lg lcd/plasma 2010

Gestart door marz01, januari 5, 2010, 22:18:20

Vorige topic - Volgende topic

Fox

Citaat van: -TIMMIE- op juli 28, 2010, 12:53:39
Goed nieuws en slecht nieuws. Ik begin met het slechte. Ze deden niet moeilijk en hebben hem gelijk teruggenomen (positief). Ze bleken toch geen voorraad te hebben en konden hem niet bestellen (zeiden ze => negatief). Gelukkig geld terug gekregen.  ::)

Welnu. Het goede nieuws. Inmiddels alweer langs een aantal winkels in de buurt gereden, maar ze hebben hem nergens staan. LG (maar ook Sony en Samsung) schijnen enorm slecht te leveren. Wel nog even kunnen spelen met de 60PK250, maar die is me toch iets te groot en helaas net iets te weinig features voor mij. Uiteindelijk maar in de buurt besteld en nog een leuke deal kunnen maken. Het type en sich vind ik namelijk wel geweldig!!! Ben ik wel ietsjes meer kwijt (e 60,= na cash back), maar dan heb ik hem wel gloednieuw. Zo eens de cash back aanvragen. ;)

Afsluitend; wachten is niet leuk. Zeker niet op zoiets moois Hopelijk komt hij snel.  :alien: Wel blij dat het op zich is opgelost. Dit alles gaf me toch best een vervelend gevoel. Overigens werd geopperd dat het toestel wel eens gebruikt zou kunnen zijn voor het WK en daarna is teruggebracht onder het mom van de niet tevreden garantie. Mijn mond viel open.  :crazy:

Vind de kleuren op mijn oude vertrouwde Sony Bravia 20W2000 nu wel erg fel. ;)

Reden voor slechte levering:

1. Er zijn nog maar 3 PDE fabricanten over die consumenten PDP's produceren
- Panasonic
- LG
- Samsung

Andere merken die ook nog PDP in hun programma hebben, nemen deze bij 1 van die 3 af (bv. Sony = Samsung).

2. De belangstelling van de consument voor PDP is extreem laag, waardoor voorraden laag worden gehouden om risico's te vermijden (je moet ook zoeken naar winkels die ze nog verkopen).

De hoop voor PDP is nu gevestigd op 3D, wat weer een boost zou kunnen geven.
Anders is het met een paar jaar gedaan met PDP en gaat het de CRT achterna....

marconist

3. De mensen zijn bang gemaakt omtrent het energieverbruik, maar ook (o.m. door fora als deze  :D ) voor inbranden en het niet normaal kunnen gebruiken gedurende de eerste paar 100 uur.

Spookverhalen, dus.

Daarnaast verkoopt de handel graag de lichtere LCD-schermpjes, scheelt een stuk in transport problemen.

-TIMMIE-

Voor zover ik het zie is er een LG uitlevering geweest. Verschillende winkels hebben de 550 en 950 weer voorradig of kunnen sneller leveren. Hopelijk snel bericht! Vanmiddag eens nabellen. :)

Als het niet voorradig is zal het naar rato niet verkocht worden. Bovendien zal het niet de band met de bedrijven waaraan je levert ook niet ten goede komen.

Ik denk dat er nog een 4de reden is. Naweëen van het WK. De voorraden zullen hiermee ook wel significant geslonken zijn. Was er overigens nog niets iets met een firmware upgrade voor de PK serie (scherpte)?

skank1

Citaat van: -TIMMIE- op juli 29, 2010, 12:33:06
Voor zover ik het zie is er een LG uitlevering geweest. Verschillende winkels hebben de 550 en 950 weer voorradig of kunnen sneller leveren. Hopelijk snel bericht! Vanmiddag eens nabellen. :)

Als het niet voorradig is zal het naar rato niet verkocht worden. Bovendien zal het niet de band met de bedrijven waaraan je levert ook niet ten goede komen.

Ik denk dat er nog een 4de reden is. Naweëen van het WK. De voorraden zullen hiermee ook wel significant geslonken zijn. Was er overigens nog niets iets met een firmware upgrade voor de PK serie (scherpte)?

voor zover ik weet is die scherpte bug er nog steeds ;)
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

marconist

Citaat van: skank1 op juli 29, 2010, 12:58:48
voor zover ik weet is die scherpte bug er nog steeds ;)

???  Je bedoeld dat éénmalige commentaar van die blinde?   ;)

skank1

Citaat van: marconist op juli 29, 2010, 13:18:25

???  Je bedoeld dat éénmalige commentaar van die blinde?   ;)

nee toch niet
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

-TIMMIE-

Hij lijkt nu haast overal beschikbaar. Frusti als je dan moet wachten tot je bestelling binnen is. Zeker als je het bedrijf niet kunt bereiken om te vragen wat de status is. ;D

Likos

Van de week de 50PK950 besteld, was donderdag binnen... Meteen opgehangen in de speciaal gemaakte nis in mn nieuwe huis.

Ik heb hier en verder op het net met enige verbazing e.e.a. gelezen over het "inspelen" van een blasma met bijv. de breakin DVD. Wat ik niet helemaal snap is het volgende: Als het voor de uiteindelijke beeldkwaliteit en de levensduur van een plasma zo belangrijk is om de TV 200 uur in te spelen op lage contrastwaarden, beeldvullend, etc. Waarom zet de fabrikant in de productiestraat niet alle TV's 200 uur op de ideale stand met het ideale beeldmateriaal?

Heb tot nu toe geen succes om Ziggo met een CI+ module aan de praat te krijgen, iemand hier ervaring mee (met dus een niet door ziggo gecertificeerd toestel)
LG 50PK950 | Denon AVR-1906 | Denon DVD-700 | Zalman zelfbouw HTPC Win7 MCE | XBOX360 | ASRRock ION330HT| Speakers: Op zoek

Likos

Ik had m
Citaat van: -TIMMIE- op juli 29, 2010, 12:33:06

Ik had m eigenlijk bij een vriend van me willen bestellen met ingangen bij LG, maar dan had ik tot medio augustus moeten wachten, daarna een rondje gebeld, veel leveranciers zaten op die shipment te wachten. Wilde niet nog twee weken wachten en heb de 950 voor 100 euro meer besteld bij een webshop.
LG 50PK950 | Denon AVR-1906 | Denon DVD-700 | Zalman zelfbouw HTPC Win7 MCE | XBOX360 | ASRRock ION330HT| Speakers: Op zoek

Snutchz

Citaat van: Likos op augustus  1, 2010, 08:13:59
Waarom zet de fabrikant in de productiestraat niet alle TV's 200 uur op de ideale stand met het ideale beeldmateriaal?
mijn idee  ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Midcall

Ik heb hier en verder op het net met enige verbazing e.e.a. gelezen over het "inspelen" van een blasma met bijv. de breakin DVD. Wat ik niet helemaal snap is het volgende: Als het voor de uiteindelijke beeldkwaliteit en de levensduur van een plasma zo belangrijk is om de TV 200 uur in te spelen op lage contrastwaarden, beeldvullend, etc. Waarom zet de fabrikant in de productiestraat niet alle TV's 200 uur op de ideale stand met het ideale beeldmateriaal?
Enig idee wat hiervan de consequenties zouden zijn? Als een fabrikant een paar miljoen schermen per jaar fabriceert, wat voor logistieke consequenties dit heeft, laat staan de kosten van vierkante meters en stroomverbruik? Die kosten wegen nooit op tegen de baten, dan heb je het over (tientallen)miljoenen euro's per jaar. En de marges zijn al niet groot op schermen.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Midcall

Heb tot nu toe geen succes om Ziggo met een CI+ module aan de praat te krijgen, iemand hier ervaring mee (met dus een niet door ziggo gecertificeerd toestel)
De kans dat je ziggo module werkt is volgens mij nagenoeg 0. Iemand op kieskeurig.nl heeft geschreven dat hij de boel werkend heeft met de ziggo module, is het niemand gelukt. Zowel LG als Ziggo hebben aangegeven dat de module (nog) niet werkt, dus ik zou niet teveel hoop hebben.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Likos

Citaat van: Midcall op augustus  1, 2010, 10:23:51
Zowel LG als Ziggo hebben aangegeven dat de module (nog) niet werkt, dus ik zou niet teveel hoop hebben.
Kijk, dat (nog) geeft toch een beetje hoop :) was er niet van uitgegaan dat het zou gaan werken, maar zou wel erg fijn zijn!

Zou het kunnen dat het met een gewone alfacrypt wel werkt en met een CI+ niet?

Midcall

Citaat van: Likos op augustus  1, 2010, 13:36:53
Kijk, dat (nog) geeft toch een beetje hoop :) was er niet van uitgegaan dat het zou gaan werken, maar zou wel erg fijn zijn!

Zou het kunnen dat het met een gewone alfacrypt wel werkt en met een CI+ niet?
Alfacrypt werkt hoe dan ook niet, die optie kan je helaas uitsluiten. Ik acht de kans niet groot dat het nog gaat werken met de CI+, gezien het samenwerkingsverband tussen Ziggo en Samsung, Ziggo niet aangeeft dat ze support bieden aan LG gebruikers en de LG typen die wèl werken het van begin af aan hebben gedaan.

Davey

Citaat van: Midcall op augustus  1, 2010, 16:28:26
Ik acht de kans niet groot dat het nog gaat werken met de CI+, gezien het samenwerkingsverband tussen Ziggo en Samsung, Ziggo niet aangeeft dat ze support bieden aan LG gebruikers en de LG typen die wèl werken het van begin af aan hebben gedaan.

Da's een belachelijk en zeer klantonvriendelijk verhaal zeg. Ik dacht dat koppelverkoop (wat dit bijna is) verboden was.

OMD

Citaat van: Davey op augustus  1, 2010, 19:43:42
Da's een belachelijk en zeer klantonvriendelijk verhaal zeg. Ik dacht dat koppelverkoop (wat dit bijna is) verboden was.

daarom is het ook bijna en dus geen koppelverkoop en dus volkomen legaal.

Fox

weet iemand of deze ook naar de EU / Nederland gaat komen?

LG LE 9500 Full LED  Slim 72" 3D LCD TV

brand new flagship code of LG TVs boasts a skinny bezel, slim design, as well as extended connectivity. The LE9500 is a tip of a line of a Infinia LCD series. Not usually does it underline a 480p modernise rate as well as 3D capabilities, though it' s a initial LCD TVs in a US marketplace to embrace THX certification. LG has additionally seen fit to embody a THX "Bright Room" function, that adjusts liughtness contrariety as well as gamma settings for optimal opening in bedrooms with a good understanding of ambient light. LG's Netcast party entrance complement offers a many online video as well as audio calm but delay to HDTVs as well as Blu-Ray Disc Players but a need for a personal computer. The enlargement of LG's NetCast underline to embody Skype is a subsequent step in on condition that business with present entrance to a online calm they crave. Stay continuous with friends as well as family by a video conferencing capabilities enclosed with Netcast's code brand new Skype features.

Midcall

72" LCD? lijkt mij meer een promotie scherm, die niet of nauwelijks te koop zal zijn. En àls hij al te koop zou zijn, zal de prija astronomisch zijn schat ik zo in.

Fox

Volgens de experts is die Vizo het zelfde paneel als de LG en die heeft een adviesprijs van 3500 dollar en een verwachte staatprijs van ca. 2800 dollar. (net als dat Sony, Philips en velen andere Samsung en Sharp panelen gebruiken)

Via :google: is er veel te vinden

Vizio 72" Led/Lcd price = $3499
http://www.engadget.com/2010/01/05/vizios-2010-xvt-lcds-go-up-to-72-inches-with-3d-led-wifi-and-wi/
http://forum.blu-ray.com/lcd-tvs/131010-vizio-72-led-lcd-price-3-499-a.html

Uiteraard zal de prijs voor Nederland wel verdubbelen, maar als je deze bv uit Duistland haalt kun je veel besparen.

Nu nog een antwoord op mijn vraag...  ;)

-TIMMIE-

Jeej! Kan weer kijken en dat voor uiteindelijk nog minder verschil dan ik eerder postte. :) Na een hoop getouwtrek en gezeur uiteindelijk dan toch gehaald.

Beeld lijkt zelfs nog mooier dan de eerste variant die ik had. Geen dode pixels, helemaal gaaf, beide afstandbedieningen, jeej!  :headbanging:

Nu lekker aan het genieten van Life Blu Ray. Wat een beeld! Zo komen de 100 uur wel snel om.

-TIMMIE-

Weet iemand hoe ik de OSD kan uitzetten?

FloR

Onze plannen om over te gaan tot aankoop van LG tv worden concreet.

Wie weet er waar de LG 60PK950 aan de beste prijs verkrijgbaar is?
Mogen adressen in België of Nederland zijn, loont het om te gaan kijken bij onze Duitse vrienden?
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

Midcall

Citaat van: FloR op augustus 24, 2010, 12:20:14
Onze plannen om over te gaan tot aankoop van LG tv worden concreet.

Wie weet er waar de LG 60PK950 aan de beste prijs verkrijgbaar is?
Mogen adressen in België of Nederland zijn, loont het om te gaan kijken bij onze Duitse vrienden?
www.kieskeurig.nl

-TIMMIE-

Al eens op kieskeurig gekeken? :)

Ik hoor in ieder geval goede verhalen over Foka en Correct in Rotterdam. Wel zou ik eerst bellen voor je hem (via internet) besteld of gaat afhalen. In mijn geval (50pk950) bleek dat een goede zet te zijn. Niet alle winkels bleken hem ook daadwerkelijk te hebben.

Overigens een prachtig scherm en prima keuze die je maakt. :D Nog maar een kleine 8 uur en de eerste 100 uur voorzichtigheid zitten erop (geen ondertiteling of logo's). :)

millon

Ik kom nooit meer bij Foka  :wacko: