Spijkie stereo set -> verdeeldoos met iets

Gestart door Spijkie, december 26, 2009, 12:51:34

Vorige topic - Volgende topic

Audiovorden en 2 gasten bekijken dit topic.

ruud2

waarschijnlijk had de fabrikant een andere vorm van de ruimte.
Niets is moeilijk voor degene die het zelf niet hoeft te doen....

Spijkie

Citaat van: ruud2 op augustus 18, 2026, 09:19:45waarschijnlijk had de fabrikant een andere vorm van de ruimte.

Dat heeft elke luidspreker bouwer idd.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

ruud2

Niets is moeilijk voor degene die het zelf niet hoeft te doen....

Spijkie

Nou dat schuiven is best leuk maar om nou te zeggen dat het werelden van verschil zijn ? Nee dat niet. Maar zoals gemeld , is het schuiven nu best zinloos , puur spielerei want de bank is er nog niet.

Voor het visuele aspect komt er nog een IKEA plank onder de switch want dan staat het gelijk.

Ook even kort met chatgpt gesproken, veel open deuren maar was ook wel even leuk. Chatgpt neemt klakkeloos de uitspraak van de ontwerper over dat de speaker dicht tegen de muur kan staan. Tegelijkertijd moet er een ideale luister driehoek komen en dient de bank naar voren geschoven worden in stapjes van 10 cm. Allemaal begrijpelijk maar dat van die bank gaat niet gebeuren. Wil ik de speakers op de ideale plek hebben dan moeten ze een meter van de achterwand af staan. Kan ik nu nog ff niet doen.

Het meest interessante: reflecties van de schuifpui , vloer en plafond. Wisten we ook al een beetje maar het inbetween gordijn is minder effectief dan de dubbele plissé en dat meende ik al een keer te horen. Dus die ga ik vaker inzetten als ik er even voor ga zitten. Is gratis dus extra leuk.

Er komt misschien een nog groter kleed, voor de reflecties alleen maar goed. Zal volgend jaar wel een keer zijn.

Voor wat betreft de voetjes vind ik ze grof gezegd minder wollig in het laag klinken dan de vorige gaias , die waren zeker niet slecht maar dit is wel anders / wat strakker. Blijft toch leuk om verschillen te horen , mijn voorkeur gaat wel uit naar deze voetjes.

Ik ben benieuwd wat uit de meting gaat komen zodra de bank er weer is. We zijn er wel een beetje klaar mee dat ie nog niet terug is maar dat is niet anders, het is nog redelijk weer dus we zitten niet heel veel binnen.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Spijkie

Mooie review van de atlas Eos 4.0 superior , het "iets" duurdere broertje van de cinehome Eos 4.0 kabel. Ik herken er wel veel in wat geschreven wordt.

https://the-ear.net/review-hardware/atlas-superior-4-0em-finishing-touch/

morca

Citaat van: Spijkie op augustus 22, 2026, 18:43:58Mooie review van de atlas Eos 4.0 superior , het "iets" duurdere broertje van de cinehome Eos 4.0 kabel. Ik herken er wel veel in wat geschreven wordt.

https://the-ear.net/review-hardware/atlas-superior-4-0em-finishing-touch/
Wonderbaarlijk goeie kabels.

Hij heeft er maar 1 getest in de keten.
Als hij overal zo.n superior aan had gezet.
Was het resultaat nog veel beter geweest.

Ik weet nog dat jij een eos 4 aan je switch deed.
En ik dacht ,wauw wat een dure power cord voor een switch.

Ik had toen nog geen eos geprobeerd.

Nu heb ik een andere switch.
Het eerste wat ik daarna deed was Stephan appen
Voor een eos 4  ;D

Spijkie

Ja het zijn meer dan prima kabels , zeker voor het geld.

Spijkie

Hmmm, ik meen te horen dat het hier in het weekend toch beter klinkt dan doordeweeks. Dat kan natuurlijk aan mij liggen maar het viel me vandaag op. De switch zit weliswaar niet op de Audiogroep maar de all in one wel.

De IKEA plank komt volgende week , dikke vette upgrade uiteraard. Zodra die er is zal ik het stroom gedoe nog ff goed nalopen . Kijken wat eruit kan en of anders maar ik denk niet dat ik er wezenlijk met de huidige spullen iets aan kan veranderen.

Mao

Citaat van: Spijkie op augustus 23, 2026, 13:50:12Hmmm, ik meen te horen dat het hier in het weekend toch beter klinkt dan doordeweeks. Dat kan natuurlijk aan mij liggen maar het viel me vandaag op. De switch zit weliswaar niet op de Audiogroep maar de all in one wel.

De IKEA plank komt volgende week , dikke vette upgrade uiteraard. Zodra die er is zal ik het stroom gedoe nog ff goed nalopen . Kijken wat eruit kan en of anders maar ik denk niet dat ik er wezenlijk met de huidige spullen iets aan kan veranderen.

Hier lange tijd dezelfde kwaal gehad.
Sinds ik andere voedingskabels gebruik geen last meer van.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

Spijkie

Citaat van: Mao op augustus 24, 2026, 03:11:33Hier lange tijd dezelfde kwaal gehad.
Sinds ik andere voedingskabels gebruik geen last meer van.

Dat is ook wel weer bijzonder. Zit alles bij jou op dezelfde groep ? , ik heb overal dezelfde voedingskabel aanhangen, behalve min of meer de switch omdat die in een AQ powerquest 2 zit EN op een andere groep zit.

Dura

Kun je een test doen met de netwerkkabel eruit en de streamer even op wifi? Dan weet je wellicht wat meer over of het probleem uit het netwerk komt.
Harbeth P3ESR, Bluesound Icon, XRL, Audiophonics LPA-S450ET Purifi 1ET6525SA, LG G3 55'. Less is more.

Mao

Komt niet uit netwerk heeft puur met stroomvervuiling te maken. Als ik alleen CD afspeel heb ik hetzelfde fenomeen. En op de groep waar de Audiovoeding op zit, zitten verder geen apparaten aan behalve wat lichtbronnen die overdag uit zijn. Avonds worden die wel gebruikt maar dan heb ik er geen last van. Met mijn nieuwe voedingskabels stekkerblok Audio naar 2x eindversterker, voorversterker en Streamer geen last meer van ondanks dat die voedingskabels uit China komen.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

morca

Citaat van: Mao op augustus 24, 2026, 10:58:29Komt niet uit netwerk heeft puur met stroomvervuiling te maken. Als ik alleen CD afspeel heb ik hetzelfde fenomeen. En op de groep waar de Audiovoeding op zit, zitten verder geen apparaten aan behalve wat lichtbronnen die overdag uit zijn. Avonds worden die wel gebruikt maar dan heb ik er geen last van. Met mijn nieuwe voedingskabels stekkerblok Audio naar 2x eindversterker, voorversterker en Streamer geen last meer van ondanks dat die voedingskabels uit China komen.
Had je eerst geen afgeschermde kabels?

Spijkie

Citaat van: Dura op augustus 24, 2026, 10:44:53Kun je een test doen met de netwerkkabel eruit en de streamer even op wifi? Dan weet je wellicht wat meer over of het probleem uit het netwerk komt.

Staat ook op de planning , alhoewel ik denk dat de losse Audiogroep ook weleens niet helemaal schoon kan zijn.

Mao

Citaat van: morca op augustus 24, 2026, 11:15:03Had je eerst geen afgeschermde kabels?

Zeker alle stroomkabels zijn afgeschermd maar dat is het probleem niet bij netvervuiling.

Spijkie

Nou eindelijk is de IKEA plank aangekomen en is geïnstalleerd onder de switch. Het staat wel veel veel beter zo!

De vorige plank liep wat rond , met de nieuwe plank staat de switch stabieler heb ik het idee. Niet dat de switch dat perse nodig heeft met z'n gewicht maar het is toch wel fijn zo.

chansig

Wat is de functie van de plank ? Esthetisch of ook iets voor de geluidsweergave ?

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Spijkie

Citaat van: chansig op augustus 26, 2026, 21:13:56Wat is de functie van de plank ? Esthetisch of ook iets voor de geluidsweergave ?

Gr. Hans

Met name praktisch  :colgate: de switch is nogal diep en mijn audiokast heeft een soort van brievenbus opening aan de achterkant dus moet de switch precies daarop aansluiten om de bekabeling erin te krijgen  :colgate: . Kwa geluidsweergave moet ik het nog ontdekken. Esthetisch staat het ook mooier 2 dezelfde IKEA planken onder de apparatuur. Voor €11 is het veel plank voor je geld

Spijkie

Deze ochtend lekker de tijd voor mezelf en kan ik iets zinnigs zeggen over de IKEA plank  :colgate::nopompom: Lastig om iets toe te schrijven aan een plank, de switch staat stabieler waardoor de pootjes ook beter hun " werk" kunnen doen . Het lastige is dat ook de stroom aan het begin van de week " slechter" kan zijn dan op een vrijdag ochtend . Goed excuus om begin van de week ook te luisteren  :colgate: .

Al met al iets strakker iets meer details ervaar ik.

Spijkie

Dat schuiven is best leuk, heb nu ook ergens een punt dat het geheel wat saai wordt gevonden. In hoofdlijnen nu:

30-40 cm van de achterwand vind ik opzich prima ( heb ik altijd mee geleefd  :colgate: )
Tussen die 40-70 een beetje saai.
Vanaf 70 tot nu 85cm , met name op die 85 cm komt er weer wat meer leven. Als ik het volgens de regel van de gouden driehoek wil schuiven heb ik dus meer kabel nodig maar dat komt allemaal. Dit is allemaal op gehoor etc.

Spijkie

Even een zijstapje onder het kopje: zou niet moeten kunnen maar is toch wel zo.

Ik kreeg de Apple AirPlay niet aan de praat en toen herrinnerde ik me dat ik met de wifi aan het prutsen ben geweest , apples eruit en deco erin, en dus de Samsung weer op de wifi aangesloten om de AirPlay te kunnen doen.

Eerste wat mijn vrouw zegt: wat zien die foto's er flets uit , mocht flets een Fries woord zijn  :colgate: , er zat minder kleur op de foto's op de tv dan op de iPhone. Geen aandacht meer aan geschonken.

Ben begonnen met de whisper man te kijken en dacht ik laat de tv ff op de wifi , puur om te kijken hoe de verbinding zou blijven. Bij het eerste beeld vond ik het ook flets, minder kleurrijk. Omgewisseld naar bekabeld ethernet en ik kreeg weer wat diepere kleuren terug.

Dit zal vast niet kunnen maar viel toch echt op. Meer mensen zoiets meegemaakt ?

SpaceJS

Citaat van: Spijkie op augustus 29, 2026, 20:52:24Even een zijstapje onder het kopje: zou niet moeten kunnen maar is toch wel zo.

Ik kreeg de Apple AirPlay niet aan de praat en toen herrinnerde ik me dat ik met de wifi aan het prutsen ben geweest , apples eruit en deco erin, en dus de Samsung weer op de wifi aangesloten om de AirPlay te kunnen doen.

Eerste wat mijn vrouw zegt: wat zien die foto's er flets uit , mocht flets een Fries woord zijn  :colgate: , er zat minder kleur op de foto's op de tv dan op de iPhone. Geen aandacht meer aan geschonken.

Ben begonnen met de whisper man te kijken en dacht ik laat de tv ff op de wifi , puur om te kijken hoe de verbinding zou blijven. Bij het eerste beeld vond ik het ook flets, minder kleurrijk. Omgewisseld naar bekabeld ethernet en ik kreeg weer wat diepere kleuren terug.

Dit zal vast niet kunnen maar viel toch echt op. Meer mensen zoiets meegemaakt ?

Het kan zijn dat je wifi in je router of tv te traag is voor 4k en hdr
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

Spijkie

Citaat van: SpaceJS op augustus 29, 2026, 21:03:41Het kan zijn dat je wifi in je router of tv te traag is voor 4k en hdr

Dat zou het idd kunnen zijn , is niet erg maar dan houd ik t lekker bij kabel

Spijkie

Ben er wel uit dat ik toch m'n switch op de Audiogroep uiteindelijk wil hebben, hoe en wat nog geen idee. Moet dus een degelijk blok komen maar niet gefilterd.

CinéHome

CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.