De shootout tussen de Oppo's en de Cambridge Audio BD650 (31/01/2010).

Gestart door LittleNinja, januari 15, 2010, 12:54:53

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Sommige zeggen ook weer dat alle amps hetzelfde klinken, en alle kabels enz..

Oh ja.
Verder op in het topic staat nog iets leuks over de Sony speler. na 1 jaar en 1 dag was ie stuk! Net buiten de garantie! En guess what? Hier had ik een dure Sony dvd-speler met 2 jaar garantie. Na 2 jaar en een maand...Kaduuk.
Lang leve Sony.

Dan mag de Denon wel hetzelfde beeld geven (uitgaande van hun test, maar wat ik echt niet geloof), maar daarnaast is er ook nog een factor geluid en kwaliteit. Die Denon zal vast langer mee gaan en met geluid beter zijn. (Neem ik aan)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Vik

Ik weet niet of ik er overheen heb gelezen maar wat voor apparatuur is er gebruikt bij de shoot out?

Hebben jullie ook de blu ray/dvd kwaliteit vergeleken tussen de verschillende Oppo´s? ben erg benieuwd naar het beeld van mijn Signature edition t.o.v. de rest van de spelers?  Ook daar in moet de Signature edition iets beter zijn zowel met blu ray als DVD volgens Dave TUC, door het werk wat hij heeft geleverd.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Vik

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Ronin79

Dank je wel Viktor,  :thumbs-up:

Hij is inmiddels besteld, met een mooie nieuwe EAT PowerCable erbij.
Bij Peter (HiFi Supply) besteld.

Hij zal volgends Rogier (Crusade Audio) rond eind febr. aan mij geleverd worden.
Hopelijk komt hij wel wat eerder ... we wachten rustig af  ;)

LittleNinja

Citaat van: vik op februari  1, 2010, 22:50:07
Ik weet niet of ik er overheen heb gelezen maar wat voor apparatuur is er gebruikt bij de shoot out?

Gebruikte apparatuur:
Arcam AVR350 receiver
B&W CDM NT speakers
Velodyne SPL1500R sub
Nordost speaker bekabeling
QED Qunex subkabel
Ecosse The Composer interlinks
CrystalCable stereo interconnects

Citeer
Hebben jullie ook de blu ray/dvd kwaliteit vergeleken tussen de verschillende Oppo´s? ben erg benieuwd naar het beeld van mijn Signature edition t.o.v. de rest van de spelers?  Ook daar in moet de Signature edition iets beter zijn zowel met blu ray als DVD volgens Dave TUC, door het werk wat hij heeft geleverd.

Eerlijk gezegd niet. We hebben uiteindelijk afgesloten met een vergelijk tussen de Oppo BD83 en de Cambridge Audio BD650 op het beeld gebied. Op dat moment moesten de eersten al vertrekken omdat de dag ernstig snel voorbij gegaan was.

Het lijkt mij het best om het beeld te gaan toetsen in een compleet te verduisteren HT, via een gecalibreerde full hd beamer op een doek van minimaal 2 meter breed. In dat geval kun je sowieso veel beter de verschillen bepalen dan bij ons in de woonkamer op onze 40" Sony met een kijkafstand van een meter of 4.
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

Hans47

Mijn oog viel op de speakers, B&W CDM NT speakers?
Knap dat je dan uberhaupt subtiele verschillen kunt horen met deze speakers die niet echt bekend staan om micro detaillering.

As always how to serve backed air, eindeloos gezemel over een linker triangeltje dat ff 2 cm naar rechts staat en een zanger(es) met een tekst die niet te verstaan is omdat je je zo beter kunt concentreren op de muziek?
Welke muziek?

Kortom Paars op zijn best........

De essentie en de bron wordt gemist.

But then again, als je er lol in hebt en het is gezellig gewoon lekker doen :-)

Deze wereld bestaat toch alleen maar uit gekte, er lopen er ongeveer 6 miljard (of ondertussen meer?) gekken rond op deze mooie blauwe bol, en ik weet waar het hoofdkantoor is gevestigd  :baaa: :withstupid: :baaa: :withstupid: :baaa: :withstupid: :baaa: :withstupid: :baaa: :withstupid: :baaa: :withstupid: :baaa: :withstupid: :baaa: :withstupid:

Ik heb al een tip naar Wouter B en Jan P gestuurd, hef gebakken lucht belasting, dan word je in landen als nederland slapende rijk en kan je ons waterhoofd overheids apparaat nog meer uitbreiden lekker!
http://www.z24.nl/ in het midden aan de linkerkant onze staats schuld klok  :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:

Icarus314

Onlangs een mediaspeler van 90 euro de seagate hier aangesloten en die was veel scherper dan de ps3 die ik normaal heb. Zo scherp dat er veel te veel ruis op het bronmateriaal zichtbaar werd. De speler heeft een realtech chipset. Zou wel eens een shootout daarmee willen zien, kunnen we lachen  :D

Snowmaster

@Hans :  Wat brengt jou tot deze reactie of heb ik misschien ergens iets gemist ?  

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

fugazi_2009

Citaat van: Hans47 op februari  1, 2010, 23:44:35

Ik heb al een tip naar Wouter B en Jan P gestuurd, hef gebakken lucht belasting, dan word je in landen als nederland slapende rijk en kan je ons waterhoofd overheids apparaat nog meer uitbreiden lekker!
http://www.z24.nl/ in het midden aan de linkerkant onze staats schuld klok  :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:

Ik ruik een politieke discussie!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Vik

Citaat van: LittleNinja op februari  1, 2010, 22:56:59
Gebruikte apparatuur:
Arcam AVR350 receiver
B&W CDM NT speakers
Velodyne SPL1500R sub
Nordost speaker bekabeling
QED Qunex subkabel
Ecosse The Composer interlinks
CrystalCable stereo interconnects

Eerlijk gezegd niet. We hebben uiteindelijk afgesloten met een vergelijk tussen de Oppo BD83 en de Cambridge Audio BD650 op het beeld gebied. Op dat moment moesten de eersten al vertrekken omdat de dag ernstig snel voorbij gegaan was.

Het lijkt mij het best om het beeld te gaan toetsen in een compleet te verduisteren HT, via een gecalibreerde full hd beamer op een doek van minimaal 2 meter breed. In dat geval kun je sowieso veel beter de verschillen bepalen dan bij ons in de woonkamer op onze 40" Sony met een kijkafstand van een meter of 4.

Dank je !  ;)

MartijnR

Citaat van: fugazi_2009 op februari  1, 2010, 23:57:27
Ik ruik een politieke discussie!

Gewoon een pilletje onder de tong, komt alles vast wel weer goed.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

erwinh

Vraag me af wat het hele verhaal had opgeleverd als de hele boel over HDMI was aangesloten. Veel recensies roemen de geluidskwaliteit als de HDMI uitgang wordt gebruikt van de standaard OPPO. De analoge kant heeft in de ontwikkeling veel minder aandacht gehad. Vandaar die upgrade versies. Ik denk dat je met audio over HDMI met de basis uitvoering meer dan uitstekend overweg kan. Het prijsverschil kan je dan misschien beter in een mooiere amp of luidsprekers stoppen ;) Of is dit wishfull thinking omdat ik nou eenmaal de basis versie heb???
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

James T. Kirk©

Citaat van: erwinh op februari  2, 2010, 00:19:14
Vraag me af wat het hele verhaal had opgeleverd als de hele boel over HDMI was aangesloten. Veel recensies roemen de geluidskwaliteit als de HDMI uitgang wordt gebruikt van de standaard OPPO. De analoge kant heeft in de ontwikkeling veel minder aandacht gehad. Vandaar die upgrade versies. Ik denk dat je met audio over HDMI met de basis uitvoering meer dan uitstekend overweg kan. Het prijsverschil kan je dan misschien beter in een mooiere amp of luidsprekers stoppen ;) Of is dit wishfull thinking omdat ik nou eenmaal de basis versie heb???

Ik denk dat als je signicante verschillen wilt gaan horen over HDMI de versterkers/receivers wel een factor zoveel duurder worden, dat het verschil tussen basis Oppo en bijvoorbeeld een SI edition peanuts worden. Ik had hetzelfde met mijn receiver, had een heel mooie receiver uit de middenklasse en kon wegens het wisselen van de importeur van Onkyo aan een TX-DS 989 komen, destijds een ruim 6x zo duur vlaggeschip. Ik heb sindsdien nooit meer getwijfeld aan het nut van een betere versterker. Zelfs mijn vrouw, die niet gewend was aan geluidsverschillen, kwam uit zichzelf met de opmerking wat een enorme verbetering van het geluid het teweeg bracht. Later nog een keer met wisselen van luidsprekers. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de schootout had gedaan met mijn set. Verschillen zijn bij mij erg snel te horen, ook waardeloze cd opnamen t.o.v. de goede vallen gelijk door de mand...
take care,
____________________________Jim©

LittleNinja

Knap dat je dan uberhaupt subtiele verschillen kunt horen met deze speakers die niet echt bekend staan om micro detaillering.

Kun je nagaan hoe groot de verschillen zouden zijn geweest bij nog veel betere speakers!

Je opzet is weer duidelijk en ik moet eerlijk toegeven dat ik er weinig respect voor kan vinden. Men zou het ongetwijfeld prettig vinden wanneer je met wat meer respect zou poberen te communiceren.

Hans47

and suddenly he was disappeared and that was the greatest trick the Devil had for mankind, make them believe he does not exist.
Was leuk om ff naar het geneuzel op deze forums te kijken, ik delete mijn user weer want mijn doel is binnen, en ga gewoon weer lekker van muziek genieten.

Zonder mij druk te maken om een triangel die net ff donkerder klinkt, of een stem van een zangeres die een verkoudheidje heeft, terug naar de essentie.
Dat is: genieten van muziek de enige universele taal van deze wereld en niet wat er op dit soort forums wordt geschreven.

Maar dat zeggende, als je het leuk vindt en een goed gevoeld geeft, gewoon doen!

What ever makes you happy, makes you happy!

LittleNinja

Precies... Uiteindelijk genieten we allemaal aan het einde van de dag van onze muziek of films. Ongeacht met welke apparatuur dit beluisteren. 8)

:thumbs-up:

Citaat van: Hans47 op februari  2, 2010, 07:35:59
and suddenly he was disappeared and that was the greatest trick the Devil had for mankind, make them believe he does not exist.
Was leuk om ff naar het geneuzel op deze forums te kijken, ik delete mijn user weer want mijn doel is binnen, en ga gewoon weer lekker van muziek genieten.

Zonder mij druk te maken om een triangel die net ff donkerder klinkt, of een stem van een zangeres die een verkoudheidje heeft, terug naar de essentie.
Dat is: genieten van muziek de enige universele taal van deze wereld en niet wat er op dit soort forums wordt geschreven.

Maar dat zeggende, als je het leuk vindt en een goed gevoeld geeft, gewoon doen!

fugazi_2009

Citaat van: erwinh op februari  2, 2010, 00:19:14

Ik denk ook dat als je het geluid via HDMI laat lopen dat je met de basis versie uitstekend toe kan. Echter niet iedereen heeft een versterker met HDMI ingang en als ik mijn versterker wil vervangen door een exemplaar wat op hetzelfde niveau zit maar wel een hdmi aansluitingen dan ben in ruim meer kwijt dan het prijsverschil tussen de standaard oppo en de NuForce Signature Edition.

J.A.F._Doorhof

@Hans
Wil je je aub wel netjes houden en geen aanval achtige posts doen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

fugazi_2009

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari  2, 2010, 08:57:11
@Hans
Wil je je aub wel netjes houden en geen aanval achtige posts doen.

Ach als Hans zich aan zijn woord houdt dan zien we hem toch niet meer.

Randal

As always how to serve backed air, eindeloos gezemel over een linker triangeltje dat ff 2 cm naar rechts staat en een zanger(es) met een tekst die niet te verstaan is omdat je je zo beter kunt concentreren op de muziek?
Welke muziek?

De essentie en de bron wordt gemist.

But then again, als je er lol in hebt en het is gezellig gewoon lekker doen :-)

Deze wereld bestaat toch alleen maar uit gekte, er lopen er ongeveer 6 miljard (of ondertussen meer?) gekken rond op deze mooie blauwe bol, en ik weet waar het hoofdkantoor is gevestigd  :baaa: :withstupid: :baaa: :withstupid: :baaa: :withstupid: :baaa: :withstupid: :baaa: :withstupid: :baaa: :withstupid: :baaa: :withstupid: :baaa: :withstupid:

Goeie genade, wat voor DRUGS heb jij gebruikt?   ;)  :D  :D

Inderdaad. Op naar de volgende trip....  ;)  :D

Teejoo

Citaat van: Randal op februari  2, 2010, 09:20:15
Goeie genade, wat voor DRUGS heb jij gebruikt?   ;)  :D  :D
Inderdaad. Op naar de volgende trip....  ;)  :D

Daar moest ik ook aan denken.....  Wat een vage kerel. Kijk ook maar eens naar z'n andere posts. Voegt allemaal weer erg veel toe....NOT!

WickedGame

Nu was de shoot nogal Oppo gericht, waarvan ik de verslagen wel mooi vind om te lezen. Toch zou ik wel eens willen weten hoe de Oppo zich houdt met o.a.

- Marantz BD7004
- Denon BD3800
- Cambridge Audio (okay deze is hier meegenomen, had er iets meer van verwacht gezien de opmerkingen... of is het een compliment voor Oppo omdat ze vanuit het begin al een perfecte blu-ray hebben gecreerd?).

Weet iemand of er al ergens een multi-test is met Blu-Ray spelers waar o.a. de Marantz BD7004 of liever nog de 8004 in mee doet?

Randal

Citaat van: bert888 op februari  1, 2010, 19:21:48
volgende keer ook een budget speler er bij.
en dan een blinde test. :closedeyes:

...
Dat gaf ik ook al aan, maar dit neemt niet weg dat ik deze shootout al een heel goed initiatief vond. Respect!   :thumbs-up:

Een leuk idee voor de volgende keer zou kunnen zijn om een aantal personen de kabels te laten verwisselen en de rest dus 'blind' mee te laten doen.
Als iedereen dan zijn oordeel noteert (zonder onderlinge discussie), dan kun je achteraf kijken wat eventueel de invloed is van deze psychologische factor.

Robert - Jan

Citaat van: fugazi_2009 op februari  1, 2010, 11:08:46
De BDP-83 Signature Edition kostte volgens mij iets van $1800. Deze is nu niet meer te krijgen.

Huhh, over welke SE hebben jullie het nu? De SE kost toch €899 ??  http://www.jvbdigital.com/jvb.asp?cur=1&level=dvdplayers&page=title&title=561
If they don't know wine is finer, let them boil water!

haythijs

Toch grappig hoe je je eigen woorden telkens ondermijnt dmv je gedrag erna ;)  

Leuk om al die bevinden van de shootout te lezen. Hulde aan de deelnemers en ook goed om te lezen dat Silent Wolf  mede hierdoor zijn keuze heeft kunnen maken.  Wat moet jij aan het aftellen zijn voordat de speler binnenkomt ;)

Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare