lg lcd/plasma 2010

Gestart door marz01, januari 5, 2010, 22:18:20

Vorige topic - Volgende topic

Koei

Nou, de 50pk250 die ik nu heb blijkt ook een defecte pixel te hebben (weer eentje die wit is ipv blauw). Dus deze gaat ook omgeruild worden.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Midcall

Kan dat zo makkelijk bij LG dan?
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Snutchz

pixel-perfect-policy.. ze zullen wel moeten  :)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Koei

Citaat van: Snutchz op juni 19, 2010, 21:33:46
pixel-perfect-policy.. ze zullen wel moeten  :)

Ik weet het niet, dozenschuiver doet niet zo moeilijk.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

zenostad

Ik heb een probleempje met mijn 50 pk550.

bij bv voetbal word het rode 1 logo en de rode O van NOS met een rode veeg weergegeven, ik weet nou niet of het een instelling is of een foutje in het scherm..

Midcall

Citaat van: zenostad op juni 21, 2010, 10:04:31
Ik heb een probleempje met mijn 50 pk550.

bij bv voetbal word het rode 1 logo en de rode O van NOS met een rode veeg weergegeven, ik weet nou niet of het een instelling is of een foutje in het scherm..
Kan je hier een foto van plaatsen? En hoeveel uur heeft je scherm er op zitten?
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

zenostad

Citaat van: Midcall op juni 21, 2010, 10:37:58
Kan je hier een foto van plaatsen? En hoeveel uur heeft je scherm er op zitten?

Een foto ga ik vanavond nemen, het rare is dat de gloed alleen naar rechts 'schijnt' als een soort schaduw.

Rond de 100 uur..

Koei

Citaat van: zenostad op juni 21, 2010, 13:45:53
Een foto ga ik vanavond nemen, het rare is dat de gloed alleen naar rechts 'schijnt' als een soort schaduw.

Rond de 100 uur..

Sharpness lager zetten? Standaard staat dat echt te hoog (in ieder geval voor 1080P content en computer desktop @ 1080P).

zenostad

Citaat van: Koei op juni 21, 2010, 14:19:33
Sharpness lager zetten? Standaard staat dat echt te hoog (in ieder geval voor 1080P content en computer desktop @ 1080P).

okee, dat ga ik zo gelijk even nakijken...contrast heb ik zeker lager gezet...

marconist

Citaat van: zenostad op juni 21, 2010, 13:45:53

Rond de 100 uur..

Lijkt op slecht signaal.
Analoge (dus geen digitale) TV?

Davey

Op www.altatest.fr stonden deze settings die ik momenteel gebruik voor de 950's (bij gebrek aan tijd om zelf met DVE aan de gang te gaan).

Profil: Expert 1
Contrast: 80
Brightness: 50
Sharpness: 50
Colour: 50
Tint: 0
Dynamisk Kontrast: Uit
Noise Reduction: Uit
Gamma: Medium
Black level: Laag
Film Mode: Aan/Uit
Colour gamut: Standard
Edge enhancer: Uit
xvYCC: Auto
Colour filter: Uit
Colour Temperature: Warm
Method: 2 points
Pattern: Extern
• Red contrast: -4
• Green contrast: 1
• Blue contrast: 2
• Red brightness: -7
• Green brightness: 3
• Blue brightness: 3

Koei

Ik zou de sharpness omlaag gooien, vooral als je PC input hebt met tekst valt het op dat je heel erg veel ringing krijgt bij tekst.

zenostad

Ik ben ietsje verder gekomen. het lijkt erop of het alleen voorkomt bij digitale tv.

ik heb upc, als ik schakel tussen analoog en digitaal, heb ik bij analoog geen 'schaduw' maar wel bij de digitale ontvanger,
maar bij het analoge signaal is het beeld weer niet zo mooi natuurlijk.

Als het goed is heb ik vandaag of morgen een nieuw hdmi kastje met hd zenders, dus ik hoop maar dat het aan de upc box ligt.

Davey

Het klinkt als instellingen die te hoog staan afgesteld.

J_star

Prachtige tv, maar na het lezen van de hele topic, is een zaak onduidelijk gebleven:

Hoe ervaren jullie de banding (zoals ik heb begrepen standaard aanwezig op alle plasma's).
Verder is mij nu erg onduidelijk door de verschillen tussen EU en US modellen, of nu wel of niet de pk550 de processing fouten heeft. Dus scherpte problemen enz. Kan ik daarom eventueel niet beter uitwijken naar pk2/350?

Dit zijn de enige zaken die me nog wat weerhouden voor deze plasma. Niet kijkend naar lcd of plasma is dit wel de goedkoopste tv in het 50 inch segment.

Midcall

Citaat van: J_star op juni 23, 2010, 14:11:40
Verder is mij nu erg onduidelijk door de verschillen tussen EU en US modellen, of nu wel of niet de pk550 de processing fouten heeft. Dus scherpte problemen enz. Kan ik daarom eventueel niet beter uitwijken naar pk2/350?

Processing fouten? De gerapporteerde fouten hebben meestal te maken met verkeerde afstelling (te hoge contrastwaarden in veel gevallen). Dit is met de PK550 niet meer of minder dan met de PK250/350. Ik merk er in ieder geval niets van op mijn 60pk550  en andere eigenaren van een pk550 heb ik er hier ook niet over gehoord zover ik weet.

marconist

Citaat van: J_star op juni 23, 2010, 14:11:40
Prachtige tv, maar na het lezen van de hele topic, is een zaak onduidelijk gebleven:

Hoe ervaren jullie de banding (zoals ik heb begrepen standaard aanwezig op alle plasma's).

Dit zijn de enige zaken die me nog wat weerhouden voor deze plasma. Niet kijkend naar lcd of plasma is dit wel de goedkoopste tv in het 50 inch segment.

Banding, scherpteproblemen en wat er verder verzonnen wordt ...... ???

Het enige wat mij "ergert" aan mijn 50pk550 is het feit dat het blauw niveau intern wat te hoog is afgeregeld waardoor ik bij ISF-afregeling geen strakke RBG-grijstint curve kan maken. Niet dat je het ziet  :D want het gaat maar om een paar procent, maar wanneer je het slavenwerk van een 20-punts afregeling doet, wil je het ook perfect hebben!  ;)  Dat betekend dat ik kennelijk toch het servicemenu in moet, hetgeen ik wilde vermijden.

Voor de rest is het ding vrijwel ideaal af te regelen en heeft een enorme flexibiliteit om per bron de zaak te perfectioneren.
Ook de nuances in de zwart-niveau's zijn heel goed; zolang je niet in het pikkedonker zit is zwart ook hartstikke zwart. Ook bij het meten (IRE-blacklevel) komt dat er goed uit, hoewel ik twijfel heb over m'n meetsensor beneden de 5 IRE.

Kortom, men zeurt inderdaad aan de hand van slechte afregeling (weten wat je doet) en kennelijk ook slechte bronnen .....

PS: de USA modellen verschillen behoorlijk, al was het maar dat ze alleen NTSC (60Hz) accepteren en gen PAL (50Hz). De EU-versie doet beide feilloos.

Davey

Ik ben er uit waarom ik geen update versies te zien krijg als ik zoek naar updates op de LG. Je moet Duits instellen als land en dan krijg je de updates wel te zien. Dit gaat natuurlijk helemaal tegen mij nationalistische gevoelens in maar ik zie dus versie 04.11.00 en ik heb nu op de 60" 04.04.01. Kan ik dit zomaar updaten en waar kan ik zien wat de updates inhouden cq verbeteren?

Selecteer je overigens België, UK of Spanje dan vind de LG ook geen updates. Bij Frankrijk wel maar als je dat weer wilt wijzigen moet je ineens een wachtwoord ingeven. Na wat gokken was 1234 de combi  :crazy:.

Major_Ton

Nou, mijn 60pk950 heeft er nu 25 uur opzitten en even samenvattend in één woord...: Fantastisch!!! Wat een ding, heerlijk om met de instellingen te rommelen en tot nu toe heb ik nog geen ergenissen kunnen ontdekken. Hij is heerlijk stil, heeft geen dode of luie pixels, retentie is minimaal, het zwart en vooral de schaduw detail is prima en dat voor een prijs waar je je eigenlijk kapot om lacht. Ik nam echt een sprong in het diepe met LG, maar het valt mij 100% mee! Alle verwachtingen worden dik overtroffen. Vandaag het scherm naast een Panasonic V20 gehad in een donkere ruimte. Beide op de THX modus en wat opvalt naast dat de Panasonic 50" is ipv 60" is dat ik het blauw op de Pana een beetje paars vind. Hierin vond ik de PK950 duidelijke beter qua kleuren. Let op, dit is gewoon op het oog beoordeeld en verder heb ik niks bijzonders ingesteld wbt de kleuren. Op beide schermen stonden alle ongewenste beeldhulpmiddelen uit. Motion scherpte en diepte kon ik nagenoeg geen verschillen waarnemen. De LG haalt dik 95% van wat de Pana kan en dat is mooi!

Nee niets dan lof voor dit scherm en ik kan niet wachten totdat ik hem zaterdag in mijn nieuw huis neer ga zetten. Ik heb ook een 2 meter Spectral Brick meubel besteld en die komt pas week 29, maar dat meubel.... een PK950 erop... Nog even zomer vieren, maar daarna mogen de donkere dagen weer komen om lekker onderuit op de bank films te kijken!!
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

donaldk

Major_Ton, zit je in detailhandel, of bij een integrator, of..., dat je zoveel verschillende toestellen tot je beschikking hebt?

Overgens heeft LG ook een 60" met een rand van 4 milimeter, de Multivision, speciaal voor 'videowall' opstellingen.

brent96

Hallo,

Ik krijg deze week mijn plasma lg 50pk250 binnen.

Voor het inspelen wil ik een break-in dvd downloaden.
Ik weet echter niet welk format (iso, nrg of video_ts) dit moet zijn voor mijn lg hb600 blue ray cinema set.

Kan iemand dit aangeven en zijn er nog andere tips wat inspelen dan wel eerste instellingen zijn.

Graag jullie reactie.

Midcall

Citaat van: brent96 op juni 29, 2010, 11:27:43
Voor het inspelen wil ik een break-in dvd downloaden.
Ik weet echter niet welk format (iso, nrg of video_ts) dit moet zijn voor mijn lg hb600 blue ray cinema set.

Kan iemand dit aangeven en zijn er nog andere tips wat inspelen dan wel eerste instellingen zijn.

Graag jullie reactie.

Het maakt opzich niet uit welk format je download, hangt er meer vanaf welk brandprogramma je gebruikt. ISO brand ieder programma volgens mij wel, nagenoeg fool-proof.

Eerste instellingen... och zet alles op maximaal 40, dan zit je redelijk safe.

brent96

bedankt midcall,

ik heb nu een iso bestand gedownload.
Echter bij het branden (nti) moet ik een keuze maken tussen:
- video cd
- super video cd
- dvd video ts
- dvd fit.

Welke keuze moet ik dan maken?

p.s. je begrijpt dat ik maar een leek ben.