De shootout tussen de Oppo's en de Cambridge Audio BD650 (31/01/2010).

Gestart door LittleNinja, januari 15, 2010, 12:54:53

Vorige topic - Volgende topic

LittleNinja

Citaat van: LittleNinja op januari 25, 2010, 11:04:38
...

Mochten er mensen hier op het forum zitten die ook een SE in bezit hebben en komende zondag niet alleen thuis wil zitten... Laat gerust van je horen. 8)

Deze opmerking nog even "on hold".

Helaas wel van kracht!
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

tiptop

Betreffende de CA.

Het probleem met de dimfunctie was al onderkend en er werd naar een fix gezocht. :)

Toch netjes. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

LittleNinja

Citaat van: tiptop op januari 25, 2010, 14:31:03
Betreffende de CA.

Het probleem met de dimfunctie was al onderkend en er werd naar een fix gezocht. :)

Toch netjes. :)

Snelle respons ook. 8)

Ik zal me overigens niet storen aan de dimfunctie komende zondag. ;)

tiptop

Citaat van: LittleNinja op januari 25, 2010, 17:26:20
Snelle respons ook. 8)

Ik zal me overigens niet storen aan de dimfunctie komende zondag. ;)
Eerder aan de "niet dim" functie ;D Dat display geeft me een partij licht als je het niet dimt :o
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

LittleNinja

Citaat van: tiptop op januari 25, 2010, 19:10:33
Eerder aan de "niet dim" functie ;D Dat display geeft me een partij licht als je het niet dimt :o

Ach... als dat het grootste probleem was voor de shootout. ::)

Momenteel lijkt het redelijk zeker dat de SE uitgeschakeld is voor de shootout!
Zijn er andere lieden met een SE die zich komende zondag lijken te gaan vervelen?? ;)

fastlex

Ga ik in de gaten houden!
Hoe zou een Marantz BD7004 zich verhouden in dit gezelschap?
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

Ronin79

Ik verwacht dat de Oppo's daar over heen gaan.
Qua beeld heeft de Marantz een ABT1030 videochip, de Oppo heeft een ABT2010.
De Oppo zal dus als het op beeld aankomt, een beter plaatje geven als de Marantz/

Qua geluid heeft de Marantz burr-brown dac(s). De Oppo SE of hoger heeft de betere Sabre32 Dacs aan boord,
of een modificatie daarvan.

De Marantz is een mooie speler, maar die moet het denk ik afleggen tegen een Oppo SE en hoger.

Des al niet te min, heb je een mooie speler  ;)

LittleNinja

Tja... Ik ben er van overtuigd dat we het niet meer hebben over erg grote verschillen. Volgens mij kan iedereen zich erg goed vinden in alle genoemde producten zeker afgezet tegen de bedragen die ervoor zijn neergelegd. Bluray is nooit slecht te noemen, laten we eerlijk zijn.

Ronin79

Daar heb je groot gelijk in.

Als ik alleen al ter voorbeeld naar mijn huidige Pioneer LX08 kijk. Daar wordt je echt heel vrolijk van.
Prachtig contrast, zeer grote zwart waarden  :inlove:

Ik denk ook niet dat andere spelers in bepaalde prijs klassen slechter of veel beter zijn. het
zal hem zitten in de kleine dingen. Dat zal net zo gelden, als met de bovengenoemde Marantz 7002.

De Oppo zal wat beter zijn in beeld, maar niet gigantisch veel beter.
Of dat een nieuwe aankoop (qua beeld) rechtvaardigd, dat is geheel aan de koper  ;)

tiptop

Citaat van: SillentWolf op januari 26, 2010, 17:55:46
Daar heb je groot gelijk in.

Als ik alleen al ter voorbeeld naar mijn huidige Pioneer LX08 kijk. Daar wordt je echt heel vrolijk van.
Prachtig contrast, zeer grote zwart waarden  :inlove:

Ik denk ook niet dat andere spelers in bepaalde prijs klassen slechter of veel beter zijn. het
zal hem zitten in de kleine dingen. Dat zal net zo gelden, als met de bovengenoemde Marantz 7002.

De Oppo zal wat beter zijn in beeld, maar niet gigantisch veel beter.
Of dat een nieuwe aankoop (qua beeld) rechtvaardigd, dat is geheel aan de koper  ;)

7002 is een receiver Ron ;) Zeg maar 7004 :)

Ronin79

Oops  :blink: 

My bad.

Ik bedoel natuurlijk de 7004  ;)

fastlex

En ook voor de duidelijkheid, ik heb er geen, wel een 7500 en 7600...  ;D

Citaat van: SillentWolf op januari 26, 2010, 19:19:36
Oops  :blink: 

My bad.

Ik bedoel natuurlijk de 7004  ;)
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

BMW850

Vandaag mijn Oppo 83SE binnengekregen en nu eerst maar eens inspelen.
Zoals de Oppo nu (zo uit de doos) klinkt vanaf CD is het nog lang geen Shigaclone  ;)

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

RobertVanWoerden

Citaat van: LittleNinja op januari 25, 2010, 12:57:25
Deze opmerking nog even "on hold".

Helaas wel van kracht!

Hoi LN, is er een SE bij  zondag? In een andere topic sprak je over dat er wellicht een nuforce langs zal komen. Klopt dit? Succes!

fugazi_2009

Citaat van: RobertVanWoerden op januari 26, 2010, 21:51:22
In een andere topic sprak je over dat er wellicht een nuforce langs zal komen. Klopt dit?

Ja
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

LittleNinja

Citaat van: RobertVanWoerden op januari 26, 2010, 21:51:22
Hoi LN, is er een SE bij  zondag? In een andere topic sprak je over dat er wellicht een nuforce langs zal komen. Klopt dit? Succes!

Hi Robert,

Zoals je hierboven bevestigd ziet zal de NuForce ook aanwezig zijn! 8) :pompom:

De SE is tot op heden niet in te zetten.. Ik Heb van Garfield2 het aanbod gekregen om zijn SE te mogen lenen voor de shootout. Echter omdat er zo'n 6 uur ( heen en terug ) reistijd tussen zit beschouw ik dit niet als optie. Wel geweldig aangeboden!! :pompom: Garfield2 :pompom:

Ronin79

Misschien kan JvB er een uitlenen ?

Of is dat geen optie ?

BMW850

Citaat van: SillentWolf op januari 27, 2010, 13:02:40
Misschien kan JvB er een uitlenen ?

Of is dat geen optie ?

Zo uit de doos is geen optie hij zal eerst minimaal 2 weken ingespeeld moeten worden voor een eerlijk vergelijk.

Rudy

Ronin79

Op die manier ... het was maar een idee  ;)

BMW850

Citaat van: SillentWolf op januari 27, 2010, 16:04:03
Op die manier ... het was maar een idee  ;)

De Oppo 83SE heeft gisteravond en de hele nacht tot vanavond gedraaid, en moet zeggen het is al een hele verbetering.
Ik vind hem nog een beetje hard klinken de scherpe randjes moeten er nog af.
Plaatsing van de instrumenten kan veel beter maar dat komt vanzelf als ik met de modificaties bezig ga, daar heb ik al een topic voor aangemaakt.
Het beeld is perfect, daar heb ik niks aan toe te voegen.

Rudy

fugazi_2009

Citaat van: BMW850 op januari 27, 2010, 15:55:12
Zo uit de doos is geen optie hij zal eerst minimaal 2 weken ingespeeld moeten worden voor een eerlijk vergelijk.

Rudy

Och, de NuForce is ook nog nauwelijk ingespeeld. Dus dat zou het dan weer wat eerlijker maken.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Ronin79

@ BMW850

Dan mag ik aannemen dat je er verstand van hebt  ;)

ga je er heel veel aan veranderen ?

BMW850

Citaat van: SillentWolf op januari 27, 2010, 19:32:16
@ BMW850

Dan mag ik aannemen dat je er verstand van hebt  ;)

ga je er heel veel aan veranderen ?

Ik heb er geen verstand van, eerst heeeel veel lezen op forums hoe anderen het hebben aangepakt en dan maak ik een begin  ;)

Rudy

Ronin79

Zo kan het natuurlijk ook

Heel veel succes met Oppo  ;)

LittleNinja

Er zijn wel wat Oppo SE's, echter of ze zijn te ver weg om mee te laten lopen, of ze zijn amper tot niet ingespeeld..

Het probleem blijft dus nog steeds bestaan.

Dus hierbij nogmaals de oproep aan iedereen die de SE heeft, in midden NL of Zuid Holland woont en er zondag bij kan en wil zijn of die een stel audiofielen voldoende vertrouwd om de Oppo een dag aan uit te lenen.