Meridian nieuws

Gestart door jaco, januari 4, 2010, 20:46:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

BuSpu

Ik kwam laatst ook en nieuwe voeding tegen die gebruikt kan worden voor de headphone-amp van Meridian maar ook voor de Audio Core 200:

https://www.meridian-audio.com/en/collections/products/prime-power-supply/42/

thepioneer

Meridian heeft van al haar luidsprekers een special edition gemaakt. Ik ben erg benieuwd hoe ze klinken. Het schijnt echt een hele vooruitgang te zijn t.o.v. De gewone uitvoering.

Zelf zou ik graag een set dsp5200se willen hebben en ben al druk aan het kijken naar de mogelijkheden.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

In de UK is er een hele roadshow geweest met de nieuwe SE modellen, met zelfs een shootout met verschillende DSP8000 versies.
Benieuwd of er in NL ook wat activiteiten komen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

thepioneer

Hier in NL komt pas na de zomer een demo paar beschikbaar. Wel een beetje vreemd want dat zou toch direct moeten.

Ik ben in afwachting van een offerte en daarna ga ik kijken wat er verkocht en ingeruild gaat worden om de luidsprekers te gaan kopen.

Het doel is om een tv aan de muur te hangen en 2 luidsprekers er naast en verder niets meer in het zicht. De grote luidsprekers en sub de deur uit. Ik ga maar eens voor less is more ;)
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

Da's ook apart, zo laat?
Lijkt er op dat ze met dezelfde set een europese tour maken.

Je kan ze natuurlijk ook gewoon blind kopen. Neem aan dat je ze dan eerder hebt.
:)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

thepioneer

Als je ze besteld dan zouden ze er idd eerder zijn :). Ik zou toch voor een standaard kleur zwart gaan. Andere kleuren trekken mij niet echt. De antraciet kleur vind ik ook wel erg mooi alleen kosten die een bak geld meer en ik vind het niet per definitie mooier.

Zwart past overal wel bij. Ook komen de speaker clamps dan mooi uit :)

Het zal me wel aan het hart gaan om de 861 weg te doen. Daar moet ik nog even heel goed over nadenken  :dontgetit:
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

Ah, de OE14 past zeker niet in de v4? (en daar bovenop wellicht niet los te krijgen)

Al aan een AC12 gedacht?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

thepioneer

De oe14 kan niet in een V4 gezet worden helaas. Er kan natuurlijk wel een oe12 in. Alleen kun je dan geen gebruik maken van speakerlink.

Er is wel een mogelijkheid om de digitale output van de 861 op de spidf input aan te sluiten en een ms600 op de speakerlink input. 

Dan kan de 861 blijven maar dan gebruik ik hem alleen nog maar als surround processor voor de Dune. Beetje overkill dan.  Zeker voor maar 2 luidsprekers
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

Da's zeker niet optimaal. Tegelijk upgraden naar een v6 is geen optie neem ik aan.
Heb toch wel het idee dat de 861 wat toevoegd.

Overweeg je (voor later) nog een center voor trifield?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

thepioneer

Nee een v6 gaat hem niet worden aangezien de 5200se al 13000 kosten  :blush:

Ik ga geen center toevoegen.  Heb ik nu ook niet en mis het niet. 

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

thepioneer

Ik heb een goede offerte ontvangen en ga een demo set (niet se) aanvragen en op basis van die set ga ik beslissen of ik de stap ga maken. Dan ga ik er vanuit dat de se nog beter is :).

De 861 blijft voorlopig mooi staan en ik ga bedenken of er nog een oe12 in komt of dat ik een ms600/200 erbij koop voor het muziek gebeuren. De ID40 klinkt zo ook erg goed in de 861. Weet niet of een ms600 het beter zal gaan doen.

Ik hoop dat de digitale tape out op de 861 bruikbaar is op de luidsprekers. Moet nog even uitvinden wat hij precies eruit gooit via deze uitgang. Anders zou ik zonder een oe12 kunnen draaien.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

Goed plan!
Lekker thuis luisteren of de 5200's bevallen. Mee eens dat de se's alleen masr beter kunnen zijn. Zou ik wel blind bestellen na een 5200 demo in huis.
Geeft je ook de kans om de 861 etc uit te testen.
Wat zegt de dealer van de pre/ pro setup?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

thepioneer

Ik heb de knoop doorgehakt. Ik heb een set se besteld. De importeur heeft gek genoeg geen demo's staan. Ik zou naar een andere dealer moeten om daar serieus te gaan luisteren naar iets wat ik daar niet ga kopen. Dat is tegen mijn principe's in.

Ik maak een mooie deal en er word nu nagekeken hoeveel levertijd er evt op zit. Is dat een paar mnd dan wacht ik op de demo speakers. Is het praktisch niks dan worden ze besteld als de dealer er aan toe heeft.

Dit laatste komt voort uit dat ik erg veel inruil bij hem en ik heb van hem goede prijzen gekregen op basis van dat hij eerst de duurste onderdelen verkoopt. Dus de achterluidsprekers blijven staan incl de thule eindversterker. De rest gaat naar de dealer om te verkopen. Zodra dat verkocht is worden de luidsprekers besteld.

Erg mooie service zo. Heb een set in het zwart besteld. Vind het toch de mooiste en meest gangbare kleur. Ze zijn er standaard ook in het wit maar dat vind ik niet zo handig.

Wat bedoel je met wat zegt de dealer van de pre/pro setup?
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

Wow, jij zet er vaart achter!

Mee eens dat je lastig ergens anders uitgebreid kan gaan luisteren om het dan daar niet te kopen, principiel incorrect. Of die importeur moet dat voor je regelen dat je bij een van zijn collega's kunt luisteren.

Benieuwd hoe snel ze leverbaar zijn :).

vwb de pre/pro setup vroeg ik me af wat het advies van de dealer is mbt de 861 / ms200 of ander alternatief om maximaal rendement uit de 5200SE's te halen.


HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

thepioneer

Waarschijnlijk zou een ms600 het maximum eruit halen. Toch wil ik eens kijken of ik aan een oe12 kan komen indien de test 861vs ms200 positief uitvalt voor de 861.

Als de tape out van de 861 alle bronnen weergeeft in 96k dan ga ik de voorversterker van de luidsprekers gebruiken. Dan misschien een ms200/600 erbij plaatsen voor de speakerlink indien dat in stereo geluidswinst zou geven.

Toch is het misschien het mooist om de voorversterker van de 861 te gaan gebruiken. En dan maar eens zien of ik het via cat kabel de luidsprekers in kan sturen.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

Heb je gekeken naar:
- optical stereo out van je IE42 in je 861v4
- AC12 aanschaffen
- Van de IE42 dan 2 kabels naar de AC12: 1 optical (stereo) out & een comms kabel
- AC12 via speakerlink naar je master DSP5200SE (bv de linker) en dan van die master DSP5200SE naar de andere DSP5200SE (de rechter) via speakerlink.

Volgens mij zou dit de mooiste oplossing zijn. Een nieuwe ac12 zou je wellicht in een schappelijke deal bij de 5200SEs moeten kunnen krijgen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Super deal gemaakt Ronald...hoe doe je dat toch steeds.  :-X   :D

Ben reuze benieuwd hoe of het gaat klinken bij jou, blijft een stoere move om ongeluisterd zo'n stap te durven maken.  :worship:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

thepioneer

Ik heb vandaag even getest of de IE42 tape out alle bronnen weergeeft. Nou dat werkt dus. Ik weet alleen niet of deze uitgang ook voordeel heeft met apodising en upsampeling.

Ik denk dat er waarschijnlijk toch een OE12 in moet om de volle potentie van de 861 te gebruiken. Maar als de tape out wel de volle mep geeft dan zou een AC12 wel een mooie optie zijn.

Ook kun je dan makkelijk audio over langere afstand transporteren.

Morgen breng ik de usher's burmester en b&w sub weg. Ik hou dan nog een set usher's en een thule eindversterker thuis om muziek te kunnen luisteren.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

There's no processing, volume tracking or MRC applied to those tape bypass outputs on the IE42. A straight case of what goes in is what comes out.

Gaat hem toch niet worden dan gok ik met de ie42. Wordt dan oe12 met ac12.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

thepioneer

Zo ziet het er wel uit. Ik weet alleen niet of de AC12 wel echt speakerlink wordt.  Of dat hij het gewone spidf signaal over een speakerlink kabel stuurt. Als dat zo is zou ik ook gewoon een reviver kunnen gebruiken.  Die kan namelijk ook andersom gebruikt worden. Scheelt een hoop geld.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Xander32

Citaat van: thepioneer op mei 30, 2014, 12:29:14
Ik heb de knoop doorgehakt. Ik heb een set se besteld. De importeur heeft gek genoeg geen demo's staan. Ik zou naar een andere dealer moeten om daar serieus te gaan luisteren naar iets wat ik daar niet ga kopen. Dat is tegen mijn principe's in.

Ik maak een mooie deal en er word nu nagekeken hoeveel levertijd er evt op zit. Is dat een paar mnd dan wacht ik op de demo speakers. Is het praktisch niks dan worden ze besteld als de dealer er aan toe heeft.

Dit laatste komt voort uit dat ik erg veel inruil bij hem en ik heb van hem goede prijzen gekregen op basis van dat hij eerst de duurste onderdelen verkoopt. Dus de achterluidsprekers blijven staan incl de thule eindversterker. De rest gaat naar de dealer om te verkopen. Zodra dat verkocht is worden de luidsprekers besteld.

Erg mooie service zo. Heb een set in het zwart besteld. Vind het toch de mooiste en meest gangbare kleur. Ze zijn er standaard ook in het wit maar dat vind ik niet zo handig.

Wat bedoel je met wat zegt de dealer van de pre/pro setup?
Wat een stap joh, van de huidige set met de big Ushers, een EV en een forse sub, naar twee relatief bescheiden, actieve zuilen. Deze zien er overigens wel erg fraai uit.

Ben benieuwd wat dit jou gaat brengen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

rovinggecko

Je hebt gelijk, volgens mij zijn ze inwisselbaar. De build kwaliteit van de ac12 zou iets beter moeten zijn, maar is dan ook 4 x zo duur. Geluidskwaliteit zou hetzelfde moeten zijn.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

jaco

Ik heb nog wel een AC12 liggen volgens mij..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

thepioneer

Gisteren de Grote Usher's , en de B&W subwoofer naar de dealer gebracht. Na al het zware tillen en goed verpakken van de luidsprekers was ik ik helemaal de burmester vergeten mee te nemen. Stond nog mooi ingepakt op de tafel:).

De burmester heeft waarschijnlijk al een nieuwe eigenaar. Vandaag even foto's mailen naar de dealer en dinsdag ga ik hem even langsbrengen.

Wat een ruimte nu in de woonkamer zeg  ;

Heb ook inspiratie opgedaan voor een mooie design wand dus dat binnenkort maar even maken. Dan is er  een tv en de dsp5200's in het zicht.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

rovinggecko

Zo, dat gaat lekker voortvarend!
Nog geen levertijd bekend neem ik aan? Mooi dat er zo snel al eea verkocht wordt.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer