lg lcd/plasma 2010

Gestart door marz01, januari 5, 2010, 22:18:20

Vorige topic - Volgende topic

-TIMMIE-

Toch geen sarcasme he? ;) :) Zat nog wel even te kijken naar de Panasonic. Die ziet er toch ook verdomd mooi uit. Heerlijk zo'n volle showroom.

Nog maar een uurtje en hij mag aan. Dan heeft hij ruim 2 uur gerust na plat vervoer. Of is 3 uur aanhouden toch net beter?

skank1

neen das geen sarcasme, das oprecht ;)
hoewel ik het meer voor de pana heb :)
maar voor die prijs moest je echt niet twijfelen  :thumbs-up:
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

-TIMMIE-

Hij staat aan... en WOW!!! Er zit nu UP in.

Update: Ik dacht al dat er iets niet klopte. Ik mis de grote afstandsbediening. Lastig instellen zo. :(
1 pixel die groen flikkert?!

Mario D

Citaat van: -TIMMIE- op juli 26, 2010, 15:43:29
Nog maar een uurtje en hij mag aan. Dan heeft hij ruim 2 uur gerust na plat vervoer. Of is 3 uur aanhouden toch net beter?

Laten rusten na vervoer.  :crazy:
Volgens mij heb je een Frigo gekocht.  :D

-TIMMIE-

Dat zeiden ze tegen mij. Vanwege vervoer op zijn zijkant. ;) Maarre... er flikkert 1 groene pixel in het midden. Wat kan ik hier het beste tegen doen? Gaat dit vanzelf weg met de eerste 100 uur? Of moet ik wash doen?

Mario D

Citaat van: -TIMMIE- op juli 26, 2010, 17:27:06
Dat zeiden ze tegen mij. Vanwege vervoer op zijn zijkant. ;) Maarre... er flikkert 1 groene pixel in het midden. Wat kan ik hier het beste tegen doen? Gaat dit vanzelf weg met de eerste 100 uur? Of moet ik wash doen?

Hoe heb je de plasma dan vervoerd.?? Horizontaal of verticaal.
Er is volgens mij geen enkele deftige winkel die je zal zeggen dat je met een gerust hart een plasma horizontaal mag vervoeren.   :-X
Geen idee van de pixel maar ik denk niet dat dit vanzelf weg gaat.  :(

marconist

Citaat van: -TIMMIE- op juli 26, 2010, 17:27:06

Gaat meestal wel weg binnen enkele tientallen uren. Heeft te maken met de gasverdeling in de hele kleine ruimte tussen de glasplaten. Enkele keer is het een productiefout ...... dan ruilen natuurlijk.
De spaarschakeling trouwens op "uit" zetten, het scherm moet lekker warm worden.

Nauwkeurig (met een meetsensor) afregelen heeft vóór de 250 uur geen nut, daar het verloop dan nog te groot is. Maar je kunt rustig optimaliseren met DVE of een andere visuele afregeldisc. Een goede beeldsetting is beter tegen inbranden o.i.d. dan het gedoe  met laag contrast of helderheid. De kans op inbranden is nihil tenzij je veel statische beelden gebruikt; TV of film is geen probleem.
Er zijn veel spookverhalen over plasma.  ;D

-TIMMIE-

Liggend. Scherm naar boven. Werd gezegd liever niet, maar als het voor niet te lang is, dan is het niet zo erg.

Dat zou wel erg balen zijn. :( Ze bellen mij morgen terug over die pixel en over die afstandbediening. :S :(

@ Marconist: Dan eens lekker contrast omhoog gooien. :D Had de instellingen in dit topic al deels als basis gebruikt.
Spaarschakeling? Waar kan ik deze vinden? Zonder de grote afstandbediening is het wat lastig navigeren. :S :(

marconist

Citaat van: -TIMMIE- op juli 26, 2010, 17:49:54
Zonder de grote afstandbediening is het wat lastig navigeren. :S :(

Grote ???

De gewone afstandsbediening doet alles.
De spaarschakeling zit onder het knopje "energy saving", gewoon op off of uit zetten (afhankelijk van je taalinstelling).

Helderheid en contrast niet zomaar opschroeven! Gebruik een  afregeldisc. Maar dan hoef je je ook niet in te houden.  ;D ;D

Davey

Hoi Marconist,

Weet jij dit toevallig?

Groet, Dave

Citaat van: Davey op juli 25, 2010, 20:17:41
Ik heb een tijd gekeken op de door mijzelf ingestelde ISF Expert1 mode. De THX Bioscoop mode heb ik nu ook een tijd naar gekeken maar die vind ik toch vaak net te donker. De THX Bright Room mode vind ik het meest realistisch maar soms iets te licht, niet veel maar net een klein beetje. Weet iemande de instellingen die gebruikt worden want die kan je niet zien. Ik zou ze namelijk graag overnemen in de ISF Expert mode om zelf wat te fine tunen.

marconist

Citaat van: Davey op juli 26, 2010, 18:04:04
Hoi Marconist,

Weet jij dit toevallig?

Groet, Dave

Nee.  :(

Ik denk dat ze dat "verstopt" hebben in het servicemenu. Tricky dus. Ik ben er nog niet ingeweest.

-TIMMIE-

Citaat van: marconist op juli 26, 2010, 17:58:05
Grote ???

De gewone afstandsbediening doet alles.
De spaarschakeling zit onder het knopje "energy saving", gewoon op off of uit zetten (afhankelijk van je taalinstelling).

Helderheid en contrast niet zomaar opschroeven! Gebruik een  afregeldisc. Maar dan hoef je je ook niet in te houden.  ;D ;D

Deze afstandbediening zit erbij:
http://img217.imageshack.us/img217/8646/s0056.jpg

Maar volgens de gebruiksaanwijzing hoort er volgens mij nog een andere bij te zitten. Met meer functies. Deze reageert nauwelijks in het menu.

Verder nog wat foto's met Up:

http://img294.imageshack.us/img294/1949/s0057.jpg

http://img716.imageshack.us/img716/5968/s0061.jpg

Afregeldisc heb ik (nog) niet. Ben in de basis uit gegaan van de instellingen die elders in dit topic staan. Dit ga ik verder bijstellen als ik een afregeldisc heb. De Disney dingen lijken mij daarvoor te eenvoudig. :)

marconist

Da's inderdaad zo'n afstandsbedieninkje voor dummies.  ;)  Die dingen verkoopt LG als extra voor de kids en in hotels en zo. De echte is kennelijk weggeraakt ???

Krijg je de echte nog?

Onder aan je scherm zitten tiptoetsen, daarmee kun je ook in het menu en de diverse instellingen vinden.

Als je DVE niet in de USA wilt/kunt bestellen kun je ook terecht bij J.A.F. Doorhof van dit forum.

-TIMMIE-

Thanks... Is dat ook zijn nickname op het forum? :)

Krijg morgen uitsluitsel. Was een teruggebrachte TV, omdat deze te groot bleek te zijn voor die eigenaar. Dus misschien vergeten in de doos te doen? Ik kan hier in ieder geval niets mee qua instellingen. En lekker afstellen vanaf de bank is er ook niet bij. Desalnietemin heb ik hem voor nu ingesteld en de tips in dit topic voor zover meegenomen. Ziet er al fenominabel uit. Soms lijkt het wel 3D. Tweede film voor het opwarmen is Ice Age 3.  :clapping: Nog maar 97 uur te gaan. :clapping:

Tsja... en anders toch maar eens overstag met een Harmony. ;)

PS: Pixel lijkt minder groot. :S

marconist

Citaat van: -TIMMIE- op juli 26, 2010, 19:02:03

Inderdaad. Je vindt 'm overal!  ;D ;D

-TIMMIE-

Thanks. Zal hem eens een PM sturen. :) Volgens mij heb ik het al eens voorbij zien komen op DVD.nl.

Het lijkt er in ieder geval op dat de "pixel" steeds meer bijtrekt. Het lijkt of het steeds vaker de juiste kleur(schakering) aanneemt. Ik wacht rustig af.

That was a nice HD performance of Ice Age 3: Dawn of the dinosaurs HD. Now Nightmare Before Christmas on T-television HD.  :pompom: :clapping: :popcorn: :headbanging: :worship:

skank1

Citaat van: -TIMMIE- op juli 26, 2010, 19:02:03

Krijg morgen uitsluitsel. Was een teruggebrachte TV, omdat deze te groot bleek te zijn voor die eigenaar. Dus misschien vergeten in de doos te doen? Ik kan hier in ieder geval niets mee qua instellingen. En lekker afstellen vanaf de bank is er ook niet bij. Desalnietemin heb ik hem voor nu ingesteld en de tips in dit topic voor zover meegenomen. Ziet er al fenominabel uit. Soms lijkt het wel 3D. Tweede film voor het opwarmen is Ice Age 3.  :clapping: Nog maar 97 uur te gaan. :clapping:

Tsja... en anders toch maar eens overstag met een Harmony. ;)

PS: Pixel lijkt minder groot. :S

ik heb gisteren en eergisteren ice age 1 &2 bekeken, 3 staat bij mij voor morgen gepland :)
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

-TIMMIE-

Citaat van: marconist op juli 26, 2010, 17:47:52
Gaat meestal wel weg binnen enkele tientallen uren. Heeft te maken met de gasverdeling in de hele kleine ruimte tussen de glasplaten. Enkele keer is het een productiefout ...... dan ruilen natuurlijk.

Helpt het trouwens ook om te whitewashen of colorwashen? Zo ja... hoe lang? Hoe vaak moet dit uberhaupt? Sorry... ben nog redelijke nieuw in het Plasma segment. ;)

Maakt het trouwens uit of je de TV tussentijds uitzet die eerste 100 uur? Of is het beter om hem aan te laten? Zeker met die pixel?

Koei

Citaat van: marconist op juli 26, 2010, 17:47:52
De spaarschakeling trouwens op "uit" zetten, het scherm moet lekker warm worden.

Ah dat wist ik niet. Misschien gaat mijn gele knipperende pixel (ipv tie rood wordt) ook nog weg. Maar als dat niet het geval is: maakt niet uit. Zie het in content toch niet (itt de pixels die wit werden ipv blauw op mijn vorige 2 toestellen, komt nogal vaak een blauwe achtergrond voor in films).
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

marconist

Citaat van: -TIMMIE- op juli 26, 2010, 21:57:33
Helpt het trouwens ook om te whitewashen of colorwashen? Zo ja... hoe lang? Hoe vaak moet dit uberhaupt? Sorry... ben nog redelijke nieuw in het Plasma segment. ;)

Maakt het trouwens uit of je de TV tussentijds uitzet die eerste 100 uur? Of is het beter om hem aan te laten? Zeker met die pixel?

Maakt niet uit.
De "wasprogramma's" zijn bedoeld om de gevoeligheid van de fosfors weer gelijkwaardig te krijgen. Doet m.i. niks voor een maverick pixel.  :)

100 Uur is trouwens te kort m.b.t. stabiliseren. Dat duurt langer. Op het kijken maakt dit niets uit behalve dat het beeld langzaam maar zeker "aangenamer/mooier" wordt.
Vandaar dat ik aanraadt met DVE (of zo) af te regelen, dat doe je even snel tussendoor. Echte calibratie is een hele klus en loont pas na +250 uur.
Als een zielige pixel niet na een uur of 50 (vrijwel) onzichtbaar is, dat toch even met de leverancier overleggen.
Bij meerdere verspreidde slechte pixels altijd contact opnemen. De kans dat er dan een productieprobleem is, is groter.

-TIMMIE-

Thanks! Hebben zie die discs trouwens ook bij een platenboer als FRS of Mediamarkt? Meen ze daar wel eens te zien liggen.

Afstandbediening is gevonden en is opgestuurd. Over de pixel is afgesproken dat we het even aankijken of deze weg gaat. Zeker aangezien ik het idee heb dat hij steeds meer de kleur wel aanneemt. Eigenwijs ding dat het is. :hmmm:

Beeld blijft heerlijk om te kijken (THX Bios op gezet). Weer een dagje om draaiuurtjes te maken met menig film.  :pompom:

Midcall

Citaat van: -TIMMIE- op juli 27, 2010, 13:42:09
Thanks! Hebben zie die discs trouwens ook bij een platenboer als FRS of Mediamarkt? Meen ze daar wel eens te zien liggen.

Afstandbediening is gevonden en is opgestuurd. Over de pixel is afgesproken dat we het even aankijken of deze weg gaat. Zeker aangezien ik het idee heb dat hij steeds meer de kleur wel aanneemt. Eigenwijs ding dat het is. :hmmm:

Beeld blijft heerlijk om te kijken (THX Bios op gezet). Weer een dagje om draaiuurtjes te maken met menig film.  :pompom:
Je bent je scherm toch niet aan het inspelen op THX bios stand???? Je moet alle waardes als contrast en helderheid handmatig naar 40 of lager en op deze conservatieve waardes inspelen.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

-TIMMIE-

Nu raak ik de weg even kwijt.  :-\

Aan de ene kant hoor ik laag contrast en lage helderheid?! Aan de andere kant hoor ik dat het geen probleem is om je contrast/helderheid "normaal" te zetten (subjecttief), zolang je maar geen statische beelden/beeldmerken hebt?!

marconist

Citaat van: Midcall op juli 27, 2010, 15:36:00
Je bent je scherm toch niet aan het inspelen op THX bios stand???? Je moet alle waardes als contrast en helderheid handmatig naar 40 of lager en op deze conservatieve waardes inspelen.

Kijk ...... dat bedoel ik nu met spookverhalen.  :D

Major_Ton

Citaat van: marconist op juli 27, 2010, 16:14:14
Kijk ...... dat bedoel ik nu met spookverhalen.  :D

Ik snap het ook niet helemaal met al die spannend-doenerij. Tuurlijk met je voorzichtig doen, maar vanaf het begin stond mijn pk950 gewoon op de THX cinema modus. Nu na 200+ uur op één van de ISF expert standen met helderheid op 50, contrast op 80 en beide scherpte mogelijkheden op 60 (voor Blu-Ray). Retentie? Ja, soms. Vervelend? Niet echt, 2 minuten whitewash of gewoon wat anders opzetten doet wonderen :D
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005