De shootout tussen de Oppo's en de Cambridge Audio BD650 (31/01/2010).

Gestart door LittleNinja, januari 15, 2010, 12:54:53

Vorige topic - Volgende topic

Ronin79

Hi Robert,

Nee nog niet .. ik heb de mail naar Crusade gestuurd.
Met de vraag, waar jij mij gisteren over mailde, en of hij
misschien dit met Peter (HiFi Supply) kon overleggen.

Zou jij Rogier misschien kunnen bereiken, ik denk dat je hem wellicht vaker spreekt als ik.

Het zou mooi zijn, als zoiets via HiFi Supply kan lopen.
Mits Rogier en Peter op een lijn gaan zitten.  ;)

screw

LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Snowmaster

Citaat van: screw op januari 31, 2010, 18:46:53
En heren wat is het eind oordeel of een tussen status?

Volgens mij zijn ze die Italiaanse flessen wijn aan het legen.... :P
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

celerontje

Gaan jullie de beeldkwaliteit van de CA en Oppo ook nog vergelijken?
(De Oppo wint, no doubt! ;D)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

oppo wordt toch wel steeds interessanter zo. kan iemand mij alleen de meerwaarde vertellen van een se wanneer je een HD receiver hebt?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

Hoi,

Even mijn inbreng, omdat ik zie dat mijn voorkeuren niet echt naar voren zijn gekomen.
1. Oppo SI
2. Oppo SE
3. Oppo Nuforce
4.CA en BD83 gedeelde plaats, waarbij afwisselend de CA en BD83 mooier waren. Een smaakkwestie dus

Sowieso waren de verschillen redelijk klein te noemen, waarbij het verschil het grootst was tussen vooral de dedicated stereo-uitgangen. De SI vond ik er duidelijk uitspringen, alhoewel de meeste de voorkeur gaven aan de Nuforce editie.

Met beeld is de vergelijking gemaakt tussen de Nuforce en de CA en de SE en de CA.
Het verschil is erg klein.
Wel had de CA bij de bluray Transformers last van judder en de Oppo,s niet.
Bij Slumdog Miljonair geen judder te zien.

De CA lijkt een blauwlift te hebben in het beeld, wat mij thuis met component ook al opviel. Dat probeer ik nog weg te werken.
en anders wil Marconist nog wel een een keer langs komen om dat probleem te tackelen. :)
Verder was het beeld van de CA net zo mooi als die van de Oppo, wat mijn vrees voor een groot verschil gelukkig weg nam. :)

Qua geluid met films kwam juist de CA als meest dynamisch uit de bus.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Tuurlijk had je bij Slumdog Millionaire geen 3:2 pulldown judder, want de NL uitgave is 1080i50. ;) (dus met PAL speed-up)
Trouwens, bij Blu-ray zie je niet zoveel verschil, maar vergelijk a.u.b. de DVD upscaling, daar zit veel meer verschil in!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

tiptop

Citaat van: celerontje op januari 31, 2010, 20:10:37
Tuurlijk had je bij Slumdog Millionaire geen 3:2 pulldown judder, want de NL uitgave is 1080i50. ;) (dus met PAL speed-up)
Trouwens, bij Blu-ray zie je niet zoveel verschil, maar vergelijk a.u.b. de DVD upscaling, daar zit veel meer verschil in!

DVD, House of the flying Daggers 2e hoofdstuk.

Beide beelden even mooi, maar net even anders. Viel daar op dat de CA een lichte blauwlift heeft.

Beiden dus up for the task :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Vanaf hier wil ik ook even Dennis bedanken voor de gastvrijheid! :coffee: :pompom:

Karel voor de geweldige pindasoep! :thumbs-up: (nooit van gehoord, maar erg lekker! 8))

En Marius, Jack en Arthur voor de aanvullende gezelligheid ;D 8)

Ik heb het erg naar mijn zin gehad en het duurde veels te kort naar mijn mening. ;)

riwi

Citaat van: tiptop op januari 31, 2010, 20:07:14
1. Oppo SI
2. Oppo SE
3. Oppo Nuforce
4.CA en BD83 gedeelde plaats, waarbij afwisselend de CA en BD83 mooier waren. Een smaakkwestie dus

Interessant. Jij vind de Se dus eigenlijk beter dan de NuForce.
De NuForce is toch gebaseerd op de SE (maw een SE die door NuForce is getweaked)?

Dus de veranderingen hebben naar jouw mening niet direct een verbetering gebracht. Ik lees wel vaker over tweaks aan apparatuur en denk dan ook wel eens : je veranderd het apparaat, maar wordt het ook echt beter?

Waar zaten de verschillen in kwa klank. Was het klank kleur, meer/minder laid-back of juist up front? Zat het in plaatsing, grote van de stage? Of nog andere dingen? Kan je daar wat over zeggen?

Ronin79

Volgends LittleNinja staat de NuForce boven de SE.

Het is natuurlijk oa een kwestie van smaak. De een vind dit mooier, de andere wat anders  :blink:
Het lijkt mij idd logisch dat de NuForce boven de SE uitkomt.

Fabian, waarom staat hij bij jou eingelijk op 3 

simsalabim

Citaat van: tiptop op januari 31, 2010, 20:17:47
Vanaf hier wil ik ook even Dennis bedanken voor de gastvrijheid! :coffee: :pompom:

Karel voor de geweldige pindasoep! :thumbs-up: (nooit van gehoord, maar erg lekker! 8))

En Marius, Jack en Arthur voor de aanvullende gezelligheid ;D 8)

Ik heb het erg naar mijn zin gehad en het duurde veels te kort naar mijn mening. ;)

Klinkt dat het een gezellig gebeuren was!
Als je zegt dat de verschillen klein zijn, geldt dat dan ook voor de gewone versie van de Oppo tov de SE mbt meerkanaals film tracks?
De bdp-83 is nl wel ff een stuk goedkoper, en geld is schaars momenteel..
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Snowmaster

Tijdens jullie shoot out is er verschil in voorkeur.  Vooral over de Nuforce wordt verschillend gedacht. Geeft niets, want er is altijd een persoonlijke voorkeur, dat mag natuurlijk ook.
Kunnen jullie komende dagen beschrijven wat het verschil is in de weergave en wat de oorzaak is van jullie verschil in beoordeling?
Dit geeft mij ieder geval meer gevoel bij het verschil in de uitslag, want van twee verschillende cijferlijstjes word ik niet veel wijzer.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

Citaat van: SillentWolf op januari 31, 2010, 20:25:25

Het is natuurlijk oa een kwestie van smaak. De een vind dit mooier, de andere wat anders  :blink:

vind je dat? de Nuforce is ook een behoorlijk stukje duurder. vraag is of ie het prijsverschil wel waard is

qua beeld zijn alle oppo's dus gelijk?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ronin79

Daar heb je gelijk in, qua beeld zijn ze hetzelfde.

Het gaat mij meer om het geluid. Fabian kan idd. de NuForce op 3 hebben gezet ivm de prijs.
Maar de SI is ongeveer even duur. (De Oppo SE Signature is daarnaast wat duurder, maar komt niet in de test voor).

Als je niet naar de prijs kijkt, maar naar wat de speler kan. Dan lijkt mij de NF iets beter als de SE.
Volgends Viktor is zelfs de NF wat beter als de SI. Het is daarnaast zoals ik al vermelde oa. smaaksgebonden.

Wat zou de totale uitkomst van de test zijn. Zeg maar een verdict.

celerontje

Citaat van: SillentWolf op januari 31, 2010, 20:25:25

Fabian's smaak is gewoon anders. ;)

tiptop

Citaat van: riwi op januari 31, 2010, 20:22:12
Interessant. Jij vind de Se dus eigenlijk beter dan de NuForce.
De NuForce is toch gebaseerd op de SE (maw een SE die door NuForce is getweaked)?

Dus de veranderingen hebben naar jouw mening niet direct een verbetering gebracht. Ik lees wel vaker over tweaks aan apparatuur en denk dan ook wel eens : je veranderd het apparaat, maar wordt het ook echt beter?

Waar zaten de verschillen in kwa klank. Was het klank kleur, meer/minder laid-back of juist up front? Zat het in plaatsing, grote van de stage? Of nog andere dingen? Kan je daar wat over zeggen?

De verschillen.
De SI versie was voor mij duidelijk nr. 1 omdat er veel ruimte informatie aanwezig was, de instrumenten hadden duidelijk hun eigen energie, de hoogste mate van natuurlijkheid. Alles klonk gewoon lekker. De SE versie was in mijn oren in alles wat minder dan de SI, maar wel met hetzelfde karakter.
De Nuforce ws zeker niet slecht, maar had een iets ander karakter mee gekregen. imho te steriel. Wel dynamischer (op de stereo-uitgang) dan de SE.

De gewone versie vond ik ook wel weer lekker, maar een wat rommelig en onrustig geluidsbeeld. De CA klonk geciviliseerder. Een betere plaatsing en definitie van instrumenten, maar iets minder levendig.

Aanvulling.
De SE combineerde de positieve punten van de "gewone" Oppo en de CA! Daar was iedereen het wel over eens. De SI had dus mi een meerwaarde omdat hij nog weer verder ging in alles dan de SE.
De Nuforce was de voorkeur van Fugazi en Sonic circle.

tiptop

riwi

leuk, bedankt tiptop!

Ik vind nog deze link waar de gewone de SE en de Nuforce in vergeleken worden en de mod's wat geanalyseerd.
http://www.tweakaudio.com/EVS-2/83SEversus_83.html

riwi

Citaat van: tiptop op januari 31, 2010, 20:38:12
Heb ik met bovenstaande de vragen beantwoord?

Dat steriele van de nuforce herken ik een beetje van toen ik mijn CEC speler met een tent klok had uitgerust. Ik vond toen ook het geheel sterieler, maar wel wat meer punch en drogere bas. Uiteindelijk heb ik de tent klok er toen weer uit gehaald omdat ik het analoge karakter en de emotie mistte.

fugazi_2009

Citaat van: celerontje op januari 31, 2010, 20:34:54
Fabian's smaak is gewoon anders. ;)

Yep!  ;D

Ik ben geen technische luisteraar, dus verwacht van mij ook geen termen in die richting. We waren begonnen met de 83 en de CA en hebben eigenlijk toen best lang gediscusieerd over welke beter was. Ik denk dat we daar uiteindelijk wel een meerderheid voor de Oppo. Echter toen de we de SE, NuForce en SI gingen beluisteren had ik voor mijzelf zoiets "Waarom hebben we die andere 2 beluisterd?" Oftewel, heel andere spelers. En dan gaat smaak zeker meespelen. De NuForce vond ik duidelijk het prettigst. Maar ik vond het vooral heel opvallend om te zien wat de SI upgrade voor de standaard 83 had gedaan. Wat dat betreft had ik er ook heel graag een 83SE SI in het rijtje gehoord. Nadeel van de SI versie's tot nu toe vind ik nog dat ze zich heel erg op de dedicated stereo uitgang richten, waar NuForce ook de multi-channel heeft aangepakt.

Rest mij nog LittleNinja te bedanken voor de gastvrijheid. Maar die deed het slim, volgens mij heeft die zichzelf al bij verschillende mensen uitgenodigd om daar ook eens te gaan luisteren.  ;)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

tiptop

Citaat van: riwi op januari 31, 2010, 20:39:42
leuk, bedankt tiptop!

Ik vind nog deze link waar de gewone de SE en de Nuforce in vergeleken worden en de mod's wat geanalyseerd.
http://www.tweakaudio.com/EVS-2/83SEversus_83.html

Het lijkt erop dat hij zelf een modbedrijfje heeft en daar wat reclame voor maakt.

Vind het een moeilijk in te schatten verhaal. Ik zou er zelf niet te veel waarde aan hechten. Liever een iets duidelijker bron. ;)

bigbro

niet alles wat je vind op internet is waar. Daarom probeer ik altijd meerdere bronnen te vinden.

marconist

Allereerst hier even dank naar Dennis/LN voor de gastvrijheid (mooie installatie, goede klank!) en Charlesmagne/Karel voor zijn heerlijk soep. Hartversterker voor "on-the-road".   ;)

Ik draai zelf met de 83 en kan mij wel vinden in de commentaren. De 83 heeft een wat "hardere" klank op de multichannel analoge output, maar ik kan dat wel waarderen. Een close-mike opgenomen vrouwenstem mag wat mij betreft wat pittig overkomen. Maaaar ..... als ik opnieuw zou kopen zou het een Nuforce worden! Of wellicht toch een SE vanwege het toch wel forse prijsverschil tussen die twee.
De SI klonk hier (bij Dennis dus) iets te "zoet" naar mijn smaak; daar staat tegenover dat ik 'm met Vik op mijn eigen installatie (en schijfjes) heb gehad en ik daar op dat moment eigenlijk geen last van had. Het blijft dus toch ook een kwestie van: "wat voor geluid heb ik al in mijn bestaande installatie"!

De Cambridge vond ik licht gesluierd klinken en een minder fraai stereobeeld neerzetten; op een gegeven ogenblik moest ik echt even luisteren of de middenspeaker niet overluid stond mee te zingen. Dat was overigens niet het geval: de Arcam van Dennis maakte geen valse trucjes.  8)  Enfin, niet mijn smaak, helaas.

Het werd geloof ik nog niet opgemerkt (maar wel geconstateerd in de groep) maar de Oppo 83 gaf duidelijk een fraaier geluid uit via de stereouitgang. In ieder geval zoveel beter, dat ik naast de multichannel verbindingen ook een analoge stereoverbinding ga leggen tussen de Oppo en mijn installatie. Het is net even vergevingsgezinder wanneer je een diskje draait met sterk aangezet hoog.

SACD zijn we wat minder aan toegekomen, maar wellicht kunnen Charlesmagne, Sonic Circle en LJ (de laatste der mohikanen) daar nog iets over zeggen, die zijn daar  met de SE nog mee bezig geweest

Wat video betreft leek de Cambridge niet goed ingeregeld, ik hoop Tiptop daar binnenkort toch nog even mee te kunnen helpen. Naast blauwzweem was er sprake van minder nuances in kleuren en details. Het lijkt mij geen breekpunt, afregelen lost dit m.i. volledig op. Het zou in dat kader wel netjes zijn als Cambridge een afregeldisc voor video toevoegd. Oppo doet dit ook, kan er vast wel vanaf!  ::)  In mijn beleving was het Sony LCD scherm van LN op zich uitstekend ingeregeld en niet de oorzaak van de afwijkingen.

Al met al een leuke middag. Ik moet zeggen dat bij de "donder en bliksem" video's zo'n subwoofer toch wel een fraaie toevoeging is.  ;)  Vanwege het feit dat ik mij meer op muziek richt, draai ik overigens 4.0 ........ met 37 Hz ondergrens overigens.

LittleNinja

Man o man wat een dag!! :bigsmile:

De laatste deelnemers zijn ongeveer een uur geleden vertrokken ( Sonic & Charlemagne ).
Alle heren wil ik bedanken voor de ontzettend gezellige en geslaagde dag! Net als de BD spelers hadden we vandaag ook een bonte verzameling aan personages op de bank.

Er moest zoveel getest worden dat een dag als deze eigenlijk nog te kort blijkt. We hadden makkelijk nog uren met elkaar kunnen luisteren, kijken en discussieren. Helaas werkt "tijd" zo niet, dus hebben we gedaan wat we konden.

Er is veel gebeurd om dit allemaal voor elkaar te krijgen. Zo moet je maar een datum & tijdstip weten te vinden om 6 mensen uit verschillende hoeken van het land, met allen een eigen agenda, bij elkaar te krijgen. En die mensen moeten dan ook nog eens in het bezit zijn van een verscheidenheid aan spelers.

Ook werden we geplaagd door wat technische uitdagingen de afgelopen dagen. Zo leek het er even op dat de Cambridge zich liet uitschakelen door de laatste firmware update. Gelukkig liet de CA zich niet makkelijk uit het veld slaan en werkte hij gewoon al weer naar behoren voordat we de tests ingingen. Maar ook de SE van Charlemagne liet het afgelopen week ineens afweten! Deze wist zich echter niet op tijd te herstellen, dus is Charlemagne eerder deze week naar Revo van LivingCinema terug gegaan, waar hij zonder blikken of blozen een gloednieuwe speler mee kreeg!! De bijtijdse aanwezigheid van de SE hebben we dus voor een groot deel te danken aan Revo.

We zijn inderdaad begonnen met de stereo weergave met een cd via de MCH uitgangen van alle spelers.

De afgelopen tijd heeft de introductie van de Oppo BD80 stof doen opwaaien vanwege de schijnbare technische gelijkenissen met de CA! Hierdoor leek de populariteit van de CA met forse stappen af te nemen en leek hij als verliezer de shootout in te gaan. De "normale" Oppo BD83 van marconist mocht het spits afbijten. De Oppo zette meteen een lekker geluid neer. Geen twijfel dat deze BD83 een prima cd weergave brengt. Hierna nam de CA meteen het stokje over. Het viel mij meteen op dat in mijn oren de CA toch net ietsje lekkerder klonk. Een iets zachtere output, maar wel een prettige sound. Hij bleek iets muzikaler dan de BD83. De verschillen waren ook naar mijn mening niet echt groot, want ook met de BD83 zou ik vollop kunnen genieten. Daarnaast is de Oppo toch net even wat goedkoper dan de CA. Niet geheel onbelangrijk voor de meesten.

De nieuwe SE van Charlemagne was de volgende deelnemer. Ik moest even luisteren en nadenken voordat ik alles besefte. Ik werd wel meteen blij van het verschil! De SE klinkt namelijk een redelijk stukje groter, ruimer en gedetailleerder. De speler heeft de afgelopen 3 dagen bijna continu aan gestaan om enigszins in te kunnen spelen en dat leek al zijn vruchten af te werpen. De stap tussen de CA en de BD83 naar deze SE is toch wel redelijk te noemen! Het hele geluidskarakter was een stukje meer mijn smaak dan de eerste twee contenders. Er was ook meer sprake van een live on stage gevoel.

Hierna was het de beurt aan de NuForce. Laat ik meteen maar met de deur in huis vallen ( het was tenslotte mijn eigen woning ;) ) maar deze speler heeft het allemaal nog wat beter onder controle. De stap van de SE naar de NuForce ( gebaseerd op de SE ) is ook gewoon weer groot te noemen. Het prijsverschil vind ik hem absoluut waard. De stage werd nog groter, nog betere plaatsing & ruimte en bijzonder veel detail op het toneel. Indrukwekkend.

De SI, welke gebaseerd is op de "normale" BD83, was de laatste die via MCH de taiwanese dame mijn kamer in lanceerde. Aangezien de deur al op de grond ligt ga ik er nu ook niet omheen draaien. De SI is naast technisch ook wat betreft het karakter van het geluid gebaseerd op de BD83. Dit betekende voor mij dat ik de NuForce verkoos over de SI. Let op! Dit is niet omdat de SI hetzelfde klonk als de BD83 want hij klinkt zonder meer beter dan die speler ( die ook wel Eur 1.000 minder investering vraagt )! Maar het karakter via MCH vind ik van de NuForce prettiger. Daarnaast is de NuForce een stukje goedkoper, waardoor voor mij de balans naar deze speler doorslaat.

De volgende opgave was stereo weergave van dezelfde cd via de dedicated stereo uitgangen van de spelers.

Hier moet gezegd worden dat de CA geen dedicated stereo outputs heeft. Hem hebben we dus nogmaals beluisterd via de MCH uitgangen.

De BD83 zette via de dedicated uitgangen een nettere performance neer! Net even wat mzuikaler en stabieler! Het loont in het geval van deze speler om dus te investeren in een extra setje kabels voor de weergave van je favoriete cd's. De Oppo kwam daardoor weer in hetzelfde gebied of misschien zelfs iets boven de CA te staan. Hier moet ik eerlijk toegeven dat het verschil hier dan echt ligt in persoonlijke voorkeur en waarschijnlijk ook de muzieksoort die men graag op de trommelvliezen ontvangt. Het prijsverschil tussen de Oppo en de CA wordt hier dus wel kleiner aangezien er een extra kabelsetje moet verschijnen. ;)

De SE weer aan zet. De dedicated uitgangen van de SE geven een grotere verbetering dan die van de BD83 ( t.o.v. hun MCH uitgangen ). Ook hier weer een heerlijke sound die mij meteen weer opviel als lekker, prettig, gedetailleerd, ruimtelijk, enzovoort. De SE is simpelweg een speler die goed in balans lijkt te zijn op alle fronten. 8)

De NuForce deed daar uiteraard weer een schepje bovenop. Op alle fronten weer een stap sterker dan de SE waarop hij gebaseerd is. Het verschil tussen dedicated en MCH was ook hier weer aanwezig, maar viel mij persoonlijk iets minder op dan bij de SE.

Nu dan de SI... Hier ontdekten we toch iets bijzonders! De dedicated uitgangen waren namen aanzienlijk beter dan de MCH uitgangen! De sound werd een stuk warmer en liet nog beter de aard van de instrumenten horen! :o We konden dus vrij snel concluderen dat hier het nodige aan gesleuteld is! De NuForce kwam op mij over als ietwat gedetailleerder, maar de warmte van de SI is ook wel enorm prettig te noemen. Ik kan niet direct een winnaar aanwijzen maar als het moet zou ik de SI aanwijzen. ECHTER! Gezien het feit dat de NuForce op zowel MCH als dedicated erg sterk is, vind ik dat beter in balans dan bij de SI. Persoonlijk (!) zou ik daar dus mijn geld investeren. Iemand met een 2.0 of 2.1 opstelling zou logischerwijs waarschijnlijk de SI aan hem laten verschepen.

Natuurlijk mocht een beeld vergelijk niet ontbreken.

We hebben hier de CA vergeleken met de BD83. Daar waar ik verwachte toch wel makkelijk een winnaar aan te wijzen, moet ik eerlijk toegeven dat er hier goed gezocht moet worden naar verschillen. Wat wel een storend fenomeen bleek, was het schokkerige beeld tijdens Transformers op de CA, waar ook tiptop het al over heeft gehad.

Bij dvd lijkt de Oppo een schrijntje beter te scalen/scherper. De CA heeft zoals tiptop al aangaf een kleine blauwlift, waardoor sommige beelden er wat rijker gekleurd uit lijken te springen. Maar wat betreft diepte en detail vond ik de 1 niet echt beter dan de ander. Anderen leken wat meer verschillen te kunnen ontdekken. Wel zag ik wat meer lipsync verschil bij de CA, maar ik neem aan dat dit rechtgetrokken kan worden vanuit de instellingen van de CA. Het grote verschil bleef wat mij betreft uit. Ook bij BD vond ik het plaatje van alle spelers zeer goed te noemen! Ze lijken elkaar geen haarbreed toe te willen geven. 8)

Wat betreft het surround geluid vanaf dvd of BD vond ik de verschillen minder goed opvallen. Muziek is daar toch beter geschikt voor vind ik zelf. Wat mij betreft kunnen we daar dezelfde volgorde aanhouden als bij de muziektests.

Voor mij zal het in de toekomst een Oppo BD83 SE worden ( dus Revo, hou er maar vast 1 apart voor me. :P ). Deze speler vind ik wat betreft prijs ( net boven de Eur 800 ) en kwaliteiten een enorm goede deal vertegenwoordigen! De NuForce is wat mij betreft de winnaar van de test, maar voor mij een te grote investering om goed te praten voor mezelf. ;)

Rangorde in de belevenis van LittleNinja:
1 Nuforce
2 Signature Edition
3 SE
4 BD83 / BD650

Gegroet,
LittleNinja
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....