook via bluetooth kan doen, Moet zeggen dat het onder iOS5 niet werkt maar ik neem aan onder de normale release wel.

Daniel.
Dat bedoelde ik inderdaad! Sorry voor de late reactie.

Kjelt

Zo vanmorgen de nieuwe iPad gehaald :thumbs-up: wat een scherm zeg  :wub: ik wil deze naast de oude iPad1 blijven gebruiken.
Ik heb de iPad1 aankopen overgezet op mijn nieuwe laptop en daarna een backup gedraaid, deze backup vervolgens op de nieuwe iPad overgezet en de apps gesynchroniseerd.
Dit schijnt allemaal nu te werken alleen vraag ik me wel het volgende af

1) de naam van beide iPads is nu hetzelfde, kan dit kwaad of moet ik een van de twee een andere naam geven?
2) hoe zit het bv met scores bij spelletjes, ik merk dat deze niet gelijk lopen (wellicht wel als ik beide weer sync met iTunes)
3) andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

Starred

De kleuren op het nieuwe scherm zijn net wat anders wanneer ik mn fotos bekijk. Iets natuurlijker denk ik

Raphie

Ok, ga alle vragen dus maar ff hier stellen
Heb nu een iPad3 32GB

m'n Apple ID werkt, maar kan niet inloggen op de iTunes store, wat doe ik fout?

lekker ze willen creditcard voor validatie voordat je de store op mag
nu accepteert die m'n postcode niet (wel in Apple ID) maar niet op de store

EDIT opgelost, iTunes opnieuw opgestart en kom nu gewoon door de login heen ....

Volgende vraag: apps staan op de ipad kan ze vinden met search, maar hoe krijg ik hun iconen op de desktop?
JBL PRX Power!

Nosoforos

Dus je hebt een iTunes account aangemaakt maar als je in de appstore wil inloggen geeft hij een foutmelding? Wat zegt hij precies?
Kun je proberen je postcode gewoon niet in te vullen? Of anders 000000
Opgelost zie ik
M.b.t. je andere vraag: wat bedoel je? Alles apps die op je iPad staan, staan op je thuisscherm. Je hoeft niet te zoeken in het zoekvenster, je kunt gewoon door de pagina's swipen. Maar misschien begrijp ik de vraag niet goed.

JürgenW

Ik zou ook denken: als ze op de iPad staan dan staan ze er toch als iconen op een of meer scherm(en).

Raphie

meer schermen i.d.d. heb zojuist uitgevonden dat ik de desktop ook kan swipen

ok, volgende vraag, ik heb MSN messenger op de PC maar wil graag m'n iPad als client gebruiken om te videochatten Met facetime kan ik dat niet, zijn er aps die mij laten chatten als de andere kant MS messenger op de PC gebruikt?
JBL PRX Power!

Nosoforos

Nou als meer gangbaar communicatiemiddel naast Facetime gebruik doorgaans Skype, daar zit ook video ondersteuning in. De iPad vind ik erg geschikt voor videogesprekken. Maar msn? Sorry, volgens mij niet (gebruik al heel erg lang geen msn meer) Als ik even rondkijk op google krijg ik niet iets goeds te zien.

Raphie

nee ik ook niet, facetime voor windows is er vast niet, dus dan is Skype de enige multiplatform oplossing?
JBL PRX Power!

Raphie

gevonden! Yahoo messenger for iPad, hiermee moet ik met WinLive kunnen connecten
JBL PRX Power!

danielo

Citaat van: Raphie op juni 12, 2012, 18:54:05
Ok, ga alle vragen dus maar ff hier stellen
Heb nu een iPad3 32GB

m'n Apple ID werkt, maar kan niet inloggen op de iTunes store, wat doe ik fout?

lekker ze willen creditcard voor validatie voordat je de store op mag
nu accepteert die m'n postcode niet (wel in Apple ID) maar niet op de store

EDIT opgelost, iTunes opnieuw opgestart en kom nu gewoon door de login heen ....

Volgende vraag: apps staan op de ipad kan ze vinden met search, maar hoe krijg ik hun iconen op de desktop?

Je had ook zonder creditcard een account aanmaken maar dan moet je even moeite voor doen. Google is je vriend. Misschien ook een idee om in ibooks de ipad handleiding te downloaden of wat van de video's te bekijken op de apple site. Je kan zeker zonder maar dan vind je de leuke dingen vaak pas maanden later.

Daniel.

Raphie

account was al gelukt, glitch in apple ID / iTunes store syncing, maar goed werkt nu.

Volgende vraag: apps die ik heb gekocht (of gratis download) die ik niet meer wil. Die kan ik wel deinstalleren door icoontje vast te houden en kruisje te tikken
maar hoe krijg die die zooi weg uit m'n "purchased" lijstje op de de store?

Als je een aantal apps test heb je er zo 50 staan waarvan misschien maar 5 of zo "installed"
JBL PRX Power!

danielo

Citaat van: Raphie op juni 12, 2012, 21:35:59
account was al gelukt, glitch in apple ID / iTunes store syncing, maar goed werkt nu.

Volgende vraag: apps die ik heb gekocht (of gratis download) die ik niet meer wil. Die kan ik wel deinstalleren door icoontje vast te houden en kruisje te tikken
maar hoe krijg die die zooi weg uit m'n "purchased" lijstje op de de store?

Als je een aantal apps test heb je er zo 50 staan waarvan misschien maar 5 of zo "installed"

Is het juist niet fijn dat je ze ergens allemaal niet, ik zit op een 1000+ apps voor iphone/ipad dan wordt de lijst een beetje lang ik mis vooral dat ik er niet in kan zoeken (iOS6). Je kan ze denk ik wel weghalen in itunes maar neem aan dat je icloud gebruikt.

Daniel.

Nosoforos

Ze nemen daar geen ruimte in, dus lekker laten staan. Ik heb best wel eens dat ik later alsnog eens een app opnieuw een kans wil geven die ik een tijd terug heb verwijderd. Dat vind ik zo fijn aan dat alles aan je account is gekoppeld, ik kan het altijd terughalen.

danielo

Citaat van: Nosoforos op juni 12, 2012, 21:49:39
Ze nemen daar geen ruimte in, dus lekker laten staan. Ik heb best wel eens dat ik later alsnog eens een app opnieuw een kans wil geven die ik een tijd terug heb verwijderd. Dat vind ik zo fijn aan dat alles aan je account is gekoppeld, ik kan het altijd terughalen.

Een zoek optie in de lijst zou ik wel fijn vinden, en een manier om ze te sorteren.

Daniel.

Nosoforos

Maar dat is toch een lijst waar je in principe helemaal nooit komt? Als je echt iets zoekt doe je dat toch gewoon via de appstore. Ik vind het soms leuk om even de neuzen in al mijn oude aankopen, meer ook niet.

danielo

Citaat van: Nosoforos op juni 13, 2012, 00:25:36
Maar dat is toch een lijst waar je in principe helemaal nooit komt? Als je echt iets zoekt doe je dat toch gewoon via de appstore. Ik vind het soms leuk om even de neuzen in al mijn oude aankopen, meer ook niet.

Ik draai nu developers versies en dan start ik altijd helemaal leeg en pluk ik uit de lijst 40 a 50 apps maximaal dit is in een lijst van 1000+ best langzaam en lastig. Pas op echte releases durft ik het aan om back-ups te maken en terug te draaien in de hoop dat alle folders en apps terugkopen. Ik snap dat dit niet doorsnee is en dat de aantallen ook wat 'hoog' is tov anderen.

Daniel.