Marantz/Klipsch en Naim/Harbeth

Gestart door KlipschHT, december 31, 2009, 18:34:11

Vorige topic - Volgende topic

dre73

jeroen houdt nog niet van plaatjes :D

hij is op zoek naar een zeer analoge weergave maar wil geen vinyl...........
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

KlipschHT

Citaat van: ArjanR1 op februari 12, 2011, 23:48:19
Die Marsh eindbakken zijn zo bruut!
Heb ze gehoord op de Mini Dancer 2, en die kwamen wel los toen ;D

450W op 8 ohm...tja dat wil wel :) ...maar de combi audiomat aria + mini dancer 1 vond ik niet echt geweldig. De Usher Mini Dancer 2 Diamond DMD heb ik een tijdje terug ook gehoord op een Duson voor/eind combi en mijn Chord set en dat vond ik wel weer mooi.

Citaat van: frank2 op februari 13, 2011, 09:01:47
Een heel mooie combinatie, zeer neutraal maar toch een "analoog" geluid. Als je alleen een Belles EV hebt gehad heb je al een beetje van het geluid kunnen proeven, zet je er een VV van Belles voor wordt het geluid mooier, in het kwadraat. Belles heeft nu meer types VV, vraag maar aan Arjan, zelf heb ik de 28A, deze heeft ook een zeer goede phono ingang.

tip: Belles is gevoelig voor stroom, een beter stroomdraad zorgt meteen voor een betere weergave, ik had Virtual Dynamics er achter, nu pink faun pc1 dit geeft een voor mij stuk beter geluid. Maw. probeer eens verschillende stroomsnoeren uit, ook verdeeldoos hoor je direct, dus een aparte audiogroep geeft ook weer een boost richting "goed" geluid.

Denk dat de combi 28A Reference + 150A Reference een hele mooie is, ach en je kunt er altijd nog een tweede 150A Reference bijkopen  :D . Met stroomkabels wil ik ook nog gaan experimenteren.

Citaat van: dre73 op februari 13, 2011, 09:17:21
jeroen houdt nog niet van plaatjes :D

hij is op zoek naar een zeer analoge weergave maar wil geen vinyl...........

Denk dat het eerder streaming word  :D
Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Naim Headline 2 + Philips X2HR, Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021), PS5, Nintendo Switch

Joris1971

Ik stream ook via mijn linn ds, maar ben ook blij dat een platenspeler heb.
Vinyl kan zoveel mooier klinken.

MarkD

Dus de Chordset is nu definitief exit? Wel balen dat het zo moest lopen. De Belles eindversterker vind ik ook goed klinken, hopelijk bevalt de voorversterker je ook. Of ben je toch nog verder aan het kijken naar andere merken?
Stereo: Magna Mano Ultimate 3.5 + Farad Super3|Denafrips Pontus 15th|Ayre AX-5 Twenty||VPI Traveler|Harbeth Compact 7-ES3 XD2|REL Gibraltar G1

KlipschHT

Ja is nu definitief weg....word waarschijnlijk wel een Belles 28A Reference + 150A Reference...de eindversterker beviel al erg goed dat ik wel vertrouwen in de voorversterker heb. De componenten passen goed bij elkaar, en ik ga er vanuit dat e.a. goed op elkaar afgestemd is. De 28A heeft ook nog een HT-pass, dus das mooi meegenomen.

Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Naim Headline 2 + Philips X2HR, Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021), PS5, Nintendo Switch

MarkD

Is wel een wat klassieker uiterlijk dan het space age design van de Chord... Belles heeft overigens ook nog een buizenpre zag ik.
Stereo: Magna Mano Ultimate 3.5 + Farad Super3|Denafrips Pontus 15th|Ayre AX-5 Twenty||VPI Traveler|Harbeth Compact 7-ES3 XD2|REL Gibraltar G1

Former member 78

Citaat van: MarkD op februari 13, 2011, 16:00:44
Is wel een wat klassieker uiterlijk dan het space age design van de Chord... Belles heeft overigens ook nog een buizenpre zag ik.

Klopt, de VT-01, die heb ik :)
En er is er dacht ik nog een, met een losse voeding.

MarkD

Ben je er al over uit? Zal wel kaal zijn zo zonder muziek... ;)

KlipschHT

Tja ik heb gelukkig mijn Onkyo receiver nog, dat klinkt toch ook zeker niet verkeerd. Maar dit speelt natuurlijk niet op het niveau als een losse stereo voor-, en eindversterker. Ik heb zaterdag dus mijn Chord set naar W&W gebracht, Karel zou hem dat weekend te koop zetten op audiomarkt. Vandaag maar eens even gebeld, want je raad het al...hij stond nog niet te koop op audiomarkt, ook niet op hun eigen site.

Wat nu...tja ik ben nog een beetje aan het twijfelen...ik heb zo het idee dat het nog wel eens lang kan duren voordat de chord set verkocht is. Zou eventueel andere spullen kunnen aanschaffen bij W&W...en zelf verkopen....en maar hopen dat het spul 100% goed is. Geld teruggeven doen ze niet dus...

dre73

hebben ze niks voor je dan?
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Former member 78

Waarom ruil je het niet in?

MarkD

Hmm, niet echt een lekkere situatie dus. Kun je ook niet weer inruilen tegen wat anders dan? Er moet uiteraard ook maar net iets tussen staan dat jou past... :-\

MarkD

dre73

boulder,jadis,belles,jeff rowland,audio research,ayre,unison research....

ik kon wel aardig uit de voeten geloof ik :D

KlipschHT

tja ik heb echt geen idee wat....

De Audio Research LS22 lijkt me wel wat als voorversterker, W&W vraagt er alleen 2200 euro voor. Dat vind ik te prijzig...zeker aangezien er vorige maand nog 1 te koop stond op internet voor 1495 euro...

Belles spreekt me nog het meeste aan....alleen die prijzen bij w&w...

Belles 150A Reference 2750 euro
Belles 28A 4500 euro (wel incl. phono)
Totaal 7250 euro

Bovenstaande setje kost bij de highendbroker 3500 euro, en dan is het nog een demo model, nog nooit verkocht aan een klant. Ik heb dit voorgelegd aan W&W maar met die prijzen kunnen ze gewoon niet meekomen. (Wat een marges...) Ik had gehoopt dat W&W de set bij highendbroker wilde kopen, en mijn chord set wilde inruilen...maar dat wilde W&W niet.

Tja en een leuke eindversterker...echt geen idee op dit moment. De Boulder leek me wel wat...maar deze is dus ook defect...staat overigens wel op hun site. En W&W geeft aan dat er met de Chord set niets mis is....het zou met de stroomvoorziening bij mij thuis te maken hebben....maar wel vreemd dat altijd het linker kanaal wegvalt dan...dus ik geloof er geen snars van.

dre73

KlipschHT

Citaat van: dre73 op februari 17, 2011, 19:34:29
en de unison?

Tja ik heb alleen de Unico gehoord, dat klonk best aardig. De rest ken ik niet...ik zoek eigenlijk een voor/eind combi die minimaal op hetzelfde niveau speelt als de Chord....misschien dat w&w nog wat leuks binnen krijgt...

Hier nog een filmpje welke ik had gemaild naar W&W, nu met mijn andere speakers....

MarkD

Kun je niet een tijdje een Powerplant-achtig iets lenen? Om uit te sluiten (of juist te bevestigen) dat het inderdaad aan de stroomvoorziening ligt.

Former member 78

Citaat van: JeroenGRT op februari 17, 2011, 19:40:42
Tja ik heb alleen de Unico gehoord, dat klonk best aardig. De rest ken ik niet...ik zoek eigenlijk een voor/eind combi die minimaal op hetzelfde niveau speelt als de Chord....misschien dat w&w nog wat leuks binnen krijgt...

Hier nog een filmpje welke ik had gemaild naar W&W, nu met mijn andere speakers...

Ik zal eens met Karel om de tafel gaan zitten als ik jou was.
Mijn ervaring is dat er altijd een oplossing gevonden kan worden.

Als jij de Unico een mooie versterker vond, probeer dan eens de
Unico Secondo te lenen bij hem. Die heeft net een stukje meer controle ;)
En als jouw speakers niet al te moeilijk zijn, maakt die er echt wel muziek mee.

Joris1971

Waarom sluiten ze die chord set dan niet aan met speakers in de winkel, dan merken ze toch meteen dat er iets mis mee is...

MarkD

Daar schijnt ie dit gedrag niet te vertonen (zie eerdere posts)...

Former member 78

Citaat van: Joris1971 op februari 17, 2011, 19:53:16
Waarom sluiten ze die chord set dan niet aan met speakers in de winkel, dan merken ze toch meteen dat er iets mis mee is...

Dat is gebeurd, ik heb hem zelf gehoord en speelde zonder probleem.
Best frusty als het probleem zich elders niet voor doet.

Joris1971

Citaat van: MarkD op februari 17, 2011, 19:43:41
Kun je niet een tijdje een Powerplant-achtig iets lenen? Om uit te sluiten (of juist te bevestigen) dat het inderdaad aan de stroomvoorziening ligt.

Dat had ie toch ook al gedaan?

Joris1971

Citaat van: ArjanR1 op februari 17, 2011, 19:58:49
Dat is gebeurd, ik heb hem zelf gehoord en speelde zonder probleem.
Best frusty als het probleem zich elders niet voor doet.

Heeft de TS ZIJN luidsprekers meegenomen naar de winkel en deze aangesloten?
Of waren dat luidsprekers vd winkel?

MarkD

Dat was een PS Audio Duet, niet echt vergelijkbaar. Hier zit geloof ik wel een milde vorm van filtering in, maar het is geen stroomregenerator.