De shootout tussen de Oppo's en de Cambridge Audio BD650 (31/01/2010).

Gestart door LittleNinja, januari 15, 2010, 12:54:53

Vorige topic - Volgende topic

fugazi_2009

Citaat van: Robert - Jan op februari  2, 2010, 09:53:47
Huhh, over welke SE hebben jullie het nu? De SE kost toch €899 ??  http://www.jvbdigital.com/jvb.asp?cur=1&level=dvdplayers&page=title&title=561

Ja, je hebt gelijk. En ja, ik heb ook gelijk. Het is heerlijk ingewikkeld met al die Oppo's. Dus nog even het overzicht:

Vanuit Oppo komen de:
- BDP-83, 750 euro
- BDP-83 Special Edition (SE), 899 euro

NuForce neemt vervolgens de BD-83 SE als basis en maakt hier de BDP-83 SE NuForce Edition van (1150 euro)

Vervolgens heb je dan nog The Upgrade Company die van alledrie een Signature Edition maakt. En zie hier de verwarring, Signature Edtion versus Special Edition.
En voor de Signature Editions geldt dan ongeveer:
- BDP-83 Signature Edition, $1800 (wordt niet meer aangeboden)
- BDP-83 SE Signature Edition, $ 2300
- BDP-83 SE NuForce Edition Signature Edition, $2600
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

fugazi_2009

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari  2, 2010, 10:21:30
Je vergeet de Lexicon nog voor 3500 :D

Goed punt, en dan kunnen we ook nog de Ayre (voor $10.000) aan dit rijtje toevoegen.

Ralph71

Citaat van: fugazi_2009 op februari  2, 2010, 10:20:31
Ja, je hebt gelijk. En ja, ik heb ook gelijk. Het is heerlijk ingewikkeld met al die Oppo's. Dus nog even het overzicht:

Vanuit Oppo komen de:
- BDP-83, 750 euro
- BDP-83 Special Edition (SE), 899 euro

Hoe kom je aan deze prijzen? Ik zie ze bij revo (livingcinema) staan voor resp 549,- en 807,- euro. Zijn dat weer andere modellen?  ???
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

fugazi_2009

Citaat van: Ralph71 op februari  2, 2010, 10:32:34
Hoe kom je aan deze prijzen? Ik zie ze bij revo (livingcinema) staan voor resp 549,- en 807,- euro. Zijn dat weer andere modellen?  ???

Die prijzen had ik gauw bij JVB vandaan, die Revo prijzen zijn dus blijkbaar wat gunstiger. Dus nee, zelfde modellen.

ivo1986

Citaat van: Hans47 op februari  2, 2010, 07:35:59
and suddenly he was disappeared and that was the greatest trick the Devil had for mankind, make them believe he does not exist.
Was leuk om ff naar het geneuzel op deze forums te kijken, ik delete mijn user weer want mijn doel is binnen, en ga gewoon weer lekker van muziek genieten.

Zonder mij druk te maken om een triangel die net ff donkerder klinkt, of een stem van een zangeres die een verkoudheidje heeft, terug naar de essentie.
Dat is: genieten van muziek de enige universele taal van deze wereld en niet wat er op dit soort forums wordt geschreven.

Maar dat zeggende, als je het leuk vindt en een goed gevoeld geeft, gewoon doen!

What ever makes you happy, makes you happy!

Als dit is wat jou gelukkig maakt ben je wel een heel treurig type.
Leuk dat jij je doel bereikt door mensen te schofferen en belachelijk te maken.

LittleNinja

De discussie is al klaar. Hans wilde het even kwijt en dat is hem gelukt. De rust is wedergekeerd.

Citaat van: fugazi_2009 op februari  2, 2010, 09:04:11
Ach als Hans zich aan zijn woord houdt dan zien we hem toch niet meer.

Ik hecht niet heel veel waarde aan die uitspraak. Die heb ik in een ander topic ook al voorbij zien komen na het plaatsen van wat tegendruk binnen een topic. ;)

Citaat van: WickedGame op februari  2, 2010, 09:33:55
Nu was de shoot nogal Oppo gericht, waarvan ik de verslagen wel mooi vind om te lezen. Toch zou ik wel eens willen weten hoe de Oppo zich houdt met o.a.

- Marantz BD7004
- Denon BD3800
- Cambridge Audio (okay deze is hier meegenomen, had er iets meer van verwacht gezien de opmerkingen... of is het een compliment voor Oppo omdat ze vanuit het begin al een perfecte blu-ray hebben gecreerd?).

Weet iemand of er al ergens een multi-test is met Blu-Ray spelers waar o.a. de Marantz BD7004 of liever nog de 8004 in mee doet?

Hi Wicked,

Er waren 3 niet Oppo eigenaren en 3 wel Oppo eigenaren aanwezig. Een prima verdeling denk ik dus. De shootout bevatte veel Oppo's, dat wel.

De shootout had dan ook twee doelstellingen:
1) Hoe verhouden de Oppo BD83, de Oppo BD83 SE en de Cambridge Audio BD650 zich t.o.v. elkaar.
2) Wat voegt Oppo zelf, NuForce en TheUpgradeCompany toe voor het geld wat zij vragen voor hun producten.

Mocht ik in afzienbare tijd zelf in het bezit zijn van een Oppo BD83 SE dan neem ik hem graag eens onder de armen om hem ook naast andere spelers te zetten. Ik vind een dergelijk vergelijk wel leuk! Het lijkt me ook stug dat er geen spelers zijn die de Oppo niet weten te overtreffen. En jongens.. nogmaals: er zitten geen ongelovelijke verschillen in! Verwacht geen verschillen zoals tussen dolby stereo en dts HD MA!!

Citaat van: Robert - Jan op februari  2, 2010, 09:53:47
Huhh, over welke SE hebben jullie het nu? De SE kost toch €899 ??  http://www.jvbdigital.com/jvb.asp?cur=1&level=dvdplayers&page=title&title=561

Je hebt wel gelijk inderdaad. Charlemagne heeft de voor de shootout gebruikte BD83 SE bij LivingCinema vandaan en die prijs had ik gehanteerd: http://www.livingcinema.nl/

Gegroet,
LittleNinja
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

Icarus314

Citaat van: LittleNinja op februari  1, 2010, 11:58:31
Vergis je niet... Het is bijna blind geweest.. Op afstand is namelijk niet te zien welke Oppo de goedkope of de dure was..
Bijna blind zoals een beetje zwanger  :D (geintje mag toch wel)

Ronin79

Als Hansie nu maar van die Witte Snuif Poeder afblijft, komt alles goed.  :bigsmile:

Dit is in iedergeval geen saaie topic om te volgen  ;)

LittleNinja

Citaat van: Icarus314 op februari  2, 2010, 12:45:32
Bijna blind zoals een beetje zwanger  :D (geintje mag toch wel)

Hahaha!! Nee hoor, geen probleem hij is wel goed eigenlijk. :happy:

Laat ik het anders zeggen. Ik was de enige die de wissel in kabels voor rekening nam en ik was ook degene die bepaalde ( in de meeste gevallen ) welke speler aan de beurt was. Aangezien de rest zich stevig genesteld had op banken of stoelen kon men niet meekijken naar het apparaat wat gekoppeld werd. Nee, het blijft niet geheel blind, daar heb je ook gelijk in. ;)

Icarus314

Maar wel interessante speler als hij ook cd's goed stereo doet zonder externe dac! Aan de andere kant schrik ik een beetje van de prijzen voor een speler met een optische drive waar het allemaal usb en harddisk lijkt te worden. Dat moet haast wel verouderen vrees ik. Maar goed wellicht dat je zo'n speler erbij neemt als je the best of both wilt :-\

DUCky

Citaat van: Icarus314 op februari  2, 2010, 13:09:04
Maar wel interessante speler als hij ook cd's goed stereo doet zonder externe dac! Aan de andere kant schrik ik een beetje van de prijzen voor een speler met een optische drive waar het allemaal usb en harddisk lijkt te worden. Dat moet haast wel verouderen vrees ik. Maar goed wellicht dat je zo'n speler erbij neemt als je the best of both wilt :-\

Voor mij is dit inderdaad een aanvulling op mijn audio en video streaming. Ik heb ruim 1,5 jaar zonder DVD/BR en CD speler gedaan, maar het is toch aardig de mogelijkheid te hebben de bekende schijfjes direct af te kunnen spelen zonder eerst te hoeven rippen etc. Vooral bij mijn vrouw zal ik hier weer wat punten scoren.

Ik haal zaterdag bij Crusade Audio de Oppo BDP 83 Nuforce Edition op  ::)
Lavardin IT, Linn Akurate DS, Offrande signatures, Lavardin CMR150 netkabel, 'Statement One' netkabel, Lavardin CLR83 interlink, JMR speakerkabel, Vibex reference power block

Mooiste geluid: uit de uitlaat van mijn Ducati M1000

LittleNinja

Citaat van: DUCky op februari  2, 2010, 14:57:38
Voor mij is dit inderdaad een aanvulling op mijn audio en video streaming. Ik heb ruim 1,5 jaar zonder DVD/BR en CD speler gedaan, maar het is toch aardig de mogelijkheid te hebben de bekende schijfjes direct af te kunnen spelen zonder eerst te hoeven rippen etc. Vooral bij mijn vrouw zal ik hier weer wat punten scoren.

Ik haal zaterdag bij Crusade Audio de Oppo BDP 83 Nuforce Edition op  ::)

Ook ik heb enkele jaren geleden mijn dedicated cd speler en mijn zwaar verouderde dvd speler de deur gewezen. CD's rip ik en speel ik nu af via de Squeezebox. DVD en BD speel ik af via de PS3.

Al eerder, maar sinds deze shootout nog meer, wil ik wel weer terug naar een speler die ook cd's echt lekker afspeelt. Een PS3 hoef je daar in ieder geval niet voor aan te zetten. ::) Daarnaast zocht ik ook een oplossing voor het toevoegen van HD audio in mijn set en nog betere weergave van mijn dvd's..  Vandaar mijn keuze om te gaan sparen voor de SE! Zoals eerder gezegd in dit topic heb ik de SE nog even 1 op 1 vergeleken met de Squeezebox en alleen al op basis van dat verschil is de Oppo het me waard! ;)

tiptop

Citaat van: WickedGame op februari  2, 2010, 09:33:55
Nu was de shoot nogal Oppo gericht, waarvan ik de verslagen wel mooi vind om te lezen. Toch zou ik wel eens willen weten hoe de Oppo zich houdt met o.a.

- Marantz BD7004
- Denon BD3800
- Cambridge Audio (okay deze is hier meegenomen, had er iets meer van verwacht gezien de opmerkingen... of is het een compliment voor Oppo omdat ze vanuit het begin al een perfecte blu-ray hebben gecreerd?).

Weet iemand of er al ergens een multi-test is met Blu-Ray spelers waar o.a. de Marantz BD7004 of liever nog de 8004 in mee doet?

Dat kan ik je wel vertellen, als je mij oordeel vertrouwd.

Ik heb nl. de bd7004 3 maanden gehad en nu de ca.

De bd7004 heeft een mooier beeld. Absoluut.
Alleen vind ik het geluid analoog aangesloten te beperkt qua dynamiek. De CA doet dat veel beter.

Maar misschien via HDMI geen probleem.
Het karakter van de Marantz was wel aangenaam.

Denk trouwens dat de bd8004 dat geluid beter voor elkaar heeft. Dus misschien precies goed. Als ik het geld had deed ik dat ook wel misschien.

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

erwinh

Citaat van: fugazi_2009 op februari  2, 2010, 08:49:13
Ik denk ook dat als je het geluid via HDMI laat lopen dat je met de basis versie uitstekend toe kan. Echter niet iedereen heeft een versterker met HDMI ingang en als ik mijn versterker wil vervangen door een exemplaar wat op hetzelfde niveau zit maar wel een hdmi aansluitingen dan ben in ruim meer kwijt dan het prijsverschil tussen de standaard oppo en de NuForce Signature Edition.
Daar heb je wel weer gelijk in Fugazi, maar je moet dit soort overwegingen wel meenemen bij het besluit voor aanschaf. Anders vaar je teveel blind op het analoge verhaal en dat is mogelijk zonde van je dure centen.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Charlemagne

Citaat van: LittleNinja op februari  2, 2010, 12:50:25
Hahaha!! Nee hoor, geen probleem hij is wel goed eigenlijk. :happy:

Laat ik het anders zeggen. Ik was de enige die de wissel in kabels voor rekening nam en ik was ook degene die bepaalde ( in de meeste gevallen ) welke speler aan de beurt was. Aangezien de rest zich stevig genesteld had op banken of stoelen kon men niet meekijken naar het apparaat wat gekoppeld werd. Nee, het blijft niet geheel blind, daar heb je ook gelijk in. ;)
De test was niet blind en al helemaal niet dubbelblind. En dat was niet zo nodig, want de verschillen tussen de diverse spelers werden door iedereen vrij unaniem ervaren en benoemd. De meningen stemden erg overeen en dat is iets wat ik op voorhand bij de test niet had verwacht. Met een uitzondering over de verschillen tussen de Cambridge en de basic Oppo. Daar verzandden we in de 'smaak'-discussie. De verschillen waren verder zo evident dat ze eigenlijk niet veel discussie behoefden en dat zegt ook wel iets, denk ik. In de hierboven beschreven verslagen van de test door de diverse deelnemers wordt dat goed weergegeven denk; we hebben echt niet met elkaar afgesproken daar eensgezind over te schrijven. En feitelijk doen we dat ook niet, want er zijn voor sommige spelers zeker ook verschillen in waardering benoemd bij de diverse verslagen.

Als SE-bezitter had ik geen enkele moeite om te horen en ook te erkennen dat de Nuforce op details beter klonk dan mijn eigen apparaat. En dat hij op stereogebied door de SI werd overtroffen.

Van de andere kant wil ik het verhaal ook weer relativeren, want thuisgekomen heb ik de SE weer aangesloten en ben ik nog steeds heel ingenomen met de klank die hij hier thuis neer zet, zowel in stereo als in surround. Ik heb door de test niet de behoefte gekregen naar de Nuforce of de SI te willen upgraden. Misschien ben ik beter resistent tegen het upgrade virus?   ;) ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

fugazi_2009

Citaat van: Charlemagne op februari  3, 2010, 01:29:21
Misschien ben ik beter resistent tegen het upgrade virus?   ;) ChM

Gelukkig is er nog iemand verstandig.

LittleNinja

Ik wilde sowieso gaan upgraden, echter twijfelde ik nog tussen de CA, de normale BD83 of de SE. De NuForce en de SI waren inderdaad beter, maar ik hou het op de SE. Ben ik dan ook een beetje verstandig?? ::)

Eerlijk toegegeven, als de situatie het toegelaten had kwam er ook een NuFroce..

stevefilmfreak54

Citaat van: LittleNinja op februari  3, 2010, 09:00:38
Ik wilde sowieso gaan upgraden, echter twijfelde ik nog tussen de CA, de normale BD83 of de SE. De NuForce en de SI waren inderdaad beter, maar ik hou het op de SE. Ben ik dan ook een beetje verstandig?? ::)

Eerlijk toegegeven, als de situatie het toegelaten had kwam er ook een NuFroce..

Verstandig weet ik niet maaaaaaaaaaaaar wel armer :tongue2: :headbanging:
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Zidoo Z9X 8k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, 5x HDMI van RU Connected, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

tiptop

De Marantz bd8004 lijkt me ook wel een mooie.

Iemand nog in voor een shootout ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

arjendeblok

Citaat van: tiptop op februari  3, 2010, 12:58:29
De Marantz bd8004 lijkt me ook wel een mooie.

Iemand nog in voor een shootout ;D

Je bedoelt waarschijnlijk de Marantz UD8004 (scheelt 1 letter).

Ik ben ook wel erg benieuwd naar de verschillen tussen een Oppo Nuforce en de Marantz UD8004.
Ik ben heel erg aan het twijfelen tussen deze 2.

Ik denk dat Marantz een beter geluid heeft, omdat deze aparte voedingen heeft voor het analoge gedeelte.
Aan de andere kant is de Nuforce de helft goedkoper, een stuk sneller en kan ook media afspelen via USB.
Vooral de snelheid vind ik van belang. Ik kan niet echt vinden hoeveel dit nu echt scheelt tussen de Oppo en de Marantz.
Marantz SR12S1, Pioneer 500A, OPPO BD-83 SE, Elac speakers (5x)

Ronin79

arjendeblok

Citaat van: SillentWolf op februari  3, 2010, 14:14:52
En de NuForce is regio vrij  ;)

Dat is ook een feit.
Al heb ik geen andere regio's. Niet op DVD en ook niet op Blu-ray.
Dus voor mij niet zwaarwegend.
Marantz SR12S1, Pioneer 500A, OPPO BD-83 SE, Elac speakers (5x)

BMW850

Citaat van: LittleNinja op februari  3, 2010, 09:00:38

Je moet maar zo denken met de Oppo 83SE kun je nog alle kanten op, laten upgraden of zelf doen  ;)
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein