Meridian nieuws

Gestart door jaco, januari 4, 2010, 20:46:32

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

jaco

Meridian Media Core 200 Single zone Soolos core te bedienen met een Soolos controller of een i-pad.
Heeft een 500 GB hdd voor ongeveer 1000 Albums.

Meer informatie op de Soolos pagina.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Teejoo

Citaat van: jaco op januari  8, 2011, 10:08:16
Meridian Media Core 200 Single zone Soolos core te bedienen met een Soolos controller of een i-pad.
Heeft een 500 GB hdd voor ongeveer 1000 Albums.

Meer informatie op de Soolos pagina.
Kijk, dat lijkt er al meer op. Weet je ook al prijzen?

bmateijsen

Citaat van: Teejoo op januari  8, 2011, 10:15:15
Kijk, dat lijkt er al meer op. Weet je ook al prijzen?

Product is net aangekondigd op de CES, dus NL prijzen zal nog wel even duren.

jaco

In de UK bieden dealers hem aan voor £2000 MSRP.

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Teejoo

#229
Dat is dan heel slim in de lijn van de prijs van de linn ds

Teejoo

Zijn er overigens al ergens reviews opgedoken? Ik vind niks.

bmateijsen

Citaat van: Teejoo op januari  9, 2011, 22:03:22
Zijn er overigens al ergens reviews opgedoken? Ik vind niks.

Ik denk van niet, het product is echt pas net geïntroduceerd op de CES. Betekent dus ook dat reviewers en dealers het pas met enkele maanden in handen krijgen ;)

Nahpets

Citaat van: bmateijsen op januari  8, 2011, 10:22:11
NL prijzen zal nog wel even duren.

Viertron is het niet met je eens  :D

CitaatMet de introductie van de Meridian Audio Core 200 en bijpassende Digitale luidspreker DSP3200 heeft Meridian de ultieme compacte topset gerealiseerd

Gepost op in de categorie Nieuw Assortiment - Permalink

De DSP3200 luidspreker is de kleinste in een serie van 5 modellen, deze is leverbaar in zwart en wit hoogglans. Door gebruik te maken van de Meridian DSP technologie is deze kleine luidspreker in staat een prestatie neer te zetten vergelijkbaar met een traditionele speaker die 8 maal groter is.
De luidspreker is makkelijk te plaatsen in of op een kast, op statieven of zelfs met de standaard beugelbevestiging aan de muur.

Met de bijpassende Audio Core voorversterker (ook in zwart of wit hoogglans) kunt u kiezen naar welke bron u luisteren wilt zoals, iPod, TV, CD of game en media-center. Naast de bronkeuze is in deze kleine Audio Core ook Meridian technologie als Apodising filters en upsampling ondergebracht. Resultaat is dat zowel de analoge als digitale iPod of USB ingangen nog verder worden geoptimaliseerd om de hoogst haalbare kwaliteit te genereren. Met één enkele aansluiting via speakerlink (CAT5) is iedere Digitale luidspreker van Meridian simpel aan te sluiten en zelfs in een hoofdtelefoon uitgang is voorzien. De nieuwe Meridian voorversterker in een nieuwe vormgeving voor de nieuwe generatie AV - randapparatuur.

Prijzen - DSP3200: € 2.500,= per stuk - Audio Core 200: € 2.250,=
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

bmateijsen

De Audio Core is niet hetzelfde als de Sooloos Media Core... ;), de audio core is een voorversterker. Maar dat staat ook duidelijk in de tekst die je gekopieerd hebt ;D

Robbo

Audio Core 200:



Media Core 200:



Robbo

#235
Media Core 600     (six zone analoog/speakerlink, RAID server):




Teejoo

Ik ben in elk geval erg benieuwd naar de ervaringen zodra hij beschikbaar komt. Qua userinterface is hij in elk geval even goed / slecht als de andere Sooloos apparaten. Hoe verhoud zich de Sooloos app tov de linn oplossingen?

Wel onhandig dat hij rechtop staat.

bmateijsen

Citaat van: Teejoo op januari 10, 2011, 10:04:14
Ik ben in elk geval erg benieuwd naar de ervaringen zodra hij beschikbaar komt. Qua userinterface is hij in elk geval even goed / slecht als de andere Sooloos apparaten. Hoe verhoud zich de Sooloos app tov de linn oplossingen?

Chorus heeft op album niveau altijd coverart. De Sooloos app laat pas de cover zien als je gekozen hebt. Verder is functioneel de Sooloos app een zeer fijne applicatie.

CitaatWel onhandig dat hij rechtop staat.

Volgens mij kan je hem ook gewoon neerleggen ;)

Durk

2 mille is een stuk vriendelijkere prijs dan de oorspronkelijke soloos prijzen. Ben benieuwd.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Robbo

Hifi enthousiatelingen hebben jarenlang (tien) duizenden euros neergelegd voor Wadias / CECs en andere high-end CD-spelers.    Upgrade na upgrade voor de kleinste verbetering. 

Een systeem zoals Sooloos is (wat mij betreft) ECHT een stap vooruit in je muziek beleving.  En dat mag dan niet hetzelfde geld kosten ?

Ik zie dezelfde tendens op het Meridian forum.    5 of 10 jaar geleden nog een Meridian 800-speler gekocht voor 15 duizend euro, omdat deze ook zo goed CDs kan afspelen.   En nu moeilijk doen omdat Sooloos zo duur is.      Ik moet daarom altijd hartelijk lachen.



Teejoo

Citaat van: bmateijsen op januari 10, 2011, 10:12:14
Chorus heeft op album niveau altijd coverart. De Sooloos app laat pas de cover zien als je gekozen hebt. Verder is functioneel de Sooloos app een zeer fijne applicatie.

Volgens mij kan je hem ook gewoon neerleggen ;)
Nou, ik weet niet of je hem wel kunt neerleggen omdat hij passief gekoeld wordt.

@ Robbo: ik denk dat de we een lagere prijs verwachten voor een streaming apparaat omdat streamen inmiddels erg gemeengoed is geworden door de PC wereld. De hardware is een stuk minder belangrijk geworden voor de klank dan de software, en daar zat ook vaak een groot deel van de kosten in. Zolang de digitale uitgang goed is gemaakt kom je nu een heel eind.

Kjelt

Citaat van: Teejoo op januari 10, 2011, 11:00:28
De hardware is een stuk minder belangrijk geworden voor de klank dan de software
Uh dit kun je heel fout lezen namelijk dat de software de klank beinvloed? Ik mag hopen van niet, en ik neem ook aan dat je iets anders bedoeld dan je geschreven hebt  ;)

Teejoo

Citaat van: Kjelt op januari 10, 2011, 11:15:05
Uh dit kun je heel fout lezen namelijk dat de software de klank beinvloed? Ik mag hopen van niet, en ik neem ook aan dat je iets anders bedoeld dan je geschreven hebt  ;)
Nee, ik bedoel het ook zo. Bij een CD speler was een duur, zwaar trillingsvrij loopwerk nodig etc. Nu heb je genoeg aan een krachtige chip en een kwalitatieve digitale uitgang. De mate van presteren is dan alleen nog maar afhankelijk van de software. Je zag dat bijvoorbeeld heel goed bij de oude TAG DP. Omdat deze veel meer processing power had (was natuurlijk wel hardware), kon de softwarematige decodering veel nauwkeuriger plaatsvinden omdat de software naar een hoger plan getild kon worden. Ik heb het dus niet over de user interface. Ik kan me voorstellen dat dat ook zou kunnen gelden voor een streamer.

Durk

Ik heb iig nooit 15.000 euro neergelegd voor een speler.. Dus dat zal ik ook niet doen voor een streaming device. Of ik moet de jackpot winnen.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Kjelt

Citaat van: Teejoo op januari 10, 2011, 11:27:35
Nee, ik bedoel het ook zo. Bij een CD speler was een duur, zwaar trillingsvrij loopwerk nodig etc. Nu heb je genoeg aan een krachtige chip en een kwalitatieve digitale uitgang. De mate van presteren is dan alleen nog maar afhankelijk van de software. Je zag dat bijvoorbeeld heel goed bij de oude TAG DP. Omdat deze veel meer processing power had (was natuurlijk wel hardware), kon de softwarematige decodering veel nauwkeuriger plaatsvinden omdat de software naar een hoger plan getild kon worden. Ik heb het dus niet over de user interface. Ik kan me voorstellen dat dat ook zou kunnen gelden voor een streamer.
Tja hangt er van af wat je software en wat hardware noemt. Alles wat een streamer zou moeten kunnen behalve de UI kan in wat ik hardware noem, en daaronder versta ik dus ook een FPGA met vhdl gecodeerd en een transceiver chip met TCP/IP ondersteuning. Alleen verschilllen daar de meningen dus over, sommige mensen noemen VHDL al software  :confused: , TCP/IP stackafhandeling zou je inderdaad als software kunnen beargumenteren echter de kwaliteit daarvan staat mijn inziens los van de kwaliteit van het geluid.
Overigens het ontkoppelen van de inkomende stroom data en uitgaande stroom data wordt over het algemeen ook gewoon door hardware opgelost. Als de digitale data gewoon 1:1 wordt doorgegeven zie ik je punt niet. Als je gaat upsamplen, interpoleren etc. etc. dan wel, echter meestal gebeurt dit in het weergevende device.

jaco

Citaat van: Durk op januari 10, 2011, 11:29:31
Ik heb iig nooit 15.000 euro neergelegd voor een speler.. Dus dat zal ik ook niet doen voor een streaming device. Of ik moet de jackpot winnen.
Ik ooit wel de helft toen ik veel DVD's keek. Stond ook ver vanaf mening andere speler in die tijd kwalitatief.

Helaas nu alleen nog te gebruiken voor DVD-A en CD waarbij hij ook erg goed klinkt.
Echter minder dan deze streaming oplossingen..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

bmateijsen

Meridian Sooloos Media Core 200 persbericht is net ontvangen:

INTRODUCTIE MERIDIAN SOOLOOS MEDIA CORE 200
Met de introductie van de Meridian Sooloos Media Core 200 zijn de mogelijkheden voor een instap Sooloos systeem nog dichterbij. In de Media Core 200 is opslag aanwezig voor ruim 1000 CD's, te bedienen via iPone en iPad, en kan direct als speler worden aangesloten op de Meridian actieve digitale luidsprekers of eender elk ander analoog stereo systeem.

Door een slim ontworpen behuizing kan de Media Core zonder fan werken, resultaat is een volledig stille unit die prima in of naast de audio set in de huiskamer past. Via het Sooloos platform zijn alle functies zoals in- en export van Itunes en digitale muziekbestanden met Control-PC te synchroniseren. Natuurlijk is via iPhone en Ipad je hele collectie te zien en in te zoomen op achtergrond details van muzikanten en producers en is er van (bijna) ieder album een recensie beschikbaar. Tot wel ruim 1000 albums kunt u lokaal zonder compressie opslaan en daarnaast is de wereld aan internet radiostations beschikbaar. Met toevoeging van een Control-15 is de Sooloos ervaring compleet maar door het aansluiten van een set digitale Meridian DSP3200 luidsprekers is dit op het moment het meest compacte Sooloos systeem.

Adviesprijs 2500 Euro.

Groet,

Bjorn

Teejoo

Ik ben benieuwd naar de vergelijking met de Linn's.

Kjelt

Citaat van: bmateijsen op januari 14, 2011, 13:30:16
Meridian Sooloos Media Core 200 persbericht is net ontvangen:
prijs is voor sooloos leuk gworden. Maar,
Wat is het in je eigen woorden nu precies voor een ding? Is het te vergelijken met de Ds media spelers? Zitten er alleen analoge uitgangen op? Of ook toslink, coax spdif? Welke Dac,s gebruiken ze?

BarcoCRT

2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0