lg lcd/plasma 2010

Gestart door marz01, januari 5, 2010, 22:18:20

Vorige topic - Volgende topic

OMD

Voor de mensen die niet weten wat er met line bleeding wordt bedoeld:

Mijn PK950 heeft dat ook, alleen ik zie dat gewoonweg niet omdat ik er niet op let. Ik kijk naar de tv en niet naar de imperfecties, is per persoon verschillend.

En we hebben nog banding:

En dan heb je nog de dansende pixels, oneffen licht distributie ( wolken ), retentie, inbranden etc etc etc etc...

En toch vind ik plasma mooier, en daarom kijk ik naar het beeld  O0

skank1

Ik had dit topic even uit het oog verloren, ook ik heb wel last van line bleeding bij mijn pk950
maar het stoort mij niet, het is maar met enkele beelden en totaal niet lang met alle films
mij stoort het dus niet, liever dit, dan floating blacks, geloof me ;)
dansende pixels heb ik ook (groen) in zwarte delen.. maar ik zit er ver genoeg af, en zie het dus enkel als ik met mn neus aan het scherm plak.
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Citaat van: -TIMMIE- op februari 22, 2011, 08:21:11
Het is allemaal wel weer wat gezakt. Misschien verwacht ik ook wel te veel. ;)

Dat weet ik. Maar er is line bleeding en line bleeding. Het is "niet erg" zolang het niet te zichtbaar wordt. Om dat zo minimaal zichtbaar te maken heb ik de WOW Blu Ray gekocht. Kan ik het beeld nauwkeuriger instellen. Stond voorheen vooral op THX. Nu ben ik bezig met de Break in periode en staan contrast en helderheid laag (Nog ca 145 uur). Nu valt het wel goed op. Bij Despicable me, Life en Planet Earth heb ik het meermaals gezien. Dus niet alleen bij menu's van bijv. de UPC box.
Overigens heb ik gegoogled. ;)

Baalde meer om de pixel. Derde scherm en drie keer met stuck pixels erop. Ik was benieuwd of hulpmiddelen, zoals ik in mijn vorige post meldde, helpen?! Of iemand daar ervaring mee heeft. Volgens de reperateur zou het bij Plasma niet werk. Bij LCD wel?!

@Skank; in mijn versie (fabicage sept 2010) zit ook geen urenteller.

ok :)
zie nu pas je antwoord...
Blijkbaar heb je je vervang toestel al, en is het net hetzelfde, zoals ik verwachtte ;)
probeer er mee te leven.
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Snutchz

Ben ik even blij dat ik nog 'n Pio kon scoren  8) (..met dank aan verschillende boys hier op 't forum... boys, bedankt)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

donaldk

Oh, streaking;-). Voor de Sony 1292 is het nu verholpen, een decennium nadat ze gestopt zijn met het maken/leveren van die machine :sarcasm:.

marconist

Citaat van: OMD op februari 23, 2011, 20:35:28
Voor de mensen die niet weten wat er met line bleeding wordt bedoeld:

Mijn PK950 heeft dat ook, alleen ik zie dat gewoonweg niet omdat ik er niet op let. Ik kijk naar de tv en niet naar de imperfecties, is per persoon verschillend.

Dit is m.i. een typisch voorbeeld van reflectie in een kabel of uitgangscircuit van de speler. En zoals skank aangeeft: het kan ook in het bronmateriaal zitten. Populair hierin zijn sloppy downloads en copieën van DVD's of videotapes. Je kunt het op die manier ook bij een LCD waarnemen.

dit lijkt mij een betere demo:
klik

Karakteristiek is dat het verschijnsel zich voor en na het afgebeelde voorwerp voordoet. Goede afregeling (calibratie) biedt doorgaans de oplossing.
Overigens kan ik mij voorstellen dat de fabrikant overcompenseert, waardoor de lijnen donker zouden lijken, maar dat heb ik nog niet gezien.

Met je overige opmerkingen ben ik het eens. Het is net als bij de weergave van geluid: een lichte onbalans stoort niet als de muziek je interesseert.  ;)

OMD

laatste zin is mooi gezegd :)

Dit zijn voorbeelden die ik van google heb afgepakt. Mijn toestel heeft er een heel klein beetje last van, zou het nog niet kunnen fotograferen zo weinig.
Ik zie het ook niet meer.

Snutchz

Citaat van: Snutchz op februari 23, 2011, 21:26:50
Ben ik even blij dat ik nog 'n Pio kon scoren  8) (..met dank aan verschillende boys hier op 't forum... boys, bedankt)
moet ik wel vermelden.. dat ook dit scherm (net als z'n voorganger), last heeft van 'n licht 'dirty screen effect'  :(
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

marconist

Citaat van: Snutchz op februari 25, 2011, 11:32:25
moet ik wel vermelden.. dat ook dit scherm (net als z'n voorganger), last heeft van 'n licht 'dirty screen effect'  :(

Tsja, maar dat is normaal. Er is nu eenmaal en zekere "voorspanning" nodig die het restlicht veroorzaakt  en fysisch zijn niet alle cellen gelijk dus krijg je een onevenredig verlicht oppervlak. Vandaar dat bij "direct view" schermen altijd achtergrondverlichting wordt geadviseerd. De dynamiek van het oog lost dan de problemen op.
LCD is geen oplossing gezien het lekken van het achtergrondlicht.
Wellicht brengt OLED ons mettertijd de oplossing, maar ook daar zal er toch verschil zijn tussen de diverse pixels en ook een voedingsspanning (stroom) probleem voor het voeden van de cellen.
Maar zolang het niet direct waarneembaar is .....  :)

Snutchz

nee da's niet normaal.. want den Pana's hebben daar geen last van.. 't lijkt wel spinrag.. twee vertikaal.. alleen te zien in lichte vlakken bij horizontale bewegingen  ;)

FloR

Citaat van: Major_Ton op februari 23, 2011, 19:16:54
Laat even weten hoe de reactie van LG is. Mijn 60PK950 heeft dit ook, maar stukken erger :(

Zie jij dan ook van die witte vlekken in beeld? Valt het op bij alle beelden? Bij mij valt het enkel op bij bv. voetbalmatchen.
Als het echt zo erg is, dan kan je daar toch zeker LG op aanspreken?
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

FloR

Citaat van: Snutchz op februari 25, 2011, 11:32:25

Dus eigenlijk heb ik op mijn LG60PK950 het dirty screen effect.

Kan ik LG daarover aanspreken? Het valt namelijk enkel op bij bv. voetbalmatch, groen veld, dan zie je duidelijk het onevenwicht in het beeld....
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

Midcall

Citaat van: marconist op februari 25, 2011, 12:36:44

Tsja, maar dat is normaal. Er is nu eenmaal en zekere "voorspanning" nodig die het restlicht veroorzaakt  en fysisch zijn niet alle cellen gelijk dus krijg je een onevenredig verlicht oppervlak. Vandaar dat bij "direct view" schermen altijd achtergrondverlichting wordt geadviseerd. De dynamiek van het oog lost dan de problemen op.
LCD is geen oplossing gezien het lekken van het achtergrondlicht.
Wellicht brengt OLED ons mettertijd de oplossing, maar ook daar zal er toch verschil zijn tussen de diverse pixels en ook een voedingsspanning (stroom) probleem voor het voeden van de cellen.
Maar zolang het niet direct waarneembaar is .....  :)

Volgens mij is dit ook normaal ja..... IEDER scherm/merk heeft zijn imperfecties, het perfecte scherm bestaat simpelweg (nog) niet. Het grappige is dat dit met audio allemaal geen problemen oplevert en het allemaal geaccepteerd wordt, maar met tv's met de neus op het scherm wordt afgespeurd of zaken wel helemaal goed zijn... wonderlijk.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

marconist

Citaat van: Snutchz op februari 25, 2011, 13:21:29
nee da's niet normaal.. want den Pana's hebben daar geen last van.. 't lijkt wel spinrag.. twee vertikaal.. alleen te zien in lichte vlakken bij horizontale bewegingen  ;)

Dat zou best "niet normaal" kunnen zijn, maar ......
een goede afregeling (calibratie) kan dit vaak oplossen, al valt er natuurlijk (ook bij Panasonic en de aloude Kuro  :D ) wel eens een uit de boot.
In het algemeen wordt een restlicht amplitude van 0,05 ftL tegenwoordig nog als acceptabel gezien mits je een redelijke achtergrondverlichting toepast. Het niveau van zo'n verlichting vindt je op sommige testdiscs o.m. op die van AVS, meen ik. Op het gevoel gaat het ook.  ;)

Overigens zijn de meest schermen beter dan die 0,05 ftL, een factor 10 beter is niet ongewoon! Dat restlicht moet redelijk egaal zijn, echte wolken of witte plekken zijn uit den boze.
Gekke streepjes duiden op  driverfouten: ruilen dus!

Een calibratiebeurt geeft je zekerheid, een DVE afregeling geeft je wellicht een goede aanduiding dat je een "misser" hebt gekocht. Omruilen binnen de garantietermijn is dan het parool, want ook sleutelen binnen een servicemenu lost zeker niet alles op en de kans op slechtere resultaten zijn in dat geval levensgroot.

Snutchz

't wordt 'n beetje slap verhaal nu.. dus ik brei er 'n eind aan... 't zit in 't panel... wil je 't weg hebben... dan zou je 't panel moeten vervangen.. waar hóógstwaarschijnlijk... hetzelfde euvel in aangetroffen zal worden... gwn Pio 42" eigen  :plain:

..de LG zal wel weer andere kwaaltjes hebben.

Robbert54

Citaat van: Snutchz op februari 26, 2011, 22:58:27
't wordt 'n beetje slap verhaal nu.. dus ik brei er 'n eind aan... 't zit in 't panel... wil je 't weg hebben... dan zou je 't panel moeten vervangen.. waar hóógstwaarschijnlijk... hetzelfde euvel in aangetroffen zal worden... gwn Pio 42" eigen  :plain:

ik zei toch dat je een 50" moest halen :P
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

that was how than also out of the kwestion..  :sleepy:
Spoiler
en ik vraag mij af of die grotere modellen er volledig van gevrijwaard zijn

marconist

Citaat van: Snutchz op februari 26, 2011, 22:58:27

Tuurlijk!   ;D
Tis maar hoe realistisch je verwachtingen zijn.

En met een beetje mazzel krijg je geen "maandag-ochtend" apparaat.  :butbut:

-TIMMIE-

Citaat van: skank1 op februari 23, 2011, 21:19:55
ok :)
zie nu pas je antwoord...
Blijkbaar heb je je vervang toestel al, en is het net hetzelfde, zoals ik verwachtte ;)
probeer er mee te leven.

Tsja... had ook niet anders verwacht met de linebleeding eerlijk gezegd. Maar het ging om de combinatie van een pixelprobleem, linebleeding en een soort waas in het beeld. Ben benieuwd wat een hulpmiddel als de WOW of DVE Blu Ray betekenen voor het beeld. En in hoeverre dit de zichtbaarheid van zaken als linebleeding verminderd.

Vrijdag de televisie op THX mode gezet (na ca. 100hrs). Viel me direct op dat er - naast de eerder opgevallen stuck pixel - nog een stuck pixel aanwezig is (rood/paars, trekt af en toe weg, maar komt weer terug) en daarnaast een volledig overleden pixel zijn (zwart). Vind ik wel jammer aangezien het om een gloednieuw toestel gaat.

AnubisNefer

Citaat van: -TIMMIE- op februari 27, 2011, 13:14:57
Tsja... had ook niet anders verwacht met de linebleeding eerlijk gezegd. Maar het ging om de combinatie van een pixelprobleem, linebleeding en een soort waas in het beeld. Ben benieuwd wat een hulpmiddel als de WOW of DVE Blu Ray betekenen voor het beeld. En in hoeverre dit de zichtbaarheid van zaken als linebleeding verminderd.

Vrijdag de televisie op THX mode gezet (na ca. 100hrs). Viel me direct op dat er - naast de eerder opgevallen stuck pixel - nog een stuck pixel aanwezig is (rood/paars, trekt af en toe weg, maar komt weer terug) en daarnaast een volledig overleden pixel zijn (zwart). Vind ik wel jammer aangezien het om een gloednieuw toestel gaat.

Damn, het zit jou niet mee he ! Lijkt mij zwaar klote. Heb dit ook gehad met een samsung plasma. Continu problemen gehad, gewoon stuk bij voet houden en vriendelijk doch dwingend . . . eisen.
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

-TIMMIE-

Thanks. Ik heb vanmorgen al contact gehad. Gelukkig reageerden ze positief. Ze vroegen mijn bevindingen op mail te zetten en dan zouden ze er vandaag nog mee aan de slag gaan. Heb een vraag teruggekregen via de e-mail. Deze is beantwoord. Nu afwachten.

Wel erg net hoe deze winkel er tot nu toe mee om gaat. Heb andere ervaringen bij andere winkels gehoord en meegemaakt, alwaar ze niet zo meewerkend/behulpzaam zijn (terwijl zij toch echt de verantwoordelijke partij zijn volgens het recht).

FloR

Deze ochtend bezoek gekregen van de dienst na verkoop voor LG.
Geen discussie: paneel vertoonde echte vlek, dus meteen vervangen.

Tot mijn grote verbazing werd dit meteen gedaan: TV opengehaald, panel er volledig uit & meteen volledig nieuw panel erin!!! Heb dus eigenlijk zopas weer een nieuwe tv...

Meteen eens gekeken: vlek is weg. Als je een volledig vlak beeld neemt, dan zie je wel nog "oneffenheden" in het beeld, maar niet meer zo uitgesproken zoals mijn vorige. Bij gewone TV zie er niets van.

Wel nogal service van LG!!! O0

-TIMMIE-

Inmiddels nog wat pixels aangetroffen die niet goed zijn. :S Als het goed is komen ze binnen een week langs. Ben benieuwd. :)

Wow Blu Ray ziet er trouwens goed uit. :)

Major_Ton

Citaat van: FloR op maart  3, 2011, 11:14:22
Deze ochtend bezoek gekregen van de dienst na verkoop voor LG.
Geen discussie: paneel vertoonde echte vlek, dus meteen vervangen.

Tot mijn grote verbazing werd dit meteen gedaan: TV opengehaald, panel er volledig uit & meteen volledig nieuw panel erin!!! Heb dus eigenlijk zopas weer een nieuwe tv...

Meteen eens gekeken: vlek is weg. Als je een volledig vlak beeld neemt, dan zie je wel nog "oneffenheden" in het beeld, maar niet meer zo uitgesproken zoals mijn vorige. Bij gewone TV zie er niets van.

Wel nogal service van LG!!! O0

Mooi, dan ga ik LG ook eens een belletje geven :)
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Midcall

Citaat van: Major_Ton op maart  4, 2011, 19:42:39
Mooi, dan ga ik LG ook eens een belletje geven :)
Dan krijg je wellicht wel een van deze (ondertussen gerepareerde) panelen geinstalleerd.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.