Spijkie's Stereo -> audiosolutions BL2 in huis

Gestart door Spijkie, december 26, 2009, 12:51:34

Vorige topic - Volgende topic

fietser en 3 gasten bekijken dit topic.

Spijkie

Citaat van: Contour op april 19, 2025, 08:51:07Die arrensee moet niet alleen van links naar rechts gaan, maar van links voor je naar rechts achter je, dus het geluid moet op het einde achter je lijken te zijn, een Q-sound effect.

Dan wordt dat het maandagochtend project  :colgate:
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

AudioEnZo

Citaat van: Spijkie op april 18, 2025, 20:43:48Ja dat kwam ik op internet ook al tegen dat inert filler, bedankt voor de tip dat t ook echt wat is ! Weet je ook zo of je de stands volledig had gevuld ?
Ik heb parkietenzand gebruikt, fijne korreltjes en lekker zwaar.

Xander32

De opstelling van de dealer ff markeren met een paar stukjes tape, dan kan je voorts naar hartelust schuiven. Echter, m.i. is dat bij nader inzien op dit moment geen zinnige actie, omdat ik lees dat er nog akoestische panelen in aantocht zijn.

Ik zou nu de boel de boel laten, rustig verder met inspelen (genieten van de muziek 🎶) en op het moment dat de panelen er hangen beoordelen of je nog wat met de opstelling moet doen.

Citaat van: Spijkie op april 19, 2025, 08:47:19Ja daar heb je ook een punt hoor, nog iets meer experimenteren met de plaatsing. Aan de andere kant, ze zijn opgesteld door de dealer. Leuk weetje en voor mij nieuw : het nummer van Roger waters op album amused to death nummer 8 (iets met rope) zit een arrenslee in die van links naar rechts gaat, gaat die soepel zonder onderbreking dan staan de speakers goed. Nummer nog nooit gehoord.

Toch is het hoofdzakelijk inspelen EN ik denk dat de akoestische panelen die weggehaald zijn ook meespelen. Ik had de nieuwe panelen allang verwacht en baal daar ook wat van.

Maar inspelen gebeurt nu zeker en eigenlijk kan ik pas over een week echt een goede vergelijking maken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Contour

Dat effect voor naar achter hoort trouwens niet iedereen. Was een keer met een man of 4 aan het luisteren, 2 mensen hoorden van links naar rechts, de andere 2 van linksvoor naar rechtsachter.

Groetjes Walter

Spijkie

Citaat van: Xander32 op april 19, 2025, 09:06:41De opstelling van de dealer ff markeren met een paar stukjes tape, dan kan je voorts naar hartelust schuiven. Echter, m.i. is dat bij nader inzien op dit moment geen zinnige actie, omdat ik lees dat er nog akoestische panelen in aantocht zijn.

Ik zou nu de boel de boel laten, rustig verder met inspelen (genieten van de muziek 🎶) en op het moment dat de panelen er hangen beoordelen of je nog wat met de opstelling moet doen.

Doe ik ook hoor, nu gewoon een play list op de achtergrond aan. De dealer heeft ff een berichtje gedaan dat we volgende week contact hebben. Ook gaf ie aan dat inert filler hebben en das niet al te gekke duur dus ga ik zeker doen. Verder de boel ff met rust laten totdat de panelen er zijn inderdaad.

Spijkie

Citaat van: Contour op april 19, 2025, 09:10:14Dat effect voor naar achter hoort trouwens niet iedereen. Was een keer met een man of 4 aan het luisteren, 2 mensen hoorden van links naar rechts, de andere 2 van linksvoor naar rechtsachter.

Groetjes Walter

Goed dat je het zegt, was anders tot maandag avond laat aan het schuiven geweest  :P  :blink:

brt

Citaat van: Contour op april 19, 2025, 09:10:14Dat effect voor naar achter hoort trouwens niet iedereen. Was een keer met een man of 4 aan het luisteren, 2 mensen hoorden van links naar rechts, de andere 2 van linksvoor naar rechtsachter.

Groetjes Walter

Dus eigenlijk zegt dit meer iets over de luisteraar dan of de opstelling correct is...
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

brt

Is tzt dsp in het laag voor jou nogeen optie @Spijkie ?
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

Contour

In mijn geval als de opstelling niet goed symmetrisch is bijvoorbeeld, of de fases kloppen niet, hoor ik het effect minder goed. Dus voor mij altijd wel een nuttige test track.

Spijkie

Citaat van: brt op april 19, 2025, 11:22:38Is tzt dsp in het laag voor jou nogeen optie @Spijkie ?

Als het goed is niet nodig. Met de lyngdorf vond ik het geluid zeker niet beter dan zonder dsp.

Vooralsnog heb ik er vertrouwen in dat t helemaal goedkomt  :colgate:

Ohm Ivo

Spijkie,

misschien tel ik een domme vraag, maar hier komptie: ik heb zonet tot pagina 54 van je topic teruggelezen maar kan niet vinden wat je heeft doen besluiten om over te stappen naar andere speakers. Is in de verste verte geen oordeel, alleen zuivere nieuwsgierigheid. Dus wat is de reden (kan ook zijn dat je gewoon iets anders wilde proberen...). Had je genoeg van de Piega's? Wilde je van vloerstaanders af? Verder wens ik je veel luistergenot toe en hoop dat het het goed uitwerkt voor je. Ze staan iig mooi in de kamer.

Groet van Evert

Spijkie

Citaat van: Ohm Ivo op april 19, 2025, 17:44:50Spijkie,

misschien tel ik een domme vraag, maar hier komptie: ik heb zonet tot pagina 54 van je topic teruggelezen maar kan niet vinden wat je heeft doen besluiten om over te stappen naar andere speakers. Is in de verste verte geen oordeel, alleen zuivere nieuwsgierigheid. Dus wat is de reden (kan ook zijn dat je gewoon iets anders wilde proberen...). Had je genoeg van de Piega's? Wilde je van vloerstaanders af? Verder wens ik je veel luistergenot toe en hoop dat het het goed uitwerkt voor je. Ze staan iig mooi in de kamer.

Groet van Evert

Hallo Evert , ik snap de vraag.

Kort samengevat, we zijn / waren bezig met het interieur en daarbij kwamen ook de speakers kort naar voren in het totaal plaatje maar was geen noodzakelijke wijziging. Toen wezen luisteren bij de van Deynen audioshow, tja toen toch iets gehoord wat me wel aanstond en ook nieuwschierig naar de nieuwere piegas wat de vooruitgang was. De coax 611 die ik als opvolger beschouw van de 30.2 is voor mij buiten budget en klonk wel iets beter. Maar de Sonus Faber guarneri vond ik mooier klinken.
Toen via dit forum op t spoor gezet voor audiosolutions en ik was onder de indruk en verkocht. In z'n geheel voor mij een stap beter en budget technisch goed te doen.

( heel stiekum weer iets nieuws is ook wel leuk hoor  :colgate: )

Spijkie

Omdat de Gaia 3 verkocht is en niet meer terug komen kan er weer wat gepield worden in de hobby. Al een tijd geleden contact gehad met Pinda13 voor de Cisco meraki en die gaat er nu komen. De stage 1 versie.

Om alvast een disclaimer neer te zetten, dit heeft niks te maken met het inspelen van de speakers etc maar meer omdat ik dit wil onderzoeken, de ifi voeding met d-link gaat of in de verkoop of in de meterkast  :colgate:

Nu lekker Nils lofgren op de achtergrond

Spijkie

Oh en bijna vergeten , ik heb nog wat Quadrispire voetjes liggen. Deze kunnen nog tussen de speakers en het plateau waar ze op staan. Zo klooien we lekker door met geneuzel in de marge  :colgate:

Laan

Citaat van: Spijkie op april 20, 2025, 10:39:19Oh en bijna vergeten , ik heb nog wat Quadrispire voetjes liggen. Deze kunnen nog tussen de speakers en het plateau waar ze op staan. Zo klooien we lekker door met geneuzel in de marge  :colgate:

Juist in dat geneuzel in de marge ligt vaak het punt van net niet naar net wel geweldig. :)

Xander32

Interessant, ik ben benieuwd of en zo ja wat die doet. Ik haal overmorgen de D-Link er ook tussenuit om te gaan ervaren of dat een stap achteruit of zelfs weer vooruit is. Dat heb ik nog niet scherp  :nowink:  Het kan ook zomaar zijn dat ik zonder lekkerder vind klinken.

Citaat van: Spijkie op april 20, 2025, 10:37:48Omdat de Gaia 3 verkocht is en niet meer terug komen kan er weer wat gepield worden in de hobby. Al een tijd geleden contact gehad met Pinda13 voor de Cisco meraki en die gaat er nu komen. De stage 1 versie.

Om alvast een disclaimer neer te zetten, dit heeft niks te maken met het inspelen van de speakers etc maar meer omdat ik dit wil onderzoeken, de ifi voeding met d-link gaat of in de verkoop of in de meterkast  :colgate:

Nu lekker Nils lofgren op de achtergrond
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Citaat van: Laan op april 20, 2025, 10:52:43Juist in dat geneuzel in de marge ligt vaak het punt van net niet naar net wel geweldig. :)

Ik weet t en daarom des te leuker om te doen. Moeten wel de akoestische panelen er weer zijn anders kan ik er denk ik niet veel van vinden.

Spijkie

Citaat van: Xander32 op april 20, 2025, 10:59:17Interessant, ik ben benieuwd of en zo ja wat die doet. Ik haal overmorgen de D-Link er ook tussenuit om te gaan ervaren of dat een stap achteruit of zelfs weer vooruit is. Dat heb ik nog niet scherp  :nowink:  Het kan ook zomaar zijn dat ik zonder lekkerder vind klinken.

Leuk! Lees heel graag je bevindingen  :colgate:

Maximus_Aurelius

Citaat van: Xander32 op april 20, 2025, 10:59:17Interessant, ik ben benieuwd of en zo ja wat die doet. Ik haal overmorgen de D-Link er ook tussenuit om te gaan ervaren of dat een stap achteruit of zelfs weer vooruit is. Dat heb ik nog niet scherp  :nowink:  Het kan ook zomaar zijn dat ik zonder lekkerder vind klinken.

Hier in mijn set de switch(ander merk) toenmalig ook er tussenuit gehaald maar vrij snel was het hoorbaar dus weer ingeplugd. Nu fijn laten zitten.  :headbanging:
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

Direct met het in gebruik nemen hoorde ik een verschil, onmiskenbaar. Echter ben ik er nog niet van overtuigd of ik het geluid nu ook als mooier ervaar. Het klinkt heerlijk nu, met switch, maar dat deed het zonder ook en in mijn herinnering met wat meer energie, wat meer duidelijk hoorbare aanzetten. Maar dat ga ik de komende week ervaren.

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 20, 2025, 12:03:38Hier in mijn set de switch(ander merk) toenmalig ook er tussenuit gehaald maar vrij snel was het hoorbaar dus weer ingeplugd. Nu fijn laten zitten.  :headbanging:

Spijkie

Als het goed is komen de wandpanelen vrijdag, kijken we heel erg naar uit. Ik wil ze gelijk het weekend opplakken , dan is het maar weer klaar 😀

Xander32

Begrijpelijk, je bent vast heel benieuwd naar het effect ervan (optisch maar vooral ook akoestisch) 🙂

Spijkie

Citaat van: Xander32 op april 23, 2025, 09:37:43Begrijpelijk, je bent vast heel benieuwd naar het effect ervan (optisch maar vooral ook akoestisch) 🙂

Absoluut! M te meer omdat we al 2 panelen hadden staan die naar de hal zijn verhuisd, dat merken we toch wel in huis. Het geeft nu iets meer galm

Spijkie

Zo net even contact gehad met de dealer van de audiosolutions, ik krijg de kabel opgestuurd waarmee ik de luistersessie heb gedaan om uit te sluiten dat hetgeen wat ik hoor, een iets aangezet hoog , door de kabel komt of dat het er gewoon is en de speaker nog ingespeeld moet worden etc.

Mocht de audioquest kabel beter bevallen dan kan er gewoon geruild worden. Heel fijn contact sowieso , ze denken mee en doen niet te moeilijk. Wel vragen ze erbij of het allemaal serieus is op een normale vriendelijke manier. Dit lijkt me niet meer dan redelijk om een intentie en verwachting naar elkaar uit te spreken. Dit weekend het kabel vergelijk en dan gelijk er een klap op geven.

pameijer

Een klap erop geven werkte vroeger met CRT TV's altijd heel goed. Had geen idee dat dat ook voor kabels gold  :music:
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!