Deniax's HomeTheater

Gestart door deniax, november 18, 2009, 21:19:52

Vorige topic - Volgende topic

sj0er-D

het is DONKER! zo!! erg mooi hoor!

Valkyrie

Ziet er echt onwijs gaaf uit! Dat wordt genieten daar! :worship:
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: NAD M28 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

deniax

Inmiddels is het een jaar geleden dat mijn bioscoop klaar was, dus was het tijd voor wat upgrades!

1. D-Box stoel
Beste upgrade voor film die je maar kan wensen. De filmbeleving wordt hiermee onbeschrijfelijk meer intenser. Niet alleen met actie films, maar met elk soort film. Pas als je hem uit zet, merk je hoeveel je mist. Je kan dan wel je geluid upgraden of je beeld, maar persoonlijk vind ik dat geen enkele upgrade in de buurt komt met de filmbeleving die Dbox je geeft. Is weer wat anders dan mijn Ikea bank :)

2. Velodyne DD-15

Beter Beeld en Geluid had de zomeractie met Velodyne's en ik zat al een tijdje te twijfelen of ik mijn Rel Strata 5 zou vervangen omdat ik veel impact miste. Enfin, de zomeractie gaf me het laatste duwtje wat ik nodig had. Ik had al genoeg DD's gehoord, maar het blijft me bij elke film verbazen hoe ongelofelijk goed de Velodyne is. Elke film weer genieten!

3. Audyssey receiver + 11.1 speakers

Dit zijn eigenlijk meerdere upgrades in een. Ik had per ongeluk mijn HDMI out poort van mijn Yamaha reciever kapot getrokken, dus kocht ik in April een nieuwe reciever, de Onkyo NR5007. Dit was dan ook mijn kennismaking met Audyssey.
Hun filosofie is dat het menselijk oor erop gebouwd is dat het geluiden van voor stukken beter verwerkt dan geluiden van achteren. Met andere woorden, voor films heeft het plaatsen van meer speakers voor meer prioriteit dan plaatsen van meer speakers achter.

Dus maar wat speakers erbij gekocht incl extra Wyrewizard kabels waardoor het totaal nu staat op:

5x B&W 683 (Left & right wide, left, right en center)
2x B&W 685 (left height speaker & right height speaker)
4x B&W DS3 Dipools (surrounds & rears)

Nu is de breedte in me bios erg beperkt, maar dat zou de ruimtelijkheid volgens een gesprek met Audyssey alleen maar ten goede komen. Na wat films bekeken te hebben hoor je inderdaad meer "breedte" en lijkt het geluid ook voller. Het is zeker een verbetering, maar niet zo'n grote als ik had gehoopt. Nu ondersteund me Onkyo geen 11.1, maar 9.1 , dus over paar maanden komt het topmodel van Denon hier te staan die het wel aan kan. Nu kan ik bv niet draaien met de wides en heights tegelijkertijd.

4. Zestien Auralex metrofusers

Garmt was langsgekomen om metingen te doen en kwam tot de conclusie dat het met de akoestiek in mijn bioscoop goed in orde was (mag ook wel :) ) en adviseerde alleen nog wat metrofusers te plaatsen. Er zijn nu 4 blokken van 4 metrofusers geplaatst links en rechts van me doek, achter me stoel en achter het scherm.
Na het aanbrengen van de metrofusers is direct te merken hoe goed ze hun werk doen.
D-Box - Velodyne - Screen Research - JVC - Audyssey

HTip

Zo, dat zijn flinke upgrades :o Gaaf hoor!

Ben benieuwd naar de foto's...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

diceman

Zo dat zijn geen halve maatregelen.
geld moet uiteraard wel blijven rollen  ;D
D-Box stoel, zo dat is inderdaad een zeer mooie aanschaf.
Ben benieuwd naar de foto`s  ;)

denoontje

nice wat zijn je bevindingen als je zonder audessey draait vs met.

Op mijn Denon zit het ook, maar ik heb het juist uitstaat omdat het geluid minder natuurlijk is, minder definitie.

Robbert54

:worship: :worship: als je het doet, doe het dan goed! :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

GTDesign

ik heb nog wel een foto op mijn iphone staan van je nieuwe situatie, maar volgens mij heb je hem zelf ook.  ;)

hoekie

waar blijven die foto's nou ??  ;)

deniax

ohjah! :)
Ik zal ze dit weekend posten als ik terug ben uit het buitenland

hoekie

Ok, en hoe doe jij het nu met ventilatie ?

deniax

Citaat van: hoekie op februari  9, 2011, 16:19:12
Ok, en hoe doe jij het nu met ventilatie ?
Niet :(
De deur naar de kleine tussenkamer gaat dicht en daarna me bioscoopdeur. Na een filmpje/gamesessie even laten luchten. Gaat voorlopig eigenlijk prima.
Een tijd geleden zag ik deze oplossing: http://www.acousticshop.eu/sonair.html , maar het probleem is dat de enige plek waar ik hem kwijt kan in de deur is, aangezien de buitenmuurkant meteen de voorkant van me huis is. Geen idee of je zomaar een ronde filter zichtbaar mag plaatsen, misschien maar even wat onderzoek naar laten doen. Door de airco "lijkt" het gelukkig nog wel dat de lucht fris is.

Hieronder wat foto's van:

De D-box stoel  8)
De 11.1 opstelling (incl 126 meter aan Wyrewizard kabel)
De 16 metrofusers (de 4 die niet zichtbaar zijn, zitten achter de zitpositie, en zijn tevens bedekt met sonosuede, net als links & rechts naast het scherm)
En als je heel goed kijkt tussen de speakers, de DD15 :)
De kabelgoot van de achterspeakers en de airco moeten nog zwart geverfd worden :(

bmateijsen

Dat is een behoorlijk rijtje speakers 8D. En D-box natuurlijk gaaaaaaaf! ;D

Apoc@

Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA

CoSo

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

stevieB

Hoe ik deze heb kunnen missen....wat gaaf!!!! Ik vind mijn zolder met een breedte voor film te kijken van 3,35 te smal, maar als ik zie wat jij ervan gemaakt hebt  O0

ENJOY  :thumbs-up:

Gr StevieB
Under construction.....

hoekie

Top top top!
Wat een speakers niet normaal meer.....

En die stoel dat is geweldig!

Heb er ook een keer ingezeten bij bb&g, geweldig!
(maar mij iets te prijzig)

Zal eens kijken naar de link

hoekie

Citaat van: stevieB op februari 12, 2011, 18:14:12
Hoe ik deze heb kunnen missen....wat gaaf!!!! Ik vind mijn zolder met een breedte voor film te kijken van 3,35 te smal, maar als ik zie wat jij ervan gemaakt hebt  O0

ENJOY  :thumbs-up:

Gr StevieB

Een stuk van mijn ht is maar 2.5 mtr breed  ;)

Madhouse

Mooi hoor! Bijna zonde om al dat moois achter het scherm te hebben staan. Maar zodra je in je stoel gaat zitten zul je vast genieten van al dat moois!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

roland p

Wát een speakers, helemaal gaaf!

Hoe werken die hoogte kanalen? Zit dat ook gecodeerd in het geluid?
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Sonic Circle

Indrukwekkend is wel het juiste woord.

Ottovw

Echt heel mooi wat er gedaan is. Wat ik mij afvraag is waar ik meer info kan vinden over de  D-Box systeem en dan bedoel ik de prijs daarvan. Ik weet niet of de stoel erbij hoort wat het is toch een systeem waar je een bepaalde stoel erop kan plaatsen?

HTip

11.1? :o Wow! Indrukwekkende setup en zeker met de D-Box-stoel. Zag dat je de eerste demo in oktober 2009 bij BB&G hebt meegemaakt ;)

Moet je lang wennen aan de extra dimensie van beweging?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive