Masking middels paneelgordijnen van 21:9 scherm

Gestart door hifiman, december 24, 2009, 09:38:31

Vorige topic - Volgende topic

williams

Hierna heb ik de panelen op maat gezaagd en bekleed met het zwarte plakvilt en de runners erop gemonteerd.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Daarna heb ik nog een mdf plaat over de volle lengte van de bovenkant geplaatst om de rails ut het zicht te krijgen en vervolgens heb ik dit ook met plakvilt bekleed.
En als laatste heb ik de panelen op zijn plaats aangebracht.
Het resultaat mag er denk ik wel zijn . :smile:
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

eddy135

Mooi geworden, inderdaad. :)
Gebruik je een anamoprh lens of prisma, of gaat dat niet met de jvc?
Denk zelf ook aan deze oplossing, ben alleen wel aan een rolscherm gebonden, moet daar dus nog wel een oplossing voor bedenken.. :-\
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

hifiman

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

denoontje

nice, ik moet nog steeds wat bedenken voor horizontale masking (heb een 16/9 scherm)

williams

CiteerGebruik je een anamoprh lens of prisma, of gaat dat niet met de jvc?

Ik gebruik een Isco 2 lens en dat gaat erg goed met de JVC het is wel een heel karwei om dat goed scherp te krijgen .

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

williams

Het probleem met het scherp krijgen zit hem in het afstellen van de Isco.
Zoals je weet in de bioscoop zit de cinemascoop lens vast op de basis lens en dit betekent dus dat ze recht op mekaar zitten .
De Isco hangt er dus los voor en ook de beam of de straal van het beeld dat uit je projector komt gaat nooit recht door basis lens heen .
De truc is dan ook de straal recht door de Isco te laten gaan en door het midden van de lens daar waar het glas het beste is.
Dit resulteerd dus dat de Isco wat naar beneden gericht voor de JVC hangt.
Als dit goed hangt heb je nog het scherp stellen van het beeld zelf.
De moeilijkheid zit hem in het scherp stellen over het gehele beeld, heb je het in het midden goed dan zijn de hoeken weer onscherp.
De afstelring op de Isco is er dan ook voor om over het hele beeld de zelfde scherpte te krijgen ,dit noemen ze ook wel anamorphic nivana.
De combinatie van de beam je basis lens en de isco zorgen er dan ook voor dat het niet meevalt .

William

celerontje

Aha, dat van die speciale anamorphic scherpstelring ken ik wel, ik projecteer zelf namelijk regelmatig 35mm films. ;)

Een prisma ervoor werkt zeker een stuk makkelijker?

williams

Ik weet dat je verstand van 35 mm hebt .
Ik heb de Isco een paar jaar terug voor een goede prijs kunnen overnemen maar als ik de keus had gehad tussen een goede prisma of lens dan denk ik dat is voor de prisma zou gaan.
Nu mijn Isco goed staat ben ik er erg tevreden mee , maar met een prisma kun je gewoon op passtrough zetten dit is wat beter met 16/9 films.

hifiman

eddy135

Citaat van: williams op maart 15, 2010, 23:20:08
Ik weet dat je verstand van 35 mm hebt .
Ik heb de Isco een paar jaar terug voor een goede prijs kunnen overnemen maar als ik de keus had gehad tussen een goede prisma of lens dan denk ik dat is voor de prisma zou gaan.
Nu mijn Isco goed staat ben ik er erg tevreden mee , maar met een prisma kun je gewoon op passtrough zetten dit is wat beter met 16/9 films.

Een prisma is dus de beste keus; zitten daar ook nog kwaliteitsverschillen in?

hifiman

Citaat van: eddy135 op maart 16, 2010, 10:25:17
Een prisma is dus de beste keus; zitten daar ook nog kwaliteitsverschillen in?
Het is niet persee de beste keuze, het is een afweging. Ik heb voor een prisma gekozen omdat ik dan simpel met een afstandsbediening kan switchen tussen 16:9 of 21:9.  :)

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

eddy135

Citaat van: Audioloog op maart 16, 2010, 10:26:21
Het is niet de beste keuze, het is aan afweging. Ik heb voor een prisma gekozen omdat ik dan simpel met een afstandsbediening kan switchen tussen 16:9 of 21:9.  :)

Switchen vind ik wel een voorwaarde, inderdaad.

jaco

Je kunt ook een video processor het beeld laten aanpassen en de masking voor het onbelichte stuk zetten. Dan kan de lens gewoon blijven zitten.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

williams

CiteerJe kunt ook een video processor het beeld laten aanpassen en de masking voor het onbelichte stuk zetten. Dan kan de lens gewoon blijven zitten.

Hier heb ik ook al aan ziten denken.

Zou de dvdo edge dit kunnen?

master30

mooi low budget idee.
zoiets ga ik ook eens maken, ik maak er dan een extra rail bij voor een extra masking voor 4x3, of ik mak de zij panelen wat groter, maar dat laatste lijkt me minder fraai.

Ik wil ooit mijn oude favorite serie gaan herkijken, the X-files en die 1e seizoenen zijn 4x3,  ;D
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

kermit

Hee William,

Zie het nu pas. Mooi man. Je wordt steeds handiger ;D
Volgende week zie ik het in het echt.

Kermit

rijstfj

hifiman

Nog even wat foto's van de masking in verschillende standen.

16:9

hifiman

hifiman

En de overdag stand.  ^-^

Erik van Voorst (in memoriam)

....nu nog wel even de transparant plastic glimmende stokjes met zwart linnen tape omwikkelen..... 8)..
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!