iPad topic

Gestart door Staaled, januari 19, 2010, 17:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

danielo

Citaat van: aMUSEd op juni  7, 2011, 21:37:23
Thx, thats it!

Laat even weten of het werkt en hoe stabiel het is.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

aMUSEd

Citaat van: danielo op juni  7, 2011, 21:53:33
Laat even weten of het werkt en hoe stabiel het is.
Paypal :-\

Joris1971

Heb vaak dat veel fotos hier op het forum geplaatst niet zichtbaar zijn op mijn ipad.
Dan krijg ik een blauw vierkantje met een vraagteken erin te zien.

Weet iemand hoe dit op te lossen is?

neptune

Ik hoor over apps als airplay, maar ik heb mn media bestanden allemaal op mn nas staan en zou het daar dus vanaf willen streamen naar mn Ipad/Iphone.
Is er al een app die dit mogelijk maakt?
zet hier iets neer

HAL

Filebrowser. Heeft sowieso veel leuke toegevoegde waarde.

neptune

Citaat van: HAL op juni 27, 2011, 11:20:39
Filebrowser. Heeft sowieso veel leuke toegevoegde waarde.
Ik zal er eens naar kijken maar op t eerste gezicht lijkt dit me geen streamen of wel?
zoiets als streamtome lijkt me handig maar dan op een nas.
Zal wel de million $ question zijn  ;D
zet hier iets neer

neptune

#1756
Iemand ervaring met Airplayer i.c.m. upnp op een nas (synology) ?
EDIT: als ik wat ervaringen lees van anderen op internet kon dit voor mij wel eens een goede oplossing zijn.
Schijnt alleen dat subs nog een probleem is.
Ik ga het iig proberen , vanavond thuis ff zien werkend te krijgen.
zet hier iets neer

neptune

Airplayer werkte vrij snel, ideaal.
Blu-ray schokt (uiteraard) maar zou m ook niet meer dan max 720p voeren.
Verder lijkt airplayer wat moete te hebben met vreemde tekens of lange bestandsnamen.
Waar je tevens tegenaan loopt is dat de webversie van diskmanager t liefst een muis nodig heeft om door de bestanddirs te bladeren en te wijzigen. Hier bood dsfile uitkomst.
Installatie en werkend krijgen dus simpel, maar daarna begint het geklooi pas :D
zet hier iets neer

Teejoo

Zojuist ook een iPad 2 meegenomen ter vervanging van de eerste. De cover is inderdaad mooi gemaakt, alleen vraag ik mij af of ik de oude cover aan de achterzijde niet ga missen. Die gaf toch best een prettige grip. Vanavond maar eens inrichten.

neptune

Citaat van: Teejoo op juni 28, 2011, 13:16:37
Zojuist ook een iPad 2 meegenomen ter vervanging van de eerste. De cover is inderdaad mooi gemaakt, alleen vraag ik mij af of ik de oude cover aan de achterzijde niet ga missen. Die gaf toch best een prettige grip. Vanavond maar eens inrichten.
Ik heb een hoesje a la smart cover maar dan met de achterkant bedekt. Toch wat beter beschermd vind ik.
zet hier iets neer

Loki999

Citaat van: neptune op juni 28, 2011, 14:17:38
Ik heb een hoesje a la smart cover maar dan met de achterkant bedekt. Toch wat beter beschermd vind ik.


Hoi hoe heet deze?
Onkyo 706, kef Q7, kef Q5, IQ6, Xbox360 Elite, ps3, wii
Sony 46W4500, Sony 40v2000, HUMAX 5000c

Teejoo

#1761
Citaat van: neptune op juni 28, 2011, 14:17:38
Ik heb een hoesje a la smart cover maar dan met de achterkant bedekt. Toch wat beter beschermd vind ik.

Ik zag laatst iemand met een smartcover, maar aan de achterzijde een melkachtige kunststof hoes/cover. Alleen geen idee welke dat was, maar hij was erg netjes.

Nosoforos

Sinds gisteren is Dragon Dictate op de iPad te krijgen in de AppStore met ondersteuning voor Nederlands. Ik zit het nu testen en het werkt op de iPad erg goed. Op de iPhone leek het wel alsof hij meer fouten maakte (terwijl ik een iPad 1 heb en een iPhone 4). Dit ga ik wel handig vinden om te gebruiken als ik iets moet overtypen, dan lees ik het gewoon even voor en dan copy paste.

Richi

Citaat van: Joris1971 op juni 19, 2011, 10:55:35
Heb vaak dat veel fotos hier op het forum geplaatst niet zichtbaar zijn op mijn ipad.
Dan krijg ik een blauw vierkantje met een vraagteken erin te zien.

Weet iemand hoe dit op te lossen is?
Vanuit Safari? Is voor mij niet herkenbaar.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

neptune

Citaat van: Loki999 op juni 29, 2011, 12:07:01
Hoi hoe heet deze?
Ik weet het niet, het hoesje heb ik gekregen.

Het lijkt hier wel wat op, zelfde systeem:

Hmmm foto toevoegen via ipad lukt niet?? Jammer

Linkje: 
http://www.ipadcase.nl/Flip_Folio_stand_iPad2.html?pi=typein
zet hier iets neer

The Guardian

Een kennis van mij wil het volgende realiseren:
Hij wil met een IPad andere IPad's aansturen in het kader van een presentatie; dus in dezelfde (open) ruimte; zeg maar op een afstand van tot 5 meter (tot 10 meter zou nog beter zijn). Op de andere IPad's zouden o.a. afbeeldingen te zien zijn die hij dus via zijn IPad oproept.

Vermoedelijk kan dat niet, maar ik dacht aan het volgende:
1. de communicatie tussen de IPad's: dat zou via Bluetooth moeten kunnen;
2. het aansturen: Wat hij dan eigenlijk wil doen is zijn IPad als AB ten opzichte van de andere IPad's gebruiken.
Dat kan theoretisch wellicht, maar vermoedelijk is dan een app. nodig en die is er zeer waarschijnlijk niet.

Heet iemand een idee?

Sonic Circle

Nee, heb pas net 2 dagen mijn iPad.

Geweldige vraag though, als er een oplossing voor is houd ik me ook aanbevolen.
Dat is een toepassing waar ik ook al eens over nagedacht heb.


Bama

Ik heb ook de originele cover op mijn ipad 2 maar ivm krasvorming vandaag van ozaki een cover gekocht. Sluit de ipad ook automatisch af en je kan hem ook als standaard gebruiken. Voelt ook goed aan.

danielo

#1768
Citaat van: The Guardian op juli  3, 2011, 12:26:01
Een kennis van mij wil het volgende realiseren:
Hij wil met een IPad andere IPad's aansturen in het kader van een presentatie; dus in dezelfde (open) ruimte; zeg maar op een afstand van tot 5 meter (tot 10 meter zou nog beter zijn). Op de andere IPad's zouden o.a. afbeeldingen te zien zijn die hij dus via zijn IPad oproept.

Vermoedelijk kan dat niet, maar ik dacht aan het volgende:
1. de communicatie tussen de IPad's: dat zou via Bluetooth moeten kunnen;
2. het aansturen: Wat hij dan eigenlijk wil doen is zijn IPad als AB ten opzichte van de andere IPad's gebruiken.
Dat kan theoretisch wellicht, maar vermoedelijk is dan een app. nodig en die is er zeer waarschijnlijk niet.

Heet iemand een idee?

Dit is een standaard feature in keynote op iOS/mac. Je moet wel op het zelfde netwerk zitten maar dan kan je
vanaf bijvoorbeeld een iphone je ipad aansturen of je mac. Je krijgt dan zelfs meer info als je dat wilt (zoals volgende slide). Een leuke optie is je ipad bij de projector laten liggen en aansluiten via de html of vga uitgang en dan via je iphone (of andere ipad) aanslturen. Als je echt wild wil gaan kan je zelfs een appletv2 meenemen en via airplay werken.

Wel even zoeken in de settings van keynote je moet ze nl wel even pairen (remote).

Daniel.

PS: geen idee of het met meerdere tegelijk kan, ik denk dat je dan beter kan kijken als gotomeeting.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Teejoo

Citaat van: danielo op juli  3, 2011, 18:58:55
Dit is een standaard feature in keynote op iOS/mac. Je moet wel op het zelfde netwerk zitten maar dan kan je
vanaf bijvoorbeeld een iphone je ipad aansturen of je mac. Je krijgt dan zelfs meer info als je dat wilt (zoals volgende slide). Een leuke optie is je ipad bij de projector laten liggen en aansluiten via de html of vga uitgang en dan via je iphone (of andere ipad) aanslturen.
Moet ik dat toch eens gaan testen. Ik heb dat destijds wel gezocht, maar nooit gevonden.

danielo

Citaat van: Teejoo op juli  4, 2011, 08:12:32
Moet ik dat toch eens gaan testen. Ik heb dat destijds wel gezocht, maar nooit gevonden.

Volgens mij is dit pas ingevoerd bij de release van de nieuwe keynote voor iOS. Dus je gebruikt op iOS device 1 (bv iphone) keynote
en op je andere keynote remote. Weet zeker dat het werkt heb het getest.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Ik blijf het gevoel houden dat de batterij van mijn iPad 1 aanzienlijk minder lang meegaat als voor de update van eind verleden jaar, anderen dezelfde ervaring?

hifiman

#1772
Citaat van: Kjelt op juli  4, 2011, 10:43:12
Ik blijf het gevoel houden dat de batterij van mijn iPad 1 aanzienlijk minder lang meegaat als voor de update van eind verleden jaar, anderen dezelfde ervaring?
If gevoel then measure to be sure  ;)

Edit: gisteren overleed de accu van mijn tomtom go 300. Moest toen gelijk aan de ipad en de iphone denken die ik bezit, er komt een dag dat ...  :crazy:

Edit2: reboot je ipad ook eens om te kijken of dat scheelt, veel apps blijven op de background draaien namelijk, ze zijn te zien met een snelle dubbelklik op de home knop

Kjelt

Citaat van: Audioloog op juli  4, 2011, 10:46:35
Edit: gisteren overleed de accu van mijn tomtom go 300. Moest toen gelijk aan de ipad en de iphone denken die ik bezit, er komt een dag dat ...  :crazy:
tja jaartje of 3 a 5 afhankelijk van gebruik en bijbehorend # laadcycles, maar dan is het toch ook goed geweest?

CitaatEdit2: reboot je ipad ook eens om te kijken of dat scheelt, veel apps blijven op de background draaien namelijk, ze zijn te zien met een snelle dubbelklik op de home knop
Yep schiet ik altijd af via dubbelklik en vasthouden en dan afschieten, maar dan nog gaat het gewoon veel sneller, ik haal de 10 uur echt bij lange na niet meer zoals in het begin. Gaat nu schat ik zo'n 5 a 6 uur mee.

hifiman

Citaat van: Kjelt op juli  4, 2011, 10:53:09
tja jaartje of 3 a 5 afhankelijk van gebruik en bijbehorend # laadcycles, maar dan is het toch ook goed geweest?
Yep schiet ik altijd af via dubbelklik en vasthouden en dan afschieten, maar dan nog gaat het gewoon veel sneller, ik haal de 10 uur echt bij lange na niet meer zoals in het begin. Gaat nu schat ik zo'n 5 a 6 uur mee.

Ja inderdaad, die tomtom gaat ook al heel wat jaartjes mee, kan er nog geen afscheid van nemen dus een nieuwe accu is onderweg  ;) Ik heb nog niet de indruk dat mijn ipad accu al minder lang mee zou gaan, bij mijn iphone 3GS die ik al wat langer heb (en veel meer laadcycles per week) is het wel duidelijk merkbaar dat tie achteruit gaat.