De shootout tussen de Oppo's en de Cambridge Audio BD650 (31/01/2010).

Gestart door LittleNinja, januari 15, 2010, 12:54:53

Vorige topic - Volgende topic

LittleNinja

Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

Ralph71

Citaat van: LittleNinja op februari  1, 2010, 14:36:44
Een volmondig JA.

Bijzonder. Bij de test laatst bij mij thuis vond ik de DV137 (digitaal aangesloten) op de AVR350 beter (neutraler) klinken dan de Oppo analoog. Kan het niet eens zijn dat de DAC van de standaard Oppo beter is dan de DAC in de AVR350. De Oppo kleurde het geluid naar mijn smaak destijds te warm. Verder erg leuke test, mijn complimenten!
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Ronin79

LittleNinja

Citaat van: Ralph71 op februari  1, 2010, 14:43:51
Bijzonder. Bij de test laatst bij mij thuis vond ik de DV137 (digitaal aangesloten) op de AVR350 beter (neutraler) klinken dan de Oppo analoog. Kan het niet eens zijn dat de DAC van de standaard Oppo beter is dan de DAC in de AVR350. De Oppo kleurde het geluid naar mijn smaak destijds te warm. Verder erg leuke test, mijn complimenten!

Wacht even... Ik sprak over de SE. Deze heeft andere DAC's dan de normale Oppo.
Als ik de SE in mijn bezit heb zal ik hem eens onder mijn armen nemen en jouw richting op komen. ;)

Citaat van: SillentWolf op februari  1, 2010, 14:51:39
Het kogeltje is erdoor.

De NuForce zal ik zo bestellen  :pompom:

Cool! Gefeliciteerd alvast!

Voorwaarde is inderdaad wel dat je jouw speakers aan gaat passen. Ik kan mezelf niet aan de indruk onttrekken dat de MT20's voldoende het verschil kunnen blootleggen tussen de Oppo BD83 SE en de Oppo BD83 SE NuForce.

Randal

Citaat van: SillentWolf op februari  1, 2010, 14:27:36
Zoals ik al vermelde:

Puur voor CD en SACD.

Misschien wil ik ook nog wel even gaan spelen met de analoge surround uitgangen.
Wellicht dat mijn gehoor mij in de steek laat, maar ik had het anders ook op deze manier gedaan.
verder probeer ik dan te luisteren wat beter gaat klinken.

Daarnaast ga ik, proberen te luisteren of ik het verschil in HDMI en Analoog hoor.
De 2 Analoge stereo connecties ga ik in iedergeval gebruiken.

Het is natuurlijk ook een persoonlijke keus, in een speler.
Na alles gelezen te hebben, denk ik dat de NuForce in mijn geval of voor mij gevoel,
de betere speler voor mij is. Ook in de toekomst als ik ooit betere speakers koop, is het wel handig als
de speler ook met analoog stereo goed overweg kan.

Wat beter is; HDMI of Analoog, weet ik niet. Maar ik wil wel de keuze hebben.   ;)

Dat het voor CD en SACD was had ik natuurlijk al uit je vorige post begrepen  ;)
Die kunnen ook digitaal uitgestuurd worden, dus daar filter ik juist uit dat je redelijk overtuigd bent dat analoog meerwaarde heeft tov digitaal!
Ik was dus benieuwd waar dat op gebaseerd is?

Waarom is het handig om een speler te hebben met een goede analoge stereo uitgangen voor het geval dat je in de toekomst betere speakers gaat kopen?
Mocht digitaal toch beter blijken te klinken, dan lijkt me er namelijk niet veel handigs aan....  ;

Maar goed als je de extra investering enkel al over hebt om het verschil tussen analoog en digitaal goed te kunnen testen, moet je het vooral doen!
=>  Maar vergeet dan niet je bevindingen hier op het forum te plaatsen...  ;)  ;D

Ralph71

Citaat van: LittleNinja op februari  1, 2010, 14:57:24
Wacht even... Ik sprak over de SE. Deze heeft andere DAC's dan de normale Oppo.
Als ik de SE in mijn bezit heb zal ik hem eens onder mijn armen nemen en jouw richting op komen. ;)

Dan heb ik het niet goed gelezen, meende dat de standaard Oppo bedoeld werd. Ik zie je binnenkort wel verschijnen, ben erg nieuwsgierig!  ;)
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Charlemagne

Citaat van: The Vampire op februari  1, 2010, 13:03:09
@charlemagne: ik twijfel nog tussen de standaard oppo en de SE, vandaar mijn vraag: wat versta je een onder een minder goede set? ik speel binnenkort met de CA650R op B&W CM speakers, met W&M kabelaansluiting. ik kijk veel films heb ook wel wat concerten op BR. en luister veel CD, verder geen sacd of iets dergelijks
LittleNinja e.a. hebben het antwoord op de vraag aan mij al gegeven. Feitelijk hebben we geluisterd op een set die aardig lijkt op wat jij in huis hebt. De SE is dan de betere keus, lijkt me en qua meerprijs betaalbaar. Pas als je alles over hdmi wilt gaan aansluiten op je nieuw te ontvangen CA650R en de decodering wilt overlaten aan de Cambridge gaat het verhaal niet op. Je stelt dat je juist veel CD wilt luisteren. De SE, mits aangesloten over de dedicated stereo voegt dan beslist heel wat toe ten opzichte van de gewone Oppo.

Eigenlijk zou dat een mooi onderwerp kunnen worden voor een volgende shootout. Specifiek kijken en vooral luisteren of een analoog aangesloten Oppo SE beter presteert dan de standaard Oppo over hdmi aangesloten op de nieuwe felbegeerde surround-versterker. Die laatste moet dan wel goed zijn ingespeeld. Voor de test heb je eigenlijk alleen de SE nodig, want de SE verschilt in de hdmi-uitsturing niet van de standaard Oppo.

Alles zal afhangen van de kwaliteit van de DAC's in de CA650R. Die zullen dan wel het niveau van de CA BR speler flink moeten overtreffen, anders gaat de analoog aangesloten SE ongetwijfeld met de eer strijken.

LN zei het hierboven al wat betreft zijn set: de Sqeezebox digitaal aangesloten op zijn Arcam en een als flac geripte cd afspelend moest het genadeloos afleggen tegen de SE, analoog aangeloten en de originele cd afspelend en dan nog niet eens optimaal aangesloten over de dedicated nog beter klinkende stereouitgang. M.a.w de dac's in zijn Arcam halen bij lange na het niveau van de SE. De kwaliteit van de dac in je nieuwe SR-versterker/processor kun je het best beoordelen door te luisteren en te vergelijken met een speler met een erkend goede dac.

Hoop dat je wat aan het antwoord hebt. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Ronin79

@ LittleNinja

Dank je wel.

Heb net Peter een mailtje gestuurd met een bestelling van de NuForce en een goede PowerCable.  ;)

De speakers upgrade staat hoog op het lijstje.

Mijn oog heb ik laten vallen op een van de volgende speakers.

* Monitor Audio RX8
* Bowers & Wilkins XT set. incl. PV1 Sub.
* Bowers & Wilkins CM9

De XT serie heeft mijn voorkeur, aangezien het precies bij onze inrichting past ... en ze schijnen goed te klinken.
Normaal is het voor mij een beetje lastig om een goed geluid te onderscheiden. Maar de speakers ga ik zeker wel beluisteren.
Ik neem mijn vriendin wel mee, die een veel beter gehoor heeft, dan ik nu.

Ze vind eingelijk de MT serie het mooist qua design, maar ik heb haar al voorbereid op de komst van een paar nieuwe speakers.
Het zal zeker wel meer als een jaar gaan duren, maar dan weet ik ook waar ik voor gespaart heb.
Ze zullen waarschijnlijk in Engeland gekocht worden. Nachtje hotel erbij, en je hebt een mooi weekend.  ;)

Misschien kies ik ook wel voor de wat goedkopere RX8, of misschien wel de Audio Physic Sitara ... wie weet.
Tegen die tijd eerst maar eens kijken of ik het geld bij elkaar krijg, of hoe de speakers in mijn oren klinken.
Hoger in prijs als de XT wil ik zo wie zo niet.

In Nederland kost dit ongeveer € 6500 excl. bekabeling en pluggen.
Engeland is 4 getalllen goedkoper  ;)

@ Randal

Ik weet niet of mijn mening in geluid dan de juiste is. Menig ander kan het beter horen.
Maar ik zal het zeker proberen en mijn mening hierover te geven.

Ik pak dan wel voor mij zeer bekende muziek.
Zal een combi worden tussen; Blues / BluesRock en daarnaast nog wat muziek van
Duffy en wat Rock. Deze muziek gernes ken ik dan ook zeer goed.  ;)

tiptop

Ik vind het allemaal maar een rare discussie geworden hier.

Er worden uitspraken gedaan over zaken die meer betrekking hebben op smaak dan echt beter, maar wel als beter of als waarheid worden neergezet.

Daarnaast zijn er mensen die dat zomaar klakkloos aannemen terwijl er toch wel wat verschillend meningen waren.

Ook vind ik het raar dat de CA als een minder apparaat door een aantal worden neergezet en dat ik, omdat het toevallig ook mijn apparaat is, als CA-liefhebber wordt neergezet en niet serieus wordt genomen door een paar.
De CA is minimaal net zo goed als de normale bd83 heren. En ja, imho zelfs nog iets beter qua plaatsing en definitie. De normale Oppo stond al even te spelen en de CA werd koud vergeleken. Alleen even een uurtje in standby aan de stroom gestaan.

De SE klonk iets beter dan beiden. En is dezelfde prijs ongeveer als de CA. Dus ja, ik kan ook best zeggen dat die versie beter is dan de CA.
Maakt dat de CA slecht? Nee!
In deze omstandigheden presteerde hij iets minder dan de SE, maar slecht zeker niet. Dat de CA dan wel op het niveau van de BD-80 zal zitten is dan weer een gedacht die maar wat graag ingevuld wordt.

Ik krijg het gevoel dat het hier niet de "CA-liefhebber" is die zijn merk naar voren schuift, maar juist een aantal Oppoliefhebbers die graag de CA naar achter schuiven.

Misschien krijg ik zelfs een beetje spijt dat ik ben gekomen met de CA, na een hoop verdraaide meningen hier. :unsure:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Ronin79

Fabian,

Ik waardeer jou mening zeer zeker wel.

Voor mijzelf (zoals je weet), had ik naast de CA de NuForce in gedachte.

De kwaliteit van de CA doet daar niets aan af. Ik heb immers ook een CA650R besteld.
Voor mij was een van de aller belangrijkste dingen, dat hij Regiovrij was, en goed is in analoog geluid.
Desondanks dat ik de mooie 650R besteld heb, die ook Digitaal de boel kan coderen.

Ik wilde persoonlijk gewoon het beste van 2 kanten. Oppo NuForce heeft deze eisen.

Ik weet niet of je dat gevoel ook bij mij had, dat ik jou niet serieus neem ... wat ik mij eingelijk niet kan indenken.
Mocht dat wel zo zijn, dan mijn excusses, dat het zo overkwam.  ;)

LittleNinja

Ik ben het wel enigszins eens met tiptop.

Bij mij kwamen de CA en de BD83 gelijk uit de test. Voor mij zou het een kwestie van smaak zijn welke ik zou kiezen.

Ik geloof er ook niet in dat de CA gelijk of nagenoeg gelijk zou zijn aan de BD80. Dat gaat hem simpelweg niet worden!

Spijt moet je niet hebben tiptop. Je hebt voor jezelf kunnen bevestigen dat de CA een prima speler is! Dat een speler van ruimschoots het dubbele beter zal klinken lijkt me geen belediging. Daarnaast gaf ik al vanaf het begin aan dat ik er geen werelden van verschil in heb kunnen ontdekken.

Randal

Citaat van: LittleNinja op februari  1, 2010, 16:03:50

Ik geloof er ook niet in dat de CA gelijk of nagenoeg gelijk zou zijn aan de BD80. Dat gaat hem simpelweg niet worden!

Je hebt de foto's gezien (met het optisch identieke interne design, zelfde opbouw, zelfde loopwerk en identieke opdruk van de gebruikte componenten).
Ik ben benieuwd waar CA volgens jou dan de winst uit gaat halen?

Citaat van: tiptop op februari  1, 2010, 15:45:51

...
Dat de CA dan wel op het niveau van de BD-80 zal zitten is dan weer een gedacht die maar wat graag ingevuld wordt.

...

Nogmaals, het was niet bedoeld om iemand tegen de schenen te schoppen...
Het lijkt me toch logisch dat als twee binnenwerken optisch bijna geheel identiek zijn, er ook geen grote verschillen worden verwacht?
Maar goed die discussie hebben we al gehad en met mijn opmerking wilde ik eigenlijk gewoon aantonen dat nog niet alles is opgehelderd.

Ik ben ook van mening dat jouw deelname en oordeel zeker wel wordt gerespecteerd.  :clapping:
Volgens mij wordt ook nergens beweerd dat de Cambridge slecht is.
Dat meningen verschillen blijf je natuurlijk altijd houden en het is aan jou hoe je ermee om gaat.
Het zou echter niet zo moeten zijn dat je je hierdoor persoonlijk aangevallen/ ondergewaardeerd voelt...

Misschien in het vervolg toch maar een compleet blinde test doen?  ;)

LittleNinja

Citaat van: Randal op februari  1, 2010, 16:57:13
Je hebt de foto's gezien (met het optisch identieke interne design, zelfde opbouw, zelfde loopwerk en identieke opdruk van de gebruikte componenten).
Ik ben benieuwd waar CA volgens jou dan de winst uit gaat halen?

...

Er zijn inderdaad slechts kleine verschillen op de foto's zichtbaar. Dus ik begrijp de verwachtingen. Bewijs heb ik ook nog niet. Het lijkt me wel weer een goed idee om dat als shootout te organiseren, echter dit keer mag de volgende het fakkeltje over nemen. ;)

Mijn persoonlijke verwachting is dat Oppo zichzelf een beetje in de vingers zal gaan snijden indien de BD80 en de BD83 op alle vlakken gelijk presteren. Aangezien ik de CA in muzikaal opzicht net even beter vond dan de BD83 ( zeker over de MCH uitgangen ) is mijn verwachting dat de BD80 het niet gaat redden tegen de CA. Maar nogmaals, bewijs is er nog niet. ;)

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

mradem

Citaat van: tiptop op februari  1, 2010, 15:45:51
Ik vind het allemaal maar een rare discussie geworden hier.

Er worden uitspraken gedaan over zaken die meer betrekking hebben op smaak dan echt beter, maar wel als beter of als waarheid worden neergezet.

Daarnaast zijn er mensen die dat zomaar klakkloos aannemen terwijl er toch wel wat verschillend meningen waren.

Ook vind ik het raar dat de CA als een minder apparaat door een aantal worden neergezet en dat ik, omdat het toevallig ook mijn apparaat is, als CA-liefhebber wordt neergezet en niet serieus wordt genomen door een paar.
De CA is minimaal net zo goed als de normale bd83 heren. En ja, imho zelfs nog iets beter qua plaatsing en definitie. De normale Oppo stond al even te spelen en de CA werd koud vergeleken. Alleen even een uurtje in standby aan de stroom gestaan.

De SE klonk iets beter dan beiden. En is dezelfde prijs ongeveer als de CA. Dus ja, ik kan ook best zeggen dat die versie beter is dan de CA.
Maakt dat de CA slecht? Nee!
In deze omstandigheden presteerde hij iets minder dan de SE, maar slecht zeker niet. Dat de CA dan wel op het niveau van de BD-80 zal zitten is dan weer een gedacht die maar wat graag ingevuld wordt.

Ik krijg het gevoel dat het hier niet de "CA-liefhebber" is die zijn merk naar voren schuift, maar juist een aantal Oppoliefhebbers die graag de CA naar achter schuiven.

Misschien krijg ik zelfs een beetje spijt dat ik ben gekomen met de CA, na een hoop verdraaide meningen hier. :unsure:

;D  nou jij hebt de mooist ogende speler hoor. Je hebt zelf naar alles geluisterd dus je kan toch wel heel goed een oordeel geven over jouw machine.
Dat de CA met de normale oppo onderaan eindigt is toch ook niet helemaal vreemd. Er zit ook een prijsverschil in. Het zou raar zijn als de standaard versie de gemodificeerde
versie achter zich zou laten.

Daarnaast is er ook een persoonlijke factor. Sommige horen elk detail en sommige horen dat minder. Sommige houden van warm geluid en sommige van weer wat anders. En dan nog niet te spreken
over het feit dat niet altijd alles even neutraal beoordeeld wordt. Maar daar ga ik dan niet veel op in want dan krijgen we een flinke discussies :P.

James T. Kirk©

Als ik dus goed lees, klinkt de SE het meest analoog. Dan zou ik een goed ingespeelde wel eens een shoot out willen laten doen tegen mijn antieke Onkyo Integra DX 706 (ja, heb je hem weer!!  :P)
In ieder geval blijft de standaard Oppo hopeloos achter in diepte, natuurlijkheid, dynamiek en .., nou ja, laten we het maar "analoog" geluid noemen t.o.v. bovengenoemde dedicated cd speler. Vandaar ook dat ik (omdat de Integra al zeer op leeftijd is) ik er ernstig aan zit te denken een Emotiva cd speler ERC-1 mee te nemen uit de USA komende zomer, speciaal voor al die cd's die ik bezit. Een alternatief plan zou zijn er een leuke (stereo) DAC bij te kopen, maar dat lukt je eigenlijk niet met deze kwaliteit, want die cd speler met gescheiden voedingen et al (lees er maar eens over) kost dankzij de lage dollar, nog geen 300 euro bezorgd aan huis in de USA. Mogelijk zou deze echter weer kunnen achterlopen t.o.v. mijn Integra.  :-X
take care,
____________________________Jim©

Sonic Circle

Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om een goed verslag van mijn bevindingen en vooral de gezelligheid en 'beleving' van gisteren te plaatsen.
Zal vanavond kijken of ik daaraan toe kan komen. Ik vond het een ontzettend gezellige en bevlogen dag. Daarnaast ook leuk om weer meer forumgenoten te leren kennen.

Een eerste impressie van wat ik heb gehoord en gezien:

Op plaats 4/5:
Oppo BD-83 en CA BD650: nek aan nek qua prestaties.
Is een kwestie van smaak. De Oppo vond ik wat ´opgepompter´, dynamischer maar ook iets minder gecontroleerd klinken. De CA had meer rust, maar weer iets minder betrokkenheid vond ik. Beiden bovengemiddelde spelers in hun klasse (spelers tot 800,-).

Op plaats 2/3:
Oppo BD-83 SI en SE: De SI voor stereo liefhebbers en de SE voor surround liefhebbers.
De SE was toch wel een verrassing voor me. Ben bang dat ik er binnenkort aan moet geloven en dat ik voor de bijl ga voor deze prachtige speler!
In alles een tandje, of twee, beter als de Oppo BD-83 en CA. De SI vond ik vooral spelend via de dedicated stereo subliem. Maar op surround gebied minder bijzonder. Hij kost echter wel het meest van de 'selectie' van gisteren.

Winnaar:
Oppo BD-83 Nuforce Edition: voor mij de winnaar omdat hij op alle vlakken zeer goed tot uitmuntend scoort.

Kijken we naar prijs/prestatie verhouding dan vind ik dat alle spelers hun mannetje staan en waarde hebben.
De verschillen zitten per klasse (grofweg de CA, BD-83 & SE / Nuforce & SI) in de details en persoonlijke smaak en de voorkeur voor stereo of surround zal dan van doorslaggevend belang zijn. Al verkies ik gezien investering de Oppo SE duidelijk boven de CA.

Gezien mijn voorkeur zijn dan de Oppo SE en/of Nuforce Edition de twee toppers in hun klasse.

tiptop

Hoi jongens,

Bedankt voor alle uitleg. :)
Was voor mij gewoon even een rare smaak na een aantal posts gelezen te hebben.

Wel heel leuk dat er iig 1 eensluitende verklaring uit de shootout is gekomen en dat is dat de SE versie eigenlijk de mooiste prijs/kwaliteit neerzet.

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

LittleNinja

Citaat van: James T. Kirk© op februari  1, 2010, 17:30:45
Als ik dus goed lees, klinkt de SE het meest analoog. Dan zou ik een goed ingespeelde wel eens een shoot out willen laten doen tegen mijn antieke Onkyo Integra DX 706 (ja, heb je hem weer!!  :P)
In ieder geval blijft de standaard Oppo hopeloos achter in diepte, natuurlijkheid, dynamiek en .., nou ja, laten we het maar "analoog" geluid noemen t.o.v. bovengenoemde dedicated cd speler. Vandaar ook dat ik (omdat de Integra al zeer op leeftijd is) ik er ernstig aan zit te denken een Emotiva cd speler ERC-1 mee te nemen uit de USA komende zomer, speciaal voor al die cd's die ik bezit. Een alternatief plan zou zijn er een leuke (stereo) DAC bij te kopen, maar dat lukt je eigenlijk niet met deze kwaliteit, want die cd speler met gescheiden voedingen et al (lees er maar eens over) kost dankzij de lage dollar, nog geen 300 euro bezorgd aan huis in de USA. Mogelijk zou deze echter weer kunnen achterlopen t.o.v. mijn Integra.  :-X

Mocht ik hem ernaast kunnen zetten dan lijkt me dat best een interessant vergelijk.

De Emotiva heb je ook nooit eerder gehoord volgens mij. Dus blind voor die gaan lijkt me ook niet handig. Of zie ik het verkeerd?

LittleNinja

Citaat van: tiptop op februari  1, 2010, 17:42:17
Hoi jongens,

Bedankt voor alle uitleg. :)
Was voor mij gewoon even een rare smaak na een aantal posts gelezen te hebben.

Wel heel leuk dat er iig 1 eensluitende verklaring uit de shootout is gekomen en dat is dat de SE versie eigenlijk de mooiste prijs/kwaliteit neerzet.

Mee eens! 8)

Ronin79

Blind kopen is best mogelijk  ** kuch ** 650R, NF **

Maar dan moeten de reviews van gebruikers en bladen wel goed wezen.
Of dit dan ook onder blind word verstaan ?   ;)

James T. Kirk©

Citaat van: LittleNinja op februari  1, 2010, 17:52:45
Mocht ik hem ernaast kunnen zetten dan lijkt me dat best een interessant vergelijk.

De Emotiva heb je ook nooit eerder gehoord volgens mij. Dus blind voor die gaan lijkt me ook niet handig. Of zie ik het verkeerd?

Niet helemaal. Als je leest hoe de opbouw is van deze speler, is het er een met heel veel potentieel. Mocht hij het niet redden t.o.v. de Integra, ken ik iemand, die enorm veel verstand heeft van cd speler, zelf ook versterkers, DAC's en wat al niet ontwerpt en bouwt, die mogelijk die ERC-1 'on par' kan brengen met mijn Integra, waarbij ik het voordeel heb, dat het een apparaat als een tank is qua ontwerp, volledig gescheiden voedingen heeft voor alle elektronica en bovendien ook nog eens elektronica en elektra ver uit elkaar heeft geplaatst. Eerlijk gezegd, denk ik, dat het eenvoudiger is (sowieso omdat het stereo is) deze cd speler te upgraden, dan het is met de Oppo, omdat je sowieso zit met zowel dedicated stereo èn surround. Bijkomend ding, ik kan m'n Oppo geen avond meer missen!! Ik gebruik 'm namelijk ook als mediaspeler. In het ergste geval het onbegonnen werk zou zijn, kan ik de ERC-1 met winst verkopen, omdat hij hier alleen tegen behoorlijke meerkosten kan worden geleverd. (verzendkosten, importkosten douane, BTW...) Misschien kunnen wij wel eens een afspraak maken om in ieder geval de SE en de Integra te vergelijken, wie weet, kom ik wel tot het inzicht, dat ik prima weg kom met de SE en dan houdt ik ruimte over in m'n kast! Overigens, mijn 'testdisk' is Brian Bromberg (gelijknamige cd) en met name het nummer "My Bass". Fenomenale opname en het scheidt bij cd spelers ècht het kaf van het koren!
take care,
____________________________Jim©

millon

volgende keer ook een budget speler er bij.
en dan een blinde test. :closedeyes:

Eerste resultaten van een "blind test" op een Pioneer 6090 Kuro plasma scherm tussen deze spelers : de Denon A1UD, Sony PS3, Sony BDP S350 en de Oppo BDP 83.

De winnaar volgens de test : guess what?      De Sony BDP-S350 .. de grote verliezer de Denon A1UD. De Oppo was het beste met het upscalen van DVD.

Wat ze dus eigenlijk hebben ervaren is dat BluRay 1080p24 op elke speler gelijk is,  en dat je beter je geld kan uitgeven aan een receiver/amp/ speaker upgrade.

http://www.avforums.com/forums/blu-ray-players/1062106-september-october-blu-ray-player-shootout-31.html

simsalabim

Citaat van: bert888 op februari  1, 2010, 19:21:48
volgende keer ook een budget speler er bij.
en dan een blinde test. :closedeyes:

Dat zal allemaal best, maar ging het met het vergelijk bij ln thuis niet gewoon vooral om verschillen tussen analoge uitgangen??
En toch grappig dat je zegt dat er geen verschil zit in beeldkwaliteit maar er dan toch een winaar uit de bus komt??
Weet je, ik heb er helemaal geen probleem mee als een kruitvat speler een of ander esoterisch €€€€€ merk wegspeelt, maar een winaar maar toch allemaal hetzelfde vind ik een raar resultaat voor een serieuze test....

Eerste resultaten van een "blind test" op een Pioneer 6090 Kuro plasma scherm tussen deze spelers : de Denon A1UD, Sony PS3, Sony BDP S350 en de Oppo BDP 83.

De winnaar volgens de test : guess what?      De Sony BDP-S350 .. de grote verliezer de Denon A1UD. De Oppo was het beste met het upscalen van DVD.

Wat ze dus eigenlijk hebben ervaren is dat BluRay 1080p24 op elke speler gelijk is,  en dat je beter je geld kan uitgeven aan een receiver/amp/ speaker upgrade.

http://www.avforums.com/forums/blu-ray-players/1062106-september-october-blu-ray-player-shootout-31.html

toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsalabim

Dat krijg je als je een reactie met een citaat doet met een iPhone ;D dat gaat niet goed zeg maar...
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.