lg lcd/plasma 2010

Gestart door marz01, januari 5, 2010, 22:18:20

Vorige topic - Volgende topic

Major_Ton

Citaat van: Midcall op juni 14, 2010, 00:50:52
Ik heb een Samsung plasma, en heb dit echt nog nooit bij mijn toestel gezien. En de keren dat ik een LG PK550 of PK950 heb gezien zag ik hier ook niets van terug.

Hmmm, zelfs mijn Panasonic PV70 heeft er na 5000+ uren nog last van!! Contrast staan rond 40% evenals de helderheid. Ik heb ook een Pana PX8e gehad, zelfde verhaal (wel minder) en begin dit jaar heb ik mijn geluk beproefd met de Samsung PS58B680 (2 toestellen). Damn, hier kon je na 10 minuten film kijken de ondertitelings balken al zien nagloeien. Ook gamen was een hel. Een half uurtje CoD MW-2 online betekende een dik uur screenwipen. De nieuwe Samsung PS50C7700 3D plasma die ik getest heb heeft er helaas niet minder last van :(. Zelfs de nieuwe Pana G20 laat bij de aftiteling (na zo'n 2 uur kijken dus) twee lichte balken in beeld zien waar de ondertiteling heeft gezeten. Al is dit wel zo minimaal dat het praktisch te verwaarlozen is. Dus ja, kijk ik nou zo goed of...???

Ik zal het even op een digitale plaat vast proberen te leggen.
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

millon

ik heb 2 vip 3d kaarten voor bij Tom Coronel.
Helaas kan ik niet.
Iemand intresse?
Een verslagje zou fijn zijn ;)

Uitnodiging 3D VIP Avond Plasma-Discounter.nl
Gefeliciteerd! Jij bent één van de gelukkige winnaars van een exclusieve VIP UITNODIGING voor de speciale 3D VIP avond van Plasma-Discounter.nl op vrijdag 18 juni a.s. De keuze was reuze, maar jouw slogan was één van de 200 die ons aansprak. Dank hiervoor en bij deze ontvang je de exclusieve uitnodiging voor onze 3D VIP avond!

Acties en kortingen!
Tijdens de 3D VIP avond geven Philips, LG en Sony een Sneak Preview van hun nieuwste 3D televisies. Samsung en Panasonic gaan een stap verder en bieden alle genodigden super acties en kortingen op 3D producten aan! En wat zou een VIP avond zijn zonder hapjes en drankjes? Geniet dus volop van alle lekkernijen, terwijl de 3D promoties aan je voorbij trekken. 

Locatie en tijd
De 3D VIP avond vindt plaats op vrijdagavond 18 juni a.s. bij Plasma-Discounter aan de Bronsstraat 10 in Naarden. Wij verwachten je tussen 20.00 - 22.00 uur. Ieder half uur worden de verschillende merken 3D televisies gedemonstreerd. Rond 23.00 uur zullen wij de avond afsluiten.

Leuk dat je erbij bent en tot vrijdagavond!

Groet,

Major_Ton

Na 90 seconden hoofdmenu Godzilla en 2x 15 seconden waarschuwingstekst (sony logo is ook nog te zien wat een paar seconde voorbij komt):

Halverwege de film met ondertilening:

Ik denk dat hiermee goed duidelijk wordt wat ik bedoel met retentie.
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

OMD

Holy mozes, en dat is met de G20?

Die retentie had ik dus ook. Nu na 35 uur break-in dvd is mijn retentie gevoeligheid al behoorlijk gedaald. Ik vermijd nog even de niet vullende beelden films want dat zie je wel nog na 3 minuten.
Series kijken ( Flashfoward met ABC logo ) kan ik rustig nu 4 achter elkaar kijken zonder ook maar enige retentie op het logo op gewoon THX stand.

Wel zie ik de ondertiteling nog een beetje nagloeien na 4 episodes maar ik ben intussen overtuigd dat dit met de dag minder wordt.

Ik begin de pk950 steeds meer te waarderen  :pompom:

Major_Ton

Foto's zijn van de Samsung PS50C7700.

Davey

Citaat van: Major_Ton op juni 15, 2010, 17:56:42
Foto's zijn van de Samsung PS50C7700.

Dat je toch bij plasma bent blijven hangen na al deze terechte klachten  ???

marconist

Voor wie er van houdt om met de settings te prutsen .......  ;)

Ik heb de mijne (50pk550) hier neergezet:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=18779566#post18779566

Major_Ton

Citaat van: Davey op juni 15, 2010, 18:24:39
Dat je toch bij plasma bent blijven hangen na al deze terechte klachten  ???

Jij hebt hier dus totaal geen last van met je PK950?? En waarom ik bij plasma ben blijven hangen...? Tja, LCD heeft andere nadelen die ik vervelender vind. Geen uniforme lichtopbrengst over het totale paneel (backlight bleeding), kijkhoek is waardeloos. Kleuren zijn onder het niveau van de Plasma's. Response tijd en inputdelay liggen achter tov Plasma en zo kan ik nog wel even doorgaan. Iemand een goed adres waar ze de 60PK950 op voorraad hebben voor een leuke prijs? :D

Davey

Citaat van: Major_Ton op juni 15, 2010, 20:11:03
Jij hebt hier dus totaal geen last van met je PK950?? En waarom ik bij plasma ben blijven hangen...? Tja, LCD heeft andere nadelen die ik vervelender vind. Geen uniforme lichtopbrengst over het totale paneel (backlight bleeding), kijkhoek is waardeloos. Kleuren zijn onder het niveau van de Plasma's. Response tijd en inputdelay liggen achter tov Plasma en zo kan ik nog wel even doorgaan. Iemand een goed adres waar ze de 60PK950 op voorraad hebben voor een leuke prijs? :D

Ik heb hier werkelijk geen last van. Ik was er juist een beetje bang voor maar het valt me dus 100% mee.

Foko heb ik persoonlijk goede ervaring mee. Als je snel bent kan je ook nog gebruik maken van de 100 euro cash back aktie.

Meeuwtje

Citaat van: Meeuwtje op juni 12, 2010, 13:33:20
En doet ziggo het met de ci(+) aansluiting ook??

Ik zal mezelf even quoten, op kk las ik dat dit gelukkig kan. Zal het morgen gelijk proberen als ik mijn 50pk550 binnenkrijg :pompom:
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 706s3 / B&W HTM72s3 / B&W 707s3 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

Koei

Met mijn 50PK250 heb ik er wel een beetje last van (wat hetzelfde paneel zou moeten zijn excl true black filter). Als ik bijv contrast of whatever aanpas krijg je dat felle vlak in beeld, als je dat na een seconde of 10-20 weer wegklikt en je komt bij een donkere in de film zie je wel een vakje (je ziet het ook als je de tv uitzet dan, blijkbaar staat er dan nog een beetje spanning op die plasma cellen. Trekt dan in enkele minuten weg). Het is wel gelijk weg zodra er een lichte scene overheen gaat. Moet wel zeggen dat ik waarschijnlijk pas rond de 30 uur zit.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

marconist

Betekend gewoon dat je helderheid en contrast niet goed afgeregeld hebt.

Afregeldisk kopen.  ;)

En als je dat te duur is dan kan je wellicht hier mee uit de voeten  :D  :
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=948496

Koei

Citaat van: marconist op juni 16, 2010, 15:36:46
Betekend gewoon dat je helderheid en contrast niet goed afgeregeld hebt.

Afregeldisk kopen.  ;)

En als je dat te duur is dan kan je wellicht hier mee uit de voeten  :D  :
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=948496

Heb het bij 50/50 en 84/50 contrast/helderheid, dus daar gaat het niet om. Het is trouwens ook wel een beetje mierenneuken hoor en hij is bij lange na nog niet ingespeeld. Heb voorlopig wel m'n subtitles donker grijs gemaakt (de voordelen van een HTPC :P).
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

marconist

Citaat van: Koei op juni 16, 2010, 16:33:28
Heb het bij 50/50 en 84/50 contrast/helderheid, dus daar gaat het niet om. Het is trouwens ook wel een beetje mierenneuken hoor en hij is bij lange na nog niet ingespeeld. Heb voorlopig wel m'n subtitles donker grijs gemaakt (de voordelen van een HTPC :P).

Tsja, d'r wordt hier vaak weinig aandacht aan geschonken, maar helderheid en contrast en de balans daartussen is m.i. 80% van je kwaliteitsbeeld.
Het is net zoiets als met hifi: als je toonbalans niet goed is kun je schuiven met je speakers wat je wilt, maar het blijft een tekortschietend geluidje.  ;)
Het zijn de details die in het gedrang raken.

Koei

Citaat van: marconist op juni 16, 2010, 18:03:12
Tsja, d'r wordt hier vaak weinig aandacht aan geschonken, maar helderheid en contrast en de balans daartussen is m.i. 80% van je kwaliteitsbeeld.
Het is net zoiets als met hifi: als je toonbalans niet goed is kun je schuiven met je speakers wat je wilt, maar het blijft een tekortschietend geluidje.  ;)
Het zijn de details die in het gedrang raken.

Ze staan in ieder geval best goed hier, maar zoals je leest is hij totaal nog niet ingespeeld. Veel aandacht ga ik er dus nog niet aan besteden. Ben voor de rest zeer tevreden  :)

Bolle

Geeft een beeld van de eerder genoemde blauwe/groene ruis. Bij mij is het niet zo erg als deze, maar geeft een idee. Je ziet ook de black bars wat vertekenen afhankelijk van wat er op het beeld is.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Koei

Je kan proberen de brightness van die specifieke kleuren omlaag te zetten (1 stapje minder haalde het al weg). In het avs topic stond ergens een post van iemand met een youtube linkje.

kermy

Citaat van: Koei op juni 17, 2010, 00:48:13
Je kan proberen de brightness van die specifieke kleuren omlaag te zetten (1 stapje minder haalde het al weg). In het avs topic stond ergens een post van iemand met een youtube linkje.

Dat lijkt mij echter geen echte oplossing, zijn er meerdere mensen met dit verschijnsel in het beeld?
Met vriendelijke groet,

Kermy

Midcall

Citaat van: kermy op juni 17, 2010, 09:50:59
Dat lijkt mij echter geen echte oplossing, zijn er meerdere mensen met dit verschijnsel in het beeld?
Met vriendelijke groet,

Kermy
Toch is dit ècht wel de oplossing hoor  :P. DIt verschijnsel treedt op als de contrastwaarde te hoog is. Contrastwaarde steeds 1 stapje terug zetten totdat plots al die spikes verdwenen zijn.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Major_Ton

Ik ga zometeen ook maar een 60PK950 ophalen. Fingers crossed dat ik een goed model krijg. Ik kan em nog niet meteen thuis neerzetten, maar ik denk dat ik hem gewoon op mijn werk laat inspelen 8)

@ OMD:

Hoe zijn je bevindingen dit moment wbt de LG?

Bolle

Citaat van: Midcall op juni 17, 2010, 10:27:22
Toch is dit ècht wel de oplossing hoor  :P. DIt verschijnsel treedt op als de contrastwaarde te hoog is. Contrastwaarde steeds 1 stapje terug zetten totdat plots al die spikes verdwenen zijn.

Contrast en brightness staan beide bij mij op 50. (nog aan inspelen)
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Meeuwtje

Zo de mijne net binnengekregen. Vanuit de doos alles op 50 % gezet. En nu al een mooier beeld als mijn gecalibreerde pana pz85. Veel meer detail en verschillende kleuren zwart. Ben blij.... ;D :clapping: :clapping:
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 706s3 / B&W HTM72s3 / B&W 707s3 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

OMD

Citaat van: Major_Ton op juni 17, 2010, 11:00:51
Ik ga zometeen ook maar een 60PK950 ophalen. Fingers crossed dat ik een goed model krijg. Ik kan em nog niet meteen thuis neerzetten, maar ik denk dat ik hem gewoon op mijn werk laat inspelen 8)

@ OMD:

Hoe zijn je bevindingen dit moment wbt de LG?

Steeds beter, nu 40+ uren staan erop met de break-in dvd en gisteravond mijn eerste film gekeken in cinema formaat. Klein beetje na-ijl van ondertiteling maar verwaarloosbaar want het was na 1 minuut weg.

Zwart waarde ben ik niet zo heel erg tevreden over maar ik denk dat ik persoonlijk te veel verwacht. Het is vergelijkbaar met andere LG's  en zeker beter dan de 50pk550.

Kleuren zijn fantastisch, echt een enorme upgrade t.o.v mijn oude LCD tv ( toestel van half jaar oud )

Menu sturing is makkelijk, veel instellingsopties, geen noemenswaardige buzz, prima geluid en strak design.

Al met al, zelfs na mijn gezever en gezeur toch een tevreden klant  :thumbs-up:

Major_Ton

Net mijn 60PK950 opgehaald en staat nu in te spelen met de Yellowstone Blu-Ray. Deze is fullscreen dus kan veilig lange tijd opstaan. Ik moet nog serieus met de LG aan de gang gaan, maar de eerste indruk is positief en wat ook opvalt is...; hij is GROOT!!!! :D

Gek wat die 2" extra doen qua beleving tov de 58" die ik een tijdje heb gehad.

Meeuwtje

Citaat van: Snutchz op juni  1, 2010, 13:10:35
den PK550 gaat over den PZ85 heen hoor  ;)

Inderdaad, het lijkt wel of de pana helemaal niet goed stond afgesteld. De LG is vele malen mooier, scherper, kleuriger en detailrijker. Net even basic ingesteld met de DVE HD Basics, top.