lg lcd/plasma 2010

Gestart door marz01, januari 5, 2010, 22:18:20

Vorige topic - Volgende topic

silent cinema

In woon in de buurt van Haarlem, dus het zou inderdaad kunnen zijn dat het voormalige multikanaal gebied hier problemen mee heeft.
Sony 75" - Sonos - B&W

silent cinema

Nog een vraag overigens, wie en met welke beugel hebben hun PK(2)(3)(5)(9)50 aan de muur bevestigd en welke HDMI, Antenne connectoren en Voeding kabels gebruiken jullie.

Ik heb zo'n Ultra platte vogel beugel maar er blijft praktisch geen ruimte over om een fatsoenlijk kabel/connector te plaatsen.

Sony 75" - Sonos - B&W

B.

Mijn 50PK950 hangt sinds vandaag aan de beugel die bij mijn AV meubel hoort. Gewoon zo'n 60cm horizontale strips, met nog eens 50cm verticale strips voor montage.
Hangt prima, maar is wel erg gevoelig voor ''buzz'' toon uit de plasma. Erg afhankelijk van hoe ik het scherm draai.

Maar het beeld maakt alles goed :)  Sinds vandaag speelt de gloednieuwe TV en dat is echt een plaatje om te zien.
NetCast heb ik nog niet helemaal soepel draaiend, maar heb wel al een uitzending via RTL gemist kunnen kijken. Leuke feature moet ik zeggen, vooral omdat ik helemaal geen kabel aansluiting heb en dus toch nog iets van TV kan kijken.

silent cinema

Maar goed dan heb jij dus geen problemen met de kabels aan de achterzijde?

Ik ben ook zeer blij met mijn 550 en inderdaad heb ik ook soms bij heldere beelden een buzz, het is alleen niet continue waardoor ik eigenlijk nog steeds wacht met een storing te melden.

Sony 75" - Sonos - B&W

B.

Citaat van: silent cinema op januari  3, 2011, 23:48:15
Maar goed dan heb jij dus geen problemen met de kabels aan de achterzijde?

Ik ben ook zeer blij met mijn 550 en inderdaad heb ik ook soms bij heldere beelden een buzz, het is alleen niet continue waardoor ik eigenlijk nog steeds wacht met een storing te melden.

Bij mij hielp het wel enorm om de ferriet kernen om de netkabel te zetten.
De buzz is nu gewoon, zoals bij alle plasma's die ik heb gehad.

Met welke beugel hangt je TV nu? (type/merk)

silent cinema

Ik gebruik deze beugel Vogels EFW8305
Sony 75" - Sonos - B&W

B.

Citaat van: silent cinema op januari  4, 2011, 07:20:49
Ik gebruik deze beugel Vogels EFW8305

Daar zitten van die zwarte afstandhoudertjes bij. Helpt dat niet genoeg voor je kabels?
Anders bestaat er voor HDMI een haaks verloopstekkertje.

silent cinema

Aha daar zijn die dingetjes voor  :-X ik vraag mij alleen af of dat net voldoende is.

Maar goed is het proberen waard.
Sony 75" - Sonos - B&W

Midcall

Citaat van: borkaenjo@work op januari  3, 2011, 11:42:15
Misschien ligt het idd aan het gebied waar je woont.
Vlgns mij woon jij in NH, en dat is me iets te ver om langs
te komen met mijn module en kaart.
Zijn er nog mensen in de buurt van Den Bosch die het wel
of niet werkend hebben met een PK550?
Inderdaad... omgeving Hoorn en hier werkt het dus niet met Ziggo. Lekker onpraktisch allemaal.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

D_V

Citaat van: borkaenjo@work op december 13, 2010, 15:09:49
TV terug zetten naar fabrieksinstellingen.
1ste keuze Nederland selecteren.
2de keuze -- selecteren.
Je kunt nu kiezen tussen antenne of kabel.
Kies nu kabel.
Voer nu de netwerkfrequentie in (per regio verschillend)
Symbolrate is 6875
Modulatie kan blijven staan
Voer netwerkID in (per regio verschillend)
De zenders worden nu gezocht.
De tv vind nu ook de dvt zenders
Dit duurt ongeveer 5 a 10 minuten
Zet na voltooiing de tv op standbye met de ab
Druk de CAM in de tv met ziggo logo van je af.
Zet de tv weer aan door op de standbyeknop te drukken op de ab
De tv gaat de authentificatie uitvoeren
Hierna de tv weer op standbye met ab
Plaats de smartkaart met de goudkleurige chip van je af in de cam.
Zet de tv weer aan met de standbyeknop op de ab
....
....
....

HET WERKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  :pompom: :pompom: :pompom:

Je moet nog wel je zenders arrangeren.
Succes!

Ik heb me maar even speciaal geregistreerd om te zeggen dat dit hier ook werkt!  :pompom:

Mijn tv is een LG 60PK250 en ik zit in hetzelfde postcodegebied (tussen 5133 t/m 6598).

Heb eerst de firmware nog ge-upgrade naar 3.25 (stond nog op 3.16).
Heel erg veel dank dus aan borkaenjo@work, had anders het risico niet durven nemen.  ;D

silent cinema

Ik moet voor deze regio Velsen netwerk ID 8888 invullen vermoedelijk is dat de rede dat het hier niet werkt.
Sony 75" - Sonos - B&W

willemlinden

Misschien een niet al te slimme vraag: wat doen zo'n cam module met HD zenders? worden deze ook gewoon weergegeven?

D_V

Citaat van: willemlinden op januari  6, 2011, 08:32:19
Misschien een niet al te slimme vraag: wat doen zo'n cam module met HD zenders? worden deze ook gewoon weergegeven?

Worden gewoon weergegeven ja. Ned 1, 2 en 3 en Eurosport zijn gratis, de rest natuurlijk alleen met extra HD-abonnement. Ik kijk zelf voornamelijk via de satelliet dus ik heb geen uitgebreid Ziggo pakket. Overigens lijkt het wel of de HD zenders een beetje hakkelen af en toe. (kan wellicht ermee te maken hebben dat de tv niet officiëel door Ziggo gecertificeerd is)

willemlinden

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb momenteel de samsung "h1203" (kan er even niet opkomen) decoder, hierbij hakkelen de NL zenders ook. Dus waarschijnlijk is dit een Ziggo probleem?   

frank2

kijk eens als je last hebt van hakkelen of de decoder de juiste formaten naar de tv stuurt'; 720P pf 1080i. als dat verkeerd staat krijg je ook dat hakkelen
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra / Auralic Aries S1+PSU/Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

silent cinema

Ik denk dat Ziggo iets aan het uitspoken is op het netwerk, ook hier af en toe blokjes nog nooit eerder gezien.
Sony 75" - Sonos - B&W

willemlinden

Aan de formaten zal het niet liggen, het is duidelijk alleen bij nederland 2 en 3, het zijn ook geen blokjes. het is meer dat het beeld even blijft hangen (fractie van een seconde) het geluid gaat echter wel gewoon door.

silent cinema

Daar ik mijn 550 met ziggo cam niet aan de praat krijg en toch het praktische van een afstandbediening en een minimaal aan apparaten wil, wil ik het over een andere boeg gooien en een van deze bluray spelers kopen LG HRX550 (met HDD) of de BXC590, heeft iemand ervaring met een van deze spelers welke ziggo gecertificeerd zijn?
Sony 75" - Sonos - B&W

D_V

Het schijnt dat de nieuwe firmware 3.26 er voor zorgt dat meerdere mensen ziggo aan de gang krijgen. Op GoT melden zich mensen bij wie het nu dus wél lukt:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/35361979#35361979

silent cinema

:pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: 

Ik denk dat jullie wel begrijpen waarom ik blij ben.
Sony 75" - Sonos - B&W

D_V

:thumbs-up:

Ben blij dat het je gelukt is!

henkieboy

Yessssssssssss.
Heb de LG 50PK550 en met de firmware update naar V 3.26 werkt nu de CI+ als een tierelier
:pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

Wel even wennen aan een geheel andere volgorde van de zenderlijst, maar dat went ook wel weer als  toendertijd de overgang van analoog naar digitaal via de decoder.

Weer een AB minder op tafel en een super beeld op alle zenders. Voortal de HD zenders zijn zeeeeeeeeer strak

Succes met de update en de installatie van de Cam

greetzzzzzzzzzzz

Henkieboy

8) 8)

FloR

Ik probeer ook effe hier de vraag te stellen:

Wij hebben reeds een aantal maanden een LG plasma 60 PK950 in bezit. Deze is correct ingespeeld +200uren zonder vaste beelden + waarden 40 + regelmatig break-in dvd.

Het valt mij nu al een tijdje op, dat wij lichte kleurverschillen hebben op bepaalde plekken in onze TV. In donkele beelden is het niet zichtbaar, maar wel vooral bij bv. kleur groen.
Het zijn 2 banden en 1 klein plekje. Dit valt vooral op bij effen beelden (bv. bij break-in beeld, of ook bij voetbalmatchen omdat het dan één groot groen veld is). Je ziet een lichtere vlek.

Mijn vraag is:
- is dit normaal? Zou ik hierover LG kunnen aanspreken? Of ben ik een muggenzifter?
- zijn er nog mensen die dit probleem erkennen?

EDIT: dit zie ik dus op mijn plasma, het lijkt wel clouding bij een plasma?
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

Snutchz

holy crap.. zelfs op LCD is dat effect niet zo heftig  :crazy: ..direct maar even 'n telefoontje plegen!
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Nooff

Citaat van: FloR op februari 15, 2011, 09:48:11
Ik probeer ook effe hier de vraag te stellen:

Wij hebben reeds een aantal maanden een LG plasma 60 PK950 in bezit. Deze is correct ingespeeld +200uren zonder vaste beelden + waarden 40 + regelmatig break-in dvd.

Het valt mij nu al een tijdje op, dat wij lichte kleurverschillen hebben op bepaalde plekken in onze TV. In donkele beelden is het niet zichtbaar, maar wel vooral bij bv. kleur groen.
Het zijn 2 banden en 1 klein plekje. Dit valt vooral op bij effen beelden (bv. bij break-in beeld, of ook bij voetbalmatchen omdat het dan één groot groen veld is). Je ziet een lichtere vlek.

Mijn vraag is:
- is dit normaal? Zou ik hierover LG kunnen aanspreken? Of ben ik een muggenzifter?
- zijn er nog mensen die dit probleem erkennen?

EDIT: dit zie ik dus op mijn plasma, het lijkt wel clouding bij een plasma?

Ik neem aan dat je alle settings zo'n beetje op MAX hebt gezet om het resultaat te bewerkstelligen? Niet een situatie waarin je normaliter kijkt natuurlijk maar ik snap je punt. De 950 heeft een aparte coating om het zwart nog zwarter te krijgen. Het lijkt er op dat je hierdoor het genoemde effect krijgt. Ik zie het op zo'n beetje alle LCD's wel in bepaalde mate voorkomen. De vraag is nu, hoe kunnen de banden ook zichtbaar zijn, dat is iets wat ik nog niet eerder heb gezien bij een plasma. Ik zou toch even contact opnemen met LG en het probleem voorleggen.