snelheid HTForum

Gestart door audiolover, november 13, 2009, 08:00:58

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

oud_account_1

Citaat van: riwi op december 30, 2010, 17:16:49
Als kort-door-de-bocht conclusie is het volgens mij gerelateerd aan de packetloss vanaf mevers. Dus packetloss zorgt voor corrupte tabellen (dat denk ik ;) ). Op zich dus een fout in de applicatie die bestand moet zijn tegen lossy (lousy) verbindingen.
Misschien ben ik door de jaren heen wat cynisch geworden mbt de forum perikelen, maar we weten toch dat het in ieder geval niet aan Mevers ligt?
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

eriksk

Citaat van: riwi op december 30, 2010, 17:16:49
Als kort-door-de-bocht conclusie is het volgens mij gerelateerd aan de packetloss vanaf mevers. Dus packetloss zorgt voor corrupte tabellen (dat denk ik ;) ). Op zich dus een fout in de applicatie die bestand moet zijn tegen lossy (lousy) verbindingen.
Huh, grapje toch?  :withstupid:
Panasonic P42G10 | Pioneer VSX LX-52 | Focal Chorus 716W | Monitor Audio Radius 90HD10 | PS3 Slim | Dune HD Base 3.0

riwi

Citaat van: eriksk op december 30, 2010, 18:05:20
Huh, grapje toch?  :withstupid:

Moest je er om lachen dan? Ik zie niet in welk deel van mijn post je als grap kan interpreteren.

Jeroen de Waal

Excuus voor eventuele overlast, de gehele database is geanalyseerd en geoptimaliseerd.


Jeroen.

frank2

tot gisteren in ieder geval heb ik regelmatig op safari en firefox (apple) dat hij na paar keer aanklikken van een topic hij ermee stopt, moet ik even wachten paar minuten en hij doet het weer. Ook laat hij dan ht forum niet meer.
Gekke is dat dit alleen met ht forum is, andere sites geen probleem.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

M

#455
Citaat van: frank2 op december 31, 2010, 08:10:20
tot gisteren in ieder geval heb ik regelmatig op safari en firefox (apple) dat hij na paar keer aanklikken van een topic hij ermee stopt, moet ik even wachten paar minuten en hij doet het weer. Ook laat hij dan ht forum niet meer.
Gekke is dat dit alleen met ht forum is, andere sites geen probleem.
Dat komt vast omdat je nog geen donatie aan het forum hebt gegeven. Terwijl JIJ het forum zo hebt gemist met jou waardevolle informatie en stellige uitspraken  ;)
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

donaldk

Ik heb op een nieuwe Asus laptop van een huisgenoot vaak een probleempje met de invulvelden op het forum, dan springt het zichtbare deel terug naar de laatste regel van de geciteerde post en valt de door mij getypte tekst dus buiten het vak. Ik moet dan dus blind posten, das nie zo handig;-).

Jeroen de Waal

Compatibiliteitsmodus in internet explorer aanzetten.


Jeroen.

donaldk

Citaat van: Jeroen de Waal op december 31, 2010, 19:37:36
Compatibiliteitsmodus in internet explorer aanzetten.


Jeroen.

Ditmaal geen probleem.

Cooldude82

Forum is nu SUPERSNEL!  :inlove:

Kjelt

Als ik nu een zoekfunctie doe krijg ik:
CitaatDatabase Error: Table './smf/backup_yabbse_log_search_results' is marked as crashed and should be repaired
File: /home/.sites/75/site8/web/yabbse/Sources/Search.php
Line: 1106
:nopompom:

jowi

Had ik gisteren ook een aantal keer, op een gegeven moment was het hele forum ook gewoon compleet offline.

Nahpets

Citaat van: jowi op januari 11, 2011, 09:55:15
Had ik gisteren ook een aantal keer, op een gegeven moment was het hele forum ook gewoon compleet offline.

:withstupid:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

vtuinen

Ik krijg iedere keer onderstaande foutmelding

Database Error: Incorrect key file for table './smf/backup_yabbse_members.MYI'; try to repair it
File: /home/.sites/75/site8/web/yabbse/Sources/Subs.php
Line: 631

Wanneer ik dan een keer op F5 druk laad de pagina wel.

Cache is al geleegd. Win XP IE7
Equipment check my avatar

angel1978

Citaat van: vtuinen op januari 11, 2011, 10:40:39
Ik krijg iedere keer onderstaande foutmelding

Database Error: Incorrect key file for table './smf/backup_yabbse_members.MYI'; try to repair it
File: /home/.sites/75/site8/web/yabbse/Sources/Subs.php
Line: 631

Wanneer ik dan een keer op F5 druk laad de pagina wel.

Cache is al geleegd. Win XP IE7

:^

Jeroen de Waal

Beide vandaag genoemde foutmeldingen zouden nu niet meer moeten verschijnen.


Jeroen.

fugazi_2009

Gebruikt het forum InnoDB of MyIsam in MySql?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Jeroen de Waal


vtuinen

Citaat van: Jeroen de Waal op januari 11, 2011, 12:26:29
Beide vandaag genoemde foutmeldingen zouden nu niet meer moeten verschijnen.


Jeroen.

Heb er idd nu geen last meer van. Thx!
Equipment check my avatar

fugazi_2009

Zonder voor eigen parochie te willen preken, wellicht eens overwegen om naar InnoDB over te gaan? Of op zijn minst een mix.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Jeroen de Waal

Ja ben het momenteel nog steeds aan het testen wat een mooie ballans is. Er zitten zowel voor als nadelen aan vast. Tijdens 2 uitvoerige testen bleek er een enorme load-toename te ontstaan. Zelfs na tweaks betreffende de InnoDB. Daarnaast is het forum tijdens conversie vanwege de omvang enige tijd offline.

Het speelt dus wel, maar zie een mogelijke conversie liever tijdens de upgrade van smf 1.x naar smf2.

Bedankt voor het meedenken iig :-)


Jeroen.

Joris1971

Citaat van: Jeroen de Waal op januari 11, 2011, 12:26:29
Beide vandaag genoemde foutmeldingen zouden nu niet meer moeten verschijnen.


Jeroen.

Uh..jammer genoeg wel.
Zojuist toen ik een PM verzond:

: Table 'backup_yabbse_sessions' is marked as crashed and should be repaired
/home/.sites/75/site8/web/yabbse/Sources/Load.php
2064

Erik

Iemand anders hetzelfde probleem? Het laatste half uur is het tergend langzaam ik zie de schermen gewoon letter voor letter opbouwen, zo traag dat het zo goed als onwerkbaar hier is.

Maar als ik een paar andere sites pak die worden wel vliegensvlug opgebouwd. Probleem lijkt dus echt hier te zitten.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nahpets

Nog niets van gemerkt.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

WimB