Meridian nieuws

Gestart door jaco, januari 4, 2010, 20:46:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jaco

#325
Citaat van: thepioneer op september  7, 2012, 10:59:29
Ik las dat hij 500,- pond moet gaan kosten.
Dat wordt dan snel 899 of 999 euro hier..

Update: slechts 725 euro  :clapping:
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Lonned

#326
Waarschijnlijk deze maand nog zullen de nieuwe versies en upgrades beschikbaar zijn voor de 818v1 (wordt versie 2), 808v3 (wordt 808v5), 861v6 (wordt 861v8) en de DSP7200 speakers (wordt DSP7200v2). Eigenaren van de huidige versies kunnen bij hun dealer informeren naar de de upgrade mogelijkheden. Als ik het goed begrijp moet het digitale board van de DSP7200s wel terug naar Meridian maar zou de rest van de upgrades bij de dealers kunnen plaatsvinden.

Zie bijgaande link op de Meridiansite: http://www.meridian-audio.com/the-collection/reference-upgrades.aspx

Niemand (buiten Meridian) heeft de nieuwe versies nog gehoord maar in ieder geval krijgt het Meridian idee van blijvende upgrades weer betekenis (na de onmogelijkheid om van 861v4 naar 861v6 up te graden (staat dit werkwoord al in de Van Dale?).

jaco

#327
 :(  Upgrade voor de 861:
+ usb input
+ 40% minder jitter
+/- nieuwe inputkaart
+/- nieuwe outputkaart

-  2000 uk pound = 2500 Euro hopenlijk (maar vrees dat het wel eens 2999 kan worden)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

bmateijsen

Ik zie inderdaad in het buitenland ook de prijzen, nu nog even de bevestiging van Viertron ontvangen.
Overigens heb je met de 861V6 ook de mogelijkheid om de ID41 kaart toe te voegen voor hoogwaardig streaming! De ID 41 zit ook in onze 818 en dat is werkelijk 1 van de referentiestreamers! Zie ook: http://www.beterbeeldengeluid.nl/blog/316-meridian-818-vs-8083-vs-klimax-dsm

jaco

En het wordt weer veel hoger dan de pond/euro koers doet vermoeden: 3250 euro.
Toch snel 750 euro aan transport en importeur opslag.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Grindtegel

Als alle Meridian bezitters in Nederland nou eens effe een maandje of twee niks kopen, moet je eens zien hoe snel ze die prijs omlaag gooien.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

jaco

#331
Ik moet op de bank slapen denk ik als mijn vrouw hoort dat ik 3250 euro wil uitgeven voor 40% minder jitter en een usb input..

Eerst maar wachten of de nieuw core software zoals ze het noemen ook om kan gaan met nieuwe ontwikkelingen zoals hoogte kanalen, en meer dan 1 subwoofer.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

thepioneer

Als het goed is word de ID40 kaart straks geschikt voor de 861 v4. Dus oude kaarten kunnen dean in de oudere machines geplaats worden.

Ronald
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Robbo

#333
Waar heb je dat gelezen?

De clocking is compleet anders in de nieuwere producten (861v6, 808.3, 818 ).  Dus ik twijfel daar sterk aan.

bmateijsen

Citaat van: Robbo op december 23, 2012, 13:49:44
Waar heb je dat gelezen?

De clocking is compleet anders in de nieuwere producten (861v6, 808.3, 818 ).  Dus ik twijfel daar sterk aan.

Ik ook....

Robbo

#335
Blijkbaar klopt het bericht van thepioneer, want het volgende is op het Meridian forum door een dealer gepost:

CitaatMeridian will shortly release new 861v4 firmware, which will allow the now discontinued ID40 card to be used as an integrated Meridian Digital Media playback zone.
Currently this card is only available for 861v6 and came included in 808.3.

It's a few weeks away though, so please be patient.

Het is af en toe niet te volgen bij Meridian.  Eerdere info was dat nieuwe kaarten niet in oude machines passen (wel andersom in sommige gevallen).

Tevens wordt er een 'health check' inclusief nieuwe voeding (uit de nieuwere serie) voor de 861v4 aangeboden.   Nog onduidelijk of dat ook in Nederland gaat gelden.  Eerdere van deze health checks heb ik nooit in NL gezien.

bmateijsen

Dit is nieuw voor mij, maar voor geĂ¯nteresseerden hebben wij straks dan een ID40 beschikbaar 2dehands.... ;)

thepioneer

Ik had het inderdaad op het forum gelezen. Ik moet eerst mijn machine ombouwen naar een v4. In de toekomst dan de mogelijkheid voor de id40. Zal wel een mooie upgrade zijn.

Heb nu eerst een andere eindversterker gekocht en ik ben in de race voor een upgrade van de 861 van V3 naar V4.

Dan is het eerst een tijd gebeurd met upgraden. Een Id40 kaart zou nog even moeten duren.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Lonned

Inmiddels ben ik bezitter van een health checked 861v4. Het mooie is dat ook de nieuwe lineaire power supply unit is geinstalleerd waardoor er alvast een deel van de elementen van de v8 in mijn 861 zit. Ik heb de 861 gekocht samen met een set DSP7200s (als vervanging van DSP7000) en kan helaas niet beoordelen of de healt checked 861v4 het verschil maakt (als vervanging van v3) of de DSP7200s maar het resultaat is in ieder geval een grote stap voorwaards. Het nieuws dat binnenkort de ID40 ook in de 861v4 kan worden gebruikt is in ieder geval erg positief zodat v4 bezitters op de tweedehands markt hun slag kunnen slaan en daarmee de 861v6/v8 bezitters ook van hun ID40 kaart kunnen afhelpen (als zij naar ID41 overstappen). Wellicht over een tijd dan ook ID41 in de v4 (want na ID41 komt echt wel ID42)? Meridian zorgt er op deze manier wel voor dat veel Meridian gebruikers naar Soloos (Meridian Digital Media Systems moet ik zeggen) zullen/kunnen overstappen. Mijn Linn DS gaat over een tijd dan toch de deur uit (met spijt).

Verder wacht ik nog op de v2 kit voor de DSP7200s. Dan ben ik wel weer even zoet.

Robbo

#339
DSP7200 zeer gaaf!   Daar zit ik ook nog steeds aan te twijfelen. 

SP/DIF naar links en dan Speakerlink van links naar rechts?
Draai je met of zonder center?

@thepioneer
861v3 naar v4 is een kwestie van 1 kaart.  Zijn ze nog wel te krijgen?

Lonned

Robbo, ben er ook erg blij mee. Heb er nog lang over getwijfeld om voor oudere DSP8000s te gaan maar ben voor de komende tijd weer helemaal ok (met de mogelijkheid van de v2 upgrade). Ik gebruik ze met een DSP5200HC als center (zonder trifield) en heb ze inderdaad zo aangesloten.  Ik heb ze pas twee dagen dus er moet nog veel worden geluisterd maar het klinkt fantastisch.

De EF20 kaart voor de v3 naar v4 is officieel niet meer te krijgen maar ik heb begrepen dat Meridian er zelf wellicht nog een aantal heeft liggen die via het juiste kanaal te krijgen zijn.

thepioneer

Lonned : Super dat je zo tevreden bent :) Heb je de speakers nu met de reviver aangesloten? De 861 v4 bied wel opties voor de toekomst. Zelf zou ik heel graag ook naar een v4 willen omdat de id40 kaart geplaatst kan worden.

Muziek luisteren in direct mode is in een v3 of v4 gelijk. Dit omdat je totaal geen gebruik maakt van de dsp rekenkracht van de machine. Bij surround of een stereo modus zoals trifield e.d. dan schijnt er toch behoorlijk verschil te zijn. Ook krijg je met de v4 roomcorrection erbij en het apodising filter. Daarnaast kun je met mconfig programeren in plaats van het legacy programma. Werkt toch net even lekkerder.

ik zag nooit geen reden om een v4 te willen. Dit omdat ik het in stereo niet gebruik. Maar met een id40 kaart word het ineens heel anders. Dan heb je een referentie kaart voor de sooloos, en dan gebruikt hij wel de extra dsp kracht en apodising filter voor stereo weergave.

Ik ben nu druk bezig om te kijken of er ergens een EF20 kaart te verkrijgen is. :wub:
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

thepioneer

Oh ja, sooloos gaat verdwijnen inderdaad. Hier blijft het nog wel een tijdje bestaan  :xmas:

Ik vind het wel mooi staan dat SLS in het display van de 861. En ik heb via Beter Beeld en Geluid een mooi SLS knopje toegestuurd gekregen voor op de MSR+

Nog bedankt via de weg, :)
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Lonned

#343
The pioneer: ik heb de DSP7200s uiteindelijk via de DSP5200HC aangesloten: (i) de DSP5200HC is de master en is digitaal via een M-kabel (DIN) aangesloten aan de 861, en (ii) de DSP7200 L (slave) is digitaal aan de 861 aangesloten en via een BNC slave kabel aan de DSP5200, en (iii) de DSP7200 R is als slave via speakerlink/RJ45 aangesloten aan de DSP7200 R. Ik heb de reviver uiteindelijk (nog) niet gebruikt.  Wellicht dat er in de verre toekomst nog een DSP7200HC komt (die is alleen huge!) en dan kan ik hem zeker ook gebruiken.

Hopelijk wordt de health check in Nederland ook mogelijk aangezien het ook voor bestaande bezitters van 861/G68/G61 een mooie manier is om naast de nieuwe voeding (met beter geluid?) ook 5/3 jaar garantie te krijgen op hun soms al oude bezit.

Misschien binnenkort MDMS knopjes kopen? ;)

thepioneer

De health check kan hier ook gedaan worden. Kost geloof ik €750. Dan heb je weer 5 jaar garantie en een nieuwe voeding. Ook worden er nieuwe elkos geplaatst op de analoge uitgangen indien noodzakelijk.

Is deze manier van aansluiten niet omslachtig? Omdat je nu heen en terug naar je center gaat. Vogens mij is het met de reviver veel makkelijker.

Dan heb je 861 ----> reviver ----> cat6 ----> dsp master ----> dsp slave.

En je center met din kabel en digitale kabel.

Het is eigenlijk wat lood om oud ijzer natuurlijk maar het scheelt je communicatie kabels als je via de reviver gaat. En je hebt hem liggen ja :)

Heb je ook een video kaart in je 861? Ik wil eens kijken of hij ook beter klinkt zonder de kaart. Dit omdat ik hem niet gebruik. Zal alleen een nieuw paneel moeten hebben om de unit weer dicht te maken.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

bmateijsen

Citaat van: thepioneer op december 24, 2012, 14:35:24
Heb je ook een video kaart in je 861? Ik wil eens kijken of hij ook beter klinkt zonder de kaart. Dit omdat ik hem niet gebruik. Zal alleen een nieuw paneel moeten hebben om de unit weer dicht te maken.

Zal niets uitmaken, gewoon laten zitten ;)

garmtz

DSP7200 is echt wel een waanzinnige keuze voor een Meridian systeem. Qua prijs/kwaliteit amper te verslaan.

thepioneer

Citaat van: bmateijsen op december 24, 2012, 14:38:01
Zal niets uitmaken, gewoon laten zitten ;)

Dat zijn duidelijke instructie's  :D

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Lonned

The Pioneer: Scheelt weer gedoe om die kaarten te laten zitten. Ik heb nu helemaal geen videokaarten meer en alleen de minimumkaarten + OA03 (voor analoog achter) en de OE12. Een stuk minder kaarten dan in jouw 861. Ik heb mijn UPC-box, PS3, Blu-Ray en Dune allemaal met HDMI via de HD621 aangesloten (die is weer verbonden met IE42 (drie aansluitingen gebruikt) en dan vervolgens de Linn DS ook verbonden met de IE42 kaart.

De reden dat ik de DSP7200s niet voor communicatie met de 861 heb aangesloten is dat ik maar twee comms aansluitingen (DIN) heb op de 861. Die zijn beiden al in gebruik voor de DSP5200HC en de HD621. Je zou dan weer een patchbox kunnen gebruiken maar via het "daisy chainen" kan het ook op deze manier. De center is dan de Master en de rest Slave.

thepioneer

Ik was even je hd621 vergeten :) wat hebben sommige mensen ook een partij apparaten  :withstupid:

Kun je dan niet het volgende doen?

861 ----> dsp5200 ----> hd621
861 ----> reviver -----> dsp7200 speakerlink
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra