Spijkie's Stereo -> dromen , bijschaven / upgraden

Gestart door Spijkie, december 26, 2009, 12:51:34

Vorige topic - Volgende topic

graafie

Citaat van: Spijkie op april 23, 2025, 17:22:05Zo net even contact gehad met de dealer van de audiosolutions, ik krijg de kabel opgestuurd waarmee ik de luistersessie heb gedaan om uit te sluiten dat hetgeen wat ik hoor, een iets aangezet hoog , door de kabel komt of dat het er gewoon is en de speaker nog ingespeeld moet worden etc.

Mocht de audioquest kabel beter bevallen dan kan er gewoon geruild worden. Heel fijn contact sowieso , ze denken mee en doen niet te moeilijk. Wel vragen ze erbij of het allemaal serieus is op een normale vriendelijke manier. Dit lijkt me niet meer dan redelijk om een intentie en verwachting naar elkaar uit te spreken. Dit weekend het kabel vergelijk en dan gelijk er een klap op geven.

Kijk, goed om te horen.  ;)
Accuphase E-480, Accuphase DP-430, Technics SL1200GR + Audio Technica AT-740ml, Technics SL1210GR + Audio Technica AT-OC9XSL, Remton 8382 phono voorversterker. Marantz 2238, B&W CDM 1

Xander32

Audioquest ken ik als wat gemoedelijk, in het algemeen als ietwat aan de warme kant van neutraal. Dat kan net dat ene kleine gewenste verschil geven.

Maar een ietwat aangezet hoog kan wellicht ook komen doordat de mid/bas driver nog niet goed los is. Hoeveel uur heb je er nu opzitten met de speakers?

Citaat van: Spijkie op april 23, 2025, 17:22:05Zo net even contact gehad met de dealer van de audiosolutions, ik krijg de kabel opgestuurd waarmee ik de luistersessie heb gedaan om uit te sluiten dat hetgeen wat ik hoor, een iets aangezet hoog , door de kabel komt of dat het er gewoon is en de speaker nog ingespeeld moet worden etc.

Mocht de audioquest kabel beter bevallen dan kan er gewoon geruild worden. Heel fijn contact sowieso , ze denken mee en doen niet te moeilijk. Wel vragen ze erbij of het allemaal serieus is op een normale vriendelijke manier. Dit lijkt me niet meer dan redelijk om een intentie en verwachting naar elkaar uit te spreken. Dit weekend het kabel vergelijk en dan gelijk er een klap op geven.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Ja het hangt er een beetje om , er zitten toch al wel een 100 uur aan speeltijd in. De maker geeft zelf aan dat de gebruikte bekabeling neutraal is. Dit is dus dezelfde bekabeling als intern gebruikt is. Ergens vind ik het van mezelf , achteraf gezien, een wat overhaaste beslissing geweest om de LS kabel blind te kopen. Iets wat ik van mezelf niet echt herken , met name omdat ik de speakers met Audioquest ls kabels heb beluisterd.

Noem het maar iets te enthousiast. Betekent niet dat de LS kabel slecht is. Vandaag als het goed is ontvang ik de audioquest om dit weekend te vergelijken.
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

AudioEnZo

Nu weet je in ieder geval dat deze kabel dit effect geeft. Als je meteen de AQ had genomen niet  ;)

Spijkie

Zo is het ook weer.

Ik kan m'n lol wel op, de audioquest kabel is in huis en zowaar de Cisco meraki van Pinda13 ook.

Wordt weer even prutsen, de audioquest speelt nu wat in op de achtergrond. Is een gloednieuwe kabel  :ohmy: . Ik had de demo verwacht maar geeft niks  :pompom:

Xander32

Ga je ze tegelijkertijd in gebruik nemen of eerst de AQ en later de switch?

Citaat van: Spijkie op april 24, 2025, 14:20:34Zo is het ook weer.

Ik kan m'n lol wel op, de audioquest kabel is in huis en zowaar de Cisco meraki van Pinda13 ook.

Wordt weer even prutsen, de audioquest speelt nu wat in op de achtergrond. Is een gloednieuwe kabel  :ohmy: . Ik had de demo verwacht maar geeft niks  :pompom:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

RZeemering

Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"

Spijkie

Uiteraard eerst de audioquest en af en toe omwisselen. Vandaag tussen de bedrijven door, kids in bad, even 2 nummers vergeleken samen met m'n vrouw. Blijft erg lastig maar verschil is er zeker.

Ik hoop echt dat de wandpanelen morgen er zijn want dan heb ik het echte vergelijk, nu wel een verschil waarneembaar.

Wordt vervolgd.

Spijkie

Nou eindelijk de wandpanelen binnen, hij zou een uur van te voren bellen en de bezorging tussen 9 en 12. Belt ie 11:30 , ik rij nu van watergraafsmeer weet u waar dat ligt  :colgate: .

Geen idee , die plek ken ik niet in Friesland  :nowink: hahahaha . Das bij Rotterdam meneer ah zo ja. Over 1-1/2 uur ben ik bij u. Maar gelukkig ze zijn er.

Zelfde rijtje muziek maar weer aan het luisteren met de wandpanelen weer achter de bank. En toch zit er verschil tussen , lastig te omschrijven. Het is meer wat vind ik lekker (klinken) en wat minder. Net als met eten , waarom vind je iets lekkerder kiezen tussen 2 dingen die lekker zijn.

Ach , geneuzel wordt vervolgd. Ik kies uiteindelijk voor het lekkere.

brt

Dan ben ik benieuwd hoe ze smaken!  :tounge2:
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

graafie

Citaat van: Spijkie op april 25, 2025, 14:48:46Nou eindelijk de wandpanelen binnen, hij zou een uur van te voren bellen en de bezorging tussen 9 en 12. Belt ie 11:30 , ik rij nu van watergraafsmeer weet u waar dat ligt  :colgate: .

Geen idee , die plek ken ik niet in Friesland  :nowink: hahahaha . Das bij Rotterdam meneer ah zo ja. Over 1-1/2 uur ben ik bij u. Maar gelukkig ze zijn er.

Zelfde rijtje muziek maar weer aan het luisteren met de wandpanelen weer achter de bank. En toch zit er verschil tussen , lastig te omschrijven. Het is meer wat vind ik lekker (klinken) en wat minder. Net als met eten , waarom vind je iets lekkerder kiezen tussen 2 dingen die lekker zijn.

Ach , geneuzel wordt vervolgd. Ik kies uiteindelijk voor het lekkere.

Is voor jou op dit moment ook wel een dingetje natuurlijk, je hebt speakers die je in moet spelen, kabels die je in moet spelen en nu komen daar de panelen nog eens bij.....
Accuphase E-480, Accuphase DP-430, Technics SL1200GR + Audio Technica AT-740ml, Technics SL1210GR + Audio Technica AT-OC9XSL, Remton 8382 phono voorversterker. Marantz 2238, B&W CDM 1

RZeemering

Die hebben ook een inspeel tijd van weken!

:tongue2:
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"

graafie

Citaat van: RZeemering op april 25, 2025, 15:47:14Die hebben ook een inspeel tijd van weken!

Kun je nagaan.....ik zou stapelgek worden.  :D  :D  :D

Xander32

Die moeten idd acclimatiseren, één worden met de ruimte. Voor het best mogelijke resultaat is een doodse stilte vereist, gedurende minimaal 328,5 uur.

Citaat van: RZeemering op april 25, 2025, 15:47:14Die hebben ook een inspeel tijd van weken!

Spijkie

Ik heb daarom besloten er even tussen uit te gaan , hahahaha.

Nee even over de wandpanelen: er stonden 2 panelen , al ingespeeld enzo  :devil: en nu staan er 3. De andere 2 zijn naar de hal gegaan vanwege kleurverschil.

En ja de kabel en de luidsprekers moeten ingespeeld worden, dat snap ik. Maar dan nog is er verschil tussen 2 niet ingespeelde kabels, de AQ en de audiosolutions.

Spijkie

Citaat van: brt op april 25, 2025, 15:04:05Dan ben ik benieuwd hoe ze smaken!  :tounge2:

Wat houterig en zwaar op de maag  :colgate:  :tounge:

Spijkie

Als er iemand verstand heeft van panelen dan ben jij het wel, ik neem het gelijk van je aan  :tounge2:

Spijkie

Wat dan wel weer grappig is:

Bezoek over de vloer, schoonouders en een dag later onze oude buren. Spelen beide met sonos.

Zagen beide natuurlijk de nieuwe luidsprekers en dan komen er de vragen: deden die andere het niet meer? Wat is hier zo speciaal aan en ach jullie herkennen t vast wel.

Ze waren nog nooit echt gaan zitten en luisteren en nu voor het eerst wel even en dan komen de opmerkingen:

Schoonouders : oh dit kan je echt goed verstaan , wat klinkt t mooi helder en je hoort echt alles hè . Wat kost dit nou, ja toen vielen ze bijna van de bank maar dat geeft niet ze snappen het nu een beetje.

Oude buren: ja je hoort echt wel dat t beter is, de vrouw ging zitten de man niet. Man probeerde wat te zeggen maar werd afgekapt door de vrouw: ik ben aan het luisteren en dit klinkt echt heel mooi  :colgate: . Hahahaha mijn dagen waren weer goed.

Niet dat ze ooit dit geld eraan uit gaan geven maar voor een heel pak minder behaal je al zoveel mooiers dan sonos .

Maximus_Aurelius

Watergraafsmeer weet ik te liggen ja, Amsterdam en een heel groot opstel emplacement van de NS. Kom ik regelmatig.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Spijkie op april 25, 2025, 16:58:17Wat dan wel weer grappig is:

Bezoek over de vloer, schoonouders en een dag later onze oude buren. Spelen beide met sonos.

Zagen beide natuurlijk de nieuwe luidsprekers en dan komen er de vragen: deden die andere het niet meer? Wat is hier zo speciaal aan en ach jullie herkennen t vast wel.

Ze waren nog nooit echt gaan zitten en luisteren en nu voor het eerst wel even en dan komen de opmerkingen:

Schoonouders : oh dit kan je echt goed verstaan , wat klinkt t mooi helder en je hoort echt alles hè . Wat kost dit nou, ja toen vielen ze bijna van de bank maar dat geeft niet ze snappen het nu een beetje.

Oude buren: ja je hoort echt wel dat t beter is, de vrouw ging zitten de man niet. Man probeerde wat te zeggen maar werd afgekapt door de vrouw: ik ben aan het luisteren en dit klinkt echt heel mooi  :colgate: . Hahahaha mijn dagen waren weer goed.

Niet dat ze ooit dit geld eraan uit gaan geven maar voor een heel pak minder behaal je al zoveel mooiers dan sonos .

Leuk om te lezen. Hier precies hetzelfde alleen ik heb in de woonkamer Cabasse Io2 met subwoofer. Zomaar erbij voor film en series. Ik hecht er niet heel veel waarde aan. Mijn set staat in een aparte aangepaste ruimte en wanneer ik dit zeg willen sommige even zien en luisteren. Vragen ook wat kost zoiets, ik ben er inmiddels mee gestopt om met prijzen te gooien mede omdat sommige van de stoel vallen, antwoord daar heb je ook nieuwe auto voor en niet een hele kleine. Klopt als een bus. Alles is zo relatief.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Spijkie

Gelukkig nog een redelijk handige vrouw , in combinatie met een zeer makkelijke klus:

De panelen zitten vast. 3 stuks van 244 hoog en 60cm breed. We vinden het zelf zeer fraai staan.

pameijer

Mooi! En nog genoeg ruimte voor meer panelen  :pompom:
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

brt

Hoe ist met de klank nu, Spijkie?

Doen de AQ's het nodige voor het geluid?
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

Spijkie

Citaat van: brt op april 26, 2025, 13:55:36Hoe ist met de klank nu, Spijkie?

Doen de AQ's het nodige voor het geluid?

Ja er zit zeker verschil in de kabels en ik begrijp heel goed waarom audiosolutions ze neutraal noemt.ik zou ze zeer open noemen.

Ik had niet verwacht dat ik t zou zeggen maar het nog steeds zo zijn dat de boel aan het inspelen is. De kabel van Audiosolutions klinkt soms wat warmer maar dan nog ligt de audioquest lekkerder in het gehoor.

Wellicht is het idd wat teveel om speakers EN kabel tegelijk in te spelen.

fietser

Mooi die panelen. Heb er ook over nagedacht maar veto. De 2 panelen nu konden wel🤔