Meridian nieuws

Gestart door jaco, januari 4, 2010, 20:46:32

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

garmtz

Ik vind Meridian ook naar het iets warmere neigen (overigens zonder resolutie in te boeten). Dat komt een beetje door de (mid-)laag weergave, die bijvoorbeeld bij Linn iets analytischer is. Meridian bronnen hebben een zeer prettige 'bloom' zonder teveel te verbloemen zeg maar... :)   Het is echter bijna onmogelijk te zeggen of Meridian kleurrijk is, of Linn juist kleurarm, zonder precies te weten hoe de weergave 'hoort' te zijn.

Echt kleuring zou ik het echter niet noemen.

Bas Akkerman

Leuk topic dit! Ik begin ook steeds meer hooked te raken, ook al is dat gevaarlijk als je slechts een topmodel van een merk hebt gehoord.

En tsja, kleuring. Het is gewenning en smaak, waarbij ik meer neig naar warm dan "neutraal" of helderheid. Wat dat betreft ben ik nog maar aan het begin van mijn ontdekkingsreis en blijft mijn smaak rijpen. Zo, en nu weer verder lezen vanaf het begin van dit boeiende topic.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Staaled

Dan kan ik mij voorstellen dat die combi met Wilson audio werkt, aangezien ik Wilson audio als een wat "kille" sound ken.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

garmtz

Citaat van: Hipster op februari  5, 2013, 10:00:09
Dan kan ik mij voorstellen dat die combi met Wilson audio werkt, aangezien ik Wilson audio als een wat "kille" sound ken.

Dat hangt enorm af van de gemaakte combinatie. Probleem is dat veel high-end audio van zichzelf vaak erg analytisch en 'over engineered' kan zijn, met weinig natuurlijke (klank-)kleur. Het is niet dat een Wilson Audio van zichzelf 'koud' klinkt, maar omdat er door de speaker geen warmte wordt toegevoegd door bijv. kastkleuring, komt er gewoon precies uit wat je erin stopt. Idem Mark Levinson: niet van zichzelf 'koud', maar gebruik een verkeerde interlink en je zou dat wel kunnen concluderen. Meridian heeft altijd van zichzelf iets van natuurlijke warmte door een lichte 'bloom' in (mid-)laag en inherente zijigheid in het hoog (door gewoon consequent briljante digital domein engineering).

thepioneer

Ik vind meridian zelf niet cht kleuren maar gewoon erg natuurlijk.

De eindversterkers van meridian vind ik wel erg kleuren. Ik heb hier een g57 gehad en dat was echt niet hetgeen wat ik zocht. Het heeft natuurlijk met de rest van de set te maken maar de eindversterkers zijn niet echt iets wat mij aanspreekt. Ondanks ik toen de g02 had staan en de mc200. Ik dacht dat de meridian set compleet te maken maar helaas. Ik had voor de tweede keer een g57 thuis omdat ik me niet voor kon stellen dat het aan de versterker zou liggen.

Maar zo heeft iedereen zijn eigen smaak en voorkeur gelukkig :)
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Staaled

Citaat van: garmtz op februari  5, 2013, 10:07:41
Dat hangt enorm af van de gemaakte combinatie. Probleem is dat veel high-end audio van zichzelf vaak erg analytisch en 'over engineered' kan zijn, met weinig natuurlijke (klank-)kleur. Het is niet dat een Wilson Audio van zichzelf 'koud' klinkt, maar omdat er door de speaker geen warmte wordt toegevoegd door bijv. kastkleuring, komt er gewoon precies uit wat je erin stopt. Idem Mark Levinson: niet van zichzelf 'koud', maar gebruik een verkeerde interlink en je zou dat wel kunnen concluderen. Meridian heeft altijd van zichzelf iets van natuurlijke warmte door een lichte 'bloom' in (mid-)laag en inherente zijigheid in het hoog (door gewoon consequent briljante digital domein engineering).
Helder.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Robbo

Citaat van: jaco op december  5, 2012, 16:53:46
:(  Upgrade voor de 861:
+ usb input
+ 40% minder jitter
+/- nieuwe inputkaart
+/- nieuwe outputkaart

-  2000 uk pound = 2500 Euro hopenlijk (maar vrees dat het wel eens 2999 kan worden)

Nieuwe voeding ook in de v8 upgrade?

jaco

Citaat van: Robbo op februari  5, 2013, 15:35:55
Nieuwe voeding ook in de v8 upgrade?
Ja lineaire voeding volgens mij.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

bmateijsen

Nieuwe Meridian website is on-line: http://www.meridian-audio.com

En tevens nieuw product: Meridian Explorer USB-DAC: http://www.meridian-audio.com/collections/on-the-move

Groet,

Bjorn

Spijkie

nieuwe usb audio dac ala audiouest dragonfly, toch vind ik het een minpuntje dat het geen usb direct dac is ( dat je m direct je pc in kan stopen zoals de dragonfly) maar weer een kabeltje nodig hebt. Nog niet geluisterd natuurlijk, wat verwachten we ervan?
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

garmtz

Citaat van: Spijkie op februari 11, 2013, 18:55:21
nieuwe usb audio dac ala audiouest dragonfly, toch vind ik het een minpuntje dat het geen usb direct dac is ( dat je m direct je pc in kan stopen zoals de dragonfly) maar weer een kabeltje nodig hebt. Nog niet geluisterd natuurlijk, wat verwachten we ervan?

Heeft voordelen en nadelen... Met een 'USB direct' DAC kun je bij een verkeerde beweging je USB poort om zeep helpen...

Nahpets

Eens, heb met een HiFace ook eens zoiets uitgehaald, is niet fijn.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Exxar

Wel leuk dat die usb dac ook nog een optisch digitale uitgang heeft.

Bas Akkerman

Citaat van: bmateijsen op februari 11, 2013, 18:54:17
Nieuwe Meridian website is on-line: http://www.meridian-audio.com

En tevens nieuw product: Meridian Explorer USB-DAC: http://www.meridian-audio.com/collections/on-the-move

Groet,

Bjorn
Interessant die USB-DAC. Eens in de gaten houden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Nahpets

Nieuwbrief van Viertron komt net binnen:

CitaatMeridian laat iedereen van high end audio genieten met de Explorer

THE NEXT BIG THING VAN MERIDIAN IS HEEL KLEIN

Zoals beloofd laten we u weten wat het grote-kleine nieuws van Meridian inhoudt. Meridian stelt vanaf nu iedereen in staat om kennis te maken met high end audio - in Meridian stijl. Met de komst van de Meridian Explorer heeft niemand meer een excuus om het beste uit zijn of haar audiobestanden te halen.
De Explorer is een USB D/A converter op broekzakformaat die iedere computer laat klinken als nooit tevoren. De geboden kwaliteit, samen met de prachtige afwerking, vormt de perfecte kennismaking met de Meridian "experience".



Terwijl de bovenste afbeelding de Explorer in alle aluminium pracht laat zien, verraden de voor- en de achterkant wellicht waarmee we te maken hebben. We zie een miniUSB ingang op de afbeelding aan de linkerzijde en een hoofdtelefoon- en een gecombineerde digitale/analoge uitgang op de afbeelding aan de rechterzijde. Hoewel de plaatjes misschien niet zo spannend zijn, liegen de specificaties er niet om. Het volume wordt bediend met de aangesloten PC, maar wordt geïmplementeerd in de Explorer als een 64-stappen digitaal gecontroleerde analoge volumeregeling. Dit houdt in dat de volledige digitale resolutie intact blijft. Dit komt vooral tot zijn recht indien de Explorer met de gecombineerde digitale/analoge uitgang met een hifi-installatie wordt verbonden. Alle content wordt optimaal van klank met een maximale resolutie van 192kH/24-bit. De drie LED's op de Explorer geven aan op welke resolutie de unit werkt. De afmetingen van de Meridian Explorer bedragen slechts 10,2 x 3,2 x 1,8 centimeter en het gewicht bedraagt een luttele 50 gram. Het enige dat nog compacter aandoet is de prijs: de Meridian Explorer is binnenkort bij de betere speciaalzaak verkrijgbaar voor slechts € 295,00
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

thepioneer

Ik vind het een vreemd apparaat. Zou niet weten waar je hem voor zou moeten gebruiken. Alleen als ht pc. Maar voor 295,- kun je ook een hele mooie geluidskaart kopen.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Bas Akkerman

Er is al een summiere review via computeraudiophile waarbij uiteraard ook de Dragonfly wordt meegenomen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

road rebel

#417
Citaat van: thepioneer op februari 11, 2013, 21:42:15
Ik vind het een vreemd apparaat. Zou niet weten waar je hem voor zou moeten gebruiken. Alleen als ht pc. Maar voor 295,- kun je ook een hele mooie geluidskaart kopen.

Bij een MacMini wordt een geluidskaart toevoegen een beetje moeilijk (tenzij je via externe pci-e werkt maar dat is nog veel duurder).

Kan die usb DAC Meridian Explorer via internet besteld worden bij de betere speciaalzaak? Of moet ik eens langs Hilversum rijden?  :)
Zijn er ook adviezen voor goede (en betaalbare)1m lange  3,5mm-cinch interlinks? Iets zoals een Audioquest Sydney?
En is er een USBkabel meegeleverd met de Explorer?

thepioneer

Ik zou zoiets altijd via een dealer doen. En vanuit Hilversum versturen ze ook vast wel.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

evilniek

Wat een gaaf ding zeg, ook nog is ontzettend veel mogelijkheden om te tweaken, deze staat op m'n verlanglijstje.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

bmateijsen

#420
Onze demo Explorer is net binnen..... Hierbij wat foto's! Meridian Explorer uitpakken.... .

Groet,

Bjorn

bmateijsen

Citaat van: Robbo op februari  5, 2013, 15:35:55
Nieuwe voeding ook in de v8 upgrade?

Vandaag een upgrade uitgevoerd en dit is toch echt een zeer uitgebreide update.
Compleet voedingsboard en voeding wordt vervangen, ID29 kaart is een extra en de complete speakerline board is vernieuwd.

Tevens DSP7200 upgrade gedaan naar een V2, niet alleen de tweeter, maar ook een compleet filterboard wordt vervangen.

Updates zijn zoals altijd bij Meridian, understated op papier, maar in het echt een flinke upgrade.

Groet,

Bjorn

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Teejoo

heeft die explorer nou ook zo'n jitter killer aan boord?

bmateijsen

Wij hebben tevens een ID40 kaart beschikbaar, aangezien de klant een update naar ID41 heeft gedaan. Prijs: 700 euro.

Groet,

Bjorn