Peerless Monsters Room

Gestart door Peerless Monster, december 23, 2009, 14:02:45

Vorige topic - Volgende topic

RubenV.

Inderdaad een mooie oplossing voor je apparatuur. Ik ben benieuwd naar de foto's  :coffee:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Peerless Monster

Ik weet niet of hij op korte termijn wordt opgehangen.
Wil alles nu beter gaan aanpakken nog, maar wellicht dat ik hem toch hang en foto's neem.
Ik beloof niks ;).
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

RubenV.

Citaat van: Peerless Monster op maart 15, 2013, 12:32:22
Ik weet niet of hij op korte termijn wordt opgehangen.
Wil alles nu beter gaan aanpakken nog, maar wellicht dat ik hem toch hang en foto's neem.
Ik beloof niks ;).

We gaan het zien  :popcorn:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

henkhifi

audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

Peerless Monster

Versie twee on its way!

Vandaag begonnen met te bedenken wat ik wil...
- In ieder geval het meubel is al duidelijk: de target.
- De apparatuur blijft hetzelfde, hoewel de Sunfire, Oppo83 en de Dune D1 Smart gewoon ook ingeruild kunnen worden... Ach toekomst muziek ;). Voor wie interesse heeft, die meldt zich maar.
Ik zoek dus ene goede vervangen voor de Dune en de Oppo in 1 apparaat... (bestaat die???)
- Nieuwe luidspreker kabels (iets betere dan de Praxis die er nu op zit) zijn al aangeschaft, ik heb genoeg afwerkingsmateriaal van hifi-supply om de tijd goed door te komen.
- STroomkabels moeten worden ingekort waarschijnlijk en ik heb de stroomverdeler niet meer nodig. Het meubel komt pal naast het stopcontact.
- Wel moet ik een dedicated kabel maken voor de subwoofer. Lengte zal rond de 3 meter uitkomen vermoedelijk.
- Ik wil een 0 situatie gaan vast leggen. Wat heb ik nu allemaal en wat mag er weg en wat moet ik dan gaan aanschaffen.
- De Supra HDMI kabel HF100 staat al te koop. 10 meter is echt 2 much (volgens mij is het 10 meter). Ik kan ook zelf gaan solderen, maar kan je die connectoren ergens kopen?
Wellicht te ruil voor 3 meter...
- Eenvoud en simpel. Zo min als mogelijk in de ruimte.
- Wel comfortabel in de ruimte
- Zo donker mogelijk
- Wel een gezellige ruimte, dus met gordijnen aanzijkant en voor het doek
- Kabels weggewerkt
- Keep it simpel qua apparatuur (geen extra versterkers etc, gewoon 2 apparaten, hooguit 3 stuks)
- Er moet nog bij de ramen gekomen kunnen worden ivm schilderbeurt etc.
- Alle componenten moeten kunnen worden voorzien van CA-platen
- De basabsorbers moeten blijven staan in de hoeken
- De Auralex mag worden verkocht en vervangen met de opbrengst daarvan andere acoustische aanpassingen
- Zelf diffusers bouwen van PS.
- Proberen om de frontspeakers weg te werken uit het zicht
- De bank blijft, evenals de subwoofer kastje.
- De speakers blijven dezelfde en hoeven niet te worden geupgrade
- Beamer blijft dezelfde
- Oppo en Dune mogen worden vervangen door een alles in 1 apparaat: moet DVD-A en SACD kunnenspelen
- Netwerkkabels moeten worden afgewerkt
- Stroom kabels moeten worden ingekort en worden hergebruikt.
- Kleur is hoofdzakelijk zwart, fluweel en bestaande burgundy kleur van de bank. Eventueel kiezen voor een nieuwe kleur.
- Er moet meer verlichting komen en wegwerken.

Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Maro

Gelukkig ben je niet veeleisend.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Peerless Monster

Citaat van: Maro op maart 29, 2013, 16:06:42
Gelukkig ben je niet veeleisend.  :D

Oh dit valt nog wel mee ;)

Nahpets

Citaat van: Peerless Monster op maart 29, 2013, 15:39:52
(iets betere dan de Praxis die er nu op zit)

:blink: ik hoop dat dit niet over de Shunyata's gaat.....

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Peerless Monster

Citaat van: Nahpets op maart 29, 2013, 16:41:00
:blink: ik hoop dat dit niet over de Shunyata's gaat.....

Nee die liggen in de woonkamer 😄

HTip

Indrukwekkende plannen en geen half werk! Ga je een ontwerp van de ruimte maken?

P.S. Heb je mijn PM gezien?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

advr

Citaat van: Peerless Monster op maart 29, 2013, 15:39:52
Versie twee on its way!

Vandaag begonnen met te bedenken wat ik wil...
- In ieder geval het meubel is al duidelijk: de target.
- De apparatuur blijft hetzelfde, hoewel de Sunfire, Oppo83 en de Dune D1 Smart gewoon ook ingeruild kunnen worden... Ach toekomst muziek ;). Voor wie interesse heeft, die meldt zich maar.
Ik zoek dus ene goede vervangen voor de Dune en de Oppo in 1 apparaat... (bestaat die???)
- Nieuwe luidspreker kabels (iets betere dan de Praxis die er nu op zit) zijn al aangeschaft, ik heb genoeg afwerkingsmateriaal van hifi-supply om de tijd goed door te komen.
- STroomkabels moeten worden ingekort waarschijnlijk en ik heb de stroomverdeler niet meer nodig. Het meubel komt pal naast het stopcontact.
- Wel moet ik een dedicated kabel maken voor de subwoofer. Lengte zal rond de 3 meter uitkomen vermoedelijk.
- Ik wil een 0 situatie gaan vast leggen. Wat heb ik nu allemaal en wat mag er weg en wat moet ik dan gaan aanschaffen.
- De Supra HDMI kabel HF100 staat al te koop. 10 meter is echt 2 much (volgens mij is het 10 meter). Ik kan ook zelf gaan solderen, maar kan je die connectoren ergens kopen?
Wellicht te ruil voor 3 meter...
- Eenvoud en simpel. Zo min als mogelijk in de ruimte.
- Wel comfortabel in de ruimte
- Zo donker mogelijk
- Wel een gezellige ruimte, dus met gordijnen aanzijkant en voor het doek
- Kabels weggewerkt
- Keep it simpel qua apparatuur (geen extra versterkers etc, gewoon 2 apparaten, hooguit 3 stuks)
- Er moet nog bij de ramen gekomen kunnen worden ivm schilderbeurt etc.
- Alle componenten moeten kunnen worden voorzien van CA-platen
- De basabsorbers moeten blijven staan in de hoeken
- De Auralex mag worden verkocht en vervangen met de opbrengst daarvan andere acoustische aanpassingen
- Zelf diffusers bouwen van PS.
- Proberen om de frontspeakers weg te werken uit het zicht
- De bank blijft, evenals de subwoofer kastje.
- De speakers blijven dezelfde en hoeven niet te worden geupgrade
- Beamer blijft dezelfde
- Oppo en Dune mogen worden vervangen door een alles in 1 apparaat: moet DVD-A en SACD kunnenspelen
- Netwerkkabels moeten worden afgewerkt
- Stroom kabels moeten worden ingekort en worden hergebruikt.
- Kleur is hoofdzakelijk zwart, fluweel en bestaande burgundy kleur van de bank. Eventueel kiezen voor een nieuwe kleur.
- Er moet meer verlichting komen en wegwerken.

zo ken ik je weer!!

Prettige Paasdagen vanuit Middelburg. :coffee:

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Peerless Monster

Citaat van: HTip op maart 31, 2013, 08:46:40
Indrukwekkende plannen en geen half werk! Ga je een ontwerp van de ruimte maken?

P.S. Heb je mijn PM gezien?

Hee Philip,

Nee, maar er staan nog een aantal in! Ik ga straks na het ontbijt even tijd maken.
Ik heb er een tiental te beantwoorden. ;)

Citaat van: advr op maart 31, 2013, 09:06:53
zo ken ik je weer!!

Prettige Pasendagen vanuit Middelburg. :coffee:

Have fun in Middelburg Ad! Het is nog koud, maar de zon breekt gewoon door dit weekeinde!

advr

Citaat van: Peerless Monster op maart 31, 2013, 09:56:27

Have fun in Middelburg Ad! Het is nog koud, maar de zon breekt gewoon door dit weekeinde!

Het is frisjes maar dat is niet erg. We vermaken ons toch wel. De zon schijnt nu.  We hebben een halfronde kamer met prachtig uitzicht!
Gisteren ook nog een aantal lp's gescoord. Wat wil je nog meer. Wat kan het leven toch mooi zijn!
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

SV..S

Citaat van: advr op maart 31, 2013, 10:30:10
Het is frisjes maar dat is niet erg. We vermaken ons toch wel. De zon schijnt nu.  We hebben een halfronde kamer met prachtig uitzicht!
Gisteren ook nog een aantal lp's gescoord. Wat wil je nog meer. Wat kan het leven toch mooi zijn!
Zeeland, wie wil er nu niet wonen :D

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

Dat is een flinke lijst Rens.
Waar gebruik je de Dune nu voor?
Ik doe bijna alles met de Oppo.

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Peerless Monster

Citaat van: SV..S op april  1, 2013, 10:42:32
Dat is een flinke lijst Rens.
Waar gebruik je de Dune nu voor?
Ik doe bijna alles met de Oppo.

De Oppo voor af en toe een BR, SACD en DVDA.
Maar ook niet heel veel. De dune gebruik ik voor mkvtjes en zo heel af en toe een isootje.
Is bedraad aangesloten op netwerkje met Nasje en een hoop macs, waar ik wel eens filmpje binnenhaal.
Met yadis of dunex een keuk interfaceje...
Ben op zoek naar een alles is in 1 oplossing.

Hoe is de interface van de oppo?

Peerless Monster

Citaat van: advr op maart 31, 2013, 10:30:10

Ik wilde dat platen spelen niet zo duur was, even als met buizen...
Het is nu ook een prachtige dag. Fris maar lekker hoor. 😜

Peerless Monster

Zo ff snel wat foto's bij elkaar geklikt.
Even alles op zijn kop om het meubel om te hangen vandaag. Ten minste dat is het doel.
Het meubel is nu zelfgemaakte van MDF en hout wat over was.
In plaats van onder het raam (jaja boven het meubel zit een raam), komt er een target meubel nu links opgehangen met 2 planken.
1 plank voor de versterker en eentje voor een bron. Keep it simpel ;).
Maar heb momenteel wel een Dune Smart D1 en een Oppo 83...

Iemand ideeën? Spuien maar hoor. Ik heb geen ontwerp nu, want ik weet toch wel dat het meubel daar komt te hangen.
En dan komt het tussen de absorbers in.
Die blijven voorlopig hangen, maar voor het zelfde geld worden deze ook vervangen met de tijd. 

Peerless Monster

Foto's van de "rommel"
Bioscoopstoelen gaan weg. Klopt ook niet qua kleurstelling en geeft wat meer rust in de kamer. Het is al zo druk.

Peerless Monster

En dan de foto's van het rack en de plek waar hij komt te hangen... Tussen de absorbers in...

Peerless Monster

En de bioscoopstoeltjes die te koop staan in de marktsectie voor 50 eu de twee inclusief MDF plankje.

Peerless Monster

Zoveel meer rust gecreeerd nu al met een ander meubel.
Weg met dat zelfgemaakte ding (lastig karwei om hem te ontmantelen, aangezien ik hem uit sloophout en MDF had vervaardigd en had gefixeerd aan de muur) en hoppa een targetje voor 2 componenten, wat genoeg is in die ruimte.
Heerlijk gewerkt vandaag en in het echie is het nog veel gaver...

Dus puntje 1 afgewerkt: meubel vervangen!
Nu alles weer gaan aansluiten, maar daar heb ik geen zin meer in.
Dat de bioscoopstoeltjes weggaan is ook een rustpunt.
Dan maar visite op de grond ;D

Peerless Monster

Oh btw die kubus die eronder staat is onze bijzet tafel...
Mijn oude Acoustats subwoofer. Was toch brandhout volgens Audiofiel, dus hoppa een bijzettafel is geboren ;).
Ik zie nu dat de stofzuigersnoer nog in het stopcontact zit. Beloofd: er komen mooiere foto's ;).

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MVG

Heel netjes! Inspireerd  ;) En in de zin van beter goed gejat dan slecht bedacht zou ik graag, uiteraard per PM, weten waar je dat meubel/ hangend rack, vandaan hebt  :D